tr-RS.13 » Yerli Sinyalizasyon Projesi

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

tr-RS.13 » Yerli Sinyalizasyon Projesi

Mesaj gönderen Esat » 02 Ağu Prş, 2012 16:10

Bu konuda daha önce sanırım Kadıköy metrosu başlığında paragraf aralarında bahsetmiştim, açık konuşacağım bu projeden ilk haberdar olduğumda çok ciddiye almamıştım, bundan 4 yıl kadar önce idi, üniversite ile bağlantılı ve sektörde yer alan bir dostum bundan bahsetmişti, açıkçası ciddiye almama sebebim maalesef eğitim sistemimize olan güvensizliğimden kaynaklanıyordu, maalesef üreten bir toplum olmaktan uzaklaştırıldık, üretim yeni bir şeyler ortaya çıkartmak ya da var olanı sıfırdan yapmak kabiliyeti hobicilerin ya da küçük dükkanlarda elektronik işleri yapan arkadaşların marifetli ellerine kaldı, aslında hala da böyle düşünüyorum çünkü ucundan kıyısından sektörü gördüm.

Daha sonra 2 yıl kadar önce özellikle elektromekanik sistemler, raylı sistem elektriği ve elektroniğinde uzman bir ağabeyim tekrar bunu dile getirdi. Yerli sinyalizasyonda üniversitenin çok ilerlediğini bu projeye Başbakanlığın büyük destek verdiğini ve sonuç alınacağına inandığını söylemişti. Şimdi bunu söyleyen kişiye güvenim büyük dolayısı ile yabana atamadım ama o tarihte yine nasıl çalıştıkları konusundaki bir iki gördüğüm duyduğum şey bende yine tereddüt oluşturmuştu. Yani dediğim gibi hobicilerin çok rahatlıkla yaptıkları, evlerinin bodrumunda sağda solda kurdukları tren hatlarından çalıştırdıkları bir şey bu sinyalizasyon. Bakın küçümsemiyorum, benim gördüğüm çalışma aynen buydu, aynen bir H0 tren yolunu kurmuşlar, koca koca profesörler bununla YERLİ SİNYALİZASYON yapmaya çalışıyordu. İtiraf ediyorum güldüm, komik geldi çünkü ya yapılmışı var, yani benim kafam o oyuncak tren hattından nasıl gerçek tren işletmeye geçilecek kısmı almadı ve komik buldu. Zaten geçmeye gerek yok adam bir kart içine koyduğu eproma yazdığı şey ile hareket ettiriyor, biz neyi arıyoruz? diye düşünmüştüm. Tabii sonra gerçekçi düşününce, ya evet minyatür ama gerçeğine yakın, hatta birebir o zaman sorun ne? diye düşündüm. Tabii birazda ufkumu açmam gerekti yani sinyalizasyon gerçekte nedir, sadece hadi yeşil yandı yürü, kırmızı gördün dur değildir, biraz bu yönü ile bakınca "üniversitede oyun oynuyorlar" diye düşünmekten vazgeçip "acaba olacak mı?" sorusuna terfi ettim :)

Bir haftadır basında çıkan haberlere göre, aslında başarılmış diyebiliriz. Evet, artık basında haber olma seviyesine gelmiş, bunu son 2 yılın modası olan YERLİ de YERLİ rüzgarına da bağlayabiliriz ama ben öyle yapmak istemiyorum. Diğer yerli denilen işleri çokça eleştirdim ama bu konu umuyorum ki gerçekten yerli bir şekilde başarılacak. Zaten haberlerin detayında işin maddi getirisini okumuşsunuzdur, ben bundan ziyade gerçekten böyle kapsamlı bir işi başaralım istiyorum. Bunun uygulaması nasıl yapılır onu göreceğiz, deneme kurulumlarını üniversiteler yapabilir ama gerçekten ülke çapında bir kurulum söz konusu olduğunda ortaya çıkacak prosedürler ne olacak, bu iş ranta dönüşür mü, bunlar sonra tartışılması gereken işler.

Haberlerde belirtildiği üzere yazılımın mevcut hali sadece Adapazarı Mithatpaşa istasyonunda denenmiş, hat olarak denemesi için ise 338 kilometrelik 21 istasyonu kapsayan Afyon-Denizli-Isparta demiryolu seçilmiş. Burada başarı ile uygulanırsa ileride daha yoğun hatlarda ya da daha farklı işletmelerde de denenerek geliştirilecektir inşallah. Dediğim gibi uzunca bir süre önce küçümsediğim bir hadise idi ama bugün gelinen noktada en azından ortada samimi ve ortaya bir iş çıkartmak isteyen bir çaba görüyorum, umarım başarılı olur ve ülke genelinde hayata geçirilebilir.

http://www.lojiport.com/haberdetay/TCDD ... apti/34796

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 02 Ağu Prş, 2012 20:30

Son günlerde duyduğum en güzel haber. Bence de sadece yeşil olduğunda geç kırmızı olduğunda dur demek değildir. Ayrıca kırmızı olduğunda eğer makinist kaçırmışsa sistemin kendi kendine treni durdurması sarı olduğunda kendi kendine yavaşlatması, Eğer ki hız sınırını aşıyorsa hızı azaltmasıdır. Umarım iyi birşeyler çıkar.

