tr-D.09 » Devlet Demiryollarının Gelişimi İçin Yapılması Gerekenler

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Mar Cum, 2009 11:36

Benim şimdi anlamadığım, bu hat kesilmiş miydi? Ben doksanların başında Türkiye'den Beyrut'a tren ile gitmek isterim diye bir mektup yazmıştım, bana Osmaniye'den (oranın istasyonundan, yanlış hatırlamiyorsam), daktilo ile yazılmış bir plân gönderildi, Osmaniye'den, Halep üzerinden nasıl Beyrut'a gidilir diye. Artık ta Beyrut Gar'a mı, yoksa evvelden otobüse mi aktarmak gerekliydi, onu hatırlamıyorum, 92 ile 95 arası bir yılda sormuştum galiba. Ne yazık ki gidemedim. Halbuki Beyrut, Trâblus ve Saida'da bir arkadaşım çalışıyordu o zamanlar. Ben de o ülkeyi çok merak etmiştim.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Nis Pzr, 2009 11:57

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 May Pzt, 2009 11:25

http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=844645
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD), hemzemin geçitlerde meydana gelen kazaları azaltmak ve aşağı çekmek için son 5 yılda Türkiye genelindeki 500 hemzemin geçidi kontrollü hale getirdi. Böylece, kontrollü geçit sayısı 483'ten 983'e çıktı. Hemzemin geçitlerin korumalı hale getirilmesiyle kaza sayısı da aşağı çekildi.

2000 yılında 381 olan kaza sayısı 2008'de 118'e geriledi.

Kazalar bir yandan azalırken TCDD en çok, uyarıları dikkate almayan sürücülerden şikâyetçi. Genel Müdür Süleyman Karaman, karayolu sürücülerinin, sesli ve ikazlı uyarıları hiç mi hiç dikkate almadığını vurguluyor. Karaman'ın verdiği bilgiye göre bazı sürücüler bariyerli geçişlerde bile, slalom yaparak karşı tarafa geçmeye çalışıyor. "Bazen de geçemiyorlar ve işte o zaman istenmeyen kazalar yaşanıyor." diyen Karaman, "Bizim mücadelemiz, daha çok uyarıları dikkate almayan sürücülere yönelik. Bu tür sürücülerin, bir şekilde dikkatini çekerek, kaza yapmalarının önüne geçmek istiyoruz. Mesela birçok hemzemin geçidimiz; flaşörlü ve çanlı. Sürücü ne flaşörü ne de çanlı uyarıyı dikkate alıyor. Bu tür geçitleri, flaşörlü-çanlı ve bariyerli korumalı hale getiriyoruz. Böylelikle, sürücülerin trenin geldiği dakikalarda, hemzemin geçitleri kullanmamasını hedefliyoruz." dedi. Karaman, bu yıl içinde 100 hemzemin geçidin daha korumalı hale getirileceğini kaydetti.
Hemzemin geçit kazalarında 3/2 lik bir azalma sağlanmış, umarım bu yapılan çalışmaların bir sonucudur, sürücülerin bilinçlenmiş olması durumunu asla beklemediğim için, teknik olarak yapılacak zoraki düzenlemeler ile durdurulmuş olmalarını daha gerçekçi buluyorum açıkçası.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 May Pzt, 2009 12:25

Bugün, Türkiye'nin 20 sene için TÜV Güneyalmanya ile kontrat yapıp, otomobil araç teknik test plâka sistemine geçtiğini öğrendim. Bu Alman titizliğini böyle 1:1 kopyalamaları muazzam, şaştım kaldım. Bu şekilde trencilikte de Alman kafa, plân, madde ithali yapılsa, iyi olabilir. Ama bir noktaya dikkat: Bence özelleştirme gibilerinden uzak durulmalı. Azgınlığın nereye vurabileceğini şu anki "kriz" gösteriyor. Kendi trenin senin trenin kalacak, devletin olacak (bence "devlet" bu gibi şeylere tamamen el koyup, çok iyi bir şekilde sürdürmeli, her tür altyapı için geçerli bir şey).

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 May Pzt, 2009 18:08

TÜV sertifikasyon sistemine geçildi ve evet doğru bir şekilde uygulanacak ise kesinlikle taraftarım ama TSE buna ne diyor, köpürdüklerine eminim şimdi eleştirsem Devletçilik karşıtı olurum ama biraz kendilerine çeki düzen verseydiler onlarda.

