ist-TS.37 » Ulaşım Planlama Müdürlüğü İle Görüşme
Gönderilme zamanı: 03 Haz Çrş, 2009 19:27
Ulaşım Plalama Müdürlüğüde yaptığım toplantının detaylarını paylaşmak istiyorum. Öncelikle çok verimli ve yararlı bir toplantı oldu. Bir çok konuda merak ettiğim soruların cevaplarını aldım. Cevaplar ikna edici ve bilgi dolu idi. Ekibin iyi çalıştığını görünce çok mutlu oldum. Şimdi kafam çok rahat. Gazım alınmış durumda. Ben kente karşı sorumluluğumu yerine getirdim. Yetkili kişilere meramımı anlattım. Artık günah benden gitti. Top onlarda. İşte detaylar;
1-Tramvay konusunda güzel haberler veremeyeceğim. İstanbul’da artık tramvay yapılmayacağını anladım. İyi bir çözüm olmadığına inanmışlar. Daha önceleri daha az maliyetli olduğu düşünülerek tercih ediliyormuş ancak projelerde yapılamsı gereken kamulaştırmalardan dolayı maliyetler artmakta imiş. Belediye de madem bu kadar maliyet yapıyorum niye tramvay yapayım metro yaparım daha iyi diye düşünüyorlarmış. İstanbul’un daha önceden kötü planlanmasının cezsını çekiyoruz.
2-Çinçin Dere Tramvay önerimizi onlarda düşünmüşler ama kamulaştırma çok çıkmış. Aynı şekilde Tavukçu Deresi de aynı gerekçe ile rafa kalkmış. Zetinburnu-Bakırköy uzatmasını iptal etmişler. Tramvayı hiç beğenmiyorlar. Havaray’ı da.
3-Şişhane-Okmeydanı Havaray Projesi Çağlayan’dan Mecidiyeköy’e gidecekmiş. Proje tasarımlarını Kadir Bey’e göstermişler. Viyadükler evlere çok yakın mesafeen geçiyor ve caddeyi daraltıyormuş. Eğim bazı yerlerde % 6’ya kadar çıkıyormuş. Yapılacağını tahmin etmiyorum.
4-Beşiktaş-Mahmutbey Metro hattı Akaretler’den Stadın önüne ve Kabataş’a uzatılacakmış. Başkan Şişhane’ye uzatın M2’ye bağlayın demiş. Üstünde çalışıyorlar. En sevindiğim haberlerden biriside Balmumcu’dan sonra bir shuttle açılarak Zincirlikuyu’dan Levent ve Rumelihisarı’na uzatılacakmış. Bu bölgedeki havaray iptal. Milliyet’in önü ve Yüzyıl Mahallesinin orta caddesine istasyon konulacak. Tekstilkent ve Metris’te duracak.
5-Taksim-Beşiktaş arasını hiç düşünmedik diyor. Orası çok yoğun dedim. 2 nokta arası her yer yoğundur dediler. O yoğunluk hep transit geçen insanlardan dolayıdır dediler. Bu konuda yolcu analizleri istatistiki verileri toplamışlar. Sarıyer-Beşiktaş hakkında sadece bir seçim vaadiydi diyorlar.
6-Beşiktaş-Sirkeci Marmaray bağlantısı sordum. Haliç “V” şeklinde derinliğe sahip o yüzden deniz altından metro geçirmek eğim sorunu ile mümkün olmuyor diyorlar. Mecburen aktarmalı ulaşım olacak.
7-En bomba konu ise Anıtlar Kurulu’nun uzman bir profesörünün tarihe geçecek istemezükçülüğü olmuş. Şöyle ki Beşiktaş Metrosu Çağlayan’dan sonra Kağıthane’de viyadük ile geçilecekmiş. Karşıya Nurtepede tekrar tünele girecekmiş. Prof. Kağıthane’de böyle bir hattın yapılmamasını viyadüğün iptal edilmesini hattın Kağıthane’de kesilmesini ve insanların metrodan inip otobüslerle Nurtepe’ye taşınmasını ordan metro ile devam etmesini söylemiş. İBB projeyi geçirmiş ama.
8-Beşiktaş-Şişli-Otogar Metrosu kuzeydekine göre daha az fizıbılmış.Şimdiki hat daha karlı imiş.
9-Bost ncı Tramvayı galericilerin istimlakinden dolayı maliyet arttığı için iptal edilmiş. Bostancı-Dudullu hattı Üstbostancı’dan Carefour’a doğru uzanacak. Ataşehir’den geçecek.