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Re: tr-RS.13 » Yerli Sinyalizasyon Projesi

Mesaj gönderen langur » 12 Oca Sal, 2016 15:42

Bu konuyu ne kadar buraya koyabiliriz emin olmadım. Eğer bir hata varsa Esat'tan düzeltmesini rica ederim.
Almanya'da oldukça bilinir olan Kaus Bilgisayar Klübü kongesinde (CCC) sunum yapan bir grup (SCADA Strangelove) raylı sistem alt yapısında güvelik konusuna değinmiş. Herhangi bir açıktan bahsetmeden bu konudaki muhtemel senaryolara değindikten sonra yapılması gerekenler üzerine akıl yürütülmesi ve siber güvenlik alanında atılması gerekli muhtemel adımların gerekliliğinden bahsetmişler, ki bence çok haklılar. Gittikçe birbirne bağlanan insanların ve cihazların çağında bu tür konular için akıl yürüten insanların ve kurumların Türkiye'de de olduğunu umut ediyorum. Haberin bağlantısını da paylaşayım. Metin Almanca.

http://www.sueddeutsche.de/digital/infr ... share=news

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-RS.13 » Yerli Sinyalizasyon Projesi

Mesaj gönderen Esat » 19 Oca Cmt, 2019 10:23

Başlıkta bahsettiğim ulusal demiryolu şebekesi için bir yerli sinyalizasyon projesi idi ve şu an ne durumda bilmiyorum açıkçası, 3 yıl daha geçmiş üzerinden. Yerli sinyalizasyon anlamında bir diğer proje daha başladı biliyorsunuz, İstanbul M1 hattının sinyalizasyon alt yapısı GoA4 olarak güncellenmesi ve UTO trenler ile çalıştırılabilecek hale gelmesi için belediye iştirak şirketleri Metro İstanbul ve İSBAK birlikte bu ihaleyi aldılar, çalışmalar da başladı. İşin içerisinde üniversitelerden ya da başka devlet kurumları var mı onu da hatırlayamadım :) ilgili haberde de detay yok, verilen süre 3 yıl yani 2021 gibi yerli uto metro işletim sinyalizasyon sisteminin hayata geçmesi planlanıyor. İşin sinyalizasyon kısmını yine bu başlık altında takip edelim derim.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: tr-RS.13 » Yerli Sinyalizasyon Projesi

Mesaj gönderen decimus » 19 Oca Cmt, 2019 15:16

Ben bu sinyalizasyon sistemleri konusunda uzman değilim.Ama bildiğim kadarıyla anahtar teslim iş yapan Türk firmalarından biri olan Yapı Merkezi firması kendini bu alanda geliştirmek için 2013 yılından beri çalışıyor.

Hatta son dönemde yapmış oldukları yurt dışı projelerinde ( Etiyopya ve Cezayir ) bu sinyaliazsyon sistemi kullanmış.Şimdi devam eden Tanzanya'da da kendi geliştirdikleri bu sinyalizasyon sistemini kuracaklarmış.

https://yapimerkezi.com.tr/Grup-Sirketl ... rkezi-Idis

Bu arada firmanın reklami gibi olacak ama bu firma raylı sistem üzerinde saat 1.850 km hızla roket gidilmesini sağlayan ray teknolojisini yapan her zaman dediğimiz gibi tam bir "mühendislik" firması.

http://www.millisavunma.com/harp-baslig ... si-habras/

Raylı sitemleri piyasasında bazı firmalar vardır.Bunlara çantacı derler.Bu adamlar sadece ihaleyi alır ve taşerona vererek elini sıcak sudan-soguk suya değidirmez.Bir de böyle mühendislik firmaları vardır.Her saniye kendileri geliştirmek için çalışırlar.Malesef Türkiye'de çantacı firmaların sayısı her geçen gün artıyor.Konuyun baya saptırdım galiba :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-RS.13 » Yerli Sinyalizasyon Projesi

Mesaj gönderen Esat » 25 Oca Cum, 2019 16:54

https://tr.railturkey.org/2019/01/21/tu ... -haritasi/

ülkemizde demiryollarındaki sinyalizasyon sistemleri ile ilgili bir yazı, harita linkten alıntıdır
türkiye-sinyalizasyon-haritası.png
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Cevapla

“Ulaşım Teknolojileri - Teknikler - Eğitimler” sayfasına dön