gnl-S.40 » Site Kategori İndeks Sistemi

Kilitli
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

gnl-S.40 » Site Kategori İndeks Sistemi

Mesaj gönderen Esat » 19 Eki Sal, 2010 21:18

2007 yılından beri yayın hayatında olan sitemiz kurucu ve yöneticilerin hedef ve beklentileri doğrultusunda ilerlemeye ve gelişmeye devam etmektedir. Bu gelişim neticesinde Ana Kategorilerin ve buna bağlı olarak Forum başlıklarının çoğalmakta, tabiki Forumlar içerisinde yer alan başlıklarda aynı şekilde gün geçtikçe büyüme göstermektedir. Bu bağlamda Site Yönetimi olarak kategorileri doğru takip edebilmek, gerektiğinde başlıklar üzerinde ki çalışma ve geliştirmelerde kullanabilmek gibi amaçlar ile başlıkların mantıksal bir İndeks yapısına kavuşturulması için çalışma yapılmıştır.

Bu çalışmaya ait detayları aşağıda siz üyelerimize açıklayacağız, özellikle müdavim kullanılacıların dikkat ederek olabildiğince bu kurallara uygun başlıklar açmalarını rica ediyoruz. İndeks sistemini siteye uygulanması sonrasında düzeltme ve düzenlemeler Yönetici ve Moderatörler tarafından yapılacaktır, başlıklarda gözünüze çarpan olası İndeks hatalarını bildirmenizi rica ederiz.

Kategori İndeks Sistemi detayları:

Bundan sonra sitede yer alan başlıkların büyük çoğunluğunda göreceğinize benzer iki örnek vererek başlayalım:
ist-M.01:06 » Kadıköy-Kaynarca Metrosu M6 Proje Aşaması
de-RS.12 » INNOTRANS 2010
bu örnekleri aşağıda açacağız.

Öncelikle kodun mantıksal yapısını gösterelim:
[Bölge Kodu=[Ülke ya da Kent Kısaltması]]-[Sistem Kodu].[Durum Kodu/Tanım Kodu]:[İşletme/Sistem Sıra Kodu]»[(Başlık)+(Destek tanımları, geçici ifadeler)]

Bu yapıya göre örneklerimizi açacak olur isek;

ist-M.01:06 » Kadıköy-Kaynarca Metrosu M6 Proje Aşaması

İstanbul kentindeki Metro hatlarından Proje Aşamasında bulunan Altıncı sistem olan Kadıköy-Kaynarca Metrosu anlaşılacaktır. İndeks sistemi yerleşene kadar başlıklarda hat numaraları (M6) ve durum kodları (Proje Aşaması) da açık olarak bulunacaktır, sistem anlaşılır hale geldikten sonra zaman içerisinde bu ifadeler başlıklardan silinecektir.

de-RS.12 » INNOTRANS 2010

Almanya da Raylı Sistemler sektör Fuarı INNOTRANS 2010

İndeks sistemine ait kodlar ve açıklamaları aşağıda verilmiştir;

1. Bölge Kodu:
* Bölge kodu mantıksal yapıda açıkladığımız üzere başlığa konu olan sistemin bulunduğu ülke ve şehirlerin kısaltmalarından oluşacaktır. Ülkemiz sistemleri için kent içi toplu taşıma konularında ŞEHİR kısaltmaları, ülke genelini ilgilendiren konularda ise TR kullanılacaktır. Diğer ülke ya da diğer ülke kentlerine ait konularda ise ait olduğu ülkenin uluslararası kısaltması kullanılacaktır, örn. Almanya için DE gibi.

* Bölge kodu kısaltmaları tüm başlıklarda küçük harf ile yazılacaktır.

