ist-TS.37 » Ulaşım Planlama Müdürlüğü İle Görüşme
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
ist-TS.37 » Ulaşım Planlama Müdürlüğü İle Görüşme
Ulaşım Plalama Müdürlüğüde yaptığım toplantının detaylarını paylaşmak istiyorum. Öncelikle çok verimli ve yararlı bir toplantı oldu. Bir çok konuda merak ettiğim soruların cevaplarını aldım. Cevaplar ikna edici ve bilgi dolu idi. Ekibin iyi çalıştığını görünce çok mutlu oldum. Şimdi kafam çok rahat. Gazım alınmış durumda. Ben kente karşı sorumluluğumu yerine getirdim. Yetkili kişilere meramımı anlattım. Artık günah benden gitti. Top onlarda. İşte detaylar;
1-Tramvay konusunda güzel haberler veremeyeceğim. İstanbul’da artık tramvay yapılmayacağını anladım. İyi bir çözüm olmadığına inanmışlar. Daha önceleri daha az maliyetli olduğu düşünülerek tercih ediliyormuş ancak projelerde yapılamsı gereken kamulaştırmalardan dolayı maliyetler artmakta imiş. Belediye de madem bu kadar maliyet yapıyorum niye tramvay yapayım metro yaparım daha iyi diye düşünüyorlarmış. İstanbul’un daha önceden kötü planlanmasının cezsını çekiyoruz.
2-Çinçin Dere Tramvay önerimizi onlarda düşünmüşler ama kamulaştırma çok çıkmış. Aynı şekilde Tavukçu Deresi de aynı gerekçe ile rafa kalkmış. Zetinburnu-Bakırköy uzatmasını iptal etmişler. Tramvayı hiç beğenmiyorlar. Havaray’ı da.
3-Şişhane-Okmeydanı Havaray Projesi Çağlayan’dan Mecidiyeköy’e gidecekmiş. Proje tasarımlarını Kadir Bey’e göstermişler. Viyadükler evlere çok yakın mesafeen geçiyor ve caddeyi daraltıyormuş. Eğim bazı yerlerde % 6’ya kadar çıkıyormuş. Yapılacağını tahmin etmiyorum.
4-Beşiktaş-Mahmutbey Metro hattı Akaretler’den Stadın önüne ve Kabataş’a uzatılacakmış. Başkan Şişhane’ye uzatın M2’ye bağlayın demiş. Üstünde çalışıyorlar. En sevindiğim haberlerden biriside Balmumcu’dan sonra bir shuttle açılarak Zincirlikuyu’dan Levent ve Rumelihisarı’na uzatılacakmış. Bu bölgedeki havaray iptal. Milliyet’in önü ve Yüzyıl Mahallesinin orta caddesine istasyon konulacak. Tekstilkent ve Metris’te duracak.
5-Taksim-Beşiktaş arasını hiç düşünmedik diyor. Orası çok yoğun dedim. 2 nokta arası her yer yoğundur dediler. O yoğunluk hep transit geçen insanlardan dolayıdır dediler. Bu konuda yolcu analizleri istatistiki verileri toplamışlar. Sarıyer-Beşiktaş hakkında sadece bir seçim vaadiydi diyorlar.
6-Beşiktaş-Sirkeci Marmaray bağlantısı sordum. Haliç “V” şeklinde derinliğe sahip o yüzden deniz altından metro geçirmek eğim sorunu ile mümkün olmuyor diyorlar. Mecburen aktarmalı ulaşım olacak.
7-En bomba konu ise Anıtlar Kurulu’nun uzman bir profesörünün tarihe geçecek istemezükçülüğü olmuş. Şöyle ki Beşiktaş Metrosu Çağlayan’dan sonra Kağıthane’de viyadük ile geçilecekmiş. Karşıya Nurtepede tekrar tünele girecekmiş. Prof. Kağıthane’de böyle bir hattın yapılmamasını viyadüğün iptal edilmesini hattın Kağıthane’de kesilmesini ve insanların metrodan inip otobüslerle Nurtepe’ye taşınmasını ordan metro ile devam etmesini söylemiş. İBB projeyi geçirmiş ama.
8-Beşiktaş-Şişli-Otogar Metrosu kuzeydekine göre daha az fizıbılmış.Şimdiki hat daha karlı imiş.
9-Bost ncı Tramvayı galericilerin istimlakinden dolayı maliyet arttığı için iptal edilmiş. Bostancı-Dudullu hattı Üstbostancı’dan Carefour’a doğru uzanacak. Ataşehir’den geçecek.
10-Tramvayın Yusufpaşa’dan Yenikapı’ya inmesini anlattım. Faydasını anlattım. Nötr kaldılar. Kurul izin vermez dediler.