Demiryollarında da TCDD bundan bir kaç sene önce DB ile zaten bir antlaşma yapmıştı, ortak çalışma ve Türk demiryollarının iyileştirilmesinde fikir alışverişi yapılması gibi bir şeyler yapılacaktı ama sonuç ne oldu bilmiyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 May Pzt, 2009 23:32

Demiryollarımızın gelişimi için diğer ülkeler ile seferler yapılması, komşu ülkeler ile daha çok bağlantılar kurulması ve hem yük hem yolcu taşımacılığı yapılması konusunda aşağı yukarı hem fikir olmuştuk. Bu konudaki önemli adımlardan olan Gürcistan' a erişim ile ilgili bugün imzalar atılmış ve projede Azerbaycan' da yer alıyor. Bir yerlerden başlanması gerekiyordu. Türkiye' nin Avrupa hızlı tren ağına bağlanması çok uzun bir süreç çünkü bu sadece bizim değil güzergahtaki Bulgaristan ve Romanya ve diğer Balkan ülkelerinin de sorunu dolayısı ile çok ama çok uzun iş. Diğer taraftan Konvansiyonel taşımacılık olarak tabir edilen, normal lokomotifler ile yapılan yük ve yolcu taşımacılığında ülkemizin güneyinde atılan adımlara doğu da da bir takım gelişmeler ile devam ediliyor.

Bugün konu ile ilgili iki haber var, birincisi Türkiye-Gürcistan-Azerbaycan Demiryolu sözleşmesi, ikincisi de TCDD Genel Müdürü' nün Türkiye' nin koridor ülke konumuna gelmesi ile ilgili beyanları. Aslında bu çok iddialı bir söylem, şu anlamda iddialı karşınıza aldığınız hat TransSiberian demiryolu, ve Rusya. Ticari anlamda birliktelik kuramadan Rusya kimseye bu işi yedirmez. Daha geçen kriz ile ilgili Rus Demiryolları konusunda yazdıklarımızda belirtmiştik milyonlarca insan çalışıyor Rus demiryollarında ve bunların önemli bir kısmıda Trans Sibirya demiryolunda. Başar bu hattı iyi biliyor sanırım çünkü sürekli dile getiriyor, benim bildiğim kadarı ile de Avrupa' ya Asya' dan demiryolu ile gelen yükün çok büyük kısmını bu hat taşıyor, yani rakip olabilmek çok zor. Teknolojik olarak değil siyasal ve stratejik rekabeti kast ediyorum yoksa teknolojide eminim ona katlarız.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=13798

''Demir İpek Yolu'' olarak adlandırılan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi (BTK) kapsamında hazırlanan protokollerden biri Türkiye, Gürcistan ve Azeri bakanlar arasında imzalandı.

Yıldırım, ''Azerbaycan, Gürcistan ve Türkiye için, bölge için, Asya ve Avrupa için hayati öneme sahip bu projenin hayırlı uğurlu olmasını temenni ediyorum. Bakan arkadaşlarıma, teknik arkadaşlara, emeği geçen bürokratlara, yüklenici firmalara da yaptıkları başarılı çalışmalardan dolayı teşekkür ediyoruz'' diye konuştu.

Daha sonra hazırlanan protokol, Yıldırım, Gürcistan Ekonomi ve Kalkınma Bakanı Lasha Zvania ve Azerbaycan Ulaştırma Bakanı Ziya Memmedov arasında imzalandı.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=13799

Devlet Demiryolları Genel Müdürü Süleyman Karaman, ''Hedefimiz Çin'den çıkan bir trenin Türkiye'den geçerek Avrupa'ya gitmesi'' dedi.

Haritaya bakıldığında Türkiye'nin Asya ile Avrupa arasında bir köprü gibi göründüğünü kaydeden Karaman, ''Ama her iki tarafı kesik köprü gibi görünüyor, onun için tüp geçit yapıyoruz. Boğaz tüp geçidi yapıyoruz. Belki kazılar dolayısıyla biraz gecikiyor ama hızla inşaat devam ediyor'' dedi.

