ant-TS.09 » Antalya Toplu Taşımacılık Sistemi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Kas Pzt, 2012 23:53

ÖmerYILMAZ yazdı:Sıradan ya da tramvayların altını etkileyecek türden yağmurlarda tramvaylar yükseltilebiliyor.
Bunu ilk defa duydum açıkçası, Antalya'daki CAF ların bir özelliği mi yoksa genel olarak böyle bir bilgimi var? Kaçırmışım galiba :)

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 20 Kas Sal, 2012 00:10

Antalya'daki CAF ların bir özelliği mi yoksa genel olarak böyle bir bilgimi var?
Evet Antalya'daki tramvaylardan bahsediyorum. Ancak yüksek tabanlı araca dönüşecek hali yok ya :) Hatırladığım kadarıyla 15-20 cm belki biraz alçak olabilir. Ama sudan bir nebze olsun etkilenmemek için.
Bu arada Antray çöktü şeklindeki haber paylaşmıştım. O zamanki yağmur nedeniyle İsmet Paşa tramvay durağı sularla kaplandı, durağa giren tramvay hareket edemedi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Kas Sal, 2012 00:36

Haha, Esat da geçenlerde kasırga mı hesapliiicez len diye bana bindirmişti :lol: Tramvay durağında su baskını pompasını unutmuşlar demek.

Her neyse, Antalya’da gördüğüm o dibe inen garip geçişler genel olarak, cadde altı geçitler de dahil, acaip göl olma tehlikesine sahip. Ama Antalya sıcah bea, hiç yağmur olu mu, olmasss. Kasırga gibi 8)

Şaka ve sarkazm bir yana, hakikaten bir hat yatarsa, onu otobüslerle kurtarma plânı da olmalı. Hele ana arter sisteminde; bu böyle. Yoksa tek bir hattın yatması bütün sistemi mahfeder. Zaten deplasman hatlaması diye bir düşünce de (henüz?) yok.

Ve yine de, Antalya toplu taşımda doğru bir yola sapmışa benziyor. Bir ara İzmir de çok ileri diye okumuştum, 24/7 sistemli falan, ne oldu bunlar acaba?

07onur
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 06:04

Mesaj gönderen 07onur » 13 Oca Pzr, 2013 03:16

20 Ağustos 2011'deki hat planlaması:

http://www.mediafire.com/?scsetd7x21y91dy

Bu da 15 Ağustos 2012'den, %99 oranında doğru. Öncekiden tam 1 sene sonra yani, değişim epey fazla:

http://www.mediafire.com/?711i1dfg7obppsf

Dosyaları arşivden çıkarıp açtığınızda Google Earth üzerinde açılıyor ve soldaki geçici yerler kısmına yerleşiyor. Oradan istediğiniz gibi bakabilirsiniz.

Yaz sezonu bitince hatlarda geniş bir revizyona gidildi, o nedenle bazı hatlar için bilgiler güncel değil maalesef...

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 13 Oca Pzr, 2013 11:26

İtfaiye Daire Başkanının Ulaşım Daire Başkanlığına vekaleten de olsa başkanlık ettiği bir kentte bunların olması doğaldır.

20 yıllık ulaşımcı bir önceki Ulaşım Dairesi Başkanı Nazif Altıpınar Başkan Danışmanı olarak çalışıyor.

Yazık, çok yazık!

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 13 Oca Pzr, 2013 18:40

Bu arada Antalya'daki yeni ulaşım sistemine benzer olarak eski sistemde de rakam + harf kombinasyonu kullanılıyordu.

Harf kullanılan eski Özel Halk Otobüsü hatları
14S - 14K - 25A - 34A - 36A- 38A 42M - 67D - 67K - 72A - 76A - 82A - 83A

Harf kullanılan eski dolmuş hatları
11A - 14A - 25A - 31A - 33A - 53A - 65A - 81A - 85A - 115A

Harf kullanılan eski belediye otobüsü hatları
203A 206A 207A 208A

Ben harf kullanılması taraftarı değildim. Benim gözümde en uygun ve kullanışlı olan 3 haneli rakam kombinasyonu, tabi rastgele değil, düzgün biçimde olmalı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Oca Pzr, 2013 19:09

Türkiye’de düzgün bir toplu taşıma sistemi görmedim ben henüz! Üzücü, ama öyle. Düzgünlük, numaralandırma, sistem esasına göre bir şebeke, harita, bilgilendirme bile doğru dürüst olmuyor, olamıyor. Haritalarımızı başkaları, hobiist olarak çiziyor. Acaip üzücü ve korkunç bir durum! Bunun hakkında bir zamanlar fikirler de yürütmüştüm, ama bunun hâlâ ve hâlâ, bir inat şeklindeymiş gibi, değişmemesi ilginç ve yine garip.