10-Tramvayın Yusufpaşa’dan Yenikapı’ya inmesini anlattım. Faydasını anlattım. Nötr kaldılar. Kurul izin vermez dediler.
11-Unkapanı Bulvarı üzerinden tramvay önerisini ilettim. Nötr.
12-Yenikapı-İncirli Metrosu Silivrikapı ve Zeytinburnu Merkez’den geçip Carefourun önünde durak olacak. İncirli’de aktarma merkezine gidecekmiş. Burada 4 hattın kesiştiği kompleks yapacakalrmış. Bakırköy Belediyesi mahkemeye vermiş. Süreç devam ediyor. M2 burada M1 Hattına girip Havaalanı’na gitsin demişler. 4 dizi Havaalanına gider arkasından gelen 6 dizi M2 olur. Yada ek bir tünel daha yapıp Akıl Hastanesinden ileri devam ettirelim dediler. İstasyon cadde üzerinde olsydı dedim alan yetmez dediler. Delme tünel dedim kompleks aç-kapa olmak zorunda dediler.
13-Yenikapı gar 5-6 hattın başlangıcı olmalı dedim. İstimlak ve kurul dediler.
14-Bir merkezden diğer yönlere dağılan “ışınlar” ve “çember” metro önerisine sıcak baktılar.
15-Havaalanı-Olimpiyatköy Hattı TEM Bağlantı yolunun doğusundan geçecek. Çobançeşme ve Kuyumcukent’ten geçecek Sefaköy’den geçmeyecek. TEM paraleli daha fizıbıl çıkmış. Neden Bakırköy’e gitmiyor dedim. Havaalanı-Marmaray bağlantısı ile sağlanacak dediler. Ayrıca Kuyumcukent’ten Beylikdüzü Metrosuna entegre olup Bakırköy’e gidecekler dediler.
16-M2’nin Topkapı-Merter-BAKIRKÖY Meydan-Şirinevler aksında devam etmesine de karayolu hizasında değil insanalrı evine yakın yerlerden metroyla taşıyacaz dediler. E5 niye yoğun? Çünkü herkes oraya ulaşmaya çalışıyor. Biz bunu önleyeceğiz. E5’e ulaşmadan milleti merkez bölgelere taşıyacağız. M2’nin mevcut güzergahına ikna oldum.
17-Aksaray Metro-Tramvay Aktarmamıdır dedim? Hayır dediler. Edirnekapı aktarmamıdır dedim? Hayır dediler. İncirli aktarmamıdır dedim Hayır dediler. Mevcut uygulamanın iyi olmadığını onlarda biliyor.
18-En bomba iş 2 raylı geçiş olacak.Boğazın 90 m derininden geçecek. Suyunda altından gidecek. Batırma değil toprağında altından TBM ile geçilecek. Eğimi aşmak için Avrupai çözümlerden bahsettiler. Şu yüksek eğimlerden çıkabilen sistemler varya ondan. Kazlıçeşme başlangıç noktası olacakmış. Bayrampaşa M1 İstasyonunun karşısında Fatih’İn heykeli olan Park’ta istasyonu olacakmış. GOP Merkez’e uğrayacak, Haliç kuzeyinden Kağıthane’den 4.Levent’te istasyon olacakmış. Sonra boğazın altından karşısına geçip Nato Yoluna çıkana kadar istasyon olmayacakmış. Libadiye’den Göztepe Köprüsü ve Söğütlüçeşme olacakmış. Kadıköy Meydan’a ne bilirmiş. Çember metro olacakmış.
19-Ümraniye Metrosu ihalesinin eli kulağındymış. 2 senedir bekliyoruz dediler. 1. Sırada bu var. Galiba eylül ekim gibi bir şeyler olabilir.
20-M1 Havaalanı’ndan ileri gidemezmiş. DHMİ pistin altına girmeye izin vermiyormuş.
21-E6 Metro önerimize çok sıcak bakıldı. O bölgede bir eksiklik olduğunu bizde farkındayız dediler.
22-Halkalı Toplu Konutlara metro Mahmutbey’den uzayacakmış.
23-Fatih Fezipaşa’dan metrobüsün geçebileceğine inanmıyorlar. İzin çıkmaz mahkeme kararı var diyorlar.
24-İBB sitesinde metro haritalarını inceleyip güzergahları tespit edip o bölgedeki vatandaşları harekete geçiren, sırf işi bu olan avukatlar varmış. Belediyeye kamu davası açıp takip ediyorlarmış. İşleri bu imiş sadece. O yüzden kaldırmışlar haritaları.
25-İstanbululasim.net’teki beyin fırtınalarımıza mest oldular. Çok takdir ettiler. Ağızları açık kaldılar. Üyelik yapın dedim. Yazın dedim. Farklı isimle yazabilerler.