Tarihsel süreçte demir yollarının ülkeler arasına dostluğu, barışı, iletişimi ve kültürü yaymak için çok önemli bir araç olduğunu kaydeden Süleyman Karaman, ''Avrupa ile Asya arasında 75 milyar dolarlık yük taşıma hacmi var. Bunun aslında bir çoğunun Türkiye'den geçmesi lazım. Türkiye'nin her iki tarafı da kesik olduğu için bunda başarılı olamıyoruz. Hedefimiz Çin'den çıkan bir trenin Türkiye'den geçerek Avrupa'ya gitmesi. Bir de tabii asıl Basra Körfezi'nde biriken yüklerin Avrupa'ya trenlerle gitmesi için büyük bir açılım başlatıldı. Hedefimiz Türkiye'yi köprü haline getirmek'' diye konuştu.

Devlet Demiryolları Genel Müdürü Karaman, Tekirdağ'ı Avrupa'ya bağlamak için bir proje üzerinde çalıştıklarını da belirterek, Bandırma'dan tren taşıyan gemiyle Avrupa'ya yük götürmek için Tekirdağ Limanı ile ilgili bir proje hazırladıklarını söyledi. Karaman, ''Hem denizden hem karadan yararlanarak, Avrupa'yı Asya'ya bağlamak için büyük çaba içerisindeyiz'' dedi.
Gerçi gördüğüm kadarı ile yönetim de o zorlukların farkındaki, aslında daha çok Asya ile Avrupa arasından çok Orta Doğu ile Avrupa arasındaki taşımacılığa göz dikilmiş durumda :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 May Sal, 2009 12:10

Transsib'e rekabet imkânsız. Bir de Transsib'in bir paralel hattı var, GAP mıydı, unuttum ismini. Üçüncü bir kol daha da olabilir, ama o şimdi kafada bulut.

Transsib'e güneyden besleme yapabilirsek iyi olur. Yunanistan ve Güneyavrupa oradan geçer. Zaten, Esat, sen Doğuavrupayı demişin, ama bir de Güneyavrupa aksı var. Yunanistandan bize bağlanabilir. Doğuavrupa bence Ukrayna üzerinden direk o Avrasya hattına geçer.

Başar

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Haz Sal, 2009 11:27

Transsiberian ile rekabet tabii ki imkansız ama görüldüğü üzere Asya ülkeleri bir araya gelerek bir TransAsian ağı kurma çalışmalarına başladılar. Bu çalışmalar kapsamında tüm önemli liman kentleri birbirine bağlanacağı gibi deniz kıyısı olmayan Moğolistan gibi ülkelerde bundan faydalanacak. Ve işin garip tarafı Türk yetkililer Demir İpekYolu bizde varız deseler de Asya grubunun açıklamasında İran üzerinden Arap ülkelerine, Rusya üzerinden Avrupa' ya açılınmaktan bahsediyor, yani kimse Türkiye' yi zaten hesaba almıyor.

Bunun en büyük nedenlerinden birisi bir yerlerimizi dar yere sıkıştırmış olmamız. Marmaray gibi devasa bir proje yapıyorsunuz ama bunu yük trenleri ile birlikte nasıl işleteceğiniz tam bir muamma, birilerinin kalkıp yapıcaz plana aldık demesinin benim için bir esprisi yok, arkadaşlar bu işi adam gibi yapan ülkelerde bile bu tip geçit noktaları büyük problemler doğurmuştur, bugün 3-4 yollu hatları yetmemektedir, dolayısı ile Marmaray kesinlikle Asya' yı Avrupa' ya yük ve bana göre hızlı tren ile dahi doğru dürüst bağlayamayacaktır.

Bir diğer konuda açılmasına taraftar olduğum ve ümitli olduğum bir hattında tutulmamış olması. Halep-Mersin tren seferleri 9 ila 12 arasında yolcu ile gidip geliyormuş yani kökten zararda ama işletme devam ediyor, Suriye ile aramızda ticaret hacminin artmasını sağlamak belki biraz daha canlanmasına sebep olacaktır.
Türkiye ile Suriye arasındaki ilişkilere katkıda bulunması amacıyla büyük umutlarla hayata geçirilen Halep-Mersin yolcu treninin, yeterli ilgiyi görmemesi nedeniyle her seferini Türkiye'den gidişte ortalama 9, gelişte 12 yolcuyla sürdürdüğü bildirildi.

AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, mart ayı ortalarında Halep-Mersin arasında haftada iki gün gerçekleştirilen uluslararası yolcu treni seferleri, pazartesi ve perşembe günleri Halep'ten saat 21.00'de, Mersin'den ise salı ve cuma günleri saat 23.00'te devam ediyor.

Ulaşım fiyatları diğer araçlara göre daha cazip tutulan Halep-Mersin tren seferlerinde Mersin'den hareket eden yolculardan 18,5 avro, Halep'ten gelenlerden ise 15,85 avro alınıyor.

Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Başkanı Şerafettin Aşut ise seferlerin gelecek dönemlerde daha fazla rağbet görmeye başlamasını beklediklerini söyledi.

Seferlere beklenen ilginin gösterilmemesinde vagonların beklenen kalitede olmamasının etkili olduğunu iddia eden Aşut, ''Halkımız artık yolculuk yaparken daha çok konfor bekliyor. Ne yazık ki bu vagonlar tahmin edildiği gibi konfora sahip değil'' dedi.

Tren hatlarının çok eski yıllardan kalma, vagonların hız kapasitesinin düşük olmasının sefere talebi etkilediğini belirten Narin, ''Bence en önemli sorun bu. Çünkü insanlar artık daha kısa zamanda daha fazla yol katedip zamandan kazanmak istiyor ancak mevcut tren seferleriyle bu beklentiyi karşılamak zor'' dedi.

Vize konusuna Türkiye ve Suriye yetkililerinin bir an önce çözüm bulmasını isteyen Narin, şunları kaydetti:

''Çünkü biliyorsunuz ki en çok para harcayan turist profili Araplardan oluşuyor. Bu nedenle özellikle Mersin özelinde incelediğimiz zaman Suriye'den gelen turist, kentte kısa da olsa konaklayacak, belki buradaki turistik tesislerde tatilini geçirecek veya başka bir kente gitmek istese de Mersin'de para harcamak zorunda kalacak. Özellikle ekonomik anlamda birtakım sıkıntıların yaşandığı şu günlerde esnafın buna ihtiyacı var.''
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=14336

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Haz Sal, 2009 12:15

Hep dediğimin kafasızlığın hesabı işte. Arap ülkeleri, İsrail ve İran, hepsi demiryollarına daha çok ve iyi baktı, istisnaları olsa da. Bizim gibi (!) bir ülke Almanya gibi bir ağa sahip olmalıydı. Abartıyor muyum? Abartıyorum, ama bence öyle işte.

B. Alabay

hanhasan
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 9
Kayıt: 18 Mar Çrş, 2009 22:18

Mesaj gönderen hanhasan » 22 Tem Çrş, 2009 21:22

TMMOB Makina Mühendisleri Odası tarafından hazırlanan ''Ulaşımda Demiryolu Gerçeği Raporu''ndan öneriler:

- Bir ''Ulaştırma Ana Planı'' yapılmalı, bu plan kapsamında demiryolu, denizyolu, havayolu ve karayolu için ayrı ayrı Ana Planlar hazırlanmalı.

- Ulaşım politikaları karayolu/denizyolu/demiryolu/havayolu entegrasyonlu Kombine Taşımacılık, başka deyişle bütün türlerin tek bir taşıma zinciri oluşturacak şekilde entegre edilmesi ekseninde yeterli fiziki kapasite ve olanaklara sahip yükleme, boşaltma ve aktarma terminalleri oluşturulmalı.

- Yük ve yolcu taşımacılığında ağırlık demiryolu taşımacılığına verilmeli, demiryolu taşımacılık oranları planlı olarak artırılmalı.

- Ulaştırma sektörü ve demiryollarının altyapı, araç, arazi, tesis, işletme ve taşınmazlarına yönelik bütün özelleştirmeler, belediyeler ve üçüncü şahıslara devirler durdurulmalı.

- Gerekli olan altyapı, bakım, yenileme çalışmaları eşliğinde eski hatlarda 'sürat demiryolu' projelerine yönelinmeli. Yeni altyapı ve yüksek standartlı yeni hat yapımına dayanmayan 'yüksek hızlı tren' projeleri durdurulmalı.