11-Unkapanı Bulvarı üzerinden tramvay önerisini ilettim. Nötr.
12-Yenikapı-İncirli Metrosu Silivrikapı ve Zeytinburnu Merkez’den geçip Carefourun önünde durak olacak. İncirli’de aktarma merkezine gidecekmiş. Burada 4 hattın kesiştiği kompleks yapacakalrmış. Bakırköy Belediyesi mahkemeye vermiş. Süreç devam ediyor. M2 burada M1 Hattına girip Havaalanı’na gitsin demişler. 4 dizi Havaalanına gider arkasından gelen 6 dizi M2 olur. Yada ek bir tünel daha yapıp Akıl Hastanesinden ileri devam ettirelim dediler. İstasyon cadde üzerinde olsydı dedim alan yetmez dediler. Delme tünel dedim kompleks aç-kapa olmak zorunda dediler.
13-Yenikapı gar 5-6 hattın başlangıcı olmalı dedim. İstimlak ve kurul dediler.
14-Bir merkezden diğer yönlere dağılan “ışınlar” ve “çember” metro önerisine sıcak baktılar.
15-Havaalanı-Olimpiyatköy Hattı TEM Bağlantı yolunun doğusundan geçecek. Çobançeşme ve Kuyumcukent’ten geçecek Sefaköy’den geçmeyecek. TEM paraleli daha fizıbıl çıkmış. Neden Bakırköy’e gitmiyor dedim. Havaalanı-Marmaray bağlantısı ile sağlanacak dediler. Ayrıca Kuyumcukent’ten Beylikdüzü Metrosuna entegre olup Bakırköy’e gidecekler dediler.
16-M2’nin Topkapı-Merter-BAKIRKÖY Meydan-Şirinevler aksında devam etmesine de karayolu hizasında değil insanalrı evine yakın yerlerden metroyla taşıyacaz dediler. E5 niye yoğun? Çünkü herkes oraya ulaşmaya çalışıyor. Biz bunu önleyeceğiz. E5’e ulaşmadan milleti merkez bölgelere taşıyacağız. M2’nin mevcut güzergahına ikna oldum.
17-Aksaray Metro-Tramvay Aktarmamıdır dedim? Hayır dediler. Edirnekapı aktarmamıdır dedim? Hayır dediler. İncirli aktarmamıdır dedim Hayır dediler. Mevcut uygulamanın iyi olmadığını onlarda biliyor.
18-En bomba iş 2 raylı geçiş olacak.Boğazın 90 m derininden geçecek. Suyunda altından gidecek. Batırma değil toprağında altından TBM ile geçilecek. Eğimi aşmak için Avrupai çözümlerden bahsettiler. Şu yüksek eğimlerden çıkabilen sistemler varya ondan. Kazlıçeşme başlangıç noktası olacakmış. Bayrampaşa M1 İstasyonunun karşısında Fatih’İn heykeli olan Park’ta istasyonu olacakmış. GOP Merkez’e uğrayacak, Haliç kuzeyinden Kağıthane’den 4.Levent’te istasyon olacakmış. Sonra boğazın altından karşısına geçip Nato Yoluna çıkana kadar istasyon olmayacakmış. Libadiye’den Göztepe Köprüsü ve Söğütlüçeşme olacakmış. Kadıköy Meydan’a ne bilirmiş. Çember metro olacakmış.
19-Ümraniye Metrosu ihalesinin eli kulağındymış. 2 senedir bekliyoruz dediler. 1. Sırada bu var. Galiba eylül ekim gibi bir şeyler olabilir.
20-M1 Havaalanı’ndan ileri gidemezmiş. DHMİ pistin altına girmeye izin vermiyormuş.
21-E6 Metro önerimize çok sıcak bakıldı. O bölgede bir eksiklik olduğunu bizde farkındayız dediler.
22-Halkalı Toplu Konutlara metro Mahmutbey’den uzayacakmış.
23-Fatih Fezipaşa’dan metrobüsün geçebileceğine inanmıyorlar. İzin çıkmaz mahkeme kararı var diyorlar.
24-İBB sitesinde metro haritalarını inceleyip güzergahları tespit edip o bölgedeki vatandaşları harekete geçiren, sırf işi bu olan avukatlar varmış. Belediyeye kamu davası açıp takip ediyorlarmış. İşleri bu imiş sadece. O yüzden kaldırmışlar haritaları.
25-İstanbululasim.net’teki beyin fırtınalarımıza mest oldular. Çok takdir ettiler. Ağızları açık kaldılar. Üyelik yapın dedim. Yazın dedim. Farklı isimle yazabilerler.
