ir-TS.09 » İran Toplu Taşımacılık Sistemleri [İnce

Ice Man
Abonman
Mesajlar: 17
Kayıt: 11 Tem Pzt, 2011 13:35

Mesaj gönderen Ice Man » 14 Tem Prş, 2011 22:49

Diğer şehirler ile ilgili bilgiler girmeden bir soru sorayım. Tahran metro sisteminde aktif 4 metro hattı var dediniz, bunların sefer saatleri nedir? Yani saat kaçtan kaça kadar ve hangi sıklıkta çalışıyorlar, pik saat sefer sıklığı nedir?
Aslinda Tahranla ilgili cok sayida resim de paylasicagim, yeniden yuklemek zaman aliyor.
Gorunen haritada acik mavi renkle belirlenen hat disinda diger hatlar aktif, bazi istasiyonlarinda da calismalar surmekte. Acik mavi hattin da yapimi suruyor. Karaj hatti disinda Tum hatlar sabah 5:30 aksam 10:30 kadar hizmet veriyorlar, Karaj hatti da sabah 5:30 aksam 11 kadar hizmette.
Calistiklari siklik da her istasiyona ortalama 2 dk, tabi bu sistem ortalama gunluk (son verilere gore) 2.1 - 2.2 Milyon kisi tasiyor, yeteri kadar tren olmadigindan kisa sureli gecikmeler yasaniyor (Tren olayida basli basina bir olay isterseniz anlatirim Iran gumruklerinde ama verilmiyor)
Pik saatleri hakkinda net bilgim yok, ama sabah Is gidis ve aksam Is cikisi ozellikle cok yogun olur, Mesela 1. hat sabah Golhak tarafi yogun olur, Aksam Imam turbesi tarafi ve...
buna rağmen bugün Tahran' da 114 km lik metro hattından söz ediyorsunuz, bunun finansmanı nasıl sağlandı. Mali yükü sadece belediyelermi çekiyor yoksa devlet desteği varmı, bakanlık tarafından mı yürütülüyor. Kredilendirme ile para bulunması söz konusumu yoksa tamamını ülke ya da kentin özkaynaklarından mı sağlıyorlar?
Hem Tahran`da hemde diger sehirlerde genellikle 50% belediye ve 50% devletin payi var. hatta Metro biletleri konusunda devletin odedigi Subvansiyonlar var. Projede yasanan gecikmeler hem Tahran hemde diger sehirlerde genellikle Devlet payinin gecikmesi sebebindendir, yani belediye kendi payini zamaninda odiyor ama devlet geciktiriyor.
Birde Tahranda ozellikle son yillarda gorulen calismalar Tahran belediye baskani Dr. Qalibafin calismalarindan kaynaklaniyor, Kendisi her yil 15 km metro yapma sozunu vermisti ve turiyorda.
Kendisi ayrica eski Devrim Muhafizi Hava kuvvetleri komutani, Iran polis Komutani ve Iran Air`de hala ucan Kaptan. 2008 Yilinda Dunyada en iyi 8. Belediye baskani secildi ve gecen yil Yaptigi calismalrdan dolayi Tahran dunyada o yilin en iyi Toplu tasima sistemine sahip sehirler arainda gosterildi.
Üçüncü olarakta işletmeyi yapan firmanın yapısı nedir? Devlet kurumumu, bizdeki gibi şirket statüsünde belediye teşekkülü mü, yoksa tamamen özerk bir şirket gibi mi çalışıyor? Hat yapımında söz sahibimi, sadece işletmecimi?
Bu sirket Belediyeye bagli bir sirket , 5 yil once artan yolcu ve tren sayisi nedeniyle onu isleten ve yapan sirketler ayirtildi ama her ikisi de belediyeye bagli.

