gnl-TS.07:99 » Toplu Taşıma Kazaları 2009 [Arşiv]

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Kas Cmt, 2009 08:43

Yok, böyle kazalar Almanya'da da olabilir, nitekim Eschede'de de oldu (eşedı oku). Hem de korkunç bir kazaydı. ICE denen YHT'nin 200 km/h yaparken bir tekerlek çelengi kırıldı, tren deray edip, bir köprünün bacağına çarptı, 101 kişi öldü, 88 kişi ağır yaralandı.

http://de.wikipedia.org/wiki/ICE-Ungl%C ... on_Eschede

Böylesi de var. Ama işte BÖYLESİNİ orası BİLİYOR mu? :evil:

Allah göstermesin, kaza olabilir, bu konunun en üstün milletin bile başına gelir (çünkü bu millet de artık para diye kaliteyi gözardı ediyor), ama bu konuda arkadan gelen ve bunu kopya gibi yapabilecek milletin başına nasıl gelebilir?

Çok üzüldüm ve çok da kızdım!

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Kas Cmt, 2009 09:31

Evet daha öncede yazmıştık zaten, kaza adı üstünde, herkesin başına gelebilir, bunda zaten bir sorun yok. Önemli olan kazaların olabildiğince küçük ve hafif atlatılmasıdır. Aynen söylediğin gibi bir sorunda meydana gelebilirdi, ben daha önce Hızlı Tren başlığında yazmış ve dalga geçmiştim, ya aracı fırça ve hortum ile yıkıyorlar, şimdi diyeceksini ya neye takılmış, hiç alakası yok, demek ki herşey eksik, daha bir bakım onarım atölyesi bile yok, peronda fırça ile yıkama süper, ne bu yaa, minibüs mü?

Bahsettiğin ICE kazasından çok ama çok kısa bir süre sonra Ulaşım A.Ş. bakım atölyesinde bir aracın tekerleğinde benzer bir sorun tespit edilmişti, iyi olan şu ki, aman bakın trenin tekerleği kırıldı bizde bakalım değil di olay, zaten tüm araçların tekerlekleri o ultrasonik muayeneden periyodik olarak geçiyordu geçmesi de gerekiyor, bu şekilde gözle görülemeyecek küçüklükte çatlatlaklar tespit edilip o tekerlek çıkartılıyor, çıkartmazsan işte 110 kişide ölür 210 da.

Bizim bu olayımızda ise benim kızdığım şeyi de yazdım, "konvansiyonel hatta oldu" yani bakın bu eski hatlar tu kaka, ya niye o hatta geçiyorsun? Çünkü şov yapmak için hattı yarım açtın, makinistte nasıl olsa her gün geçiyorum bir şey olmuyor diye 30-40 ile değilde 60 ile geçti, ve ne oldu ise oldu makas dili koptu, makas döndü, conta koptu bir şey oldu işte, olabilir bu ihtimal her yerde var, sadece kalite ile alakalı değil, bakım onarım ve en önemlisi kontrolün sürekliliği ve düzgünlüğü ile de alakalı, neyse ki geçmiş olsun kimseye bir şey olmadı, peki ya olsaydı? Kızıyorum işte çünkü bundan ders çıkarılacağına inanmıyorum, Türk' e bir şey olmaz abi, tren deray etse ölmez.

Al bak, adamların binlerce km tren hatları var ama paso kaza oluyor, neden? Sadece eski olması mı sebep, tabii ki hattın eskimesi problemdir ama bana kalırsa bunların problemi de hatların bakımı ile alakalı.

http://www.haber7.com/haber/20091114/Hi ... -9-olu.php
Hindistan'ın batısındaki Jaipur kenti yakınlarında bir trenin raydan çıkması sonucu ilk gelen bilgilere göre 9 kişi öldü, 80 kişi yaralandı. Kurtarma çalışmalarının halen devam ediyor, kazanın nedeni de araştırılıyor.

Polis yetkilileri, 15 vagonlu trenin Jaipur kentine 40 kilometre uzakta raydan çıktığını belirterek, kurtarma çalışmalarının halen devam ettiğini, kazanın nedeninin de araştırıldığını söyledi.

Hindistan demiryolu şebekesinde bir günde yaklaşık 18 milyon yolcu taşınıyor. Demiryolu şebekesinin çok eski olduğu ülkedeki trenler, aşırı yolcu taşımalarıyla da tanınıyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Kas Cmt, 2009 13:02

Hindistan'ı bilmiyorum ve şimdi de evden çıkacağım, bakacak vaktim yok. Ama ille de bakımsız mıdır, emin değilim. Hindistan çok ÇOK taraflı ve suratlı bir ülke, ne ülkesi, kıta yahu (o da eyaletler birliği). Bazı şeyleri çok bataklık görünse de, önemli şeyler gıcır gıcı bakımlı. Hele tren çok önemli olduğundan, bizim durumlarla kıyaslanamaz bence.

