at-D.21 » Schneebergbahn Dağ Treni

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

at-D.21 » Schneebergbahn Dağ Treni

Mesaj gönderen Esat » 02 Eyl Pzr, 2012 23:20

Bugün havanın güzel olması beklentisi ile uzun zamandır yapmak istediğim ama bir türlü fırsat bulamadığım bir dağ trenini gezmeye gittim. Tabi dağ treni ile birlikte doğal olarak dağ manzarası, bol oksijen ekstrası oldu. Gerçi dizlerimin hala beni taşıdığını görmek sevindirdi ama hava ve kan dolaşımımın iflas etmiş olduğunu görmekte kötü oldu :) ya da kendimi hala 20 yaşında zannetmenin aptalca bir fikir olduğunu öğrendim diyelim.

Resim

Her ne ise sonbahar geldi artık buralarda hafta sonları kapalı ve yağmurlu olur, karda kıştada bende o dağa çıkacak durum olmadığı için bugün hava durumuna güvenerek Schneeberg (biz ona Karlıdağ diyelim) te işletilen Schneeberg Zahnradbahn yani Karlıdağ Dişli Treni ne doğru yola çıktım. Bu dağ Aşağı Avusturya (Niederösterreich) eyaletinin en yüksek dağı deniz seviyesinden yüksekliği 2076 metre, belli bir noktaya kadar orman içinde ve demiryolu kenarında karayolu aracı girebilecek orman yolları gördüm ama zirveye çıkışı varmı bilemiyorum. Bugün burada işletilen sisteme kısaca Schneebergbahn deniliyor ama yukarıdaki istasyonda izlediğim videolarda normalde Wiener Neustadt kentinden buraya gelen demiryolunun tamamına Schneebergbahn denildiğini öğrendim, tam anlamamak ile birlikte ilk yapılışta Wiener Neustadt'tan önce Puchberg -tam adı ile Puchberg am Schneeberg'e (komik isim "karlıdağın yanındaki puch dağı")- oradan da zirveye ulaşan sistem olarak planlanmış, Puchberg'e gelene kadar demiryolunda dişli sistem yok, arada çıktığı rampalar var ama çok dik değil, zaten Wiener Neustadt - Puchberg am Schneeberg arasında hat normal açıklık 1435 mm, dağ treni ise 1000 mm. dar hat olarak inşa edilmiş. 1997 de işletmeci "Niederösterreichische Schneebergbahn" adı altında yeniden yapılanmış ve bu tarihten sonra sadece dağ treni kesimi Schneebergbahn olarak anılmaya başlanmış. Günümüzde ise yeni trenler nedeni ile Salamanderbahn olarak adlandırılıyor.

Resim

İlgili wiki makalesinde dağ treni turizminin 19. yüzyılın ikinci yarısında popüler hale geldiğinden bahsediliyor, daha önceleri herhalde daha üst tabakanın özel aracı gibiydi çünkü çoğu monarşinin EMRİ ile inşa edilmiş, bu sistemde bu küçük ülkenin herhalde gördüğü tek imparator olan Kaiser 1. Franz Josef tarafından yaptırılmış. 1872 yılında ilk planları yapılan hattın inşaatına 1896 yılının kış aylarında başlanmış, zorlu kış şartlarında öküz sırtında taşınan malzemeler ve salt insan gücü ile inşa edilen demiryolu 1897 nin 1 Haziran tarihinde ara istasyon olan Baumgartner'e kadar hizmete açılmış. 1897 22 Eylül tarihinde de zirve etabıda bitirilerek hattın tamamı işletmeye alınmış. Zirvede yer alan istasyon ile aynı bölgede bir de kilise inşa etmişler, aslında basit bir şapel ama ismi Elizabeth Kirche, Kaiser Franz Josef'in eşi nam-ı değer Sisi adına yapılmış. Bu küçük tarihçe ile birlikte şunu dile getireyim, evet gittim gördüm güzel, başka türlü o dağa ya teleferikle çıkacaksınız ya da işiniz yok bir gün tırmanacaksınız, hepsi güzel iyi hoş ama düşünüyorum da o günün teknik ve teknolojik şartlarında bunu yaptırtmak büyük bir zulüm yahu, çok ciddiyim fotoğraf aralarında değineceğim, yani bu sadece hadi ağaç keselim bir yol açalım, az düzleyelim koyalım rayı gitsin değil, yani demiryolu teknik zorunluluklarını bir kenara bırakıyorum o güzergahı orada tutturmak için yapılan işçilik bu işin tek emeği, gerisi yalan. İşletmeci web sitesinde inşaata dair bir takım fotolar var ama çözünürlüğü çok kötü o yüzden alıntılamıyorum. Güzergaha dair fotoları verirken değineceğim, pek çok noktada hat taş duvarlar üzerine oturuyor. Yani önce bir istidnat duvarı inşa edilmiş ve zemin bu şekilde sabitlenmiş, yine bu setin önündeki ağaç kökleride muhtemelen toprağı tutuyor ama duvar gerekli gibi. Bazı yerlerde bu duvarı seçebilmek çok zor çünkü yosun kaplandığı için araziye uymuş.