* Ülke kodu kısaltmaları için tümünü yayınlamamız mümkün değil, fakat en çok bilinen ve sitemizde en çok kullanlardan alfabetik sıralama ile örnekler veriyoruz. Ülke kodunda uluslararası kısaltmalar esas alınacaktır,
A:AF Afganistan, DE Almanya, US Amerika Birleşik Devletleri, AO Angola, AR Arjantin, AL Arnavutluk, AT Avusturya, AU Avustralya, AZ Azerbeycan,
B:BH Bahreyn, BD Bangladeş, BY Belarus, BE Belçika, AE Birleşik Arap Emirlikleri, BA BO Bolivya, Bosna Hersek, BR Brezilya, BG Bulgaristan, GB Büyük Britanya/İngiltere (UK),
C-Ç:GI Cebelitarık, DZ Cezayir, TD Çad, CZ Çek Cumhuriyeti, CN Çin,
D:DK Danimarka, DO Dominik Cumhuriyeti,
E:EC Ekvator, SV El Salvador, EE Estonya, AM Ermenistan, ET Etyopya,
F:MA Fas, FJ Fiji, PH Filipinler, FI Finlandiya, FR Fransa,
G:GM Gambiya, GH Gana, GL Grönland, GT Guatemala, ZA Güney Afrika, KR Güney Kore, GE Gürcistan,
H:HR Hırvatistan, IN Hindistan, NL Hollanda, HN Honduras,
I-İ:IQ Irak, ID İndonesya, IR İran, IE İrlanda, ES İspanya, IL İsrail, SE İsveç, CH İsviçre, IT İtalya, IS İzlanda,
J:JM Jamaika, JP Japonya,
K:KH Kamboçya, CM Kamerun, CA Kanada, QA Katar, KZ Kazakistan, KE Kenya, CY Kıbrıs Rum Kesimi, KG Kırgızistan, CO Kolombiya, CG Kongo, CR Kosta Rika, KW Kuveyt, KP Kuzey Kore, CU Küba,
L:LV Letonya, LY Libya, LI Lihtenştayn, LT Litvanya, LU Lüksemburg,
M:EG Mısır, HU Macaristan, MK Makedonya, MY Malezya, MX Meksika, MD Moldova, MC Monako, MZ Mozambik,
N:NA Namibya, NP Nepal, NE Nijer, NG Nijerya, NI Nikaragua, NO Norveç,
O-Ö:CF Orta Afrika Cumhuriyeti, UZ Özbekistan
P:PK Pakistan, PA Panama, PY Paraguay, PE Peru, PL Polanya, PT Portekiz, PR Porto Riko,
R:RO Romanya, RU Rusya Federasyonu,
S-Ş:SN Senegal, SG Singapur, SK Slovakya, SI Slovenya, LK Sri Lanka, SD Sudan, SY Suriye, SA Suudi Arabistan, CL Şili,
T:TJ Tacikistan, TZ Tanzanya, TH Tayland, TW Tayvan, TG Togo, TN Tunus, TR Türkiye, TM Türkmenistan,