Ama yanılabilirim de.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Kas Cmt, 2009 13:29

alabay yazdı:Mehmet'e artık Viyana, Berlin, New York'u göstermenin zamanı geliyor gibi ... yoksa canı acıyacak orada :?
Anlaşılan, bizden adam olmayacak :(

B. Alabay
oralarda hiç tren kazası olmuyor mu?

kaza için üzgünüm. geçmiş olsun. ölüm olmaması sevindirici. yarım yamalak bitmeden açıldı demek doğru değil. hasanbey-eskişehir merkez arası 3-4 km'lik mesafe. bu arasında konvansiyonel hatta giriyor. şehiriçine yaklaşırken yolun sonunda olmuş kaza.

hattı açmasaydık atıl durumda 2 sene daha bekletsemiydik hızlı tren hattını?

http://www.haber7.com/haber/20091114/Hi ... ist-mi.php

mi?

Ankara-Eskişehir seferini yapan Yüksek Hızlı Tren'in lokomotifiyle beraber 3 vagonu Eskişehir yakınlarında dün raydan çıkmıştı. Tren kazasında dair ilk bulgular açıklandı. Makinist otomatik freni iptal etmiş.

Ölü ve yaralıların olmadığı kazayı ulaştırma Bakanı önemsiz olarak nityelemişti. Kazaya dair ilk bulgular açıklandı. Makinistin otomatik fren sistemini devreden çıkardığı ifade edildi. 30 km hızla girmesi gereken makasa 105 km hızla girmesinin kazanın nedeni olduğu konuşuluyor...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Kas Cmt, 2009 13:35

Bekletseydin abi, ya dünkü kazada 150 kişi ölseydi, yine böyle gevrek gevrek hükümet ağzı yapabilecekmiydin? Bekleticektin sıkacaktın dişini o 4 km yi de bitirecektin, hemen mevzuyu oralarda kaza olmuyormuya getiriyorsun, sonra bana kızıyorsun.

Burada da kaza oluyor ama insanlar trenden apar topar yolun kenarına atılmıyorlar, burada da kaza oluyor ama bakan "önemsiz ya" demiyor, burada da kaza oluyor ama hemen yetkililer "makinist yapmıştır" demiyor, ve çok ama çok üzgünüm ki sen bunu anladığın ve bildiğin halde sadece ve sadece aman bu adamlara kötü söz etmiyeyim düşüncesi ile yanlış ısrar ediyorsun, halbuki sen belkide benden de iyi biliyorsun bu işin yanlış olduğunu. Neyse ya seninle bu tartışmalara girmekten yoruldum ben, umarım bir daha kaza olmaz, umarım bir daha kaza olursa dediğim gibi can acıtacak bir kaza olmaz, çünkü olsa bile şak şak isteyenler koltuklarında oturmaya devam edecekler, maalesef vebal anlayışımız çok farklı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Kas Cmt, 2009 13:42

Suçlu bulunmuş başka söze gerek yok

http://www.haber7.com/haber/20091114/Hi ... ist-mi.php


Ben kullanıyordum o treni çok afedersiniz tuvaletim gelmişti kolu bir şeylerle bastırıp kitleyip tuvalete gitmiştim o esnada olmuş, hepinizden özür dilerim eşşek kullanmayı öğrenemden hızlı tren kullandığım için.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Kas Cmt, 2009 15:50

Esat yazdı:Bekletseydin abi, ya dünkü kazada 150 kişi ölseydi, yine böyle gevrek gevrek hükümet ağzı yapabilecekmiydin? Bekleticektin sıkacaktın dişini o 4 km yi de bitirecektin, hemen mevzuyu oralarda kaza olmuyormuya getiriyorsun, sonra bana kızıyorsun.
150 kişi ölseydi tabi ki böyle tepki verilmez daha fazla infial olurdu. Hızlı tren işi yatar bütün işler sarpa sarardı. Birileri de kına yakıp gelsin petrolden paralar deyip kahkaha atardı.

