ist-TS.37 » Ulaşım Planlama Müdürlüğü İle Görüşme

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16447
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 05 Haz Cum, 2009 11:59

alabay yazdı:Bi dakka, bu şimdi n'oluyor?! :D

B. Alabay


Bu senin sürekli isteyip durduğun, benim de keşke olsa dediğim ve bu siteyi kurmaktaki asıl amaçlar arasında bulunan, fikir ve görüşlerin ilgili kişilere aktarılması ile ilgili olarak Mehmet in gösterdiği başarı oluyor :)

Mehmet kafam yerine gelsin senin yukarıdaki önerine tam göz atıcam şimdi iyi değilim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16447
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 05 Haz Cum, 2009 12:59

*Milliyet Gazetesi'nin karşısında Fatih Mah. Minibüslerinin baş durağı var. Şirinevlere giden minibüsler. O alanda istasyon oluyor.

Bence ilk durak İSTOÇ olmalı, Milliyet' in karşısındaki yer daha uygun ben ilk önce Milliyet in önü diye anlamıştım o sebeple Matbaacılara daha yakın olmalı diye düşünüyorum.

*100. Yıl Köprüsü'nün orada Bağcaılar'a dönüş var. Karşısında park var. Tam o göbeğe 2. istasyon.

Doğru istasyon yeri

*Aşağı Karabayırın orada Esenle Belediyesi Nikah salonu var. Dere denilen yer. Çinç,n deresinin başı sayılır. Orada 3. istasyon.

Doğru istasyon yeri

*Atışalanı Köprüsünün güney tarafında Birlik Mahallesi var. E6 Yanyoldan çevre yoluna giren otobüslerin hemen girişte durakalrı var. O alanda da 4. istasyon. Ya da kuzeyde mi olmalı istasyon. Atışalan Köyiçine yakın. Kemerpark'a da hitap edecek. Hal'e uğrayacak açıyı ayarlayacak.

Bence Köyiçi ve Kemer Kent e yakın olmalı

*5. istasyon Hal

Hal taşınacak, o araziyi Sabancı satın aldı demişlerdi, Hal in taşınması ile ilgili İBB de çalışıyor zaten bildiğim kadarı ile, yani bence gerek yok.

*Halden güneye kıvırıp Otogar'ın altına tünel istasyon olacak şekilde 6. istasyon.

Otogar istasyonu olmalı

*Bayrampaşa Merkez Park, Belediye işte o cadde. 7. istasyon.

Tamamdır, muhakkak olmalı.

*Buradan Demirkapı T4 İstasyonuna kırıyoruz. M1 ile T4'ün tam ortasına caddenin altına istasyon nasıl? 2 tarafa da hitap edecek.

İyi fikir ben o şekilde düşünmemiştim, böylece tek istasyon ile kotarılabilir tam araya yapıldığında zaten birer ucu birer hatta çıkış vermiş oluyor.

*Demirkapı'dan Eyüp Merkz'e inen caddenin ortasına veya Haliç Kıyısına Feshane ile Eyüp Sultan arasına istasyon.

Eyüp Sultan - Feshane arası ama işte orada tarih marih, haliç su :) yine köprü ortası faciası olacağından çok korkuyorum ki muhtemelen öyle yapılır.

*Köprü ile geçiş Kongre Merkezi 10. istasyon

Olmalı ama dediğim gibi köprü ortası istasyona kurban gidebilir.

*Kongre'den tünel ağzı ile alta giriş. Kulaksız 11. istasyon. Bu Şişhane-Kulaksız-Okmeydanı Havarayı'na alternatif olur. Kulaksız için

Orada istasyon olmalı tabi ama havaraya alternatif olarak dile getirmemek lazım birbirinden pek çok açıdan farklı işler.

*Perpa Altı istasyon olmalı. Ama Kulaksızla Perpa altının arasında istasyon olabilir mi?

Perpa' da olmalı

*Perpa'dan sonra Abide-i Hürriyetin alt taraflarında Cevahir Otel'in oralarda Halide Edip Mahallesi olması lazım orada bir durak.

SSK ile Cevahir arasında olabilir.