Her ne ise, o zamandan bugün işletilen bu dağ treni zirveye çıkmak için tek yol ve oldukça da meşhur. Bu meşhurluğunu bence iyi işletilmesine bağlı, zirveye inşa edilmiş yeni modern bir kapalı istasyon, teknolojinin tüm nimetlerini kullanan bir işletme yapısı var. Biletinizi internettten sorunsuzca
alabiliyorsunuz, tüm güzergahta nerede olduğunuzu, hangi istasyona geldiğinizi görüyorsunuz, anonslar almanca, ingilizce ve almanca olduğunu sandığım ama ne dediğini bir türlü anlamadığım bir dilde :) bunun dışında ofisler, biletleme, sundukları esneklikler bence artıları. Yani bazıları oraya sadece dağa çıkmak için gidiyor, bazıları sadece treni ve sistemi görmek için, bazıları benim gibi ikisi içinde ama insanlar gidiyorlar, 100 kişilik tren 80 kişi ile kalkıyorsa bu bence çok iyi bir yolcu rakamıdır, hafta içi düşük olabilir tabii ama yine de bence iyi.

Resim
Resim
Resim

Bu arada ikide bir de zirve diyorum ama tren zirveye gitmiyor, yani ilk zirveye gidiyor ve orada son durak yapıyor, buradan sonra yaklaşık 300 metre kadar çıkmanız gerekiyor ama bu bayağı uzun bir yol, yani deniz seviyesinden 300 metre daha yukarı çıkıyorsunuz ama yatay mesafe bayağı uzun ve son kısmıda bayağı zorlu, ben ilk zirveye tırmandım, hatta bir yerlerime güvenip kestirme yaptım, ölmeden çıkabildim ama bir de bana sorun, o zaman anladım neden insanlar o patikayı kullanıyorlar :) ve tabii önceden bildiğim üzere her zirvenin arkasında başka bir tane vardır, bunun arkasında da bir tane çıktı karşıma. Yanlız yaşadığım fiziksel sıkıntı ve uygun kıyafet olmaması nedeni ile gözüm kesmedi asıl zirveye yani Hochschneeberg denilen noktaya gitmeyi. Bu arada vadideki istasyon ile zirve istasyonu arasında 5 derece sıcaklık farkı var, rüzgarda cabası oluyor. Bir de yine burada ne hikmetse o bölgenin en yüksek dağına bir tane haçı çakarlar illa ki, burada da hem bu ilk zirve hemde arkadaki asıl zirvede birer tane eksik etmemişler.