O 4 km'nin bitmesiyle hallolacaksa herşey olay çok basit demektir. Ama öyle değil işte. Hattın sonuna dğru konvansiyonel hatta girmesi neden problem olsun? Şehiriçine yaklaşırken, garda yolcu indirmek için zaten hızını düşürmeyecekmisin?

bakan "ciddi bir konu değil" diyerek olayı abartmama eilimini ve yatırımları gölgelememe eğilimini göstermiş. ne deseydi? aman facia, şok, manyak oldum, sarsıcı, darbe, infal falan mı deseydi? yangına körükle mi gitseydi?
Esat yazdı:Burada da kaza oluyor ama insanlar trenden apar topar yolun kenarına atılmıyorlar,
bu ne yahu. apar topar trenden atılmak ne demek? milleti otobüslerle şehiriçine getirmişler? ne bu? sorun bu kadarcık mı yani? fark bu mu? orada nasıl yapıyorlar? sanki burada yaka paça atıyorlarmış gibi bir izlenim olmuş?

Esat yazdı:burada da kaza oluyor ama bakan "önemsiz ya" demiyor, burada da kaza oluyor ama hemen yetkililer "makinist yapmıştır" demiyor,
olayın önemsiz olduğunu söylemedi kime. olay önemlidir. ama 1. kazaya nispeten karşılaştırıldığında daha hafif bir kaza. konu bu. olay tabi ki önemli. suçumakiniste atan kimdir? yetkilimidir? basınmıdır? rapormudur nedir? PEKİ SEN SÖYLE BU KAZANIN NEDENİ NEDİR? Net sebep?
Esat yazdı:ve çok ama çok üzgünüm ki sen bunu anladığın ve bildiğin halde sadece ve sadece aman bu adamlara kötü söz etmiyeyim düşüncesi ile yanlış ısrar ediyorsun, halbuki sen belkide benden de iyi biliyorsun bu işin yanlış olduğunu.
abi sanki bütün açıklamları ben yazmışım gibi kouştun yahu. tamam suçlular ve suçlarının cezasını çeksinler. n'aptın sen. ben kimseyi aklamadım. heryerde böyle kazalar olur. geçen senemiydi neydi. iki tren birbirinin içine girdi newyorkmuydu neresiydi? keşke olmasa ama oluyor. bu adamalra kötü söz etmeyeyim değil ben onalra daha ağır eleştiriler de yapıyorum gerektiğinde.
Esat yazdı:Neyse ya seninle bu tartışmalara girmekten yoruldum ben, umarım bir daha kaza olmaz, umarım bir daha kaza olursa dediğim gibi can acıtacak bir kaza olmaz, çünkü olsa bile şak şak isteyenler koltuklarında oturmaya devam edecekler, maalesef vebal anlayışımız çok farklı.
Valla bende yoruld.iyisimi bu son satırım olsun. kaza olmasın.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Kas Cmt, 2009 16:15

Cumhuriyet savcısı tarafından el konulan ve dökümleri çıkarılan trenin veri kayıtlarının yer aldığı cihazın incelendiği bildirilen açıklamada, "Sürücünün treni bilgisayarlı otomatik sistemden tam denetim modundan çıkararak, kendi inisiyatifi ile kullandığı tespit edilmiştir. Tren tanımlı seyir hızı olan livre hızı yerine sürücünün belirlediği hızlarda ve livre hızının üzerinde 30 kilometre hızla girmesi gereken makasa 105 kilometre hızla girdiği için olay meydana gelmiştir. Tam denetim modunda iken trenin livre hızını aşması teknik olarak mümkün değildir." denildi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Kas Cmt, 2009 18:44

Sorun kazanın her yerde olması değil ki, yahu burada öyle aptalca kazalar oluyor ki insan neresi ile güleceğini şaşırır ona bakarsan, sana yükleniyorum çünkü sanki benim bir önceki mesajda neye yüklendiğimi anlamamış gibi Başar' ın yazdığını alıp "orada kaza olmuyor mu?" ee oluyor işte, söylüyorum hatta oldukça da yayınlıyorum, oran istatistikte konuşmuyorum, oluyormu oluyor.

Sorun gara girerken yavaşlamak bilmem ne değil, tabii ki şehir içinde hızlı tren yavaş gidecek, sana dediğim sen bunları iyi bilen adamsın, ve evet işte adamlar resmen ortalığa atılmış ölümüzün değeri yok ki dirimizin olsun, bu insanlara ne olacak şimdi? Bu olay ne olacak ben bunu sorguluyorum, neden anlaşılmıyor? Bakan çıkacak önemsiz yahu, 3 milyon euronun canına okuduk, önemli değil, Vatan Sağolsun, vergi ödeyen kerizler sağolsun diyecek, daha ortada hiç bir şey yok iken TCDD yetkilisi çıkıp makinistin yanlış yapmasından söz edecek, ee suçlu baştan belli, kafada belli, iyi de sen madem makinistin suçlu olacağını tahmin ediyorsun hemen, peki neden? Demek ki sen o adama sorumluluğu veremiyorsun kardeşim, öğretemiyorsun. İşte Türke bir şey olmaz abi, kapat ATC yi, ki acaba düşünüyorum da Hızlı Tren hattı ile diğer hat arasında sinyalizasyon ne durumda? Var mı? Evet gerçekten bunu düşünüyorum yani ATC çalışıyormu iki hatta ortak olarak ya da çalışmayı bırakayım konvansiyonel de varmı? Kapatın abi ATC ne ya, gavur boşuna icat etmiş, yine gidiyor tren ;)