26-Kendi şahsi haritalarımı gösterdim “İstanbul’a çok hakimsiniz” deyip takdir ettiler. Ego yaptım.
27-Arnavutköy’e tramvay uzatması seçim vaadi. Yok böyle bir şey. Fizıbıl değil zaten.
1-Tramvay konusunda güzel haberler veremeyeceğim. İstanbul’da artık tramvay yapılmayacağını anladım. İyi bir çözüm olmadığına inanmışlar. Daha önceleri daha az maliyetli olduğu düşünülerek tercih ediliyormuş ancak projelerde yapılamsı gereken kamulaştırmalardan dolayı maliyetler artmakta imiş. Belediye de madem bu kadar maliyet yapıyorum niye tramvay yapayım metro yaparım daha iyi diye düşünüyorlarmış. İstanbul’un daha önceden kötü planlanmasının cezsını çekiyoruz.
2-Çinçin Dere Tramvay önerimizi onlarda düşünmüşler ama kamulaştırma çok çıkmış. Aynı şekilde Tavukçu Deresi de aynı gerekçe ile rafa kalkmış. Zetinburnu-Bakırköy uzatmasını iptal etmişler. Tramvayı hiç beğenmiyorlar. Havaray’ı da.
3-Şişhane-Okmeydanı Havaray Projesi Çağlayan’dan Mecidiyeköy’e gidecekmiş. Proje tasarımlarını Kadir Bey’e göstermişler. Viyadükler evlere çok yakın mesafeen geçiyor ve caddeyi daraltıyormuş. Eğim bazı yerlerde % 6’ya kadar çıkıyormuş. Yapılacağını tahmin etmiyorum.
4-Beşiktaş-Mahmutbey Metro hattı Akaretler’den Stadın önüne ve Kabataş’a uzatılacakmış. Başkan Şişhane’ye uzatın M2’ye bağlayın demiş. Üstünde çalışıyorlar. En sevindiğim haberlerden biriside Balmumcu’dan sonra bir shuttle açılarak Zincirlikuyu’dan Levent ve Rumelihisarı’na uzatılacakmış. Bu bölgedeki havaray iptal. Milliyet’in önü ve Yüzyıl Mahallesinin orta caddesine istasyon konulacak. Tekstilkent ve Metris’te duracak.
5-Taksim-Beşiktaş arasını hiç düşünmedik diyor. Orası çok yoğun dedim. 2 nokta arası her yer yoğundur dediler. O yoğunluk hep transit geçen insanlardan dolayıdır dediler. Bu konuda yolcu analizleri istatistiki verileri toplamışlar. Sarıyer-Beşiktaş hakkında sadece bir seçim vaadiydi diyorlar.
6-Beşiktaş-Sirkeci Marmaray bağlantısı sordum. Haliç “V” şeklinde derinliğe sahip o yüzden deniz altından metro geçirmek eğim sorunu ile mümkün olmuyor diyorlar. Mecburen aktarmalı ulaşım olacak.
7-En bomba konu ise Anıtlar Kurulu’nun uzman bir profesörünün tarihe geçecek istemezükçülüğü olmuş. Şöyle ki Beşiktaş Metrosu Çağlayan’dan sonra Kağıthane’de viyadük ile geçilecekmiş. Karşıya Nurtepede tekrar tünele girecekmiş. Prof. Kağıthane’de böyle bir hattın yapılmamasını viyadüğün iptal edilmesini hattın Kağıthane’de kesilmesini ve insanların metrodan inip otobüslerle Nurtepe’ye taşınmasını ordan metro ile devam etmesini söylemiş. İBB projeyi geçirmiş ama.
8-Beşiktaş-Şişli-Otogar Metrosu kuzeydekine göre daha az fizıbılmış.Şimdiki hat daha karlı imiş.
9-Bost ncı Tramvayı galericilerin istimlakinden dolayı maliyet arttığı için iptal edilmiş. Bostancı-Dudullu hattı Üstbostancı’dan Carefour’a doğru uzanacak. Ataşehir’den geçecek.
10-Tramvayın Yusufpaşa’dan Yenikapı’ya inmesini anlattım. Faydasını anlattım. Nötr kaldılar. Kurul izin vermez dediler.
11-Unkapanı Bulvarı üzerinden tramvay önerisini ilettim. Nötr.
