3. sayfa (Toplam 10 sayfa)

Re: Facia son anda önlendi

Gönderilme zamanı: 03 Şub Pzr, 2008 22:03
gönderen Kemal Çevik
Esat yazdı:
TCDD İzmir 3. Bölge Müdürü Sabahattin Eriş, gazetecilere yaptığı açıklamada, ilk edinilen bilgilere göre, Denizli-İzmir seferini yapan 34604 sefer sayılı yük treninin Aydın Tren Garı'na varmadan önceki son tünel içerisindeki makasa, 10 kilometre hız sınırının üzerinde girilmesi sonucu kazanın meydana geldiğini söyledi.

Eriş, kazada ölen ya da yaralının olmadığını, ancak kazanın tünel içerisinde olmasından ötürü vinç kullanılamaması nedeniyle,demiryolunun açılmasının akşama kadar süreceğini belirtti.

Demiryollarında meydana gelen kazaların bir çok eksene bağlı olduğunu vurgulayan Eriş, Aydın-Denizli arasındaki hattın 150 yıllık olduğunu ve bu altyapıyı kısa bir zaman içerisinde değiştirme şanslarının olmadığını söyledi.

Eriş, trenin taşıdığı 20 bin litrelik motorinin herhangi bir şekilde alev almamasına sevindiklerini kaydetti.
Öncelikle arkadaş bir çok eksene bağlı derken ne demek istemiş bilmiyorum ama pek çok faktör falan demek istiyordu herhalde, ayrıca bir demiryolunun 150 yıllık olması onun kullanılamaz olduğu anlamına gelmez, bir demiryolunun bozuk olması makas bölgelerinden geçişin 10 km ye düşürülmüş olması o hattın bakımsız olduğunu gösterir, bakımsızlığın pek çok faktörü var ve ben memur olarak bunları dile getiremem diyorsa o zaten bambaşka bir şey :) Son olarak bildiğim kadarı ile mazot kolayca parlayan bir şey değil, yani üzerine ateş tutsanızda alev almaz (katkısız mazot) ancak basınç altında ya da başka patlamalar nedeni ile oluşacak yüksek ısı ile falan yanabilir neyse herkes herşeyi bilmek zorunda değil, geçmiş olsun.

Vallahi dinleyen konuşandan arif gerektir derler ya....

Ben önce hız sınırının 10 km/saat aşıldığını düşündüm ama sonra sınır 10 km/s diye algıladım.

Eksen ve yanan mazot ise sayın müdürümün incileri olsa gerektir. Esat'a katılıyorum ama bu makamdaki birinin de bilmesi gereken bazı şeyler olmalı değil mi, pireyi deve yapan medya mensubu gibi davranmanın alemi yok diye düşünüyorum.

Gönderilme zamanı: 03 Şub Pzr, 2008 22:13
gönderen ahmettekin
Müdür Hollywood filmlerinden çok etkilenmiş olacak. Birbirine çarpan, ters dönen araçların patlaması ancak o filmlerde olur. Tabiki trende daha fazla yakıt olduğu için müdür daha hızlı patlayacağını düşünmüştür. :D

Verilen demeçler o kadar çok çelişiyor ki birbirleriyle. Birkaç gün önce Genel Müdür yüz yıldır yenilenmeyen hatlarda sadece yük trenlerinin çalıştırıldığını söylüyor, bu Şube Müdürü'nün beyanatına göre ise burada 150 yıldır yenileme yapılmamış fakat gerçekte burada çalışan yolcu trenleri var. Nasıl iş anlamıyorum. :x

Gönderilme zamanı: 04 Şub Pzt, 2008 07:35
gönderen Esat
Bence bunun en büyük sebebi ülkemizde kişilere verilen değerin makam ile sınırlı olmasıdır. Evet ya memursunuzdur ya işçi, memursanız zaten Allah hak getire işe gelsen ne olur gelmesen ne olur, işçi isen memurdan daha kıyaksın onun ataması var, sürgünü var senin o da yok ekmek elden su gölden. Maalesef devlet kurumları için aynen bunu düşünüyorum, yoksa TCDD nin elindeki ekipman hiç bir kuruluşta yok evet biraz geç alınıyor geç geliyor olabilir kamu ihale kanunları ya da ödenek yoklukları nedeni ile ama ellerinde her türlü alet edevat ve bunu kullanacak yetenekte adamda var, ama en büyük engelimiz dediğim gibi bir yerlere kapağı atan oraya yapışıyor ne arkadan gelene yer açıyor ne de ileri gitmek için çabalıyor, maaş geliyor, sigorta işliyor, sosyal yardım var eee daha ne. Yönetim kademesi de maalesef hem orta hem alt sınıf için kalifiye eleman ayrımı yapmıyor, bir adam meraklı ise yetenekli ise bu merak ve yeteneği lokal kalıyor, son yıllarda pek çok firma Öneri Sistemleri geliştirerek bu personele yönelmeyi öğrendi ama yine verilen bir iki altın bir ödül tamam, yahu yetki verin, isim verin onore edin sırtını sıvazlayıp geçmeyin bu insanların akıl akıldan üstündür emin olun akıl koltuktan daha üstündür.