Resim

Bir de yukarıda bahsettim Kraliçe Sisi adına yapılan küçük kilise diye, onunda bir resmini vereyim.
Resim

Not: unutmadan orada alamadığım bilgileri derlediğim kaynaklarıda vereyim

http://www.schneebergbahn.at/
http://de.wikipedia.org/wiki/Schneeberg ... radbahn%29
http://de.wikipedia.org/wiki/N%C3%96SBB ... ite_note-0
En son Esat tarafından 02 Eyl Pzr, 2012 23:36 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Eyl Pzr, 2012 23:21

Kısaca bölgeye nasıl gittiğime değineyim, Viyana'ya yaklaşık 70 km. uzaklıkta otomobil ile 50-60 dk. arasında sürüyor, ben tren ile gitmeyi tercih ettim (arabam yok :D) Viyana'dan önce Wiener Neustadt merkez garına ulaştım buradan da Puchberg am Schneeberg trenine binerek Schneebergbahn istasyonuna vardım. Bu yolculuk aşağı yukarı 1 saat sürüyor. Asıl uzun olan yol Viyana-Wiener Neustadt arası olmasına rağmen bu kesim hızlı geçiliyor, daha sonraki bölüm tek hat ve elektriksiz. Süre olarak şöyle vereyim Viyana'dan Wiener Neustadt a gitmek 25 dk. buradan Schneeberg e varmak 45 dk. :) Son durakta hemen yan perondan dağ
trenleri hareket ediyor. Yolculuk ile ilgili bir iki küçük detay, biletimi ÖBB gişesinden aldım, tüm güzergah için gidiş dönüş 26 € ödedim. Biletinizi alırken size iki soru soruyorlar birisi ÖBB Vorteilskard sahibimisiniz, bu kartınız varsa bazı güzergahlarda %50 ye kadar indirim alıyorsunuz (kart yıllık 100 €) ikinci soru ise Wiener Linien biletiniz olup olmadığı, burada tamamen sizin beyanınıza bakar, var derseniz Liesing'e kadar olan kent içi yolculuk parası düşüyor, yok derseniz onuda ekliyorlar ve biletinizi öyle kesiyorlar. Var deyipte Viyana-Liesing arasında biletsiz yakalanırsanız ekstra 100 € yu bayılırsınız :) ki kesinlikle kontrol var, banliyö treni ile kontrole yakalanmama olasılığı varmı bilmiyorum, ben bölgesele bindim zaten bir istasyon gitmeden gelip bilet sordu :) indirimli biletiniz varsa indirim sağlayan her kartı göstereceksiniz. Yani şu son günlerde biraz yazıp çizdik ya, yok aktarma yok bilet entegrasyonu falan üstüne iyi bir örnekti ama bunu kıyas ya da bizde olsun diye yazmadım, bu saatten sonra çok zor, böyle alışkanlıklar değişmez.

Resim
Bu yolun yarısını gittiğim Desiro

Bu konu ile ilgili bir diğer detay açıkçası Wiener Neustadt - Puchberg am Schneeberg arasına bilet aldığıma pişman oldum be :) ne gidişte ne dönüşte kimse kontrol montrol yapmadı, şaka şaka ben bu konuda cinsimdir, illa alırımda ama hakikatten ulen niye aldım o zaman diye soruyorsunuz kendinize. Bir de bu güzergahta ÖBB kestiği bilete saat yazmıyor, o gün içerisinde istediğiniz saat gidip gelebilirsiniz, sanırım bunun trenlerin doluluk oranı ile alakası var. Viyana'dan Wiener Neustadt'a giden ve orada duran herhangi bir trene binebiliyorsunuz, orada aktarma yapacağınız tren belli bunda seçeneğiniz yok. Bu yolculukta beni şaşırtan diğer bir şeyde Desiro görmek oldu, açıkçası Avusturya'da Desiro'nun bu kadar çok kullanıldığını bilmiyordum. Araçla ilgili araçlar başlığında yazayım burayı fazla uzatıp daraltmayayım, kısaca eh işte, asla bir Alex değil. :D pardon Talent değil diyecektim ama fark etmez aynı kapıya çıkar.

