ir-TS.09 » İran Toplu Taşımacılık Sistemleri [İnce

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Tem Cmt, 2011 00:14

Evet Kemal abi, aslında o senin mesajları da bu başlık altına alabiliriz ne dersin? Sonuçta burası fikir teatisi ve sor öğren amaçlı bir başlık, ben daha sonra Shahram' ın verdiği bilgileri ve sorularımıza aldığımız cevapları derleyerek direkt bilgi verme amaçlı bir İran Toplu Taşıma başlığı daha oluşturmayı planlıyorum.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 16 Tem Cmt, 2011 00:37

İyi olur tabiki... Ben de bu ara hindistan metrolarına dadandım bakalım neler çıkartacağım orada da hızlı gelişmeler var.

Ice Man
Abonman
Mesajlar: 17
Kayıt: 11 Tem Pzt, 2011 13:35

Mesaj gönderen Ice Man » 23 Tem Cmt, 2011 15:13

Tebriz Metrosu

Tebriz Metrosu Tahran`dan sonra Iranin en cok aga sahip olan sistemi, Bu sistemde halen onaylanan 5 hat ve 85 km ag var, bu hatlardan 4 hati sehir ici ve 5. hat Tebrizi Yeni Sahand sehrine baglayacak.

* 1. Hattin yapimi devam ederken 2. hattin da on calismalari yapiliyor ve kisa surede yapim asamasina gececek.
* 2001 yilindan yapimina baslanan 18 Km`lik 1. Hattin 6 km`lik ilk bolumu kac yil once bitmesine ragmen hala Trenlerin gelmesini bekliyor.
* 1. Hat Shah Golu`nden (Il Golu) baslayarak Lale meydanina kadar uzaniyor, Bu hattin 1. ve 4. bolumu iki degisik model kullanilarak Az derin Tunel, 2. bolum (ki bence en guzeli) yer ustu ve kopru uzerinde ve 3. bolum de TBM kullanilarak Cok Derin Tuneller. Bu hattin 2013-2014 kadar tamamen hizmete girmesi bekleniyor.
* Bu dogrultuda ilk etapta 125 Vagon siparis verilmis urumda, Hatlar icin ongoruler program (1-2-3-4 hat) Her 2 dakikada 1000 kisi kapasiteyle her taraftan kalkan Trenler. (her hat icin her saatta her yonden 30000 Kisi)

Resim
Resim

Tebriz Metrosunun Merkez binasi:
Resim

1. hattin 1. istasiyonu ve Il golu Deposu:
Resim

Ustat Sehriyar istasiyonu (1. Hattin 6. Istasiyonu):
Resim

Yapim asamasinda olan istasiyonlardan (1. hat, 1. bolum):
Resim

1. Hat, 2. Bolum (Yer ustundeki bolum)
1. resimde 6. Istasiyon ve Merkezi bina da goruniyor.
Resim
Resim
Resim

Yazan: Shahram

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Tem Cmt, 2011 15:22

Anladığım kadarı ile bu kentte henüz işletmeye açılmış bir metro hattı yok, doğru mu? Ama bir anda 4 projeyi bir den ele alarak devam edilmesi güzel. Tebriz in nüfusu kaç? Yani kaç kişilik bir kent, bu yapılacak hatların ne kadar süre için öngörüldüğünü merak ediyorum o yüzden nüfusu soruyorum.

Ice Man
Abonman
Mesajlar: 17
Kayıt: 11 Tem Pzt, 2011 13:35

Mesaj gönderen Ice Man » 23 Tem Cmt, 2011 15:37

Tebriz Iranin en onemli ve eski sehrlerindendir, Iran`da Nufus acisinda 4. Buyuksehiri ve Iranin 2. sanayi sehri.
Tabrizin simdiki nufusu 2 Milyon (belki biraz fazla) tabi bu nufus gunduz vakti kac yuz bin artiyor. Yakin zamanda 2. hattin yapim calismalari da baslayacak, 5. hattin da 2014 kadar yetismesinin beklendigini okudum.

Ice Man
Abonman
Mesajlar: 17
Kayıt: 11 Tem Pzt, 2011 13:35

Mesaj gönderen Ice Man » 24 Tem Pzr, 2011 01:11

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim


Yazan: Shahram

Ice Man
Abonman
Mesajlar: 17
Kayıt: 11 Tem Pzt, 2011 13:35

Mesaj gönderen Ice Man » 07 Eki Cum, 2011 23:45

Tahran Metrosuna eklenen 3. nesil Ic Uretimi Trenler. Yeni Trenler Tehran Wagon Manufacturing Company tarafindan uretilmistir.

Resim
Resim
Resim
Resim

Trenin kontrol bolumu
Resim
Resim
Resim

Tahran Belediye baskani Dr. Qalibaf ve yeni trenlerde eklenen guvenlik kameralari, LCD ekranlar ve...
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Eki Cum, 2011 23:48

Seri üretime geçebilmiş bir fabrikanız olması güzel, firmanın teknolojisinin arkasında başka ülke destekli bir yardım var mı yoksa tamamen öz kaynaklar ile mi üretildi? Sonuçta başlangıç teknolojisi için bir yerlerden başlanmak zorunda, bu konuda lisanslar büyük maliyet İran' ın siyasal konumu nedeni ile batı ülkelerinden destek bulması da zor gibi göründü bana, son seçenek olarak geriye mühendislik kalıyor, bunu başaracak bir alt yapı söz konusu ise bu da bir ülke için güzel bir iş demektir.