*Ve Mecidiyeköy

Mecidiyeköy tamam ama ben yine de Çağlayan da bir istasyon olması gerektiğini düşünüyorum yani E5 in karşısına geçerek buradan Nurtepe mi Kuştepe mi orası oranın içinden son durağa gitmeli, sen oraları biliyormusun?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 05 Haz Cum, 2009 13:13

Hal taşınacak, o araziyi Sabancı satın aldı demişlerdi, Hal in taşınması ile ilgili İBB de çalışıyor zaten bildiğim kadarı ile, yani bence gerek yok.

Ben şimdi oraları bilmiyorum ve pek de uzmanı değilim. Ama orası "boşalırsa", yine yerine bir şey gelir herhâlde. İstasyonun var olması faydasız değildir.

İyi fikir ben o şekilde düşünmemiştim, böylece tek istasyon ile kotarılabilir tam araya yapıldığında zaten birer ucu birer hatta çıkış vermiş oluyor.

Bu Berlin'deki [S] Yorckstraße - [U] Yorckstraße - [S] Yorckstraße/Großgörschenstraße "üç istasyon" konumunu hatırlatıyor. Aradaki [U] metro istasyonu sağdaki ve soldaki [S] banliyö istasyonlarını bağlıyor. H gibi, ortadaki çizgi metro, sağda ve solda banliyö hatları.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16447
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 05 Haz Cum, 2009 13:38

Evet dediğin gibi H harfine benzer bir görünüm olacak, Bayrampaşa M1 önündeki yoldan, T4 ün yanındaki Topkapı istikametindeki yola kadar 333m. ölçtüm. Yapılacak hattın 6 araçlık dizilere göre planlanacağını düşünür ise 200 metre peron boyu olur. Tam ortaya yerleşir ise aşağı yukarı 75 er metrelik yatay mesafe demek oluyor, tabii bu merdiven ile çıkılan kat/katlar nedeni ile 100 metreden daha fazla yürüme mesafesi olabilir demektir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 05 Haz Cum, 2009 16:28

Perpanın alt tarafı var ya güney kısmı orada cadde var. Cadde ile perpa arasında otopark vs var. Oaya dedim. Perpa önü olursa metrobüse çok yakın olur. Ama olabilir tabi. Açıya bakar.

Çağlayan'da zaten Beşiktaş-Mahmutbey Metrosunun istasyonu olacak. Bir istasyona daha gerek olmaz. Bizim önerimiz Beşiktaş-Mahmutbey Metrosunu iptal ettirmeyecek. Bu hatta uzak kalan yerlere hitap edecek.

Ayrıca hem Çğlayan'a hemde Cevahir Otel'in oraya durak yapmak çok çok zor. Cevahir AVM değil Cevahir Otelin orası Abidei Hürriyet. Buraya gelen metro Çağlayana kıvırdımı tekrar açı yapıp Mecidiyeköy'e gitmesi çok zorlama olur.

İstasyonları surayla ele alıyoruz. İlk 3 istasyon:

Fatih Mahallesi Minibüs Baş durakları:

Resim

Milliyetin doğusu Matbaacılar'a bakan taraf.
Resim

100. Yıl Köprüsü dört tarafta park yeri var. Güney tarafı tercih edeceğiz. Parkın oraya.
Resim

3. istasyon DERE MEVKİİ 3 seçenek var. Hangisi olmalı?

1.Seçenek İETT Durağının hemen arkası. Eskiden seramikçi vardı yıkıldı. Büyük bir alan var. Nikah Salonunun doğu tarafında karşısında

Resim

2.Seçenek; Nikah Salonu ile E6 Çevre yolu arasında kalan yeşil alan
Resim

3. Seçenek: E6 Kuzeyinde kalan alan. Turgutreis Mahallesine bakan taraf.
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16447
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 05 Haz Cum, 2009 17:12

İstasyon alanı olarak düşünme Mehmet. İstasyon giriş çıkışları olarak düşün alan olarak düşünmek bizi hataya götürür daha doğrusu şöyle söyleyeyim o bizim işimiz değil üstten açmak zorunda değiller NATM yapsınlar, onların sorunu sen doğru giriş/çıkış noktalarına bak, ona göre ortalama yerler düşün derim.