Ice Man
Abonman
Mesajlar: 17
Kayıt: 11 Tem Pzt, 2011 13:35

Mesaj gönderen Ice Man » 15 Tem Cum, 2011 14:12

Meşhed (Mashhad) Hafif Tren Metro sistemi 5 ay once hizmete girdi. Bu sistemin insaati 2000 yilindan basladi ve gectigimiz aylarda 25 Km`lik birinci hattin 19 Km`si hizmete girdi. Mashhad buyuksehiri icin planlanan 4 metro hatti var (en az 77 km - Yakin sehirlere hizmet veren 5. hat ile 128 km)

Meşhed metrosunun 1. hattinin ilk bolumu kullanima acilmasiyla, Meşhed baskent Tahran`dan sonra metro sistemine sahip olan ikinci sehir oldu. Bu hat Shahid Hhashemi Uluslararasi havalimanindan Vakil Abad istasiyonuna kadar toplam 25 Km uzunlugunda ki bu hattin 19 Km`lik birinci bolumu Nakhrisi istasiyonu - Vakil Abad istasiyonu arasinda hizmet veriyor.
Bilet Fiyati: 3000 Riyal = 300 Toman = 0.4 TL

Bu Sistemin ikinci hattinin kazi calismalarina kac gun once baslandi.

Meşhed Metrosunun Haritasi:
Resim

Birinci Hat Yesil Hattir

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Ice Man
Abonman
Mesajlar: 17
Kayıt: 11 Tem Pzt, 2011 13:35

Mesaj gönderen Ice Man » 15 Tem Cum, 2011 14:15

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Ice Man
Abonman
Mesajlar: 17
Kayıt: 11 Tem Pzt, 2011 13:35

Mesaj gönderen Ice Man » 15 Tem Cum, 2011 14:18

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Tem Cum, 2011 14:33

Meşhed'te biraz kadın eksikliği var gibi :lol:

Ice Man
Abonman
Mesajlar: 17
Kayıt: 11 Tem Pzt, 2011 13:35

Mesaj gönderen Ice Man » 15 Tem Cum, 2011 14:40

alabay yazdı:Meşhed'te biraz kadın eksikliği var gibi :lol:
Resimler acilis gunune ayit, o gun daha cok Sehit ayileleri ve gazileri ilk seferde bindirilmisti.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Tem Cum, 2011 16:21

İyi de, İran-Irak şehitleri erkekler değil miydi? Hanımları ne oldu? :-) Her neyse, Tahran bir başka.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Tem Cum, 2011 16:43

Başar sosyolojik dokunuşlar ile ortalığı dağıtmasan :)

Benim dikkatimi çeken başka şeyler var, sistemi bir metro olarak tanımlıyoruz ama araçlar 3 lü traksiyon, yani bu hali ile bu bir HRS işletmesi. Bu şimdilik ya da geçici olarak yapılan bir işletme mi, yani yolcu sayısı yükseldikçe araçlar 6 lı kuple edilebilecek mi? Araçlar gördüğüm kadarı ile alçak tabanlı ve sanırım Çin üretimi. Üretim Çin mi yoksa Kore falan mı? Tahran araçları hangi ülke üretimi idi? Bir de bu hattın ne kadarlık kısmı yer altında?

Bunun dışında istasyon zemin kaplamaları olsun, tasarımları çok hoşuma gitti, araçların görünüşüde gayet sade ve güzel, en çok hoşuma gidense makinistlerin elbiseleri oldu :):)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Tem Cum, 2011 17:38

Traksyonla HRS şimdi neden birbirine bağlı? Kurzzug dediğmiz ne oldu? İzmir metrosu HRS mi, metro mu? Berlin U4 veya U55 HRS mi, metro mu? Meşhed'teki araçlar traksyona bakmadan HRS'den daha yüksek kapasiteliye benziyor (bence). Az biraz İzmir havasında sanki. Benim için Adana veya Bursa meselâ başka lig, HRS, isterse sekizlik traksyonu olsun.