U-Ü:UG Uganda, UA Ukrayna, OM Umman, UY Uruguay, JO Ürdün,
V:VE Venezuela, VN Vietnam,
Y:YE Yemen, NZ Yeni Zelanda, GR Yunanistan,
Z:ZM Zambiya, ZW Zimbabve
* Şehir kodu kısaltmaları, alfabetik olarak göre verilmiştir. Şehir kodları kesinlikle 3 harfli olacaktır, bilinen şehir kısatlmaları aynen uygulanmıştır, diğer şehirler için genel olarak ilk 3 harf kullanılmaya çalışılmış, isim benzerliği olan kentler için karışıklık oluşturmayacak şekilde sessiz harf kombinasyonları kullanılmıştır.
Adana:adn, Adıyaman:ady, Afyon:afy, Ağrı:ağr, Aksaray:aks, Amasya:ams, Ankara:ank, Antalya:ant, Ardahan:ard, Artvin:art, Aydın:ayd,
Balıkesir:blk, Bayburt:bay, Batman:bat, Bilecik:blc, Bingöl:bng, Bitlis:btl, Bolu:bol, Burdur:brd, Bursa:brs,
Çanakkale:çnk, Çankırı:çkr, Çorum:çor,
Denizli:den, Diyarbakır:diy, Düzce:düz,
Edirne:edr, Elazığ:elz, Erzincan:erc, Erzurum:erz, Eskişehir:esk,
Gaziantep:gan, Giresun:grs, Gümüşhane:gmş,
Hakkari:hak, Hatay:hat,
Iğdır:ığd, Isparta:ısp, İçel:içl, İstanbul:ist, İzmir:izm,
Kahramanmaraş:kah, Karabük:krb, Karaman:krm, Kars:krs, Kastamonu:kas, Kayseri:kay, Kırıkkale:krk, Kırklareli:krl, Kırşehir:krş, Kilis:kil, Kocaeli:koc, Konya:kon, Kütahya:küt,
Malatya:mlt, Manisa:mns, Mardin:mar, Muğla:muğ, Muş:muş,
Nevşehir:nev, Niğde:niğ, Ordu:ord, Osmaniye:osm, Rize:riz,
Sakarya:sak, Samsun:sam, Siirt:srt, Sinop:sin, Sivas:siv, Şanlıurfa:şur, Şırnak:şrn,
Tekirdağ:tek, Tokat:tok, Trabzon:tra, Tunceli:tun, Uşak:uşk,
Van:van, Yalova:ylv, Yozgat:yoz, Zonguldak:zon
* Bölge kodu kategorisinde yukarıda belirttiğimiz ana hedefin dışında yardımcı amaçlar ile kullanılacak bir takım üst kategori kodları da yer alacaktır, bunlar işaret ettikleri anlamlar ile birlikte şu şekilde gösterilmişlerdir:
Genel:gnl, Etkinlikler:etk, Dünyadan Haberler:dhb, Ülkemizden Haberler:yhb, Yayınlar:yyn, Teknolojiler:tkn
***********************************************************