Benim kast ettiğimde Cevahir Hotel di zaten ama orada SSK var onu da unutmamak lazım, bir diğer konu ben Çağlayan konusuna harita üzerinden baktım gayet güzel olabilir diye düşünüyorum, orada zorlayacak darlıkta bir şey söz konusu değil yani. Diğer taraftan Mecidiyeköy sonu için her halukarda Ali Sami Yen ve Kat Otoparkının orasını düşün çünkü İBB orayı planlıyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 05 Haz Cum, 2009 18:02

İstasyonlar tabi ki NATM olacak. Delme tünel istasyon. Giriş çıkış alanları önemli. Ben kabaca alanı gösterdim.

Cevahir Otel'in önündeki kavşakta stasyon çok iyi olur. Yoğun bir bölge orası.

Atışalanı Köyiçi Durağı olacak alan. E6'nın orası Menderes Metro İstasyonuna hitap eder.

Resim

Bayrampaşa Göbek
Resim

Kemerpark alternatifleri, biri mahalleye diğeri Hal ile Kemerpark arasına:
Resim

Demirkapı
Resim

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesajgönderen İSMAİLÇELİK » 08 Haz Pzt, 2009 08:59

1)Tramvaya soğuk olmaları normal.Hem yavaş işliyor hem trafiği bozuyor.

2)Beşiktaş metrosuna bir tali hat açmalarını destekliyorum.Hatta bunu Darphane'den Yıldız Otoparkı ve mahalle içlerinden hafif meyille Beşiktaş'a kadar indirmek mümkün.

3)Yeni boğaz geçişi tasarısı güzel.

4)Yenikapı-Sirkeci arası banliyö hattının Lrt hattına bağlanmasına şiddetle taraftarım.Bunu 2 yıl önce yazı yazdım İbb.

5)Üsküdar-Sarıgazi metrosunda Bağlarbaşı'ndan Kadıköy bağlantısı yaparak hem Üsküdar hemde Kadıköy seferi yapılmalıdır.

6)İnşa halindeki Kadıköy-Kartal hattı içinde Ünalan'dan sonrası için tünelle Üsküdar'a bağlantı düşünülmelidir.

7)Bostancı-Kazasker-SAHRA-İ Cedid-Kozyatağı-Ataşehir-İstiklal Mah.-Ümraniye Merkez-AtaTürk Mah.-Libadiye-Üçpınarlar-Soyak Sitesi-Göztepe Köprüsü-Göztepe-Göztepe Parkı metrosu tetkik edilmelidir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 08 Haz Pzt, 2009 10:09

Tramvay, doğru dürüst tasarlanırsa, trafiği bozmaz. Hele ki hangi trafik? O trafik zaten tohumuna kadar bozuk! O trafik yasaklanmalı! Kafam da almıyor. Orada benzin ve mazot buradan bile pahallı. Ama sallamış herkes arabasıyla geziyor, taksi bol, zart zurt bol. Yani, minibüsleri kaldıramasan bile, git otobüs hattı olarak işlet. Git Akbil tak, hop diye hat numarasıyla işlet. Ama hatlandırma da mantıksız. Veya daha iyisi ... oranın "mantığıyla". Singapur şeklinde pat diye güne ve plâkaya göre arabayı yasaklayacaksın ... ama o yasağa da kimse uymaz. Ben eski bir İstanbullu olarak o trafikle nasıl haşır neşir olduğuma gülüp, hafif seviniyorum, kırmızıda geçmenin ne kadar önemli olduğunu biliyorum ... ama slında ne kadar acıklı yahu :shock: EDS diye yazmak bana eski Gırgır mizah dergilerini hatırlatıyor. Başka hiç bir şey değil. Arabaları çekmek de gülünç, kim kimi nereye çekiyor? Git, Fransız usûlü tekerlek çengelleri al (bir kaç yüz bin), hepsini kilitle, bütün eclatlarını ağlat! Başka türlü olmaz bu. Aslında oraya yirmi tane turp gibi tramvay hattı yapmak lâzım. Ve de caddeleri hop diye kapatarak. Felç mi? Al sana felç. Koma olsun. Uyansınlar. Ne o öyle, tımarhane gibi cadde, sokaklar. Ama daha aktarma bile yok, eh ne yapalım, dolmuş kafası ...