İşletme geçmişindeki en kötü olay yazılanlardan okuduğum kadarı ile bir buharlı vagonun bacasından çıkan kıvılcımlar nedeni ile çıkan orman yangını, dağda su kaynağı bulunmadığı için ancak helikopterler ve dağ trenlerinin yardımı ile bu yangına müdahale edilebilmiş. Türkiye'de pek dağ bayır gezme şansım olmamıştı, bu yüzden yanlış anlaşılmasın ben hayatımda bu kadar çam ağacını bir arada görmemiştim, sadece Adaları bilirdim İstanbul'da bu konuda o yüzden bu gün çok aşırı oksijen depoladım diyorum ama rahatsızda ediyor, bünye alışık olmayınca çarpıyor :) Açıkçası hattın tarihçesinde çok fazla anlatacak bir şey bulamadım, 116 yıldır çalışan bir sistem, zamana yenilmemiş aksine kendisini yenileyerek geliştirmiş. Daha önce ziyaret ettiğim Schaffberg dağ treninde buharlı
lokomotifler yenilenmişlerdi, çok güzel bir hava katıyordu. Bu sistemde ise beş tane orjinal buharlı tren çalışıyor, sadece pazar günleri ve resmi tatil
günlerinde hizmet veriyor ve gün içerisinde bir kere çıkıyor dağa bir de dönüş yapıyor. Bu trende yazın güzel havalarda yer bulmak için rezervasyon yapmakta fayda var, çünkü meraklısı çok oluyor. Bu buharlı lokomotif Schaffberg için üretilmiş olanlar ile aynı orjinden SKGLB Z olarak kısaltılan (Salzkammergut Lokalbahn Zahnrad) serinin Reihe 999 olarak adlandırılan modeli, bu araçta küçük modifikasyonlar geçirmiş ama büyük oranda orjinal olduğu belirtiliyor, buna rağmen bu kadar senedir çalışıyorlar. Kaç tanesi onu anlamadım ama Schaffbergbahn'dan buraya gelenlerde varmış aralarında ya da tam tersi çünkü 999.101 numaralı olanın 2007 yılında Schaffbergbahn a satıldığı ve 2008 yılında burada 115. işletme yılını kutladığı yazıyor 999.105 te Viyana Teknik Müzesinin malı imiş. Buralarda trenlere isim vermek gibi bir moda da var, bu lokomotiflerde şöyle isimlendirilmişler 999.01 – Kaiserstein; 999.02 – Klosterwappen; 999.03 –
Waxriegel; 999.04 – Hengst; 999.05 – Puchberg; 999.101 - Schneeberg.

Buharlı lokoların teknik detayları;
5 adet ve 1896 ile 1900 arasında Krauss & Co (Münih/Linz) firması tarafından üretilmişler. Kazanı 14 bar basınç üretiyor, ısıtma alanı 39,8 m2 demiş ama anlamadım bunu :) 1.200 kg su alıyor 700 kg da kömür alıyor, 18 ton ağırlığında ve 5,5 m uzunluğunda imiş. 147 kw (200 BG) güç üretiyor ve bununla çıkışta 10 km/h inişte 8 km/h hız yapıyor ve 2 personel ile çalıştırılıyor. 50 kişilik ahşap yolcu vagonlarını çekiyorlar.

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Gelelim diğer vagonlara, bu vagonlar aslında bugün bu hatta yeni ismini veriyorlar. Salamander denilen bu trenlerden sonra hattı pek çok kişi artık
Salamanderbahn olarak biliyor, bunu zaten firmada benimsemiş ve reklam aracı olarak kullanıyor. Bu tasarımdaki amacın bölgenin doğal özelliğine dikkat çekmek ve referans olmasını sağlamak olduğu belirtiliyor, bu hayvan buralarda yaşıyormu bilmiyorum :) bana sıcak iklim hayvanı gibi geliyor da. Her ne ise, araçlar çok hoş, yeni temiz bakımlı. Araçların Salamander yani bizim bildiğimiz anlamı ile Semender renkleri ile boyaması ve şekli ile oldukça dikkat çekici. 1999 yılında üretilmişler ve 11
Eylül 1999 dan beride hizmetteler, bu araçtan 3 adet var, ben 2 adedini gördüm, diğeri depoda idi herhalde. Oraya gitmeden önce o ön kısımdaki ekin ne olduğu hakkında gerçekten bir fikrim yoktu, ben onu aracın çekişi ya da frenlemesi ile alakalı bir şey olarak "hayal" etmiştim :) öyle değilmiş, o öndeki ek kısım en basit hali ile bir yük vagonu imiş :) Baby salamander diye adlandırıyorlar, içine isteyenler valizlerini bırakıyor. Evet "valizlerini", çünkü asıl zirvede birde küçük otel bulunuyor, burada kalan ve günlük olarak dağlarda trekking yapmaya gidenler var, ne diyeyim bilemiyorum rahat adamlar.