26-Kendi şahsi haritalarımı gösterdim “İstanbul’a çok hakimsiniz” deyip takdir ettiler. Ego yaptım.
27-Arnavutköy’e tramvay uzatması seçim vaadi. Yok böyle bir şey. Fizıbıl değil zaten.
1-Tramvay konusunda güzel haberler veremeyeceğim. İstanbul’da artık tramvay yapılmayacağını anladım. İyi bir çözüm olmadığına inanmışlar. Daha önceleri daha az maliyetli olduğu düşünülerek tercih ediliyormuş ancak projelerde yapılamsı gereken kamulaştırmalardan dolayı maliyetler artmakta imiş. Belediye de madem bu kadar maliyet yapıyorum niye tramvay yapayım metro yaparım daha iyi diye düşünüyorlarmış. İstanbul’un daha önceden kötü planlanmasının cezsını çekiyoruz.
2-Çinçin Dere Tramvay önerimizi onlarda düşünmüşler ama kamulaştırma çok çıkmış. Aynı şekilde Tavukçu Deresi de aynı gerekçe ile rafa kalkmış. Zetinburnu-Bakırköy uzatmasını iptal etmişler. Tramvayı hiç beğenmiyorlar. Havaray’ı da.
3-Şişhane-Okmeydanı Havaray Projesi Çağlayan’dan Mecidiyeköy’e gidecekmiş. Proje tasarımlarını Kadir Bey’e göstermişler. Viyadükler evlere çok yakın mesafeen geçiyor ve caddeyi daraltıyormuş. Eğim bazı yerlerde % 6’ya kadar çıkıyormuş. Yapılacağını tahmin etmiyorum.
4-Beşiktaş-Mahmutbey Metro hattı Akaretler’den Stadın önüne ve Kabataş’a uzatılacakmış. Başkan Şişhane’ye uzatın M2’ye bağlayın demiş. Üstünde çalışıyorlar. En sevindiğim haberlerden biriside Balmumcu’dan sonra bir shuttle açılarak Zincirlikuyu’dan Levent ve Rumelihisarı’na uzatılacakmış. Bu bölgedeki havaray iptal. Milliyet’in önü ve Yüzyıl Mahallesinin orta caddesine istasyon konulacak. Tekstilkent ve Metris’te duracak.
5-Taksim-Beşiktaş arasını hiç düşünmedik diyor. Orası çok yoğun dedim. 2 nokta arası her yer yoğundur dediler. O yoğunluk hep transit geçen insanlardan dolayıdır dediler. Bu konuda yolcu analizleri istatistiki verileri toplamışlar. Sarıyer-Beşiktaş hakkında sadece bir seçim vaadiydi diyorlar.
6-Beşiktaş-Sirkeci Marmaray bağlantısı sordum. Haliç “V” şeklinde derinliğe sahip o yüzden deniz altından metro geçirmek eğim sorunu ile mümkün olmuyor diyorlar. Mecburen aktarmalı ulaşım olacak.
7-En bomba konu ise Anıtlar Kurulu’nun uzman bir profesörünün tarihe geçecek istemezükçülüğü olmuş. Şöyle ki Beşiktaş Metrosu Çağlayan’dan sonra Kağıthane’de viyadük ile geçilecekmiş. Karşıya Nurtepede tekrar tünele girecekmiş. Prof. Kağıthane’de böyle bir hattın yapılmamasını viyadüğün iptal edilmesini hattın Kağıthane’de kesilmesini ve insanların metrodan inip otobüslerle Nurtepe’ye taşınmasını ordan metro ile devam etmesini söylemiş. İBB projeyi geçirmiş ama.
8-Beşiktaş-Şişli-Otogar Metrosu kuzeydekine göre daha az fizıbılmış.Şimdiki hat daha karlı imiş.
9-Bost ncı Tramvayı galericilerin istimlakinden dolayı maliyet arttığı için iptal edilmiş. Bostancı-Dudullu hattı Üstbostancı’dan Carefour’a doğru uzanacak. Ataşehir’den geçecek.
10-Tramvayın Yusufpaşa’dan Yenikapı’ya inmesini anlattım. Faydasını anlattım. Nötr kaldılar. Kurul izin vermez dediler.
11-Unkapanı Bulvarı üzerinden tramvay önerisini ilettim. Nötr.
12-Yenikapı-İncirli Metrosu Silivrikapı ve Zeytinburnu Merkez’den geçip Carefourun önünde durak olacak. İncirli’de aktarma merkezine gidecekmiş. Burada 4 hattın kesiştiği kompleks yapacakalrmış. Bakırköy Belediyesi mahkemeye vermiş. Süreç devam ediyor. M2 burada M1 Hattına girip Havaalanı’na gitsin demişler. 4 dizi Havaalanına gider arkasından gelen 6 dizi M2 olur. Yada ek bir tünel daha yapıp Akıl Hastanesinden ileri devam ettirelim dediler. İstasyon cadde üzerinde olsydı dedim alan yetmez dediler. Delme tünel dedim kompleks aç-kapa olmak zorunda dediler.