2. Sistem Kodu
* Sistem kodu, özellikle raylı sistemlerin artması ile hayatımıza girmeye başlayan, modern sistemlerde zaten kullanılmakta olan toplu taşıma sistemlerini kısa yoldan ifade etmek için kullanılacak bir harf ya da iki harf kombinasyonu olarak kullanılmıştır,

* Sistem kodu kısaltmalarında Türkçe esaslı kısaltma yapılacaktır,

* Sistem kodları uygulamada bölge kodundan sonra konulacak - işareti ile başlar BÜYÜK harf ile yazılır ve . (nokta) ile sonlanır. Örn. -M.

* Sistem kodu kısaltmaları alfabetik olarak şu şekildedir:
B: Banliyö kodu, ismindeki açık anlamdan anlaşıldığı üzere teknik ve kullanım olarak banliyö sistemine dahil işletmeleri ifade eder,
D: Demiryolları kodu, bu tabir genel olarak demiryolu sistemlerini kapsar, konvansiyonel ve bölgesel taşımacılıklar, hat inşaaları vs,
DD: Diğer demiryolu işletmeleri, küçük trenler, minyatür trenler, buharlı ve nostaljik trenler,
DS: Diğer Sistemler kodu, raylı sistemler ya da karayolları gibi üst başlıklar altında yer alamayacak bazı başlıklar, örn. Bisikletler ile ilgili konular,
DN: Denizyolları kodu, denizyolu ile ilgili tüm başlıkları ifade eder,
F: Funiküler kodu, yüksek eğimlerde çalışan kablolu ve dişli sistemler ile çalışan tırmanma trenlerini ifade eder,
HR: Monoray(Havaray) kodu, sadece teknik anlamda bu kapsama giren sistemleri işaret eder,
HT: Hızlı Tren kodu, teknik olarak bu sisteme dahil olan tüm işleri kapsar, hızlandırılmış tren gibi tanımlamalar bunun dışındadır,
HV: Hava Yolları kodu, havayolları ile ilgili tüm başlıkları ifade eder,
İU: Site kodu, tam olarak Site ile ilgili konulara ait üst kategoriyi ifade eder,
KO: Klasik Otomobil kodu, yerli yabancı her türlü klasik otomobil konusu bu başlık altında yer alır,
L: Lastik Tekerlekli Sistemler kodu. Karayolları çalışmaları, köprü, kavşak, meydan düzenlemeleri, Otobüs, Minibüs ve benzeri lastik tekerlekli taşıma sistemleri ve çalışmalarını işaret eder,
M: Metro kodu, kapasite tanımlamalarından bağımsız olarak izole alanlarda işletilen hafif metro sistemleri ve yükseltilmiş kentiçi demiryollarını kapsar, banliyöler dahil değildir,
MB: Metrobüs kodu, son dönemde literatürümüze giren izole yollar üzerinde sık frekans ile işletilen yüksek kapasite otobüs hatlarını ifade eder, tercihli yollar bu sistemin dışındadır,
MT: Maglev kodu, Maglev tabiri Türkçede Mıknatıs Tren şeklinde ifade edilir, sadece teknik anlamda bu kapsama giren sistemleri işaret eder,
O: Otomobil kodu, yerli yabancı her türlü otomobil konusu bu başlık altında yer alır,
RB: Raybüs kodu, Raybüslere ait konuları işaret eder,
RS: Raylı Sistemler genel kodu, Genel olarak raylı sistemleri ifade eder,
S: Site ile ilgili konularda kullanılacak kod,
T: Tramvay kodu, tam izole alanlarda işlemeyen, hemzemin geçitleri bulunan ve büyük istasyon sanat yapılarına sahip olmayan cadde tramvaylarıdır,
TB: Troleybüs, modern ismi ile TramBus kodu, lastik tekerlekli sistemlerden ayrıştırılması amacı ile kodlanmıştır,
TF: Teleferik kodu, açık isminden anlaşıldığı üzere kabloya asılı olarak farklı yükseltiler arasında kabinler ile yapılan taşımacılığı ifade eder,
TS: Toplu Taşımacılık Sistemleri, genel olarak bir bölge ya da kente ait tüm sistemleri ifade eder
Y: Yaya Tünelleri, Yaya Erişim Projeleri, Meydan Projeleri ile ilgili konuları ifade eder
***********************************************************

3. Durum Kodu/Tanım Kodu:

Sistemdeki 3. kombinasyon sadece 2 basamaklı sayılardan oluşan Durum/Tanım Kodu dur. Durum kodları 01-05 arasında sıralanırlar ve genel olarak işletme veya hatların güncel durumlarını gösterirler. Örnek ile verecek olur isek;

ist-M.01:04 » Kadıköy-Kaynarca Metrosu M6 Proje Süreci
ist-M.02:04 » Kadıköy-Kaynarca Metrosu M6 İhale Süreci
ist-M.03:04 » Kadıköy-Kaynarca Metrosu M6 İnşaat Süreci
ist-M.04:04 » Kadıköy-Kaynarca Metrosu M6 İşletme Dönemi
ist-M.05:04 » Kadıköy-Kaynarca Metrosu M6 Kapalı Dönem

Kapalı Dönem ifadesi alışık olmadığınız bir ifade olabilir, bu daha önce işletmede olan bir hat, uzun süreli olarak tamamen kapatıldığında, ya da başka bir sistem ile birleştirilerek kendi numarası ya da yapısı dışında bir işletmeye adapte edildiği zamanki durumunu ifade eder. Örnek olarak İstanbuldaki T1 Zeytinburnu-Kabataş tramvayı ile T2 Zeytinburnu-Bağcılar tramvayı işletmeleri birleştirilecek, bu birleşme öncesi ve sonrasında indeks kodunun görünümü şu şekilde olacaktır.

