ant-TS.09 » Antalya Toplu Taşımacılık Sistemi

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 05 Ağu Pzr, 2012 12:09

Aşağıda bu sistemin ilk günü Meltem-Dumlupınar Bulvarı-Fakülte civarlarından geçen hatları gösteren haritalar var:

İlk olarak kaldırılmasına çok kızdığım KT07 Konyaaltı-Terminal hattı ve AF04 Aksu-Gürsu hattı.

Bu 2 hat Konyaaltı bölgesinden Fakülte, ve Dumlupınar Bulvarına doğrudan, Meltem'e de Dumlupınar bulvarından LF09 hattına aktarma ile ulaşımı sağlıyordu.
Bu hatta 2 türlü otobüs çalışıyordu: eski sistemdeki Terminal otobüsleri ve belediye otobüsleri. Terminal otobüsleri yeni sistemden çıkıp eski hatlarda çalışmak isteyince KT07 hattı iflas edecekti.Bu yüzden Terminal otobüsleri yerine halk otobüsleri bu hatta verildi. Fakat halk otobüsleri diğer gövde hatlardan geldiği için o hatlarda sıkıntılar baş gösterdi. Otobüsler tıkılım tıklım olmaya başlamış, seferler aksamıştı. Bunun için de KT07 hattı iptal edildi ve bu hatta çalışan belediye ve halk otobüsleri diğer hatlara verildi.
KT07 hattının yerine de TK52 adında bir hat açıldı, ama öyle 5 dk da bir çalışan hat değil, 20 dk da bir...
Ayrıca VF01, LF09, LF10 hatları da Meltem'e girmeye başlamıştı. Ve tabii ki hatların düzeni kaçmaya başladı.
Daha geçen aylara kadar bir çok hat Terminalden Fakülteye ve Fakülteden Terminale uzatıldı

KT07 Konyaaltı-Terminal
Resim

AF04 Aksu-Gürsu
Resim

LF09 ve LF10 hatları çok güzel planlanmıştı. Fakat KT07 kaldırılınca mecburen LF10 da Melteme girmeye başladı. Daha sonra LF10 Gülverene uzatıldı.
LF09 Lara-Fakülte
Resim
LF10 Lara-Fakülte
Resim


VF01 de tıpkı LF10 gibi Melteme sokuldu, bir ara Gülverene uzatıldıysa da tekrar Dumlupınar Bulvarına çekildi, Eylül ayında Akdeniz Üniversitesinde eğitim başlayınca VF01 kampüse girmeye başladı.
VF01 Varsak-Fakülte
Resim
VF02 Terminalden gelirken Gülverene gidiyordu. KT07 kaldırıldıktan bir süre sonra Gülverenden dönüşte güzergahı Fakülte-Migros Kavşağı şeklinde uzatıldı.
VF02 Varsak-Fakülte
Resim

KT07 çalışırken Terminal-Fakülte arasında çalışan bir iki hattan birisi de 509'du. Döşemealtı yolcusunu ilk olarak Fatih'te raylı sistem durağına bırakıyor, sonra Terminaldeki Aktarma Merkezine daha sonra da Tıp Fakültesinde ttüm yolcuları indiriyoru.
509 Döşemealtı-Fakülte
Resim

Haritadaki hatlardan 505 Döşemealtı-TOKi hattı KT07 hattı varken sadece Terminale kadar çalışıyordu. KT07 kalkınca 505 Fakülteye uzatıldı ve 509 gibi çalışmaya başladı. Hatta 2012'nin başında bu hat kaldırıldı ve yerine 701 Döşemealtı-TOKİ-Terminal-Fakülte-Devlet Hastanesi hattı konuldu, hem de seferleri artırılarak.
Resim

502 Beldibi hattı neredeyse hiç değişikliğe uğramadı.
502 Beldibi-Terminal
Resim



KC05 ve KC06 ilk zamanlardan bu yana epey değişiklik yaşadı. Bu hatlar da Melteme girmeye başladı. KC06 önce Işlıklara sonra da Kırcamiye uzatıldı.