- Ulaşımda enerji verimliği çalışmaları ulusal bir politika olarak ele alınmalı.

- Dünya Bankası ve uluslararası sermayenin istemleri doğrultusunda hazırlanan Demiryolu ve TCDD Kanun Taslakları geri çekilmeli.

- Siyasi kadro atamaları ve her düzeydeki uzman kadro kıyımına son verilmeli.

- TCDD'nin borçlandırılması ve zarar ettirilmesi uygulaması terk edilerek TCDD borçları kamu tarafından üstlenilmeli.

- Yolculuk alışkanlıklarının değiştirilmesine yönelik programlar hazırlanmalı.

- Başta demir cevheri, kömür olmak üzere kamu yükleri demiryolu aracılığıyla taşınmalı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Tem Çrş, 2009 21:26

Evet bu haberi görmüştüm, her ne kadar TMMOB bizim bazı isteklerimize karşı bir duruş sergiliyor olsa da, ki bunların bazılarına bu özette de rastlıyoruz. Bu bildirgenin geneli çok büyük doğrulara işaret etmekte, keşke burada yazılanların yarısı dahi yapılsa bu demiryollarımız için gerçek büyük atılım olacaktır. Bazen ister istemez yine geleneksel kafa yapımız ve şekilciliğimiz ile acaba ray uzunluğu ve hız kadranı arasına mı sıkıştık diye düşünmeden edemiyorum, inşallah bu sefer haksız çıkarım.

Bu yazı ile birlikte bir takım kıyaslama ve rakamlarda vardı onları da bir ara eklemek lazım, bence o istatistik bilgilerde çok önemli idi.

Hasan Bey haberi eklediğiniz için teşekkürler.

hanhasan
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 9
Kayıt: 18 Mar Çrş, 2009 22:18

Mesaj gönderen hanhasan » 22 Tem Çrş, 2009 21:29

TMMOB Makina Mühendisleri Odası tarafından hazırlanan ''Ulaşımda Demiryolu Gerçeği Raporu''ndan öneriler:

- Bir ''Ulaştırma Ana Planı'' yapılmalı, bu plan kapsamında demiryolu, denizyolu, havayolu ve karayolu için ayrı ayrı Ana Planlar hazırlanmalı.

- Ulaşım politikaları karayolu/denizyolu/demiryolu/havayolu entegrasyonlu Kombine Taşımacılık, başka deyişle bütün türlerin tek bir taşıma zinciri oluşturacak şekilde entegre edilmesi ekseninde yeterli fiziki kapasite ve olanaklara sahip yükleme, boşaltma ve aktarma terminalleri oluşturulmalı.

- Yük ve yolcu taşımacılığında ağırlık demiryolu taşımacılığına verilmeli, demiryolu taşımacılık oranları planlı olarak artırılmalı.

- Ulaştırma sektörü ve demiryollarının altyapı, araç, arazi, tesis, işletme ve taşınmazlarına yönelik bütün özelleştirmeler, belediyeler ve üçüncü şahıslara devirler durdurulmalı.

- Gerekli olan altyapı, bakım, yenileme çalışmaları eşliğinde eski hatlarda 'sürat demiryolu' projelerine yönelinmeli. Yeni altyapı ve yüksek standartlı yeni hat yapımına dayanmayan 'yüksek hızlı tren' projeleri durdurulmalı.

- Ulaşımda enerji verimliği çalışmaları ulusal bir politika olarak ele alınmalı.

- Dünya Bankası ve uluslararası sermayenin istemleri doğrultusunda hazırlanan Demiryolu ve TCDD Kanun Taslakları geri çekilmeli.

- Siyasi kadro atamaları ve her düzeydeki uzman kadro kıyımına son verilmeli.

- TCDD'nin borçlandırılması ve zarar ettirilmesi uygulaması terk edilerek TCDD borçları kamu tarafından üstlenilmeli.

- Yolculuk alışkanlıklarının değiştirilmesine yönelik programlar hazırlanmalı.

- Başta demir cevheri, kömür olmak üzere kamu yükleri demiryolu aracılığıyla taşınmalı.

Cevapla

“Devlet Demir Yollarından Haberler” sayfasına dön