Ve hayır, gayet güzel sosyolojik (ve etnolojik) tetkiklere devam! 8)

Bir ek: Bu araçlara benzeyip, mazotluları burada “banliyö” diye işliyor (S-Bahn), bir hat Münstertal'e bile gidiyor, ama saat 19'a kadar, hehe, hadi, Münstertal'de bekliyorum seni, bak, tam İKİ hafta kaldı! :o

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Tem Cum, 2011 17:58

Başar vallahi saçmalayacağın mesajları bana özelden yaz bu başlıkta senin sosyolojik saptamalarını istemiyorum.

İkincisi nasıl alakası yok? Aracın taşıdığı yolcu saat başına taşınan yolcu kapasitesini belirler, tabii ki tek başına değil sefer sıklığı ile birlikte, kısa tren diye bir şey yok o dediğin banliyö de var, eskiden metrolarda da olabilir ama artık modern metrolarda yok.

Son olarak Almanya örnekleri vermekten vazgeç cidden seni engelleyeceğim yani sitede, o kadar meraklı isen aç alamanya başlıklarını istediğini anlat ama başka yerlere çıkartıp durma ya, bıktım vallaha. Ayrıca iki hafta sonra falan gelemiyorum, kusuruma da bakma, onu maille yazarım sana, olmuyor maalesef.

Ice Man
Abonman
Mesajlar: 17
Kayıt: 11 Tem Pzt, 2011 13:35

Mesaj gönderen Ice Man » 15 Tem Cum, 2011 21:44

Benim dikkatimi çeken başka şeyler var, sistemi bir metro olarak tanımlıyoruz ama araçlar 3 lü traksiyon, yani bu hali ile bu bir HRS işletmesi. Bu şimdilik ya da geçici olarak yapılan bir işletme mi, yani yolcu sayısı yükseldikçe araçlar 6 lı kuple edilebilecek mi?
Onun hakkinda net bilgim yok ama sistem olarak LTR, simdi trenin az olmasini da goz onunde bulundurursak sonradan artma ihtimali da var, cunku bu kisim kac yildir (Tebrizin birinci bolumu gibi) isletime hazirdi malesef trenler gecikti, ki simdi ikinci paket de meshede ulasti.
Araçlar gördüğüm kadarı ile alçak tabanlı ve sanırım Çin üretimi. Üretim Çin mi yoksa Kore falan mı?
Cin uretimi, Motor, fren ve bazi cihazlar Alman yapimi.
Tahran araçları hangi ülke üretimi idi?
Tahranin 1. nesil trenleri hakkinda bilgim yok ama 2. nesilin bir bolumu yine Cin uretimi (Motor, fren vs Alman) birde Iran uretimi olanlar var, IRICO firmasi tarafindan (Iran Khodro Araba firmasina bagli)
http://www.iri.co.ir/
Bir de bu hattın ne kadarlık kısmı yer altında?
10.5 Km yer altinda (az derin Tunellerde) 8.5 Km yer ustunde. Tebriz, Tahran vs derin tuneller iceriyor. Meshedin ikinci hatti da derin tunel.
İyi de, İran-Irak şehitleri erkekler değil miydi? Hanımları ne oldu? Smile Her neyse, Tahran bir başka.
Onlarin aileleri, mesela Sehitin babasi, gaziler vs
Meshed Iranin en cok ic turist ceken sehri, kutsal bir sehir oldogundan 20 Milyona yakin insan her yil oraya gider. Onun icin hem Hava, hem Tren hemde Otobus trafigi baya yogun olur.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 16 Tem Cmt, 2011 00:03

Meşhed tramvayları gerçekten sade ve hoş, ben daha evvel bunların bazı resimlerini vede haritalarını koymuştum. Daha Tebriz, Kum vs... resimleri bekliyoruz.

Cevapla

“Toplu Ulaşım Sistemleri İncelemeler” sayfasına dön