gnl-TS.07:99 » Toplu Taşıma Kazaları 2013 [Arşiv]

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Karaorman Todtnau’da otobüs motor yangını

Mesaj gönderen alabay » 17 Tem Çrş, 2013 10:04

Pazartesi sabahı Karaorman’da (yani burada) Todtnau’a (tottnau) giden bir servis otobüsü, tam sapmak istediği anda kavşakta durmak zorunda kalmış. Şoför motorda alevler ve duman farketmiş, otobüstekil yolcularını indirip, yangını toz söndürücüsüyle kontrol altına alabilmiş. Sonradan itfaiye ve arıza servisi gelmişler.

Yahu, duracak yeri de iyi seçmiş :-)

Resim

Resim

Kaynak: http://www.badische-zeitung.de/todtnau/ ... chlimmeres

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Tem Çrş, 2013 12:13

Allah rahmet eylesin, bir anlık dikkatsizlik hayata mal olabiliyor.

http://www.cnnturk.com/2013/guncel/01/1 ... index.html
Kadıköy'den gelen vapurun saat 14.30 sıralarında yanaştığı sırada meydana gelen olayda görgü tanıklarına göre, temizlik işçisi Haydar kayır, iskele verilmeden vapurdan atladı.

Ayağı boşluğa gelen Haydar Kayır, denize düştü.

Vapurun makinesi çalışır durumda olduğundan oluşan girdapla yolcu dibe çekildi.

Bu sırada yolcular panik yaşarken, deniz polisine ait dalgıçlar, cesede ulaşarak iskeleye çıkardı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Tem Cum, 2013 00:18

alabay yazdı:Doğu kanada’daki Québec eyaletinde Lac Mégantic kasabasına, lokomotifinden kopmuş 73 petrol dolusu vagon inmiş. Yokuş aşağı, kontrolsüz şekilde kente doğru ilerleyen sürücüsüz tren Lac Mégantic’te deray etmiş ve üç (ya da beş, hafızamdan yazıyorum) vagon infilâk edip yanmaya başlamışlar. Sanırım bu yangın tüm treni de sarmıştır, resimler acaip bir tablo sergiliyorlar.

Trenin deray edip imha ettiği bölgede 30 bina yıkılmış, bin kişi sürülmüş, bilinmeyen bir sayı insan da canlarını kaybetmiş. Bugün de okuduğum kadarıyla, bu işte kriminal bir noktanın da araştırıldığı sözkonusuydu.
http://www.vienna.at/zahl-der-todesopfe ... 38/3643033

Kaza sonrası halen ceset arama çalışmaları sürüyormuş ve ölü sayısının 38 çıktığı açıklanmış. Diğer taraftan araştırmadan bir sonuç çıktı mı bilmiyorum ama Başar' ın dikkat çektiği kriminal husus önemli, basit bir işçi ihmali ya da teknik sorun olabileceği gibi bir kaç it kopuğun eğlence amacı ile vagonları salması bile mümkün olabilir, sonuç bir sürü ölü.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Tem Pzr, 2013 00:09

İskenderun- Malatya seferini yapan Canani Ersoy ve Harun Kuşçu idaresindeki demir yüklü 53048 sefer sayılı demir yüklü tren ile aynı güzergahta yol malzemesi döküm çalışması yapan Adem Kaplan ve Mehmet Çiçek yönetimindeki 65564 sefer sayılı yol balans treni, iletişim hatasında kaynaklanan nedenle kafa kafaya çarpıştı. Çarpışmanın etkisiyle çok sayıda vagon raydan çıkarken, trenler demir yığınına döndü.
Demiryolunun ulaşıma kapanmasına neden olan kazada, bakım treninde görevli Mustafa Çelik, hafif şekilde yaralandı.
http://www.haber7.com/3sayfa/haber/1052 ... a-carpisti

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Tem Pzr, 2013 21:02

Hindistan ın Mumbai kentinde bir banliyö treni deray etmiş, kaza ile ilgili olarak yetkililer yaralı olmadığını duyurmuşlar.

Resim

http://www.dnaindia.com/mumbai/1863844/ ... s-reported

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Tem Çrş, 2013 01:07

Seyrantepe-Topkapı seferini yapan yolcu minibüsünün şoförü, Kağıthane’de aşırı sürat nedeniyle direksiyon hakimiyetini kaybetti.

Bir araca çarptıktan sonra otobüs durağına giren minibüsteki 7 kişi yaralandı. Otobüs durağının kaza esnasında boş olması olası bir faciayı önlerken, görgü tanıkları yolcu kapma yarışı nedeniyle bölgedeki minibüslerin aşırı sürat yaptığını söyledi.

Resim
http://gundem.milliyet.com.tr/1-bucuk-l ... efault.htm

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Tem Prş, 2013 00:16

İspanyanın kuzey batısında Galicia bölgesinde bir tren deray etmiş, ilk gelen bilgilere göre 30 un üzerinde yolcu hayatını kaybetmiş.

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-23442018

Fotolarda var vienna.at de fakat alıntılamaya uğraşamadım şu anda, olay sonrası video

http://www.youtube.com/watch?v=eT9c1r1VH7w

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Tem Prş, 2013 08:09

Usenette okuduğuma göre zor olan bir viraj varmış, bu viraj, yeni yapılmış bir YHT kesimini takip ediyormuş ve tren – şu anki bilgilere göre – buraya hatalı şekilde yüksek hızla girmiş.

news:de.etc.bahn.misc

Gazetede okuduklarıma göre, o viraja saatte 80 km ile girilmesi gerekirken, sürücü saatte 190 km ile girmiş. Sebebi henüz belli değil. Yeni yapılmış YHT kesimi o viraja kadar geliyor, orada ise YHT rayları konvansyonel hattın yanına yapılmış. İlk baştan beri o viraj problemliymiş, rayların o şekilde iki farklı sistemle olmaları virajda çok ağır, ânî bir sarsılmaya sebep oluyormuş hep.