KC05 Konyaaltı-plajlar-Valilik KC06 Konyaaltı-Atatürk Bulvarı-Valilik
Resim

Melteme girmeyen bir hat KL08 ama yakında girmeye başlarsa şaşırmam.
KL08 Konyaaltı-Lara
Resim

Sonuç olarak yıllar önce Dumlupınar Bulvarındaki yolcu sayısının saatte 8 kişi olduğunu iddia edenler bugün ortada yok. Fakülte-Terminal arasında bugün birçok hat var.
VF02 kışın 10 dk da bir yazın 12 dk
509 10 dk da bir
701 10 dk da bir
TK52 15 dk da bir
TC60 8 dk da bir
VF63 20 dk da bir
502 15 dk da bir çalışıyor. Daha TC45-TC46 gibi Ahatlıya giren hatları saymıyorum. Buna rağmen bu hatların çoğunda aşırı yoğunluk yaşanıyor özellikle okullar açıkken.

Elde otobüs olsaydı mutlaka KT07 hattı kapatılmazdı.
Hala bu hattın tekrar açılması taraftarıyım.

Bu arada eski sistemde Terminal-Fakülte arası ulaşım en kısa yol olan Dumlupınar Bulvarından 5 dk gitmek yerine Çallı-Şarampol-100.Yıl-Meltem-Jandarma şeklinde çok salakça bir halde 45 dk dan fazla bir sürede kat ediliyordu. Buna rağmen Terminalden Fakülteye kısa yoldan giden tek bir hat yoktu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Ağu Pzr, 2012 12:31

Cepten yaziyorum kisadan gidecegim :) su haritalariniz beni bitiriyor, her hattin guzergahi gorunuyor tek tek cok hosuma gidiyor. Birde kisaca dakiklige deginelim, tabii ki saniyesi saniyesine gostermesinide aracin gelmesini de bekleyemeyiz, pratiktede oyle olup olmadigi tartisilir. Bu sadece Antalyanin degil tum ulkemizin derdi, soyle ornekleyeyim; adam daha bir otobus filosu, sistemi ve bilgilendirmesi kuramamis ama tramvay hatti yapmak istiyor, ayrani yok icmeye atla gider gezmeye ;) boyle kentlerimiz var, neyse yolcu bilgilendirme basli basina bir konu, ayri is.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 05 Ağu Pzr, 2012 12:41

tabii ki saniyesi saniyesine gostermesinide aracin gelmesini de bekleyemeyiz, pratiktede oyle olup olmadigi tartisilir. Bu sadece Antalyanin degil tum ulkemizin derdi,
Haklısınız, uygulamada sorun yaşanmasın yeter.
soyle ornekleyeyim; adam daha bir otobus filosu, sistemi ve bilgilendirmesi kuramamis ama tramvay hatti yapmak istiyor, ayrani yok icmeye atla gider gezmeye boyle kentlerimiz var, neyse yolcu bilgilendirme basli basina bir konu, ayri is.
Evet tam da Antalya için bu söz geçerli. Menderes Türel Isparta'nın Ulaşım Master Planını aldı getirdi. Bir tramvay projesi yaptı çekildi gitti.
daha belediyenin o zamanlar otobüsü bile yoktu :D

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 05 Ağu Pzr, 2012 12:50

Antalya'da toplu taşımacılığı diğer şehirlere göre daha fazla destekliyorum, ben Türkiye'de bireysel araç kullanımının bu kadar kötü olduğu başka bir şehir görmedim. Ne kırmızı ışıkta duran var, ne şeridinde giden var. Ayrıca sinyalizasyon sistemi de kesinlikle rezil durumda, 10 tane araba olmayan kavşaklarda bekleme süreleri 80-90 saniye.

Otobüslerine binmedim ama tramvay hatları güzel ve güzergahları da doğru. Şehir nüfusunu çok geniş bir alana yaydığı için ve caddeleri devasa genişlikte olduğu için metro yerine tramvay kullanılması daha mantıklı. Hem istasyon mesafeleri daha yakın hem de aşırı yoğun olmayacaktır.

Bir de rayların olduğu ama tramvay çalışmayan bir güzergah var, galiba esnafın kazan kaldırdığı hat o oluyor?

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 05 Ağu Pzr, 2012 12:55

Bir de rayların olduğu ama tramvay çalışmayan bir güzergah var, galiba esnafın kazan kaldırdığı hat o oluyor?
Galiba Antraydan bahsediyordunuz. O hat birkaç yıldır çalışıyor. Pik saatlerde 5 dk bir, ara saatlerde 7-8-9 dk da bir çalışıyor.