önce:
ist-T.04:01 » Zeytinburnu-Kabataş Tramvayı
ist-T.04:02 » Zeytinburnu-Bağcılar Tramvayı
sonra:
ist-T.05:01 » Zeytinburnu-Kabataş Tramvayı
ist-T.05:02 » Zeytinburnu-Bağcılar Tramvayı

bu durumda işletmedeki hat için yeni bir açılarak başlık kodu da şu hali alacaktır.
ist-T.04:01 » Bağcılar-Kabataş Tramvayı

Durum Kodları:
01: Proje Aşaması
02: İhale Süreci
03: İnşaat Süreci
04: İşletmedeki Hat
05: İşletilmeyen Hat
Durum kodları genellikle sistemler için kullanılacaklardır, başka kategorilerde kullanım alanı yoktur.

Tanım kodları ise üst kategori olan Sistem Kodu altında yer alan hatlar ve sistemler dışındaki konuları işaret eden kodlardır ve kendi içlerinde gruplanmışlardır.
1. Grup 06-09 arasında sıralanır, genel konulara atıfta bulunur
06: Öneriler
07: Haberler
08: Duyurular
09: Genel Tartışmalar

Örn. gn-TS.07 » Toplu Taşıma Araçları ve Kazalar
2. Grup 10-19 arasında sıralanır, sektöre ait teknik ve teknolojik konulara atıfta bulunur
10: Marka ve modelleri ile Araç tanıtım, inceleme ve tartışmaları
11: Standartlar (ray açıklıkları, kriterler)
12: İnşaa Teknolojileri (tünel açma, istasyon sanat yapıları)
13: İşletme Teknolojileri (Sinyalizasyon, elektrifikasyon, alt yapı, istasyon ve garlar)
14: Emniyet, Güvenlik ve Erişim Konuları
15: İşletmeciler, İşletme ve Hat Tanıtımları
16: Üreticiler (Ana üreticiler, araç ve sistem satıcıları)
17: Tedarikçiler (Yan üreticiler)
18: Programlar, Oyunlar, Simulasyonlar
19: Araç ve Cer Teknolojileri

Örn. tr-RS.15 » Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları
arc-M.10:06 » Kadıköy-Kaynarca Metrosu Araçları - CAF

ilk örnek Türkiye de ki bir Raylı Sistem İşletmecisini gösterir, ikinci örnekte ise, Araçlar kategorisinde Metro araçları alt katergorisinde yer alan CAF marka Kadıköy-Kaynarca Metrosu araçları işaret edilir
3. Grup 20-29 arasında sıralanır, sektöre ait her türlü yayın, görsel içerik, bilgilendirme konuları, tanıtım materyalleri, yardımcı konuları içerir
20: Makaleler
21: İncelemeler
22: Müzeler, Teknik Geziler
23: Kitaplar, Bültenler, Dergiler
24: Broşür ve Basılı tanıtım materyalleri
25: Haritalar
26: Maket ve Modeller
27: Hatıra Para, Kartpostal, Efemera, Biletler
28: Videolar, Filmler, TV Yayınları, Fotoğraflar
29: Bilgilendirme Sistemleri ve Materyaller

Örn. at-TS.09 » Viyana Toplu Taşımacılık Sistemi Genel Konu ve Haberler
Örn. at-TS.21 » Viyana Toplu Taşımacılık Sistemi İnceleme Yazısı

Burada ilk başlık, sistemi inceleyen ama aynı zamanda genel ve günlük haberleride veren aktif bir başlığı, ikincisi ise sistemi teknik olarak inceleyen makale olarak yayınlanmış bir İncelemeyi ifade etmektedir.
4. Grup 30-39 arasında sıralanır, forumda bahsi geçen tüm ana başlıklara ait etkinlikleri kapsar
30: Fuarlar
31: Sempozyumlar
32: Konferanslar
33: Genel Toplantılar
34: Özel Toplantılar
35: Özel Gün ve Etkinlikler, Buluşmalar
36: Sosyal Sorumluluk Projeleri
37: Dış İrtibatlar
38: Kampanyalar
39: Yarışmalar