Arka vagon raydan çıktı

Gönderilme zamanı: 09 Şub Cmt, 2008 15:25
gönderen Esat
Edinilen bilgiye göre, Erbeyli mevkisinde, Söke-Nazilli seferini yapan 2 vagonlu yolcu treninin arka vagonu raydan çıktı. Vagon yaklaşık 50 metre sürüklendi. Olayda ölen ya da yaralanan olmadı.

Görgü tanıkları, vagonun sürüklenirken devrilmediğini, yolcuların bu nedenle kazadan yara almadan kurtulduğunu ifade etti. TCDD İzmir 3. Bölge Müdürü Sebahattin Eriş, kazanın, vagonun sustasının kırılması sonucu meydana geldiğini; teknik ekibin çalışma yaptığını söyledi. Eriş, yolcuların minibüslerle yollarına devam ettiğini bildirdi. Kazanın ardından tren yolunun ulaşıma kapandığı; olayla ilgili soruşturma başlatıldığı belirtildi.
Tüm demiryolları ve araçlar birden bire mi dökülmeye başladı yoksa benim paranoyam mı depreşiyor??

Gönderilme zamanı: 09 Şub Cmt, 2008 23:31
gönderen alabay
Medya olabilse de, aslında tüm malzemelrin birden çökmesi de o kadar garip değıl. Şebeke yüz, yüzelli yıllık değil, kısa bir süre içinde, uzun bir süre evvel, oluşmuş. Şimdi son kullanma tarihi beliriyor. Ve kimse uyanmazsa, bir kaç yıl sonra "hızlı tren" hattından başka hiç hat kalmaz :-(

B. Alabay

Re: Arka vagon raydan çıktı

Gönderilme zamanı: 10 Şub Pzr, 2008 22:05
gönderen AyLiN
Esat yazdı:
Tüm demiryolları ve araçlar birden bire mi dökülmeye başladı yoksa benim paranoyam mı depreşiyor??
Aynı paranoya depreşmesini bende yaşıyorum. Tren yolculuğunu çok sevmeme rağmen Türkiyede kesinlikle treni tercih etmiyorum.

Trenlerimizi yeniliyoruz şunu yapıyoruz Kara Tren gecikmicek gibi cümleler duymaktansa tüm raylarımızı yeniliyoruz şöyle gvenli olacak böyle güvenlğini arttırdık demelerini tercih ederdim.

Tren kazaları haberlerini bu kadar sık okumak istemiyorum.

Gönderilme zamanı: 10 Şub Pzr, 2008 22:37
gönderen Esat
Ankara-İzmir seferini yapan 71036 sefer sayılı Hasan A. yönetimindeki yolcu treni, Eskişehir'in Ertuğrulgazi Mahallesi Basma Kavşağı'nda, geçişe kapalı alandan geçmeye çalışan Ahmet T.'nin kullandığı 26 EN 888 plakalı kamyonete çarptı.

Kamyonette bulunan Nihat Gemici, 112 ekibinin ilk müdahalesinin ardından ambulansla Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi'ne kaldırılırken yolda hayatını kaybetti. Ağır yaralanan kamyonet sürücüsü Ahmet T. ise Eskişehir OsmangaziÜniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi'nde tedavi altına alındı.

Bu arada, kaza sebebiyle paniğe kapılan trendeki yolculardan bazıları, vagonlardan aşağıya indi. Kaza sebebiyle 2 saat ulaşıma kapanan tren yolu, daha sonra yeniden açıldı.
Olayla ilgili inceleme sürdürülüyor.
Bu haberde de görüyoruzki hemzemin geçitlerde çoğunlukla karayolu araçları yüzünden kaza meydana geliyor

Gönderilme zamanı: 11 Şub Pzt, 2008 19:14
gönderen ahmettekin
Demiryolcu bir dostum, makinistlerin Arifiye'den sonra sürekli teyakkuz halinde olduğunu, hemzemin geçitlerde olacak bir kazaya karşı iç tarafa kaçmayı refleks haline getirdiklerini söyledi. Böylece makinist ezilmekten kurtuluyor, hafif bir yaralanmayla kurtuluyor. Hatırlarsanız bir kaç yıl önce bir lokomotif, kaya parçası taşıyan tıra çarpmış ve lokonun ön tarafı pestil haline gelmişti, makinistler ise hazır olduklarından ötürü içeri kaçarak kurtulmuşlardı.

