gnl-TS.07:99 » Toplu Taşıma Kazaları 2013 [Arşiv]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Oca Cum, 2013 12:41

http://www.milliyet.tv/video-izle/Beled ... v2jDa.html

Ankara'da bir yolcu otobüsü gaz pedalının takılı kalması nedeni ile duramayarak araçlara ve yolcu durağına çarpmış, kaza da sadece 3 kişi yaralanmış daha büyük bir olay meydana gelmemiş olması sevindirici.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Oca Cmt, 2013 20:34

http://www.haberturk.com/gundem/haber/8 ... -feci-kaza
İstanbul Maltepe'de D-100 Karayolu'nda seyir halindeki otomobil, halk otobüsü ile çarpıştı. Olayda otomobilde bulunan Akgül Kalender ve kızı Suna Parlar yaralanırken, diğer kızı Sevim Yıldız ise hayatını kaybetti.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Oca Pzt, 2013 01:36

Elazığ’ın Yolçatı İstasyonu’nda Fırat Ekspresi ile istasyonda manevra yapan yük treni çarpıştı.

Kazada,bir makinist ile 8 yolcu hafif yaralandı.Kaza,Elazığ’a yaklaşık 40 kilometre mesafedeki Yolçatı İstasyonu’nda meydana geldi.Malatya’dan Elazığ istimaketine giden 61502 sefer sayılı Fırat Ekspresi,istasyonda manevra yapan 54013 sefer sayılı yük treni ile kafa kafaya çarpıştı.Kazada,Fırat Ekpresi makinisti Saim Yıldız ile trende bulunan 8 yolcu hafif şekilde yaralandı.Yaralılar ayakta tedavi edilirken,yolcular otobüslerle Elazığ’a gönderildi.Kazayla ilgili soruşturma sürdürülüyor.
http://tcdd.net/elazig-yolcati-da-tren-kazasi-tcdd-net

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Oca Sal, 2013 21:44

http://www.haber7.com/guncel/haber/9747 ... -gole-uctu
Kayaşehir-Yenibosna seferini yapan halk otobüsü, İstanbul Caddesi'nde durağa yaklaşmak isterken, kaygan zemin ve buzlanma nedeniyle kontrolden çıktı. Metrelerce sürüklenen otobüs şarampole yuvarlandı. Otobüste bulunan 30'a yakın yolcu ile otobüs şoförü yaralandı. Kaza nedeniyle söz konusu adrese çok sayıda ambulans ve itfaiye ekibi sevk edildi. İtfaiye ekipleri otobüste sıkışan yolcuları kurtararak sağlık ekiplerine teslim etti. Çeşitli yerlerinden yaralanan yolcular çevredeki hastanelere kaldırıldı. Olay yerindeki çalışmalar sürüyor

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Oca Cum, 2013 13:04

İsviçre'nin Almanya sınırı yakınlarında meydana gelen tren kazasında 17 yolcu yaralanmış. Haberden anlayabildiğim kadarı ile bir makas bölgesindeki geçişme (sollama) esnasında trenin birinin uzunluk nedeni ile makas gabarisine taşması sonucu sollama yapmak isteyen tren arkadan çarpmış.

2 trende de ağır hasar meydana gelirken yetkililer durumu ucuz atlatılmış bir kaza olarak ifade ediyorlar.
Resim

Resim
Foto ve Haber: http://www.vienna.at/zuege-in-schweizer ... 1410911158

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Oca Cum, 2013 14:02

He doğru, bu bizim buralarda, Schaffhausen’daydı galiba. Evet, söylediğin gibi, sollamada, sollanan tren fazla uzunmuş (ula, nasıl olur bu yahu, şaka mı, ne?!) :shock:
En son alabay tarafından 11 Oca Cum, 2013 17:45 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Oca Cum, 2013 17:15

alabay yazdı:He doğru, bu bizim buralarda, Schaffhausen’daydı galiba. Evet, söylediğin gibi, sollamada, sollanan tren fazla uzunmuş (ula, nasıl olur bu yahu, şaka mı, ne?!) :shock:
Olabilir aslında, anladığım kadarı ile çarpılan araç yeni, yeni derken çok yeni bir model gibi duruyor belki de makinist henüz kullandığı aracın gabarisine alışık değildi ve eskiler gibi durduğu noktanın yeteceğini düşündü, ya da durumdan dispeçerlik bile haberdar değildi, şehirlerarası hatlarda da vardır diye düşünüyorum, limit taşları vardır makas bölgelerinde, bu taşlar aracı nereye kadar sürebileceğinizi gösterir, eğer araç o bölgeye sığıyorda makinist limit taşına kadar sürmedi ise suçlu ama sürdü de araç sığmadı ise yapacak bir şeyleri yoktu, arkadan gelen dikkatli olmalıydı ama o da bilemezdi fark ettiğinde de çarpışmayı önleyememiştir, ne bileyim dispeçerlik fark edemedi ise o daha enteresan yani sinyalizasyon orada araç kalırsa sinyali kırmızı bırakması gerekmezmiydi, bu konuya vakıf olmadığımı için sallama bir yorum yapmak istemiyorum :) Tabi bu geçişmeden kasıt araçların ikiside aynı yönde ise geçerli, karşı yönden gelen ile bir geçişme yapılıyor ise o zaman makinistin aracı ileride bırakmış olması söz konusu zaten.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Oca Cum, 2013 17:50

Bir daha baktım, tam anlamak da kolay değil, ama aynı tarz 3. ray bizim burada da var, sollama rayı diyorlar. Konu gabari değil galiba, ama tren neye göre duruyor, durmuş, onu tam bilmiyorum; hani tramvaylarda bir H levhası olur (Halt), bu şimdi trenlerde de var mı, hatırlamıyorum. Fazla vagon mu vardı, yeterince öne mi gitmedi (duran). Arkadan gelip sollayacak olan da (aslında sağlayan dememiz gerek) herhâlde ışıklara göre gitti ve çarpacağını farkedeceği anda da aracı durduramadı artık. Bazen son an belli oluyor ya, arabanı park yerinden çıkardığın zaman da hep düşünmüyor musun, ula burun çarpacak mı, yeter mi falan diye :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Oca Cmt, 2013 01:17

http://tcdd.net/isvicrede-tren-kazasi-tcdd-net-haber

Bu linkte kazanın karşılama geçişmesinde meydana geldiği yazıyor, bilgiyi nereden almışlar yazmıyor. Yani bir trenin bekleyip ters istikametten gelenin geçeceği bir noktada meydana gelmiş, belki yabancı kaynaklarda daha detaylı açıklama buluruz, görünüşe göre çok yüksek bir hızda çarpışma yok, ya sinyal hatası nedeni ile ikiside devam ettiler ve çarpışacaklarını fark edip durmaya çalıştılar ya da düz hattaki limiti geçti diğeride kestiremeyip ya da fark edip yine zamanında duramayarak bindirdi. Linkte ayrıca yaşlı bir bayanın ağır yaralandığıda belirtiliyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Oca Cmt, 2013 01:47

Bence bu kaynak daha doğru, çünkü buradan:

http://www.badische-zeitung.de/schweiz/ ... 51975.html

Hadi, ben şu pis M1C ile meşgulüm :-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Oca Cmt, 2013 01:55

alabay yazdı:Bence bu kaynak daha doğru, çünkü buradan:

http://www.badische-zeitung.de/schweiz/ ... 51975.html

Hadi, ben şu pis M1C ile meşgulüm :-)
Tamam işte benim dediğimin aynısını söylüyor, geçilen tren katarı uzun geldiği için makas gabarisine taşmış, diğeride bunu geç farkedip duramamış, gerçi zusammenstoss kafa kafaya çarpışmak için kullanılan bir tabir değil mi? Yani iki araba kafa kafa çarpıştımı söyleniyor dolayısı ile diğer fikir de o yüzden mantıklı geldi bana :)

Neyse, o M1C işine karışamıyorum, yok üyelikle gir falan filan ama şu kadarını söyleyeyim, resmi makamların kaynak olarak gösterilmesi bir kere hata, ikinci olarak o kaynaklarda öyle bir bilgi yok zaten, ulaşımın projeler sayfasında yok, İBB nin projeler sayfasında yok, yok oğlu yok, fikir jimnastikleri wiki de kaynak olmaya başladı artık ve ben ciddi ciddi bu site işini sonlandırmayı düşünüyorum, çünkü bir boka yaramıyor :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Oca Cmt, 2013 11:56

Zusammenstoß çarpışma demek, kafa kafa Frontalzusammenstoß oluyor. Benim anladığıµ kadar bu kafa kafa değildi. Yani, BZ biraz farklı yazıyor.

M1x … üyeliğe gerek yok aslında. Üye olsan da belki avantajlı olur, onu bilemem, ama kat’î şekilde gereği olmayan bir şey. Evet, aslında o konuyu burada öbek bile yapabilirdik, »yayılan yalan, dolan ve efsaneler«. Ben de baktım, gösterilen kaynaklar kaynak şeklinde bile gösterilmemiş, acaip. Bakalım, SAS ne olacak. Yani, durum apaçık belli!

Kilitli

“Arşivlenen Başlıklar” sayfasına dön