Resim
Resim

Bu 3 trenede hattı yaptıran imparator adına Franz Josef, eşi Elizabeth için kısa ismi ile Sisi ve hattı inşa eden Viyanalı mühendis Leo Arnoldi nin anısına Leo isimleri verilmiş.

Resim
Resim

Salamander trenlerinin teknik detayları;
3 adet ve 1999 yılında Waagner-Biro, Hunslet-Barclay, tarafından üretilmişler. 30.416 mm uzunluğunda boş olarak 41,25 ton ağırlığında, 15 km/s hız yapabiliyor ve 544 kW yaklaşık 730 Beygir gücünde, güç aktarımı hidrodinamik, bununla sanırım şanzıman ile çekici tekerlek arasındaki aktarımı kast ediyorlar, oturarak 119 yolcu alıyor, ayakta yolcu sayısı 30 olarak verilmiş. Lokomotif aracın tek tarafında bulunuyor ve kendi ağırlığı
15,25 ton. Bu araçlarda kullanılan dizel motora ilave olarak bir katalizatör çalışıyor bu sayede dışarıya dizel yakıt kaynaklı atık vermiyormuş (?) ayrıca
tüm araçlarda 3 ayrı bağımsız fren sistemi ve havalı suspansiyonlar kullanılarak konfor arttırılmış.

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Bunların dışında bir adette Dizel-Elektrik lokomotif var, asıl amacı yolcu vagonu çekmek değil, daha çok yukarıya yük taşıma, hat üzerinde bakım işleri olduğunda malzeme ve araç getirip götürme amaçlı kullanılıyor. 2010 yılında Stadler Rail firmasından alınmış, uzaktan kumanda ile sürülebilmek, aynı zamanda çalışma bölgesinde jeneratör ve kompresör görevide görüyor yani ilave elektrik ve basınçlı hava sağlıyor. Yolcu yoğun zamanlarda işletmede de kullanılıyormuş ama işletmecide kendi web sitesinde bu araçtan bahsetmiyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Eyl Pzr, 2012 23:34

Resim

Geleyim güzergaha. Yukarıda değindiğim zirve konusuna açıklık getireyim dedim ama galiba laf zırvalamaktan kaynadı. Dağın zirvesi deniz seviyesinden 2076 m. dağ treni 1792 m. ye kadar çıkıyor ama ilk kalkış istasyonunun deniz seviyesinden yüksekliği de 577 m. olduğu için güzergahın baş ve son arasındaki yükseklik farkı sadece 1200 m. güzergah ile ilgili bir takım rakamsal bilgileride şu şekilde sıralayayım;