Gönderilme zamanı: 11 Şub Pzt, 2008 20:40
gönderen Esat
Tabii ki yıllardır bu hatlarda çalışan makinistlerin kendince aldıkları bu tedbir kendi canlarını kurtarmaya yönelik, bunun için onları kınamaya hakkımız olduğunuda düşünmüyorum, çünkü bir demiryolu aracının hemzemin geçitte duramayacağını biliyoruz benim merak ettiğim bir diğer nokta hemzemin geçitlerde (kontrollü/kontrolsüz) geçiş hızı nedir?

Gönderilme zamanı: 11 Şub Pzt, 2008 20:42
gönderen Esat
Donetsk-İstanbul seferini yapan Donbassaero Havayolları'na ait Airbus A-320 tipi uçak, Atatürk Havalimanı'na iniş yaptıktan sonra pist sonunda durdu.

''Taksi yolu'' olarak adlandırılan bölümden park alanına doğru hareket eden uçak, pistten çıktı. Arka tekerleklerinden biri yaklaşık bir metre kadar toprak alana giren uçak, pilotların çabaları sonucu yumuşak zeminden kurtarıldı.

Daha sonra park alanına çekilerek teknik bakımdan geçirilen uçakta herhangi bir hasar oluşmadığının belirlendiği öğrenildi.
Yağışlı havanın etkisi olsa gerek, ama pek sık rastlanan bir durum değil.

Metrobüs te Kaza

Gönderilme zamanı: 18 Şub Pzt, 2008 12:07
gönderen Esat
Merter'de metrobüs yolunda meydana gelen kazada, kar ve buzlanma nedeniyle duramayan bir otobüs önündeki başka bir otobüse çarptı. Kazada 1 kişi yaralanırken, otobüs sürücüsü frene basmasına rağmen aracının durmadığnı söyledi.

Metrobüs yolunda sabah saatlerinde meydana gelen kazada, seyir halindeki bir otobüs, durakta yolcu alan otobüse arkadan çarpınca bir kişi yaralandı.

Metrobüs yolunda sabah saatlerinde meydana gelen kazada, seyir halindeki bir otobüs, durakta yolcu alan otobüse arkadan çarptı. Kazada öndeki otobüste bulunan bir kişi yaralanırken, olay yerine ambulans çağırıldı. Olay yerine gelen ambulans metrobüs yoluna giremediği için E-5 karayolu üzerinden yaralıyı alarak Bakırköy Eğitim ve Araştırma Hastanesi'ne götürdü. Duramayarak kazaya neden olan otobüsün sürücüsü, "Metreler varken frene bastım. Ama araç durmadı. Öndeki otobüsün arka koltuğunda oturan bir kişi hafif şekilde elinden yaralandı." diye konuştu.

Hasarlı iki otobüs, metrobüs güzergahının kapanmaması için Edirnekapı Garajı'na çekildi.

GÜNEY EKSPRESİ RAYDAN ÇIKTI

Gönderilme zamanı: 18 Şub Pzt, 2008 21:12
gönderen Esat
Elazığ Valisi Muammer Muşmal, Diyarbakır yönünden hareket eden 52531 sefer sayılı yolcu treninin, Maden ilçesi ile Gezin beldesi arasına yoğun kar yağışı nedeniyle raydan çıktığını söyledi.

Ölen ve yaralanan olmadığını ifade eden Muşmal, şöyle konuştu:

''Güney Ekspresi dün gece yoğun kar yağışından dolayı raydan çıktı. Jandarma ekipleri, yolcuları Maden ilçesindeki tren garına getirdi, yolcular burada bekletiliyor. Onlarla ilgili her türlü tedbiri aldık. Yiyecek ve giyecek ihtiyaçları karşılandı. Malatya'dan kurtarma ekipleri bölgeye gitmek üzere yola çıktı. Tren kurtarıldıktan sonra yolcular yoluna devam edecek.''
Kaynak : Lojiport