Esnafın kazan kaldırdığı zamanlar, bu hattın inşaat dönemiydi.

07onur
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 06:04

Mesaj gönderen 07onur » 05 Ağu Pzr, 2012 12:57

KT07 hattı işe yarar bir hattı ancak daha önce örneği görülmemiş bir güzergahı olduğu için insanlar kullanmadılar. Son zamanlarında midibüsler de çalışıyordu ancak boş gidiyorlardı, kaldırılma sebebi otobüs yetersizliği değil de yolcu yetersizliği olmalı. :) Yerine konan TK52 hem 20 dakikada bir geçiyordu hem de daha fazla yolcuya hitap etmek için Gülveren bölgesini dolaştırılmıştı ve Fatih'e kadar uzatılmıştı. Ben bu hattın Fatih'e kadar dolanmadan uzatılması ve yeniden açılması taraftarıydım, ancak büyük ölçüde AF04 hattı ile çakışacak bir hat, bu nedenle Lara-Fakülte'lerden birini Fatihe mi uzatsak diyorum :D Biraz uçuk bir fikir ama AntRay tek başına oraya yetemez.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 05 Ağu Pzr, 2012 13:11

KT07 hattı işe yarar bir hattı ancak daha önce örneği görülmemiş bir güzergahı olduğu için insanlar kullanmadılar. Son zamanlarında midibüsler de çalışıyordu ancak boş gidiyorlardı, kaldırılma sebebi otobüs yetersizliği değil de yolcu yetersizliği olmalı.
Ben asıl neden olarak otobüs yetersizliği diye biliyorum. Ayrıca midibüslerin çalıştığını hiç görmemiştim, sadece belediye ve halk otobüslerini görmüştüm, belki kaldırılmadan önce olabilir.
Ben bu hattın Fatih'e kadar dolanmadan uzatılması ve yeniden açılması taraftarıydım, ancak büyük ölçüde AF04 hattı ile çakışacak bir hat, bu nedenle Lara-Fakülte'lerden birini Fatihe mi uzatsak diyorum Biraz uçuk bir fikir ama AntRay tek başına oraya yetemez.
Fatih güzel olur, böylece benim daha önceden istediğim bir şey olur. 504-506-509-510-701 gibi yerel hatların son durağı Fatih olur, Fakülte tarafına gidecekler de KT07 hattına aktarma yapabilir. VF02 de eski güzergahı olan Gülverene kadar gider.

AF04'dün yolcusu ayrı, en çok dolu olduğu zaman akşamları, Çallıdan ful-dolu geçiyor. Zaten KT07 5 dk da bir çalışan otobüs hattı olursa kimse Fakülteye gitmek için AF04'ü beklemez.

Benim bu LF hatlarıyla ilgili bir düşüncem vardı. LF09-10 Fkülteden Gülverene yaklaşık 5 dk da varıyor. Fakülte Terminal arası ortalama 5 dk.
LF09A; LF10A diye bu hatları ikiye bölsek bu A hatları Terminale kadar gitse.
Veya LF09 Gülverene, LF10 Terminale gitse...
Ben minibüs ağırlıklı bir sistem istemiyorum. Bundan Gülveren tarafı pek etkilenmez. Zaten LF hatları Fakülteye kadar sadece koltukları dolu halde geliyor.

07onur
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 06:04

Mesaj gönderen 07onur » 05 Ağu Pzr, 2012 14:48

Ben asıl neden olarak otobüs yetersizliği diye biliyorum. Ayrıca midibüslerin çalıştığını hiç görmemiştim, sadece belediye ve halk otobüslerini görmüştüm, belki kaldırılmadan önce olabilir.
Ne zamandı hatırlamıyorum elimde deterjan poşetiyle Birebir önünde binmiştim, bir ben vardım bir de Özdilek'e gitmek için Otogar'da aktarma yapacak iki kadın :D