07onur
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 06:04

Mesaj gönderen 07onur » 09 Mar Pzr, 2014 14:10

Türel’den 3 ulaşım müjdesi

AK Parti Büyükşehir Belediye Başkan adayı Türel, AESOB’da yüzlerce toplu ulaşım esnafıyla bir araya geldi. CHP’li Akaydın’ın halka ve esnafa dayattığı aktarmalı sistemi, 40 kırmızı otobüsün merkezde çalışmasını ve Halkkart’ı iptal edeceği müjdesini verdi.
...

Aktarmalı ulaşımla zulüm yapıldı
2004’te göreve geldiğinde otobüs esnafının bir çok derdi olduğunu bildiğini hatırlatan Türel, “Seçimlerden önce verdiğimiz bütün sözleri yerine getirdik” dedi. Yerine getiremeyeceği sözleri vermeyeceğini söyleyen Türel, “Menderes Türel söz verdi mi yerine getirir. Belediye başkanlığından ayrıldıktan sonra Antalya toplu ulaşımında bir sürü acayip icatlar çıktı. Bu icatlar deprem oluşturdu. Bunlardan biri aktarmalı taşıma oldu. Biz vatandaşımıza zulüm için değil hayatını kolaylaştırmak için çalışıyoruz. Belediyecilik insan yaşamını kolaylaştıran beceri sanatıdır. Siz vatandaşı 3 kilometre götürmek için ona bin sonra in, tekrar bin dediniz mi, bu vatandaşa zulümdür. Antalya’da Menderes Türel göreve geldiği gün aktarmalı ulaşım tarihe karışıyor. Bunu billboardlara yazdırdım. Vaatlerimiz gerçek vaatlerdir. Bunun fotoğrafını çekin sizde belgesi olsun. Birilerinin 2008 yılında billboardlara bedava elektrik yazdırmıştı. Hatırlayın. Aktarmasız ulaşım geliyor” dedi.
...

Halkkart, Türel’le tarihe karışacak
“Biz bu işte ‘5 yıl tecrübe sahibi firma girebilir, yüklenici firma tazminat alamaz’ demiştik. Onu değiştirmişler. Oraya ‘cironun binde 2’si ya da 2.5’u tazminat alabilir’ yazmışlar. Burada kusur ne kadar biliyor musun, 50 trilyon. Ben tazminat alamaz demişim, onlar 50 trilyonluk tazminatı yüklenici firmaya vermişler. Niye 5 sene şartını kaldırdın? Nedeni belli oldu. Bu Halkkart ihalesini yargı iptal etti. Belediye ‘Halkkartın bizimle bağlantısı yok’ dedi ama sizlere yapılmadık baskı kalmadı. Önce bunun hesabını ver. Buradaki trilyonlar nereye gitti. Hem vatandaşa hem esnafa zulüm ettiler. Halkkart, Menderes Türel’le tarihe karışacak. Hep birlikte karar vereceğiz. Siz kartlı mı paralı mı istiyorsunuz. Siz ne isterseniz Türel, onu yapacak.” :lol:

Kırmızı otobüs olmayacak
Üçüncü icadın kırmızı otobüsler olduğuna dikkati çeken Türel, “Trafikte yaprak kımıldamazken, sen 40 kırmızı otobüsü kent trafiğine sokuyorsun. Trafiğin felç olmasının sebebi 40 kırmızı otobüstür. Benim esnaf kardeşimin ekmeğine ortak olmak işin ayrı noktası. 800 toplu taşıma aracı yetmedi mi ki 40 yeni otobüsü icat ettin. 180 kırmızı otobüs daha alınması için meclisten yetki geçti. Pazarlığı tamamladılar. Seçim var diye cesaret edip getiremiyorlar. Şimdi 140 adet daha otobüs getiriyorlar. Hayırlı olsun diyemiyorum, Allah korusun diyorum. Bu Antalya trafiğini tamamen felç etmek demektir. Yeni bir tuzak yapmaktadırlar benim esnafıma. :D Menderes Türel, sizlerin desteğiyle göreve geldiği gün, kırmızı otobüsler kent merkezinde tarih olacak. Antalya’nın kırsal kesiminde de ulaşım sorunu var. Biz gerekirse Antalya’nın dışında bu kırmızı otobüsleri, uzakları yakın etmek için göndeririz. Ama kent merkezinde kırmızı otobüs 30 Marttan sonra tarih olacak” şeklinde konuştu.