13-Yenikapı gar 5-6 hattın başlangıcı olmalı dedim. İstimlak ve kurul dediler.
14-Bir merkezden diğer yönlere dağılan “ışınlar” ve “çember” metro önerisine sıcak baktılar.
15-Havaalanı-Olimpiyatköy Hattı TEM Bağlantı yolunun doğusundan geçecek. Çobançeşme ve Kuyumcukent’ten geçecek Sefaköy’den geçmeyecek. TEM paraleli daha fizıbıl çıkmış. Neden Bakırköy’e gitmiyor dedim. Havaalanı-Marmaray bağlantısı ile sağlanacak dediler. Ayrıca Kuyumcukent’ten Beylikdüzü Metrosuna entegre olup Bakırköy’e gidecekler dediler.
16-M2’nin Topkapı-Merter-BAKIRKÖY Meydan-Şirinevler aksında devam etmesine de karayolu hizasında değil insanalrı evine yakın yerlerden metroyla taşıyacaz dediler. E5 niye yoğun? Çünkü herkes oraya ulaşmaya çalışıyor. Biz bunu önleyeceğiz. E5’e ulaşmadan milleti merkez bölgelere taşıyacağız. M2’nin mevcut güzergahına ikna oldum.
17-Aksaray Metro-Tramvay Aktarmamıdır dedim? Hayır dediler. Edirnekapı aktarmamıdır dedim? Hayır dediler. İncirli aktarmamıdır dedim Hayır dediler. Mevcut uygulamanın iyi olmadığını onlarda biliyor.
18-En bomba iş 2 raylı geçiş olacak.Boğazın 90 m derininden geçecek. Suyunda altından gidecek. Batırma değil toprağında altından TBM ile geçilecek. Eğimi aşmak için Avrupai çözümlerden bahsettiler. Şu yüksek eğimlerden çıkabilen sistemler varya ondan. Kazlıçeşme başlangıç noktası olacakmış. Bayrampaşa M1 İstasyonunun karşısında Fatih’İn heykeli olan Park’ta istasyonu olacakmış. GOP Merkez’e uğrayacak, Haliç kuzeyinden Kağıthane’den 4.Levent’te istasyon olacakmış. Sonra boğazın altından karşısına geçip Nato Yoluna çıkana kadar istasyon olmayacakmış. Libadiye’den Göztepe Köprüsü ve Söğütlüçeşme olacakmış. Kadıköy Meydan’a ne bilirmiş. Çember metro olacakmış.
19-Ümraniye Metrosu ihalesinin eli kulağındymış. 2 senedir bekliyoruz dediler. 1. Sırada bu var. Galiba eylül ekim gibi bir şeyler olabilir.
20-M1 Havaalanı’ndan ileri gidemezmiş. DHMİ pistin altına girmeye izin vermiyormuş.
21-E6 Metro önerimize çok sıcak bakıldı. O bölgede bir eksiklik olduğunu bizde farkındayız dediler.
22-Halkalı Toplu Konutlara metro Mahmutbey’den uzayacakmış.
23-Fatih Fezipaşa’dan metrobüsün geçebileceğine inanmıyorlar. İzin çıkmaz mahkeme kararı var diyorlar.
24-İBB sitesinde metro haritalarını inceleyip güzergahları tespit edip o bölgedeki vatandaşları harekete geçiren, sırf işi bu olan avukatlar varmış. Belediyeye kamu davası açıp takip ediyorlarmış. İşleri bu imiş sadece. O yüzden kaldırmışlar haritaları.
25-İstanbululasim.net’teki beyin fırtınalarımıza mest oldular. Çok takdir ettiler. Ağızları açık kaldılar. Üyelik yapın dedim. Yazın dedim. Farklı isimle yazabilerler.
26-Kendi şahsi haritalarımı gösterdim “İstanbul’a çok hakimsiniz” deyip takdir ettiler. Ego yaptım.
27-Arnavutköy’e tramvay uzatması seçim vaadi. Yok böyle bir şey. Fizıbıl değil zaten.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet çok güzel Mehmet, gerçekten seni tebrik ederim. Bence açıklamalarda güzel bazı açıklamaları yerinde bulmuyor olsam da sonuçta tatmin edici olduğunu düşünüyorum.