Baktılar yolcu az, KC51 ve TK52 diye alternatiflerini üretip sürdüler piyasaya.
AF04'dün yolcusu ayrı, en çok dolu olduğu zaman akşamları, Çallıdan ful-dolu geçiyor. Zaten KT07 5 dk da bir çalışan otobüs hattı olursa kimse Fakülteye gitmek için AF04'ü beklemez.
Zaten söylediğim değişiklikler bugün uygulanamaz, uygulanabilir olsaydı çoktan yaparlardı. Önce midibüs sayısının azaltılıp otobüs sayısının arttırılması lazım. Böylelikle AF04 de 5 dakikada bir geçen otobüs hattı olmuş olacak. KT07'nin olması çok daha doğru ancak yolcu yeterli olmayacaksa hiç değilse Lara-Fakültelerin birisi uzatılsın Otogar'a ve ardından Fatih'e. Belediye gövde hatlardaki yığılmaları önlemek için ana hatları yani midibüs hatlarını gövde hatlara aktarma yapılmasını önleyecek şekilde uzattı, eğdi, büktü. Daha fazla otobüsümüz ve körüklü otobüsümüz olsaydı bunu yapmak yerine Gövde Hatların sayısını arttırırlardı. Konyaaltı-Varsak, Konyaaltı-Fatih, Terminal-Lara, Varsak-Lara gibi.. Daha önce de konuşmuştuk zaten. :)

LF'lere şube açmaya gerek yok, biri Gülveren'e, diğeri Otogar'a gitse yeterli.

Siz midibüsler yerine tamamen otobüsler çalışsın istiyorsunuz, bense ihtiyaç kadar otobüs alınması taraftarıyım. (Hiç alamıyoruz o ayrı) Ankara'da mesela -çok bilmiyorum ama- Antalya'ya oranla hatlar daha seyrek geçiyorlar, insanlar saatlerini biliyor ve durağa gidiyor. Ben Antalya için bu şekilde bir sistem yerine, 1.70 liralık tarifenin uygulandığı tüm alanlarda sefer sıklıklarına bir standart getirilmesi taraftarıyım. Gövde hatlar kurgulandıktan sonra, yoğun talebe sahip konut alanlarından (10 dakikadan daha sık midibüs talebi) şehir merkezine gidecek ana hatlar kugulanmalı, 10 dakikadan daha seyrek midibüs talebi üreten konut alanları için de 10 dakikada bir geçip en yakın aktarma merkezinde ya da ana koridorda sonlanacak besleme hatları getirilmeli. Yani özetle, sadece otobüslerin çalıştığı saatli bir sistem yerine ihtiyaca göre her boyuttan aracın çalışacağı ve durağa gidiş saatinin önemli olmadığı seri bir sistem.. 20 Ağustos'ta da bunu yapmaya çalışmışlardı. Yukarıda anlattığım sistem besleme hatları nedeniyle korkutucu gözükebilir ancak besleme hattının çalıştığı bir konut alanından şehrin tüm önemli yolculuk odaklarına tek aktarma ile ulaşılabilir olacak. Bugün kimi konut alanlarından 20 dakikada bir hatlar geçiyor, o zaman hepsi standart 10 dakika olacak ve yine tek aktarma yapılacak. Ama mesela Arapsuyu Mahallesinden Toptancı Hal'ine gitmek için 2 aktarma gerekecek. Besleme+Gövde Hat+Ana Hat şeklinde. Bu üç hattın toplam bekleme süresi en fazla 20 dakika olacaktır. Günümüzde ise Arapsuyu Mahallesi içinden Toptancı Hal'ine gitmek için KC33+CV41 toplamda 25 dakika bekleme süresi sunuyor. Yani önerdiğim sistemde iki aktarmalı yolculuklar bile bugünkü sistemin tek aktarmalı yolculuklarından daha avantajlı olabilecek. Tabi böyle bir değişiklik hem kocaman bir cesaret hem de midibüslerin otobüse dönüştürülmesini gerektiriyor. :D

Son olarak, şimdi farkettim ki yine ikili tartışmalarımıza başladık. :D Diğer sitede Antalya bölümü yeterince bilgi dolu olduğu için tartışma yapacak konular oluyor ancak burada üyeler Antalya konusunda bilgisizler, ben buralara ilk geldiğimde yeni sistemle ilgili haberlerden başka kaynakları yoktu ve ne oluyor ne bitiyor bilmiyorlardı. O nedenle son bir senede yaşananları anlatmaya başlamıştım, bu şekilde bilgi vermeye devam etsek daha iyi olur, sonra üzerinde tartışırız. Aktarma fiyatlandırmasıyla ilgili bir yazı yazmıştım, göndermemişim, siz biraz değinmişsiniz, farklılaştığı yerler var bir kısmını yayınlarım belki. Şimdi internetteki şikayet mesajlarıyla ilgili bir çalışma yapıyorum, yapması zevkli okuması daha da zevkli olacak. :D