http://akdenizmanset.com.tr/id/100576.asp

Şimdi, siyasilerin, başkan adaylarının seçim öncesi belli zümrelere yaranması, hoş görünmeye çalışması alışılmış bir durum, Akaydın'ın da tanıtım videolarında ''ulaşımı esnaf kardeşlerimizle birlikte çözüyoruz'' tarzı cümleler var ama ben Türel'inki kadar tutarsız, saçma ve gerçekten saçma bir konuşma duymadım hayatımda.. Yani bilmiyorum. :lol:

Bir kere hiçbir toplu taşıma aracı trafiği felç etmez, tam tersine trafik sorununun nihai çözümü toplu taşımadır. 800 otobüs varken 40 tanesine daha ne gerek vardı demiş.. Bugün Antalya toplu ulaşımı çağ atladıysa o 40 kamu otobüsü alındığı için, esnafa gözdağı verildiği için atladı. 330 tane dolmuşu kendi partisine mensup Isuzu bayisinden alınan 660 tane Isuzu midibüse dönüştürten de Türel'in kendisi. Ben bu konuşmadan Menderes Türel'in hiç değişmediğini anladım, bu söylediklerini billboardlara yazdırıyorsa daha iyi, oyları daha çabuk erir bu ne yahu...

Çok önceleri kendi yaşadığım mahalle olan Konyaaltı-Arapsuyu Mahallesi'nin eski-yeni sistem kıyaslamasını yapmıştım... Bugün geldiğimiz noktada Konyaaltı Sahili'nin ulaşımı eskisinden çok daha iyi durumda. Ek olarak, eski sistemde doğru düzgün dolmuş bile geçmeyen Arapsuyu Mahallesi'nden bugün 6-7 dakika sıklıklarda 12 metrelik alçak tabanlı ''kırmızı'' otobüslerin çalıştığı AC03 hattı geçiyor; diğer hatları saymıyorum bile...

AC03'e binerek Atatürk Bulvarı-Migros AVM, Dumlupınar Blv. ve Meltem gibi 3 önemli aktarma noktasına anında gidebiliyorum, istediğim hatta aktarma yapabiliyorum. Buyursun gelsin kaldırsın da görelim bakalım. :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Mar Pzr, 2014 14:16

Gereksiz otobüs trafiği de trafiğin tıkanmasına sebep olabilir, İstanbul' da da bunun çok örneği var ama alternatifi yoksa insanları bir şekilde taşımak zorundasınız bunun içinde doğal olarak otobüsler en hızlı ve ucuz çözüm, dolayısı ile halk bunun kararını verecektir, orada bu otobüslerden bir fayda varsa bunu halk görüyordur bazen siyasiler göremeyebilir, ben genellikle seçim öncesi vaatleri pek ciddiye almam, tabii ki burada dile getiriyoruz bu vaatleri ya da söylemleri ama değinmemiş olmamak için :):) Bakalım kim kazanır bilmem ve pekte ilgilenmem ama kim olursa olsun biraz halkın sesini dinlesin diyorum.

07onur
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 06:04

Mesaj gönderen 07onur » 09 Mar Pzr, 2014 15:12

Elbette gereksiz otobüs trafiği tıkar, ama 2011 yılındaki düzenlemenin başlıca amaçlarından biri de gereksiz araç yoğunluğunu azaltmaktı.

50-80 arası hat geçen caddelerden 1-10 arası hat geçmeye başladı, merkezdeki karbonmonoksik yoğunluğu ciddi düzeyde azaldı.