Resim
Resim
Resim

Hat 9,85 km. uzunluğunda, ray uzunluğu ise yaklaşık 10 km, bu fark geçişme bölgeleri ve tepedeki park raylarından olsa gerek. 11.000 ray bağlantısı var diyorlar, 1 m. lik bir dişli rayın ağırlığı 132,5 kg geliyor yazıyor ama bunu doğrulamak lazım bana abartılı geldi, gerçi bayağı da ağır görünüyor :) yükseklik farkı 1.219 m. ray açıklığı 1.000 mm, Abt dişli sistemi kullanılıyor, maksimum eğim %20, 3 adet makas bölgesi ve 2 tünel var, tüneller zirvede ve birbiri ardına birisi 177 diğeri 202 m. imiş. 2002 yılında tünellerde güvenlik sağlamak amacı ile aydınlatma yapılmış (bildiğin floresan) kaçış kapılarına erişim kısaltılmış (ekstra kapı açmış olabilirler bilmiyorum) bir de kaç adet var saymadım ama tünel içinde küçük cepler yapmışlar ve buralara yangın tüpleri koymuşlar. Açık konuşayım, çok kötüydü. Tamam 2000 m. de dünyanın neresine gitsem teknoloji harikası bir şey beklemem ama Kaprun'da onlarca insanın tünelde
yanarak ve boğularak can verdiği bir ülkede hala bu işe çok sallama yaklaşıyorlar. Bildiğin yangın tüpü koymuşlar, toplasan 5 tane etmez neyi söndüreceksin. Yani yazıda güvenliği arttırdık falan diyorlarda bana göre hiçbir şey yapmamak ile bu yapılan arasında bir fark yok.

Resim
Resim
Resim
Resim

Dağın tepesindeki istasyon çok hoş olmuş, dediğim gibi bu alanlarda yolcuya hizmetide çok iyi sunuyorlar. Mesela Schaffbergbahn da zirveye çıktığınızda hemen dönüş için rezervasyon yaptırmalısınız yoksa son trene kadar kalabilirsiniz, burada böyle bir şey yok. Dönüş saatiniz biletinizde ne yazıyorsa o, ama olur ya erken dönmek isterseniz, ya da erken vardınız ve bir önceki trene yetiştiniz eğer yer var ise hiç sorunsuz ve ekstra bir şeyler ödemeden biletinizin saatini değiştiriyorlar. Ben nostaljik buharlıyı videoya çekmek için erken gittim ama tren kalkış saatinden 10 dk. önce perona alınıyorsunuz bu yüzden kalkış saatimi değiştirdim dönüşü değiştirmedim ama zirvede çok dolaşacak çok fazla yapacak bir şey (nefesim yetmediği için) olmadığından dönüş saatimide zirvede değiştirdim. Sadece nostaljik trende yer varsa ona binmek isterseniz o zaman aradaki bilet farkını ödemenizi isteyebilirler.

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Ray hattında da vadi istasyonunda değil ama çıkışta dişli rayın bağlantı cıvataları hep yenilenmişti, ayrıca yayaların geçeceği hemzeminler güzel malzemeler ile tasarlanmıştı. Ne zaman yenilendi bilmiyorum ama ara istasyonlardaki bir iki noktada peron betonarmesi de yeniydi, zirve istasyonu 2009 yılında inşaatı bitip işletmeye alınmış, bunlarda aynı dönemde elden geçmiş olabilir. Baumgartner istasyonunda buharlı trenler için su ikmali imkanı varmış fakat zirvede yoktu. Ayrıca makasları kontrol eden sistemde gayet yeni duruyor, hattın bu makas ve sinyal sistemi ne zaman yenilenmiş ve nasıl kontrol ediliyor bilemiyorum, onu işletmeciye sormak lazım.

Resim
Resim
Resim

Sonraki bir iki mesajda sadece fotolar ve aklımda kalan detayları vereceğim.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Eyl Pzr, 2012 23:37

O gösterdiğin küçük yamuk lokomotif garanti İsviçre malı veya lisansı! Çünkü aynısı Galler’de Wyddfa Eryri’ye çıkıyor (Snowdon). Ve oradaki bilgilere göre İsviçre lokomotiviydi. Bu sitede bir yerde garanti benim de resimlerim var, Galler’den :-)

Biz bugün otobüsle bağlara çıkıp, orada gezdik, pestilim çıktı, hedefe sekiz kilometre kala bir otobüs durağında çoook şükür bir 105 geçti, beni kurtardı :-) Biz de Sauschwänzlebahn ile gezecektik, ama biletlere hücum, artık belki iki hafta sonra falan yaparız.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Eyl Sal, 2012 18:58

Küçük bir panorama resmi ile devam edelim

Resim
ufak bir birleştirme hatası var :) idare ediverin manuel bu kadar oluyor.