Tramvaylar, tramvaylar, tramvaylar. Geçen bir laf etmiştin "Kalıpları Kırmak" Evet gerçekten bazı konumlardaki kişilerin kalıpları kırması gerekiyor. Ben tramvay konusunun yeterince araştırılmadan yüzeysel olarak ve zaten istenmediği için derinlemesine araştırılmadan istenmediğine inanıyorum. Ne yapalım belki bir gün tramvayları seven ve vizyonu bu konuda geniş, bakış açısı derin yönetimlerde olur da bende sevinirim. Bu konu neden önemli; takılmışız bir tramvay yol ortasından gider, takılmışız bir tramvay katener direkli olur. Bende diyorum ki yanlışsınız, tramvay caddenin iki kenarından da gider. Tramvay binalardan asma gergiler ile katenerlenir, elimde dökümanı var ama bir türlü yayınlamak nasip olmadı, katenersiz tramvay denemeleri var şu meşhur tarihi bölgeler için yapılmış. Tabii ki bunları belkide benden daha iyi biliyorlar ama diyorum ya hep şuna takılıyor konu: Yolun ortasında yer yok, kenarında var! Parklanmayı yok et zaten sen oraya tramvay yapınca mecburen parklanamayacaklar ama İspark kızar dimi, pardon. Yol yeterince geniş değil. O zaman iki sokaktan geçir hattı, zaten peroncu sistemi var İstanbul' da, zaten iki peron yapıp iki adam bekletiliyor biri arka sokakta olsun ne var ki bunda? Bunun dünya üzerinde pek çok örnekleri var ama bizim kalıbımız belirlenmiş maalesef, umarım bir gün bu düşünce yapısı kırılacaktır.
Diğer konular ile ilgili yazacağım şimdi biraz vaktim kıt
Tramvaylar, tramvaylar, tramvaylar. Geçen bir laf etmiştin "Kalıpları Kırmak" Evet gerçekten bazı konumlardaki kişilerin kalıpları kırması gerekiyor. Ben tramvay konusunun yeterince araştırılmadan yüzeysel olarak ve zaten istenmediği için derinlemesine araştırılmadan istenmediğine inanıyorum. Ne yapalım belki bir gün tramvayları seven ve vizyonu bu konuda geniş, bakış açısı derin yönetimlerde olur da bende sevinirim. Bu konu neden önemli; takılmışız bir tramvay yol ortasından gider, takılmışız bir tramvay katener direkli olur. Bende diyorum ki yanlışsınız, tramvay caddenin iki kenarından da gider. Tramvay binalardan asma gergiler ile katenerlenir, elimde dökümanı var ama bir türlü yayınlamak nasip olmadı, katenersiz tramvay denemeleri var şu meşhur tarihi bölgeler için yapılmış. Tabii ki bunları belkide benden daha iyi biliyorlar ama diyorum ya hep şuna takılıyor konu: Yolun ortasında yer yok, kenarında var! Parklanmayı yok et zaten sen oraya tramvay yapınca mecburen parklanamayacaklar ama İspark kızar dimi, pardon. Yol yeterince geniş değil. O zaman iki sokaktan geçir hattı, zaten peroncu sistemi var İstanbul' da, zaten iki peron yapıp iki adam bekletiliyor biri arka sokakta olsun ne var ki bunda? Bunun dünya üzerinde pek çok örnekleri var ama bizim kalıbımız belirlenmiş maalesef, umarım bir gün bu düşünce yapısı kırılacaktır.
Diğer konular ile ilgili yazacağım şimdi biraz vaktim kıt
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Toplantıda konu çokluğundan unuttuğum şeylerde oldu. Aksaray Yenikapı uzatmasının İDO İskelesi önünden Kumkapı'ya doğru banliyö hattına girmesi ve Sirkeci'de sonlanması önerisini unuttum.
Birde onların söyleyip benim burada yazmayı unuttuğum güzel bir konu var. Haliç Tramvayı çizimlerini gösterdim. Bizim siteden beyin fırtınalarını. Hani köprü yapıp güney Haliç'ten kuzeye geçiriyoruz Kağıthane Cendere Yoluna devam ettiriyoruz ya aynısını düşünmüşler. Hemde Koç ben yapayım demiş. Üzerinde çalışıyorlar. Ama acaba Koç'un orada tek rayda giden kültürel bir tramvayı var onumu kasttettiler anlamadım tam.
Önümüzdeki hafta o binada tekrar iş toplantım olacak. Toplantı çıkışı görüşeceğim. Ben şefle görüştüm. Müdür yurtdışındaymış onunla tanışcam. Birde bazı materyaller alacağım.
Müdürler şu E6 Metro önerisini detaylandıracağım. Otogar-Kirazlı'yı Otogar-Şişli'ye uzattırmak gibi lobi yapacam. Nede olsa etüd proje var. Daha kolay olur.