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 05 Ağu Pzr, 2012 15:19

her boyuttan aracın çalışacağı ve durağa gidiş saatinin önemli olmadığı seri bir sistem.. 20 Ağustos'ta da bunu yapmaya çalışmışlardı.
Ben bunun planlarını da yapmıştım hatta gövde hatlarla ilgili olanı diğer sitede paylaşmıştım.

Ama her boyuttan aracı 12 m otobüs olarak görürsek olmaz.
Gövde hatlarda 100 otobüs çalışıyorsa 50 otobüs çalışsın, yanına da 200 midibüsle daha sık seferler düzenlensin. Böylece artan otobüsler ana hatlara da girebilir -şu an bile-
Belediye bu sistemi ilk gün uyguladı, ney için uyguladı, kolaylık olsun diye, ama sonraki günler değişti.
Son olarak, şimdi farkettim ki yine ikili tartışmalarımıza başladık. Diğer sitede Antalya bölümü yeterince bilgi dolu olduğu için tartışma yapacak konular oluyor ancak burada üyeler Antalya konusunda bilgisizler, ben buralara ilk geldiğimde yeni sistemle ilgili haberlerden başka kaynakları yoktu ve ne oluyor ne bitiyor bilmiyorlardı.
Açıkçası bu tartışmalardan ben de yorulduğumu fark ettim, fiziki olarak :D
Bir mesaj yazmak bazen 1 saatimi alıyor, şaka gibi :lol:

Buradaki üyelerin bilgi sahibi olmadıklarını doğrudan görebiliyoruz.
2 kişinin karşılıklı konuşması gibi gidiyor muhabbet, aslında video falan olsa ulaşımla ilgili güzel olurdu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Ağu Pzr, 2012 17:16

Buradaki üyelerin bilgi sahibi olmadıklarını doğrudan görebiliyoruz.
2 kişinin karşılıklı konuşması gibi gidiyor muhabbet, aslında video falan olsa ulaşımla ilgili güzel olurdu.
Arkadaşlar açıkçası bunu inkar edecek halimizde yok :) gerçekten gazetelerde yazanlar dışında bir bilgimiz yoktu ve gerçekten önce Onur sonra da Ömer arkadaşımızın anlattıkları ile gerçekten çok ciddi bilgiye sahip olduk, bu açıdan ikinizede teşekkür ederim, tabii ki bizler Antalya'ya uzaktan baktığımız zaman yorumlarımız ya havada kalıyor ya da basit önerilerden öteye gidemiyor. Şimdi yazdıklarınıza bakınca ben gerçekten yaşadığı kentteki sistemi afedersiniz yalamış yutmuş derler ya, (tabir kötü olmadı umarım) öyle iki arkadaş görüyorum ve evet doğru iki kişi yazarak gitmesi sıkıcı olabilir ki siz bunu zaten uzunca bir süre yapmışsınız :D:D

Konuya dönersek, Antalya' da ilk Başar bir seyahat gereği gidip fotoğraflarla ya da gördükleri ile anlatınca ne oluyor yahu demiştim, Antalya büyük bir kent, yaz nüfusu kocuman ama midibüsler ile işletme yapılıyor?? Arada Hakan Antalya'nın geniş caddelerinden söz etti, hadi benim gibi bir tramvay hastasını tatmin etmeyelim tramvay yapmayalım ama daha büyük kapasiteli otobüsler daha sağlıklı olmaz mı? Çok yoğun hatlarda körüklüler hadi diğer kısımlarda sololar ile? Gerçi kentteki otobüs tip dağılımını da bilmediğimiz için ben yine aslında soru olarak soruyorum bunu, olabilir mi? Ya da neden olmuyor?

