tkn-T.13 » Tramvay Yenileme

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Oca Cum, 2010 12:44

alabay yazdı:Boyama hakkında şunu düşünüyorum ... sanırım o araçta ilk işlem pasa karşı ve düz bir satıh için. Ama sonra onun üstü artık cila ile miy boyanır yoksa folya ile mi, o ilginç olur. Berlin'de gördüğüm kadarıyla artık bir çok işlem folyolarla yapılıyor, yani sırf bir dip cilası veriliyor, gerisi sonra yine sökülebilen folyolarla yapıliyor (reklâm kastetmiyorum, ama reklâm da elbet öyle).
Aynen öyle Başar, oradaki işlem kaporta yüzeyinde hasar görmüş noktaların, bunun illa yırtık delik olması gerekmez, küçük yamukluk bulunan yerlere yapılan işlem, öncelikle pas varsa temizlenmesi, üstüne macun ile yüzey düzeltmesi, daha sonra sanırım senin dediğin gibi bir astar yapılıp üzerine de folyo kaplanıyor. Bunun en önemli nedeni maliyet. Böyle bir aracı komple boya yapmak için, fırın boya tabir edilen sistem çok meşakkatli, çünkü aracı komple sokabileceğiniz o büyüklükte bir yer yok, elektrostatik boyama içinde bir işletmecinin böyle bir tesis kurması anlamsız, ve zaten bahsettiğim bu işlemlerin kurulum maliyetine bile değmez.

Sonuç artık bu işler folyo ile yapılıyor :) Bu sadece Türkiye' de değil pek çok yerde böyle, maliyeti düşüren bir çalışma. Tabi bunlar özel folyolar, gün ışığı ve suya dayanımı olan maddeler. Resimdeki araçlara yapılan uygulamada 3M materyaller kullanılmıştı, tabi bu bir marka ismi ama kalite anlamında da bu malzemelerde iyi bir firma.

Cevapla

“Ulaşım Teknolojileri - Teknikler - Eğitimler” sayfasına dön