Örn. at-TS.30 » UITP Dünya Kongresi ve Fuar Organizasyonu

Avusturya' da düzenlenen Toplu Taşımacılık Sistemleri UITP Dünya Kongresi ve Fuar Organizasyonu anlamındadır.
5. Grup 40-59 arasında sıralanır, siteye ve üyelere özel bazı kategori ve konuları işaret eder, bu konuların bazıları sadece üyelerin ya da yöneticilerin göreceği şekilde düzenlenmiş olabilir
40: Her Türlü Kurallar, Kullanım Koşulları ve Yöntemleri
41: Kutlamalar (bayram, yılbaşı)
42: İlanlar (doğum, ölüm, evlilik, satış, tanıtım)
43: Sohbetler, tartışmalar
44: Şikayet ve Öneriler
45: Teknik düzenlemeler, ilaveler, geliştirmeler
46: Siteye ait projeler ve çalışmalar
47: Üyelere ait projeler, çalışmalar
48: İstatistik ve Bilgilendirmeler
49: Güzergah ve Yol Tarifleri
50: Turistik Gezi ve İncelemeler
51: Kişisel Sayfa ve Anlatılar

Örn. tr-S.41 » Ramazan Bayramınız Mübarek Olsun
tek-S.45 » Düzeltmeler - Geliştirmeler

ilk örnek Türkçe konuşulan ve Türkiye ye hitap eden bir site olması nedeni ile Türkiye kodu tr altında Site içerisinde yapılan Kutlama ve Tebrikleri ifade eder. İkinci örnekte ise, teknik konulara atıfı olduğu için tek kodu ile başlar siteye atfen S Sistem Kodu ile devam eder ve 45 numaralı alt kategorideki Teknik düzenlemeler, ilaveler, geliştirmeler i işaret eder.


***********************************************************

4. İşletme/Sistem Sıra Kodu:

İşletme ya da Sistem Sıra Kodu, teknik olarak bir hatta verilmiş olan numarayı takip etmek üzere planlanmıştır, örneğin M1 Aksaray-Havalimanı Metrosu, İstanbul' un ilk metro hattı olduğu için M1 olması gibi bu kodda da 01 olarak gösterilecektir. Her ne kadar planlamada işletmecilerin verdikleri numarayı takip etmek düşünülsede, ülkemizde kent içi otobüs işletmeleri dışında raylı sistemlerde gerçekçi ve üzerine düşünülmüş bir hat kodlaması yoktur. Bu yüzden bu sütunda kullanacağımız numaralar bizim ilgili başlıkta atıf yapılan hattın temel atma tarihine göre verdiğimiz sıra numarası olacaktır, bu bilgiye ulaşılamayan hatlarda ise açılış tarihleri baz alınacaktır. Zaman içerisinde tüm sistemlerde bu bilgilere ulaşarak olabildiğince mevcut ile eşleşen bir numaralama yapabilmek bu sistemin hedefleri arasındadır.

* İşletme/Sistem Sıra Kodu her zaman 2 basamaklı rakamlardan oluşur ve öncesinde : işareti ile diğer kodlardan ayrılır,

* İşletme/Sistem Sıra Kodu sadece ülkemiz sistemleri için verilecektir, yurtdışı sistemlerde hat bazlı detaylı tanıtım ve inceleme yapılır ise onlara bu kod verilmeyecektir,

* İşletme/Sistem Sıra Kodu teorik olarak 01-98 arasındaki sayılardan oluşacaktır,

örnekler ile açıklayacak olur isek,
ist-M.04:01 » Aksaray-Havalimanı Metrosu M1
ist-M.04:02 » Taksim-Darüşşafaka Metrosu M2
ist-M.03:03 » Otogar-Kirazlı Metrosu M3 İnşaa Süreci
ist-M.01:05 » Marmaray M5 - Atatürk Havalimanı Bağlantı Projesi
ist-M.03:06 » Kadıköy-Kaynarca Metrosu M6 İnşaa Süreci

gibi.

Bu kod içerisinde neden yer almadığı sorulabilecek olan 99 rakamı, 00 dizisi ile birlikte farklı bir amaç için kullanılacaktır, bu yöntem aşağıda açıklanmıştır.

***********************************************************

İndeks Sisteminin şemasında ve açılımında yer almayan ama zaman zaman başlıklarda karşılaşabileceğiniz iki kod 00 ve 99 olacaktır. Bunlar daha çok Yönetici ve Moderatörler tarafından görülebilecek olsalarda yine de üyelerin ve ziyaretçilerinde bilgisi olması gerekmektedir, bu kodlar;
00: Çöp Kutusu
99: Arşiv
anlamına gelmektedir, 00 ve 99 kodları her zaman indeks kodları ile başlık arasında yer alacaklardır. Dolayısı ile » işareti öncesindeki kodun en sonunda göreceğiniz 00 kodu o başlığın, silinmek ya da dinlendirilmek üzere Çöp Kutusuna atıldığını ifade eder. Yine aynı şekilde kod grubunun en sonunda yer alan 99 kodu o başlığın Arşiv kategorisine alındığını göstermektedir. 00 ve 99 kodları başka hiçbir kod grubunda yer almayacaktır.

***********************************************************

5. Başlık + Destek tanımları, geçici ifadeler

Sitede yer alan konulara ait Başlık olarak tanımlayacağımız ifade her zaman » işaretinden sonra yer alan ve asıl konuyu, hedef temayı tanımlayan ifadedir.

Örn. ist-M.03:06 » Kadıköy-Kaynarca Metrosu M6 İnşaa Süreci

Bu örnekte gördüğünüz üzere asıl başlık, konuyu tanımlayan ifade Kadıköy-Kaynarca Metrosu dur.

Sonrasında gelen M6, hatta verdiğimiz numaradır fakat İndeks Sistemi içerisinde ist-M.03:06 şeklinde zaten tanımlanmış olduğu için ifade mükerrerdir, fakat normal üye ve ziyaretçiler için M6 destekleyici ve tanımı vurgulayıcı bir ifadedir. Bu yüzden süreç içerisinde kullanıcı alışkanlıkları sorgulanarak Başlık içerisinde yer alan hat kodu M6 nın kaldırılıp kaldırılmayacağına karar verilecektir.

Genellikle bu tip başlıkların en sonunda yer alacak olan, İnşaa Süreci, Proje Aşaması, İhale Süreci gibi ifadeler mesaj girişi devam eden başlığın kullanıcılar tarafından hızlı ayırt edilebilmesini sağlamak amacı ile kullanılmaktadır. İndeks Sistemi mantığında bu ifadeler Durum Kodu ile ist-M.03:06 örneğinde olduğu gibi belirtilmektedir. Dolayısı ile başlıklarda ilgili süreç sona erdiğinde başlık kilitlendiği için bu ayırıcı ifade fonksiyonunu kaybetmekte ve başlık sadece Yöneticiler ile Moderatörlerin insiyatifine geçmektedir. Yönetici ve Moderatörler kod sistemini öğrenmek ve kullanmak durumunda oldukları için süreci tamamlandığı için kilitlenen bu başlıklardan bu ifadeler bir süre sonra silinecektir.

***********************************************************

Anlatımı kadar okumasının da bir o kadar uzun süreceğine eminiz, Yönetim olarak ilk etapta üyelerimizden açtıkları başlıkta bu kuralları uygulamalarını şart koşmuyoruz, fakat zaman içerisinde sitenin daimi üyesi olan ve katkıları ile gelişimine katkıda bulunan asıl kitlenin en azından konuya vakıf olması, hataların giderilmesi ve eksiklerin tespitinde bizlere yardımcı olmasını bekliyoruz. Site Kategori İndeks Sistemi nin böyle içeriğe sahip bir site için gereklilik olduğuna inanıyoruz, umayoruz ki çalışmamız boşa gitmeyecektir.

Saygılarımızla

İndeks Kod Yönetimi
Alabay, Esat, Hakan

Kilitli

“Kurallar, Kaideler, Bilmeniz Gerekenler” sayfasına dön