Benim bu konuda verebileceğim iki spesifik örnek var, Ali Çetinkaya ve Hasan Subaşı Caddeleri:

Ali Çetinkaya Caddesinden 86 midibüs hattı geçerdi, sürekli korna sesleri ve tıkalı bir trafik olurdu. Art arda sıralanmış onlarca midibüs olurdu caddede.. Günümüzde 4-5 tane hat geçiyor, ek olarak cadde 2013'de yenilendi ve artık böyle:

Resim

Işıkta biriken araç sayısı sadece 4. Şaka gibi geliyor, eski halini düşününce. Eski hallerine dair resim bulursam eklerim, yani gerçekten kasaba gibiydi.

Hasan Subaşı Caddesi ise otobüslerin geçtiği caddeydi, kent merkezinde böyle bir ayrım vardı eskiden. Bu cadde de gereksiz yere otobüslerle sarılı olurdu, yanlış park etmeler de eklenince trafik iyice olumsuz yönde etkilenirdi. Bu cadde de geçtiğimiz sene yenilendi, cep otoparklar yapıldı, kadınlar çalışıyor. Böylece hem kadınlara + ayrımcılık yapılıyor ve istihdam sağlanıyor hem de cadde sürekli kontrol altında tutulduğu için kimse kafasına göre yolun ortasına park edemiyor. Caddenin kaldırımları eskisinden daha geniş olduğu halde, üstüne bir de bisiklet yolu yapıldığı halde trafik eskisinden daha az, en yoğun pik saatleri saymazsak yok gibi birşey:

Resim

Ben 2011 yılından beri İstanbul'da da yaşıyorum, Antalya ile İstanbul'u kıyasladığımda Antalya daha düzgün gelişiyor, raya oturdu pek çok şey.

Örnek vermek gerekirse, Marmaray ve M2 entegrasyonu açılınca M2-Marmaray-M4 şeklinde Şişhane'den Bostancı Köprüsü'ne 30-35 dakika gibi bir sürede geldim, şaka gibiydi, çok güzeldi. Ama Bostancı durağında -abartmıyorum- 35-40 dakika boyunca ne binilebilecek boş alana sahip otobüs geçti, ne de boş taksi geçti. Öylece dikildim. Yani totalde değişen hiçbir şey olmadı... Tabi bu yoğun saatler için geçerli bir durum.

Sonuçta sistemin genel kalitesinde ben bir artış görmüyorum, raylı sistemler ile otobüslerin entegrasyonu zayıf. 2011'de de kullandığım otobüs hattı 10 dakika sıklıkla çalışıyordu, 2014 oldu hala 10 dakika sıklıkla çalışıyor ve pik saatlerde hayvan taşır gibi taşımayı da geçti artık, yetmiyor. O şekilde taşımaya bile yetmiyor.

Ama 2011 yılında Antalya'da eski sistem varken 15-20 dakikada bir geçen ve uzak semtten geldikleri için dolu gelen midibüslere binerken, bugün 6-7 dakika sıklıkta çalışan alçak tabanlı ve bomboş otobüse biniyorum.

Tabi bu benim kendi yaşam alanıma dair gözlemim, bir başkası tersi bir durumu tecrübe etmiş olabilir, değişkenlik gösterebilir.

Seçim öncesi vaatlere ben de inanmam, pek çok şey söylenir. Önemli olan seçildikten sonra nasıl yönettiği, neler yarattığı. Ama Türel'in sözlerine anlam veremiyorum, tutarsız. Evet seçim öncesi pek çok şey sallanır ama en azından birbiri içinde tutarlı olur. Burada böyle birşey söz konusu değil.

Örnek vermek gerekirse, Türel'in bu haberdeki konuşmasından herşeyi ulaşım esnafına bırakacağı anlaşılıyor. AntRay bugün günlük 45 bin kişi taşıyor, raporlarında ise 2014 yılında 170 bin kişi taşıyacağı öngörülmüş.. Türel diyorki, ''ben gelince bu rakama erişiriz, tramvay iyi çalıştırılmıyor, özendirilmiyor'' diyor. Bu tramvay çalışsın diye tüm paralel hatlar kaldırıldı, 10 tane besleme hattı oluşturuldu. Türkiye'de örneği yok bunun. Türel bu yapılanları ne olarak niteliyor? ''Halka aktarmalı sistemi dayatmak'' Hadi diyelim dediğini yaptı, 50 binden 170 bine çıktı, ulaşım esnafı ne taşıyacak? :D Hani onlar içindi herşey... Çelişkiler burada bitmiyor, geçen hafta demişki, raylı sistem yapacaksam halka sorucam, halk isterse yapacağım, halk istemezse yapmayacağım.. Allah Allah? 170 bin rakamına 11 kmlik tek bir hatla mı ulaşacak yani? Nasıl olacak bu iş? Mümkün değil. Ulaşım plancıları okumasın o zaman boşuna, halka soralım yapalım her şeyi.