12-Yenikapı-İncirli Metrosu Silivrikapı ve Zeytinburnu Merkez’den geçip Carefourun önünde durak olacak. İncirli’de aktarma merkezine gidecekmiş. Burada 4 hattın kesiştiği kompleks yapacakalrmış. Bakırköy Belediyesi mahkemeye vermiş. Süreç devam ediyor. M2 burada M1 Hattına girip Havaalanı’na gitsin demişler. 4 dizi Havaalanına gider arkasından gelen 6 dizi M2 olur. Yada ek bir tünel daha yapıp Akıl Hastanesinden ileri devam ettirelim dediler. İstasyon cadde üzerinde olsydı dedim alan yetmez dediler. Delme tünel dedim kompleks aç-kapa olmak zorunda dediler.
13-Yenikapı gar 5-6 hattın başlangıcı olmalı dedim. İstimlak ve kurul dediler.
14-Bir merkezden diğer yönlere dağılan “ışınlar” ve “çember” metro önerisine sıcak baktılar.
15-Havaalanı-Olimpiyatköy Hattı TEM Bağlantı yolunun doğusundan geçecek. Çobançeşme ve Kuyumcukent’ten geçecek Sefaköy’den geçmeyecek. TEM paraleli daha fizıbıl çıkmış. Neden Bakırköy’e gitmiyor dedim. Havaalanı-Marmaray bağlantısı ile sağlanacak dediler. Ayrıca Kuyumcukent’ten Beylikdüzü Metrosuna entegre olup Bakırköy’e gidecekler dediler.
16-M2’nin Topkapı-Merter-BAKIRKÖY Meydan-Şirinevler aksında devam etmesine de karayolu hizasında değil insanalrı evine yakın yerlerden metroyla taşıyacaz dediler. E5 niye yoğun? Çünkü herkes oraya ulaşmaya çalışıyor. Biz bunu önleyeceğiz. E5’e ulaşmadan milleti merkez bölgelere taşıyacağız. M2’nin mevcut güzergahına ikna oldum.
17-Aksaray Metro-Tramvay Aktarmamıdır dedim? Hayır dediler. Edirnekapı aktarmamıdır dedim? Hayır dediler. İncirli aktarmamıdır dedim Hayır dediler. Mevcut uygulamanın iyi olmadığını onlarda biliyor.
18-En bomba iş 2 raylı geçiş olacak.Boğazın 90 m derininden geçecek. Suyunda altından gidecek. Batırma değil toprağında altından TBM ile geçilecek. Eğimi aşmak için Avrupai çözümlerden bahsettiler. Şu yüksek eğimlerden çıkabilen sistemler varya ondan. Kazlıçeşme başlangıç noktası olacakmış. Bayrampaşa M1 İstasyonunun karşısında Fatih’İn heykeli olan Park’ta istasyonu olacakmış. GOP Merkez’e uğrayacak, Haliç kuzeyinden Kağıthane’den 4.Levent’te istasyon olacakmış. Sonra boğazın altından karşısına geçip Nato Yoluna çıkana kadar istasyon olmayacakmış. Libadiye’den Göztepe Köprüsü ve Söğütlüçeşme olacakmış. Kadıköy Meydan’a ne bilirmiş. Çember metro olacakmış.
19-Ümraniye Metrosu ihalesinin eli kulağındymış. 2 senedir bekliyoruz dediler. 1. Sırada bu var. Galiba eylül ekim gibi bir şeyler olabilir.
20-M1 Havaalanı’ndan ileri gidemezmiş. DHMİ pistin altına girmeye izin vermiyormuş.
21-E6 Metro önerimize çok sıcak bakıldı. O bölgede bir eksiklik olduğunu bizde farkındayız dediler.
22-Halkalı Toplu Konutlara metro Mahmutbey’den uzayacakmış.
23-Fatih Fezipaşa’dan metrobüsün geçebileceğine inanmıyorlar. İzin çıkmaz mahkeme kararı var diyorlar.
24-İBB sitesinde metro haritalarını inceleyip güzergahları tespit edip o bölgedeki vatandaşları harekete geçiren, sırf işi bu olan avukatlar varmış. Belediyeye kamu davası açıp takip ediyorlarmış. İşleri bu imiş sadece. O yüzden kaldırmışlar haritaları.
25-İstanbululasim.net’teki beyin fırtınalarımıza mest oldular. Çok takdir ettiler. Ağızları açık kaldılar. Üyelik yapın dedim. Yazın dedim. Farklı isimle yazabilerler.
26-Kendi şahsi haritalarımı gösterdim “İstanbul’a çok hakimsiniz” deyip takdir ettiler. Ego yaptım.
27-Arnavutköy’e tramvay uzatması seçim vaadi. Yok böyle bir şey. Fizıbıl değil zaten.