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 05 Ağu Pzr, 2012 17:41

Antalya büyük bir kent, yaz nüfusu kocuman ama midibüsler ile işletme yapılıyor??
Büyük çoğunluğu midibüslerle
660 midibüs aralarında 10-15 kadar 5 metrelik araçalr var (M-2010/BMC-Levend)
40 belediye otobüsü
161 halk otobüsü
bunun yanında 11 kmlik güzergahta çalışan 14 tramvay
yine 5 kmlik Müze-zerdalilik arası çalışan 3 tramvay

Midibüslerin hepsi tek tip, 5 m Isuzi Urban
Halk otobüslerinin değişik birçok marka ve modelde aracı var
Ağrılık Gülreyüz Cobra, ardından BMC probus, BMC Belde, Tezeller, Otokar, MAN marka araçlar bulunuyor. Uzunlukları 12 m ile 10 m arasında değişiyor.
Belediye otobüsleri yine tek tip- 40 adet BMC Procity
daha büyük kapasiteli otobüsler daha sağlıklı olmaz mı? Çok yoğun hatlarda körüklüler hadi diğer kısımlarda sololar ile? Gerçi kentteki otobüs tip dağılımını da bilmediğimiz için ben yine aslında soru olarak soruyorum bunu, olabilir mi? Ya da neden olmuyor?
Antalya Büyükşehir Belediyesi şu anda çeşitli siyasi nedenlerden otobüs alımı yapamıyor. Aynı partiden olmalarına rağmen CHP'li meclis üyeleri AKP ile beraber otobüs alımını Belediye meclisinde engelliyorlar. Belediye Başkanı Mustafa Akaydın mutlaka Antalya'ya otobüs alacağım demişti.

En son girişim 28 Kasım 2011'deki meclis toplantısında oldu. Belediye 50 adet otobüs alacaktı. Fakat reddetmeye bırakın gündeme bile almadılar. Biz de haliyle ne tip araçlar alınacağını bilemedik.

O zamanlar alınacak 50 otobüs (solo veya körüklü) Antalya'ya ilaç gibi gelecekti. Alınacak 50 otobüs gövde hatlarda kullanılacağı için ulaşım nefes alacaktı. Ama yok...

Eskiden Antalya'da körüklü otobüsler cirit atıyordu. Sonradan belediye ulaşımdan çekilince onlar da hurda oldu gitti.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Ağu Pzr, 2012 17:49

Tamam, sizlerin gözlemine güveniyorum açıkçası, yani sistemi bu kadar iyi bilen birisi otobüse ihtiyaç var diyorsa vardır ve zaten belediyenin de bu girişimi var, bahsettiğiniz engelleme hadisesini bende okumuştum gazetelerde, açıkçası Sn. Akaydın'ın genel olarak icraatlarını beğenmeyen birisiyim bunun çeşitli sebepleri var ama belediyeciliğin sizin bahsettiğiniz sorunlarla uğraşmaması gerektiğine inanıyorum. Yani kentin otobüs ihtiyacı var, belediye almak istiyor, burada belediye meclisinin görevi aldırmamak değil, alınmasını sağlamak ama bunu yaparkende belediyenin mali durumunu korumak ve kollamak olması lazım. Fakat maalesef siyaset bu şekilde yürüyor, dediğim gibi amacım konuyu siyasileştirmek değil ama bugünki idare tam tersi olsaydı yine aynı olaylar yaşanırdı, parti ve kişi isimleri yer değiştirdiğinde tarzda bir değişiklik olmuyor :) Yazık açıkçası üzüldüm ben midibüsleri her açıdan konforsuz buluyorum, kent içi toplu ulaşımda yeri olmadığına inandığım araçlardır, yeni nesil araçlar belki alçak tabanlı ya da yolcu için konfor sunuyor olabilir çok uzun zamandır binmedim ama yine de her şeyi versede kapasite anlamında zorlayıcı.

Diğer taraftan özellike Onur un değindiği sefer tarifeleri var, tamam tabii ki midibüs 5 dk. da geliyorsa otobüs 7 den aşağı gelmez, yolcunun bekleme süresi artacak kabul ediyorum, ama bir şeyleri göze almak durumundayız nasıl ki bu sistem değişikliği bir karın sancısı yaptı ise böyle bir değişiklikte de sancı olacak ama ya geçecek ya da alışılacak ;)

Cevapla

“Toplu Ulaşım Sistemleri İncelemeler” sayfasına dön