Ulaşım esnafına herşey sizin istediğiniz gibi olacak diyor, halka herşeyi size sorucam diyor, Akaydın'a da raylı sistem kullanımını 3'e katlayacağım diyor... :D :D

Akaydın cephesinde ise durum net, kent genelinde otobüs şeritleri yapılacak. Raylı sistemin iki ucunda uzatma olacak, fizibilite çalışmaları başlatıldı. Metrobüs yapılması planlanan yerler de var.

Dillendirilen bu işlerin yanında, ben ''gizli ajanda'' olarak, bisiklet yollarında büyük atılım ve ulaşım esnafına büyük bir tokat atılmasını bekliyorum. Bunlar saklanıyor. Ama saklanan işlerin söylenen vaatler ile bir çelişkisi yok, hatta tamamlayıcı bile denilebilir.

Artık seçime 3 hafta kaldı, iki adayın ulaşım ve toplu ulaşım konusundaki vaatleri birbirlerinden çok ama çok farklı. Bakalım halk hangilerini beğenecek...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Mar Pzr, 2014 15:50

Seçimlerin, en azından bu seçimlerin pek vaatler ile alakası olmayacak bence, yani kimin ne vaat ettiğinin pek bir önemi yok, gerçekçi olmasa da hayal satsa da bazı adaylar sadece mensubu oldukları parti nedeni ile seçilebilir ya da kaybedebilir, dolayısı ile seçim zamanı çok önemsemediğim vaat bombardımanını bu seçimde hiç önemsemez haldeyim. Diğer kentleri de bilmediğim için onlar hakkında bu yorumlara da hiç girmek istemiyorum ama Onur resimli örneklerle durumu izah ediyor, işte benim istediğim bu, ortada fiili bir durum varsa bunu ispatı ile izah etsinler, yani trafik sıkışıyor sebebi şu diyorsan ispatını da sunacaksın, aynı şekilde yaptım iyi oldu diyorsan -sana göre- olanı değil, genele göre olanı ortaya koyacaksın, koyacaksın ki icraat görünsün ama güncel durum buna pek izin verecek gibi değil.

Antalya gibi bir kentin kötü bir ulaşım sistemi olmasını anlamıyorum, kimin kötüleştirdiğinin bir önemi yok, öyle ya da böyle iyi bir ulaşımı olmalı, daha yaygın raylı sistem ile birlikte tabii ki.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 14 Mar Cum, 2014 10:08

Ulaşım esnafına herşey sizin istediğiniz gibi olacak diyor
Aynen öyle olacak. Belediye otobüslerini kaldırmasa bile özelleştirecektir.


Tramvaya aktarma yapmadan 170 bin kişi nasıl binecek!

Antalya genişledi, yeni ilçeler geldi. Mevcut toplu taşıma filosu yeterli olacak mı?

İktidar partisinin oyları 2011'de Antalya'da baya bir yükselmişti. Türel'in de buna bağlı olarak kazanma şansı vardı.

Ancak ben artık onun kazanabileceğini en azından kazanmasının Antalya için gerekmediğini düşünüyorum.


Mevcut toplu taşımadan memnun muyum? Araçlar bakımından değil. Oturduğum mahalle de hala Türel'in midibüsleri çalışıyor.

Ancak 4 tane hat çalışıyor; bir tanesi 8 dk aralıkla, iki tanesi de 15 daikada bir çalışıyor.

Ben genelde binmemeye çalışıyorum bu araçlara. Evime 10-15 dakika uzaklıktan 3 tane otobüs hattı işliyor. Mümkün oldukça onları kullanıyorum.

Akaydın'ı ulaşım konusunda eleştiriyorlar da çoğu şehirde durum farklı mı?

Akaydın sorunları sıfırladık demiyor ki daha çözüyoruz diyor. Otobüsler alıyoruz, ulaşımı planladık, projeleri hayata geçiriyoruz diyor.

Neyse saygılar :o

Cevapla

“Toplu Ulaşım Sistemleri İncelemeler” sayfasına dön