Bakırköy-Kirazlı Metrosu'ndan Parseller'den sonra bir kol açıp Bağcılar Meydan, Tabya, Karabayır, 100. Yıl-Tekstilkent-Metris arasına metro yapın dedim. Madem tramvay yapmıyorsunuz alttan girin dedim. Bu bölgeye yoğunlaşacam bakalım.
Birde onların söyleyip benim burada yazmayı unuttuğum güzel bir konu var. Haliç Tramvayı çizimlerini gösterdim. Bizim siteden beyin fırtınalarını. Hani köprü yapıp güney Haliç'ten kuzeye geçiriyoruz Kağıthane Cendere Yoluna devam ettiriyoruz ya aynısını düşünmüşler. Hemde Koç ben yapayım demiş. Üzerinde çalışıyorlar. Ama acaba Koç'un orada tek rayda giden kültürel bir tramvayı var onumu kasttettiler anlamadım tam.
Önümüzdeki hafta o binada tekrar iş toplantım olacak. Toplantı çıkışı görüşeceğim. Ben şefle görüştüm. Müdür yurtdışındaymış onunla tanışcam. Birde bazı materyaller alacağım.
Müdürler şu E6 Metro önerisini detaylandıracağım. Otogar-Kirazlı'yı Otogar-Şişli'ye uzattırmak gibi lobi yapacam. Nede olsa etüd proje var. Daha kolay olur.
Bakırköy-Kirazlı Metrosu'ndan Parseller'den sonra bir kol açıp Bağcılar Meydan, Tabya, Karabayır, 100. Yıl-Tekstilkent-Metris arasına metro yapın dedim. Madem tramvay yapmıyorsunuz alttan girin dedim. Bu bölgeye yoğunlaşacam bakalım.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Koç' un orada bir şeylere talip olduğunu bende duymuştum ama onun önerisi senin dediğin gibi o Lilliputbahn olarak tabir edilen küçük tren içindi sanırım ve yine İBB nin de eski Kemerburgaz demiryolu ile ilgili bir takım projeleri vardı fakat o demiryolu da dar hat, sanırım 1000 den bile ufak. Haliç çevresi ile ilgili tüm önerileri gösterseydin, köprü geçişi haricinde benim kültür tramvayı dediğim kısmı falan iyi olurdu, Feshane, Eyüp, Teknoloji Müzesi, Miniatürk, Mezbahanın orası (ne oldu oranın ismi ya :S) ve RMK çok güzel bir hat hayalimde canlandı şimdi yine
Çok güzel, Mehmet materyallerden fazla alabilirsen benim için saklarmısın ben senden alırım bir şekilde tabii mümkün olursa.
Tekrar görüşebilmen çok güzel olur, unuttuklarını da dile getirirsin işte sana bahsettiğim bir amacımız vardı hani sitenin oluşum nedeni ve bizim ortak düşüncelerimiz eğer yeri gelirse onu da çıtlat derim bu konu çok önemli.
Çok güzel, Mehmet materyallerden fazla alabilirsen benim için saklarmısın ben senden alırım bir şekilde tabii mümkün olursa.
Tekrar görüşebilmen çok güzel olur, unuttuklarını da dile getirirsin işte sana bahsettiğim bir amacımız vardı hani sitenin oluşum nedeni ve bizim ortak düşüncelerimiz eğer yeri gelirse onu da çıtlat derim bu konu çok önemli.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Haliç Kuzey Tramvayı düşüncemizi söyledim. Koç bir eşyler yapacakmış. Çalışıyorlar. Bir dahaki görüşmemizde müdür ile görüşcem. Ondan izin almaları gerekiyormuş materyaller için. Büyük bir harita vardı onu istedim. Haftabaşında telefon açıp soracağım.
Siteden haberdarlar ama yazmaya sıcak bakmadılar. Çünkü çok spekülasyon oluyormuş. Emlakçılar, avukatlar, yatırımcılar falan çok dedikodu ürertiyormuş. Bundan muzdaripler. O yüzden birde biz üretmeyelim diyorlar. Ama en azından siteyi biliyorlar artık.
Şu E-6 önerimizi bir neticelendirelim. Son hali nasıl olsun. Çok detaylı düşün. Hafta sonuna kadar bana resmini yüklesene. Nerelerden geçmeli istasyonlar ve nihai hedef ne olmalı? Bir yaz bakalım. Çünkü o bölgedeki eksikliğin farkındalar bunu kapatmak istiyorlar. Biz önerelim tarihe geçeriz. Dediğimiz olursa. Fizıbilite etüdü yaparlar en azından.