Kaynak (Almanca): http://www.badische-zeitung.de/nachrich ... ter-schock

YHT raylarının normal şebekeyle aynı güzergâhtan geçmesinden dolayı böyle bir problem Almanya’da olmadı daha. Ama burada yeni (!) yapılmış kesim de öyle direk eski şebekeye giriyor mu, bilmiyorum. Amma da zor bir işmiş. Anadolu’da inşaallah bütün hesaplar doğrudur.

irfanmm
Aylık Paso
Mesajlar: 53
Kayıt: 08 Kas Prş, 2012 15:25

Mesaj gönderen irfanmm » 25 Tem Prş, 2013 15:58

Üzücü

http://www.youtube.com/watch?v=oH_IjAxDwLo

kaza yapan tren Talgo T250. tepeden dolayı videoda viraj öncesi görünmüyor viraja düz mü geliyor belli değil ama viraj öncesi lokonun arkasındaki teknik vagonun viraj dışına doğru kalktığı belli belirsiz görülüyor. Bu işin eksperleri var ama sanki yüksek hızla girilse daha arkadaki ağır olmayan vagonların yatması lazımdı diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Tem Prş, 2013 17:15

Gerçekten yüksek hızda meydana gelmiş, tabii konuya teknik olarak vakıf değiliz ama video da görüldüğü kadarı ile trenin 2. vagonu daha kurba girmeden önce zıplamış gibi, dikkatli bakın tren kadraja girdiğinde makinist kabininin olduğu vagonun arkasında bir yükselti oluşuyor ve kurba girince de önce bu kısım sıkışıp deray ediyor, sonrada hem bağlı olduğu ön vagonu deviriyor hemde arkadan gelenlerin çarpıp devrilmesine sebep oluyor. Yan yatmaya engel olan istidnat duvarı olabilir, duvarın etkisi ile vagonlar dikilmiş olabilirler diye düşünüyorum. Kanaatimce o vagon içte kalan bojilerinden bir tanesi herhangi bir sebep ile raydan zıplamıştı bile kurp bölgesinde de dışa yaslanma ile birlikte yüksek süratte vagonu tamamen attı, düz bir bölgede olsaydı da en fazla ilk makas göbeğine kadar giderdi diye tahmin ediyorum. Tabi ölü sayısı 77 ye çıkmış bir kaza, benimki üstüne biraz saçma bir konuşma oluyor ama düşündüğümü yazmak istedim.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Tem Prş, 2013 20:39

Offf … korkunç!

Ula, herif niye yarış arabasıyla girer gibi girdi demek geliyor insanın içinden, ama yanlış olur. Çünkü hata yapmış olabilir, ama yapmamaiş da olabilir … bilmiyoruz, trende meselâ teknik bir arıza var mıydı da, frenleme işi olmadı, vesaire. Onu araştırıyorlar şu an, black box bunda da varmış. Trenin iki sürücüsü neredeyse yarasız kurtulmuşlar, her nasıl becermişlerse bunu.

Bu YHT kazaları oldu mu, çok feci oluyorlar, Almanya’daki Eschede olayını hatırlatırım, 100 üstünde yolcu ölmüştü, hepsi de küçücük, ard arda tesadüflerden dolayıydı. İşte felâketlerin şeytanî tarafları bu :?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Tem Cum, 2013 14:30

Bu sabah havadislerde duyduğum ve gazetelerde okuduğum şeyler aşaği yukarı şöyle bir tablo çiziyorlar: Hatta Otomatik Hız KOntrolü işliyormuş. Bu sistem kaza yerinde dört kilometre evvel bitmiş/durmuş, gecersiz olmuş (?). Manüel şekilde de trenin hızı ayarlanabilirmiş, ama genelde bu zormuş (?). Bütün bunlardan dolayı, problemin tam ne olduğu belli değilmiş. Sürücü sorgulanacak. Kazadan evvel telefonla şefiyle konuşmuş ve »viraja 190 ile fazla hızlı giriyoruz, ne yapalım?« diye sormuş. Kazadan sonra, »inşaallah kimse ölmemiştir, yoksa hepsi benim kabahatım« gibi birşeyler demiş.

Yani, durum karışık ve hiç öyle konvansiyonel trenle mukayese edilemez.

He, konvansiyonel dedik de, bir de şunu anlattı birisi (radyoda, doğru mu anladım, bilmiyorum): Bilindiği gibi, İspanyol demiryolları konvansiyonel hatlarda normal ray açığından daha geniştir. Sürat hatları ise normal aralıkla yapılmış mı ne (?). Ona göre araçların telerlekleri değişen ray aralıklarına adapte oluyormuş. Biz bunu sınırlar içın biliyorduk da, bunun »on-the-fly« da olduğunu ilk defa duydum. Yani, ben işin içinden çıkamadım, ve İspanyol tekniği, aynı Rus/eski Sovyet tekniği gibi, geri kalan bütün tekniklerden farklı. Ona göre, beklemeli, bakmalı, ne olmuş, ne bitmiş.

Kilitli

“Arşivlenen Başlıklar” sayfasına dön