Vadi istasyonunda araçlar, dizelin arkasında buharlı çıkarken çekilen foto ilginç oldu sanki ondan duman çıkıyormuş gibi

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Güzergahtan bir kaç resim koyayım

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Eyl Sal, 2012 22:23

Bir mesaj daha gireyim, bunda da fotolar ile devam edeceğim, merak edipte bir şeyler soran olursa cevaplarız. Bayağı fotoğraf çekmişim, bir kısmı buraya yükleyince yan çıkıyıor ama resim işleme programlarında düz :) bu salaklık niye oluyor bilmediğim için onları yüklemedim. Biraz da hatta bahsettiğim makas bölgesi, sinyal, hemzemin gibi görüntüler vereyim, sonra son bir mesaj ile zirvede çektiğim bazı fotoğrafları verip bu bahsi kapatırım.

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 04 Eyl Sal, 2012 22:26

Çok şahane yerlermiş vallahi, muhteşem görünüyor heryer. Ayrıca o ne eğim be kardeşim, lunapark gibi oluyordur herhalde...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Eyl Sal, 2012 22:32

Hakan yazdı:Çok şahane yerlermiş vallahi, muhteşem görünüyor heryer. Ayrıca o ne eğim be kardeşim, lunapark gibi oluyordur herhalde...
Resim

Burası hattın en dik kesimiydi hatırladığım kadarı ile, teknik bilgilerde %20 eğim diyor en dik noktada, burası olsa gerek. Ama fotoğraf çekmek için aracın içinde ayakta durmak zor oluyor, kıçınızı bir yere yaslamadan çok zor :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Eyl Cum, 2012 00:35

Bu hat ile ilgili yeni öğrendiğim bir şey oldu, Baumgartner istasyonu ve o civardaki hat kesimi 2011 yılında yenilenmiş, bu çalışma ile ilgili fotolarda vardı ama alıntılamıyorum şimdi, sonra bir ara vaktim olursa alıntılarım. Adamlar hattı 100 yıldır işletmeye üşenmedikleri gibi bir de yenilemek için yatırım yapmışlar, açıkçası bilemiyorum 30 € bilet parası alıyorlar adam başı :) o para ile bu iş dönüyormudur acaba?

Elimde kalan dağın tepesinden bir kaç foto var onları da yükleyeyimde içim rahat etsin. Bir de düzeltme ben öbür tepede otel var diye anlamıştım, otel zaten hemen zirve istasyonunun yanındaki binadaymış :)

Resim

Buradaki önemli tarihler için yere birer tane böyle garip demir çakmışlar, her birinin üzerinde yıl ve ne olduğu yazıyor
Resim
Resim
Resim

Bir de şöyle Kaleideskop diye bir "ucube" yapmışlar, valla nedir anlamadım, metal plakalardan inşa edilmiş bir tünel, içinde videolar oynuyor, hat ve bölge ile ilgili fotoğraflar bilgiler ve animasyonlar dönüyor içlerinde, aslında vakit harcanabilir bir yerdi ama çok ilgimi çekmedi, tünelin ucundaki binada bir sanat galerisi, küçük bir yer ama bu amaç ile kullanılıyormuş.

Resim
Resim
Resim

Dağ başında informasyonda fena değildi
Resim
Resim
Resim

Zirveden insan manzaraları, evet neden bizim çocuklarımız bu kadar kırılgan anlıyorum şimdi, sen bebeyi al o havada oraya tırmandırt, bizde evde sarmalayıp dolma gibi oturtalım :D
Resim

Tepeden çeşitli kentlere olan uzaklıklar bu şekilde gösterilmiş, hepsinin fotosunu çekmedim,
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Geriye bir iki küçük video kaldı, onlarıda bir ara eklerim artık.

Cevapla

“Toplu Ulaşım Sistemleri İncelemeler” sayfasına dön