Siteden haberdarlar ama yazmaya sıcak bakmadılar. Çünkü çok spekülasyon oluyormuş. Emlakçılar, avukatlar, yatırımcılar falan çok dedikodu ürertiyormuş. Bundan muzdaripler. O yüzden birde biz üretmeyelim diyorlar. Ama en azından siteyi biliyorlar artık.
Şu E-6 önerimizi bir neticelendirelim. Son hali nasıl olsun. Çok detaylı düşün. Hafta sonuna kadar bana resmini yüklesene. Nerelerden geçmeli istasyonlar ve nihai hedef ne olmalı? Bir yaz bakalım. Çünkü o bölgedeki eksikliğin farkındalar bunu kapatmak istiyorlar. Biz önerelim tarihe geçeriz. Dediğimiz olursa. Fizıbilite etüdü yaparlar en azından.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yazma konusundaki durumu biliyorum daha önce bende başka yerlerden bir takım düzeltmeler almıştım ama düzeltme ya da tekzip verilirken dahi isim belirtilmesi istenmiyor ve bende bu konuda hak veriyorum, bir de biz şunu pek izah etmekte zorlanıyoruz, aslında bizim işimiz güzergah üzerinden spekülasyon değil ama bu konunun nerelere çekildiğini ve çekilebileceğini çok iyi biliyorum yaşadıklarım var
E6 ile ilgili çalışalım ben doğru düzgün çıkış alabileceğin bir şey yapıp atmaya çalışayım sana güzergahı netleştirelim, nasıl fizibl olabilir? Keşke bu aralar orada olsaydım vallahi zorla takılırdım peşine
E6 ile ilgili çalışalım ben doğru düzgün çıkış alabileceğin bir şey yapıp atmaya çalışayım sana güzergahı netleştirelim, nasıl fizibl olabilir? Keşke bu aralar orada olsaydım vallahi zorla takılırdım peşine
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Bence bu başlıktan devam edelim. Çünkü toplantıya hazırlık safhalarını yaşıyoruz. Bu başlık bunun için ön fırtınası idi. Bu artık toplantıda sunulacak Öbür başlıklar beyin fırtınası idi.
1.Seçenek: Milliyet-E6-Atışalanı Köprüsü-Hal-Otogar-Bayrampaşa Merkez-Demirkapı-Eyüp-Kongre Merkezi-Kulaksız-Piyalepaşa-Osmanbey-Fulya-Beşiktaş
2.Seçenek:Milliyet-E6-Atışalanı Köprüsü-Hal-Otogar-Bayrampaşa Merkez-Demirkapı-Eyüp-Kongre Merkezi-Kulaksız-Perpa Altı-Şişli-Mecidiyeköy
3. Seçenek: Kirazlı-Otogar-Kartaltepe-GOP Merkez-Haliç-Okmeydanı E5-Perpa Altı-Şişli-Mecidiyeköy
1.Seçenek: Milliyet-E6-Atışalanı Köprüsü-Hal-Otogar-Bayrampaşa Merkez-Demirkapı-Eyüp-Kongre Merkezi-Kulaksız-Piyalepaşa-Osmanbey-Fulya-Beşiktaş
2.Seçenek:Milliyet-E6-Atışalanı Köprüsü-Hal-Otogar-Bayrampaşa Merkez-Demirkapı-Eyüp-Kongre Merkezi-Kulaksız-Perpa Altı-Şişli-Mecidiyeköy
3. Seçenek: Kirazlı-Otogar-Kartaltepe-GOP Merkez-Haliç-Okmeydanı E5-Perpa Altı-Şişli-Mecidiyeköy
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1593
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
Mehmet kendini göstermiş bravo vallahi.
Nacizane benim de bir sorum var Mehmat; toplantıda onu da mümkünse öğrenebilirmisin?Şu RMK müzesine ait olan HSD dar hat treninin Ağaçlıya uzatılması projesi vardı üstte yazılı olan onu da sorarsan iyi olur.Uzun zamandır ses yok bu projeden, bunun gerçekleşmesini vallahi 4 gözle bekliyorum ...
Nacizane benim de bir sorum var Mehmat; toplantıda onu da mümkünse öğrenebilirmisin?Şu RMK müzesine ait olan HSD dar hat treninin Ağaçlıya uzatılması projesi vardı üstte yazılı olan onu da sorarsan iyi olur.Uzun zamandır ses yok bu projeden, bunun gerçekleşmesini vallahi 4 gözle bekliyorum ...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Arkadaşlar bunu sunacağım. Herkes hemfikir sanırım. Esat'ta bunu önermiş. Son rötuşları yapalım. Güzergah okey dimi?
*Milliyet Gazetesi'nin karşısında Fatih Mah. Minibüslerinin baş durağı var. Şirinevlere giden minibüsler. O alanda istasyon oluyor.