Bu yönetim kafası ile bu iş olmaz, ha yapılır 2000 km hızlı tren, hiç sorun değil, hep söylüyorum ben Türkiye'nin para sorunu olduğuna inanmıyorum var ama isterse yapabilir, ama nasıl yapıyor, ne yapıyor, nasıl sürdürüyor, biraz bunu sorgulamalıyız, bunca olay oldu adam bir günde çıkıp, ya özür dilerim demedi, son cümledeki vebal sözüm sana değil onlaradır, orada bir yanlış anlaşılma olmasın onu düzelteyim.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Kas Cmt, 2009 18:53

oralarda hiç tren kazası olmuyor mu?
Oluyor, linkini verdim ya. Ama onu da bir okumak gerek. Almancası tabiîki muazzam tefruata giriyor, çok önemli ve ilginç. İngilizcesi toparlaması.

Ama, ve bunu Esat bir kaç ay/yıl burada yaşadıktan sonra da anladı, buranın kafa yapısı, maaaaleseeeef, başkaaaa. N'apak, öyle işte.

Mehmet, sana iğne batırmaya anlatmıyoruz bunu. Durum vahimin ötesi. Yahu, beş hafta geçirdim daha şimdi Türkiye'de. Neyin nasıl, ne akıl ile ve akılsızca yapıldığını gördüm. Sırf yemeği güzel, doğası güzel, çayı güzel ve insanlarla hoş sohbet edebiliyorum diye, herşey bal süt değil.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Kas Cmt, 2009 19:07

Ya kaza olarak ora bura kıyas yapmak yanlış bence, hep diyoruz işte her yerde olabilir. Tamam yani bir hızlı tren hattı yaptık, koruyup kollayacağız, bunda bir sorun yok ki, ama adam gibi işletmiyorlarsa, sorunları yıllardır olduğu gibi göz ardı ederek yürütecekler diye korkuyorum, yoksa ohooo ora bura kıyaslarsak, vericem size bir video, bildiğin elektrikli loko 250 km işletme hızı var adamın hızlı trene ihtiyacı yok ki, çünkü hızlı tren yaptım dese 250 ile gidecek burda adamı tefe koyarlar dalgamı geçiyorsun diye, şimdi bunu söylesem hemen savunma hazır, ama biz yeni başladık, olacak o kadar, ya kardeşim fasulyemi bu suladıkça büyüyecek hızlanacak? Onun için bu mevzulara hiç girmeyelim, ortada bir kaza var, kimseye bir şey olmadığı için küçük kaza olarak lanse edilebilir, hatta dün basının bile bu işe ilgi göstermemesi sağlanabilir, ama orada bir dizi tren ağır hasar aldı, illa birilerinin ölmesine gerek yok, benim param çöpe gitti, hakkımı arıyorum, ve yine soruyorum ne olacak o trendeki yolcuların hakkı, ölüm tehlikesi atlattılar, makinist suçlu diyerek ya da suçluluğunu ispat ederek kurum bu kişilere karşı sorumluluktan kurtulabilir mi? Kurtulmamalı, öyle bir canı acımalı ki, bir daha hiç bir makinisti işini aksatmasın, bir daha hiç bir şef makinistleri uyarmadan kontrol etmeden çalışmasın, bir daha hiç bir müdür sabah 9 akşam 5 masa başında siyaset yapmasın, bir daha hiç bir bakan işi küçümsemesin.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Kas Pzt, 2009 00:43

Kaza sonrasında katener hattında ve makas bölgesinde meydana gelen hasarın onarımı nedeni ile dizel lokomotifler yardımı ile bölgeden geçen hızlı tren seferleri onarımın tamamlanması ile normale dönmüş.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=17417

Bu konu ile ilgili sorgulayacağım bir şey var, fakat önce bir video vardı elimde onu bulmalıyım, 2 gündür arıyorum bulamadım youtube amca da vardı onu bulursam o zaman fikrimide söyleyeceğim, Siemens ten çok bilecek değilim ya.

Kilitli

“Arşivlenen Başlıklar” sayfasına dön