Ice Man
Abonman
Mesajlar: 17
Kayıt: 11 Tem Pzt, 2011 13:35

Mesaj gönderen Ice Man » 08 Eki Cmt, 2011 00:03

Esat yazdı:Seri üretime geçebilmiş bir fabrikanız olması güzel, firmanın teknolojisinin arkasında başka ülke destekli bir yardım var mı yoksa tamamen öz kaynaklar ile mi üretildi? Sonuçta başlangıç teknolojisi için bir yerlerden başlanmak zorunda, bu konuda lisanslar büyük maliyet İran' ın siyasal konumu nedeni ile batı ülkelerinden destek bulması da zor gibi göründü bana, son seçenek olarak geriye mühendislik kalıyor, bunu başaracak bir alt yapı söz konusu ise bu da bir ülke için güzel bir iş demektir.
Tabi Iran`da bu konuda calisan en az iki fabrika var, biri bu ve digeri daha once verdigim Irico.
Bu trenlerin ortalama 50% ic uretim, lisans konusunda sitede tam aciklayici bir durum yok ama daha oncedeki trenler gibi Motor, Fren vs muhtemelen alman uretimi.

Birde sanilanin aksine Iran`da cogu batili (ozellikle avrupa) sirketleri aktiv, mesela Iran arabalarinin 40-50% civari ic uretim Pejeot`lar (ki bu konuada da ayri bir topicim var)

Muhendislik konusunda da sunu soylemek yeterli ki, fabrikalarin tamamina yakininda yabanci muhendis calismaz (Arap ulkeleri gibi) her hangi bir yere gittiginizde Iranli muhendis ve calisanlari gorursunuz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Eki Cmt, 2011 00:08

Hımm o zaman bu gazetelerde yaptıkları şey sadece laf ebeliği, iş ticarete geldimi kimsenin bir sorunu yok :) neyse dedim ya konuyu o kısma kaydırmayayım. Sonuçta böyle bir aracı 2011 teknolojisi ile dahi sıfırdan üretmek imkansız değil ama çok zor, dolayısı ile zaten teknolojisi var olan ve yıllardır bu işi yapan birileri ile ortaklıklar kurulmak zorunda, yoksa süreç uzarda uzar.

En azından başkalarının ürettiği araçların montajı yapılarak "biz yaptık" denilmiyor sanırım, bence bu dahi başlı başına güzel bir şey. :) Bende firmanın sitesinde pek doyurucu bir bilgiye erişemedim açıkçası ama olsun.

Ice Man
Abonman
Mesajlar: 17
Kayıt: 11 Tem Pzt, 2011 13:35

Mesaj gönderen Ice Man » 08 Eki Cmt, 2011 00:12

Esat yazdı:Hımm o zaman bu gazetelerde yaptıkları şey sadece laf ebeliği, iş ticarete geldimi kimsenin bir sorunu yok :) neyse dedim ya konuyu o kısma kaydırmayayım. Sonuçta böyle bir aracı 2011 teknolojisi ile dahi sıfırdan üretmek imkansız değil ama çok zor, dolayısı ile zaten teknolojisi var olan ve yıllardır bu işi yapan birileri ile ortaklıklar kurulmak zorunda, yoksa süreç uzarda uzar.

En azından başkalarının ürettiği araçların montajı yapılarak "biz yaptık" denilmiyor sanırım, bence bu dahi başlı başına güzel bir şey. :) Bende firmanın sitesinde pek doyurucu bir bilgiye erişemedim açıkçası ama olsun.
Tabikide, aslinda hic sorun yok degil (yaptirimlar vs) ama dedigim gibi aktiv sirket cok.
Dediginiz de tamamen dogru, asama asama gelismek gerekir. Arabalar konusunda kapsamli bir konum var, Orada da gorunen Iranin araba sektorunun nasil gelistigi, Iran milli arabasi Samanda ilk olarak pegeot motor ile uretildi ama simdi Milli motor ile uretiliyor, bu konuda daha fazla ornek de var.

Malesef cogu sirket sitelere grektigi ozeni gostermiyorlar. ingilizce sayfalarda durum daha vahim.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Şiraz Metrosu

Mesaj gönderen kemal » 16 Eki Prş, 2014 10:43

Şiraz Metrosu 1 ci aşama açılmış: Hatların genel özellikleri aşağıdaki gibidir.
(Vikipedia)
Line one 1:
Line 1 are the 22.4 km long and started from Gol-e-Sorkh Square near Shiraz International Airport to Ehsan Square in northern Shiraz. There are 20 underground stations and one station above ground (Chamran Bridge).

In the southern 15 km two separate tunnels with a diameter of 7 m are being constructed, the rest is being built as a double-track cut-and-cover tunnel. Between Chamran Bridge and Mirza Koochak Khan Square, the line is at grade. Stations in shallow sections have side platforms, and deep-level stations will have island platforms.
Line 2:
Line 2 will be 8.5 km long and intersect with Line 1 at Emam Hossein Square. and run to Mian Rood & Aadel Abad via Enghelab Street and Basij Square. There will be two separate 7 m diameter tube tunnels at a depth of 15 m. Among the 10 stations planned there will be 2 surface stations.
Line 3:
Line 3 will be 16 km long and run from Mirza Koochak Khan Square(Ma'ali abad) on Line 1 to Sadra New Town. The first 4 km will be in a shallow tunnel, and the rest at the surface. There will be four underground and four surface stations. It will have a station in shiraz railway station to transfer people from shiraz to railway station.
Resim

Cevapla

“Toplu Ulaşım Sistemleri İncelemeler” sayfasına dön