*100. Yıl Köprüsü'nün orada Bağcaılar'a dönüş var. Karşısında park var. Tam o göbeğe 2. istasyon.
*Aşağı Karabayırın orada Esenle Belediyesi Nikah salonu var. Dere denilen yer. Çinç,n deresinin başı sayılır. Orada 3. istasyon.
*Atışalanı Köprüsünün güney tarafında Birlik Mahallesi var. E6 Yanyoldan çevre yoluna giren otobüslerin hemen girişte durakalrı var. O alanda da 4. istasyon. Ya da kuzeyde mi olmalı istasyon. Atışalan Köyiçine yakın. Kemerpark'a da hitap edecek. Hal'e uğrayacak açıyı ayarlayacak.
*5. istasyon Hal
*Halden güneye kıvırıp Otogar'ın altına tünel istasyon olacak şekilde 6. istasyon.
*Bayrampaşa Merkez Park, Belediye işte o cadde. 7. istasyon.
*Buradan Demirkapı T4 İstasyonuna kırıyoruz. M1 ile T4'ün tam ortasına caddenin altına istasyon nasıl? 2 tarafa da hitap edecek.
*Demirkapı'dan Eyüp Merkz'e inen caddenin ortasına veya Haliç Kıyısına Feshane ile Eyüp Sultan arasına istasyon.
*Köprü ile geçiş Kongre Merkezi 10. istasyon
*Kongre'den tünel ağzı ile alta giriş. Kulaksız 11. istasyon. Bu Şişhane-Kulaksız-Okmeydanı Havarayı'na alternatif olur. Kulaksız için
*Perpa Altı istasyon olmalı. Ama Kulaksızla Perpa altının arasında istasyon olabilir mi?
*Perpa'dan sonra Abide-i Hürriyetin alt taraflarında Cevahir Otel'in oralarda Halide Edip Mahallesi olması lazım orada bir durak.
*Ve Mecidiyeköy
BU DURAKLARI ONAYLIYORMUSUNUZ? Tek tek durakları gerekli gereksiz diye çıkaralım. Çok detaylı bir çalışma yapıp sunacağım. Şoık olacaklar. İstasyon istasyon göstereceğim.
Milliyet-E6-Şişli-Mecidiyeköy Önerimiz:
*Milliyet Gazetesi'nin karşısında Fatih Mah. Minibüslerinin baş durağı var. Şirinevlere giden minibüsler. O alanda istasyon oluyor.
*100. Yıl Köprüsü'nün orada Bağcaılar'a dönüş var. Karşısında park var. Tam o göbeğe 2. istasyon.
*Aşağı Karabayırın orada Esenle Belediyesi Nikah salonu var. Dere denilen yer. Çinç,n deresinin başı sayılır. Orada 3. istasyon.
*Atışalanı Köprüsünün güney tarafında Birlik Mahallesi var. E6 Yanyoldan çevre yoluna giren otobüslerin hemen girişte durakalrı var. O alanda da 4. istasyon. Ya da kuzeyde mi olmalı istasyon. Atışalan Köyiçine yakın. Kemerpark'a da hitap edecek. Hal'e uğrayacak açıyı ayarlayacak.
*5. istasyon Hal
*Halden güneye kıvırıp Otogar'ın altına tünel istasyon olacak şekilde 6. istasyon.
*Bayrampaşa Merkez Park, Belediye işte o cadde. 7. istasyon.
*Buradan Demirkapı T4 İstasyonuna kırıyoruz. M1 ile T4'ün tam ortasına caddenin altına istasyon nasıl? 2 tarafa da hitap edecek.
*Demirkapı'dan Eyüp Merkz'e inen caddenin ortasına veya Haliç Kıyısına Feshane ile Eyüp Sultan arasına istasyon.
*Köprü ile geçiş Kongre Merkezi 10. istasyon
*Kongre'den tünel ağzı ile alta giriş. Kulaksız 11. istasyon. Bu Şişhane-Kulaksız-Okmeydanı Havarayı'na alternatif olur. Kulaksız için
*Perpa Altı istasyon olmalı. Ama Kulaksızla Perpa altının arasında istasyon olabilir mi?
*Perpa'dan sonra Abide-i Hürriyetin alt taraflarında Cevahir Otel'in oralarda Halide Edip Mahallesi olması lazım orada bir durak.
*Ve Mecidiyeköy
BU DURAKLARI ONAYLIYORMUSUNUZ? Tek tek durakları gerekli gereksiz diye çıkaralım. Çok detaylı bir çalışma yapıp sunacağım. Şoık olacaklar. İstasyon istasyon göstereceğim.
Milliyet-E6-Şişli-Mecidiyeköy Önerimiz: