2. sayfa (Toplam 3 sayfa)

Gönderilme zamanı: 08 May Sal, 2012 00:00
gönderen Mehmet keles
senturk90 yazdı:Peki arkadaşlar beton traverslerde inceliyorum hm tipi bağlantılarda selet yok galiba. Bunun hakkında bir fikri olan var mı? Sanki ray pedi kullanılıyor sadece.
Hm tipi bağlantıda selet kullanılmaz...Resim

Gönderilme zamanı: 08 May Sal, 2012 00:03
gönderen Mehmet keles
N tipi bağlantıda selet kullanılmaz ve sadece ahşap traverslere uygulanır. N tipi demek rayın sadece üç adet tirfon ile sıkılmış halidir. N tipi bağlantı olan bölgelerde vuruntu gürültü titreşim hat safhadadır. N tipini normalde kimse tercih etmez.

Gönderilme zamanı: 08 May Sal, 2012 00:05
gönderen Mehmet keles
Mehmet keleş yazdı:N tipi bağlantıda selet kullanılmaz ve sadece ahşap traverslere uygulanır. N tipi demek rayın sadece üç adet tirfon ile sıkılmış halidir. N tipi bağlantı olan bölgelerde vuruntu gürültü titreşim hat safhadadır. N tipini normalde kimse tercih etmez.
Düzeltme ; N tipinde PLASTİK SELET (PED ) kullanılmaz...

Gönderilme zamanı: 08 May Sal, 2012 00:10
gönderen Esat
Peki Mehmet bu bahsettiğin N yerine ahşap traverslerde hangi tip tercih ediliyor artık? Bir de makas ve köprü gibi bölgelerde genelde ahşap travers kullanılıyordu ama kent içi sistemlerde yani yüzeysel metro ya da HRS lerde poliüretan türevi bir maddeden üretilmiş yeni bir travers kullanılıyor (Viyana'da başlamışlardı uygulamaya) bu yaygın bir şeymi, yani ahşaptan bu malzemeye bir dönüş varmı biliyormusun?

Gönderilme zamanı: 08 May Sal, 2012 00:18
gönderen Mehmet keles
Genellikle ahşaplarda K tipi kullanılıyor , ahşaptan dönüş halen yok. Alternatifi yok gibi özellikle köprü, viyadük, gibi bölgelerde ve bazı makaslarda yine en çok tercih ediliyor. Hafif ve dayanıklı . Handikapı kıvılcımlar da yanması ve pahalı olması. Ayrıca ömrü de kısa. Fakat bu kadar hafif ve dayanıklı bir malzemeden travers yok gibi. İstediğin uzunlukta kesip anında montaj, delmesi işlemesi çok kolay. Plastik türevi maddelerle denemeler yapılıyor fakat halen alternatif değil.

Gönderilme zamanı: 09 May Çrş, 2012 00:02
gönderen senturk90
N tipini halen kullananlar var. İzmir civarındaki hatta N tipi.
Resim

Gönderilme zamanı: 09 May Çrş, 2012 00:08
gönderen Esat
Mehmet bende bir düzeltme yapayım benim bahsettiğim poliüretan travers betona tespitli zeminlerde uygulanıyormuş, yanlız bugün özellikle baktım Viyana U6 metrosunda viyadük üzeri istasyon bölgelerinde de o poliüretan traverslerden var, bir ara fotoğrafını çekeceğim. Tabi poliüretan denilince aklımıza genellikle plastik ve kırılgan bir şey geliyor ama sanırım o kadar da kırılgan bir malzeme değil.

Gönderilme zamanı: 09 May Çrş, 2012 21:24
gönderen Mehmet keles
senturk90 yazdı:N tipini halen kullananlar var. İzmir civarındaki hatta N tipi.
Resim

Fotoğrafta tam görünmüyor Fakat gördüğüm kadarıyla K tipine benziyor. N tipini yenilerde kimse kullanmıyor. Tamirlerde belki ama sadece ara tamirlerde örneğin ahşap travers değişimlerinde kulllanılıyor..

Gönderilme zamanı: 09 May Çrş, 2012 21:27
gönderen Mehmet keles
Esat tabiiki olabilir. Fakat bu sadece ağaçların kesilmemesi için yapılan bir önlemdir. Tüm makalelerde ahşap'ın fonksiyonunu üstlenecek travers yok der fakat hepside ağaçların kesilmemesi için alternatif araştırmalara devam eder..

Gönderilme zamanı: 09 May Çrş, 2012 22:27
gönderen Esat
Mehmet keleş yazdı:Fotoğrafta tam görünmüyor Fakat gördüğüm kadarıyla K tipine benziyor. N tipini yenilerde kimse kullanmıyor. Tamirlerde belki ama sadece ara tamirlerde örneğin ahşap travers değişimlerinde kulllanılıyor..
Sen N tipini 3 tirfonlu demiştin Mehmet, resimdekilerde gördüğüm kadarı ile 2 tirfon var bir raya yakın bir de aynı hizada açıkta, doğrumu görüyorum.

Gönderilme zamanı: 09 May Çrş, 2012 22:30
gönderen Mehmet keles
N tipinde selet yok. Sadece 3 tirfonla bağlantı var,

Gönderilme zamanı: 09 May Çrş, 2012 23:06
gönderen alabay
Burada yeni ahşap travers yok artık, hepsi beton (veya betona benzeyen bir şey). Ahşapları da bunlarla değiştiriyorlar.