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16447
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 08 Haz Pzt, 2009 10:13

Maalesef işte insanlar tramvayın neden yavaş gittiği hakkında gerçek bir fikir sahibi olmadan tramvayın kötü olduğuna inanılıyor, bu bilinci insanların beynine kazıdılar çünkü hiçbir şey öğretmiyorlar. Trafikteki özel araçların suç ve davranışları çoğunlukla toplu taşıma araçlarına mal ediliyor, o güzergahta ve İstanbul' da daha pek çok güzergahta tramvay olmalıdır, buna paralel metro da olmalıdır çünkü tramvay tıka basa adam taşımak için değildir, öncelikle sistemlerin amaçlarını doğru olarak anlatabilmemiz lazım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16447
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: Ulaşım Planlama Müdürlüğ&#

Mesajgönderen Esat » 08 Haz Pzt, 2009 10:30

Havaalanı-Olimpiyatköy Hattı TEM Bağlantı yolunun doğusundan geçecek. Çobançeşme ve Kuyumcukent’ten geçecek Sefaköy’den geçmeyecek. TEM paraleli daha fizıbıl çıkmış. Neden Bakırköy’e gitmiyor dedim. Havaalanı-Marmaray bağlantısı ile sağlanacak dediler. Ayrıca Kuyumcukent’ten Beylikdüzü Metrosuna entegre olup Bakırköy’e gidecekler dediler.


O zaman bu hattın güzergahı da belli oldu sanırım Evren Mahallesi üzerinden geçecek? Peki bu yolun batısında kalan alan için ne düşünülüyor, Havaray' a sıcak bakmadıklarını söylemişsin orada yerel yönetimin bir havaray projesi vardı ki bence çok gereksiz, oradan bir metro planlarda var mı?

Ümraniye Metrosu ihalesinin eli kulağındymış. 2 senedir bekliyoruz dediler. 1. Sırada bu var. Galiba eylül ekim gibi bir şeyler olabilir.


İnşallah, o proje için çok çalışıldı.

M1 Havaalanı’ndan ileri gidemezmiş. DHMİ pistin altına girmeye izin vermiyormuş.


Bunu daha önce tartışmıştık, bende pistin altından geçemeyeceğini düşündüğümü söylemiştim, mevcut hat nerede ise hemen pist altı kotta bitiyor oradan sonra piste etki etmeyecek bir derinliğe inmenin hiç kolay olduğuna inanmıyordum, ayrıca ne kadar derinden geçseniz de yine de izin vereceklerini sanmıyorum, geçen bu havalimanı pist inşaatları ile ilgili bir yapım izledim de zor iş be :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 26 Haz Cum, 2009 16:13

Planlama Müdürlüğüne E6-Mecidiyeköy Metro önerisini gönderdim. Güzergahı net olarak yazdım. İstasyonları da tek tek yazdım. Haliç'te nereden köprü yapılmalı, tünel ağızları nereden olmalı gibi konuları da yazdım. Beşiktaş'a giden kuzey hattı ile ilişkisini de ekledim.

Özetle;

Beşiktaş Metrosu'nun MİLLİYET İstasyonu'ndan başlayıp E6'dan devam ederek 100.Yıl Köprüsü, Dere, Atışalanı Köyiçi, Kemerpark, Otogar (Altı Tünel), Bayrampaşa Göbek, Demirkapı LRT, Ayvansaray, Feshane, Kongre Merkezi, Halıcıoğlu, Okmeydanı Perpa, Cevahir Otel Kavşağı, Mecidiyeköy

Cevap yazıp öneri için teşekkür ettiler. En azından nazikçe cevap yazmaları da güzel. Böyle olmayan bir sürü kurum var. Bakalım sonuçta ne olacak. Temmuz ortasında İBB ile toplantım olacak. Planlamaya da uğrarım. Sorarım somut bir şey var mı diye. Gündemlerine alıyorlar mı diye. Takipçilik olacak.


“Üyelere Özel Başlıklar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir