tr-TS.21 » Türkiye Güney Bölgesi Toplu Taşım İzlen

Kullanıcı avatarı
Onur
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05

Mesaj gönderen Onur » 11 Şub Cum, 2011 10:08

Konu nekrofililiği yapmak istemem, sadece güncelleme için yazıyorum, ayrı bir başlığa taşıyabilirsiniz.
Ben yazdı:Havalimanı servis otobüsleri ve test amaçlı kullanılarak sonradan Belediye'ye geçen bir yeni otobüs (ki yeni gelecek 40 Belediye Otobüsü'nün de habercisi)
Ki geçen yaz gelen 40 BMC Procity, AntObüs adı altında Eylül'den beri toplam 7+3 hatta hizmet veriyor.(O ek 3 hat ta mevcut hattın yanına uzatma, ters ring gibi durumlardan ötürü A gelenler 203A, 206A, 208A gibi)
Ben yazdı:Antkart öldü, yaşasın Halkkart (ki Noel Baba'dan önce gelebilir.) Bu duruma ve bu yılki mezuniyetime rağmen ben halen Öğrenci Antkartımı paso niyetine kullanabiliyorum :D Tam ücret Otobüs için 120, Minibüs için 130 kuruş. (Öğrenciler için ikisi de 65kr.)
Halkkart'ta da Antkart'ta olmayan özellikler getirilmesi düşünülüyor ki bir ara hatırlatın da detaylarını anlatırım.
Şu an ücretler Antray için 125, Halk Otobüsü ve Antobüsler için 140, Mindibüsler için de 150 kuruş (Tüm hatlar için öğrenci 75 kuruş) Halkkart ta Yaz 2010'da gelse de halen çeşitli araçlarda okutma sorunu yaşanıyor. (Onun dışında aktarma oturdu.) Klasik hattın durumunu bilemiyorum.

Kullanıcı avatarı
Onur
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05

Mesaj gönderen Onur » 11 Şub Cum, 2011 10:24

2 hafta kadar önce de arkadaş ziyareti için Alanya'ya gitmiştim. Hat numaraları ve güzergahları duraklara takılan her haritada belirlense de Antalya'daki mindibüslerden daha beter kıvrılan hatları var.
Resim

Resim Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Şub Cum, 2011 12:01

Vay vay vaaay … 2009'da yoktu bu. Alanya Almanların sıkı elinde ;-) Bu haritayı indirmek için de sunuyorlar mı? Antalya'da şimdi durum nasıl?

Kullanıcı avatarı
Onur
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05

Mesaj gönderen Onur » 11 Şub Cum, 2011 15:06

Alanya Belediyesi'nin yaptığı haritalı desteği Antalya BŞB internet üzerinden bile olsa yapmıyor! Belediye'nin sitesinde de Antobüs hatları'nın sadece 3 tanesi'nin güzergahı verilmiş (202, 203, 204). Tabi 202 no'lu Antobüs hattı'nın eski Mercedesli hattan farkı kent merkezindeki Antray güzergahı yerine Üniversite-Meltem-100.Yıl-Kalekapısı-Doğu Garajı-B. Onat hattını kullanması (dönüşte bu oyalanmalar yerine Pınarlı-Mevlana-100.Yıl'ı kullanıyor.)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Şub Cum, 2011 18:26

Salata oldu, anlamadım ;-)
Antalya'da onlarca garip hat vardı, 9, 14, 79 … ne oldu bunlar şimdi? Yahu, bu şehirde neler oluyor veya olmuyor? Anlat bize.

Senin yayınladığın fılıkık Antobüs resimlerin sayesinde biraz otobüsler hakkında fikir yürütebildim de, koca şehirde körüklü araç yok, eskiden vardı … ve eskiden güzergahlar internette resmî şekilde tamamen yazılıydı, ful aksesuar yani. İlerleme mi, gerileme mi, belli değil.

He, birşeyler buldum, ama neyin nesi, belli değil.

http://www.antalya-bld.gov.tr/content.a ... MENUID=102

Kullanıcı avatarı
Onur
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05

Mesaj gönderen Onur » 12 Şub Cmt, 2011 07:24

^^ O mindibüs ve Halk Otobüsü hatlarına henüz müdahale edilmedi. Ayrıca hatlar daha sade ve "anti-salata" olduğundan harita üzerinde AntObüs güzergahlarını belirtebilirim ki bu hatları 1-2 ay kadar önce taslak olarak ufak bir defterime işledim bile.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Şub Cmt, 2011 10:27

Müdahale dediğinde, var mı öyle bir plân? İstanbul'da ÖHO dendiğinde, yine de akla İETT ve doğru dürüst kentsel bir toplu taşım gelir. İnsan durakta 12A'yı da bekleyebilirdi, 522B'yi de, ikisi de gelirdi, saatleri belliydi, hatlatrı belliydi. Şimdi Antalya'daki durum ne?

2009'da havalimanında iki saat 202'yi bekledim, sonra beni sondurağına da götürmedi, son servismiş, o zaman daha işlemeyen tramvayın bir meydanında indim, Kaleiçi'ne yürüdüm. Yuh dedim. Ertesi günler biraz gezindim, Kaleiçi'nden yukarı çıkınca, dar bir caddede bir durak vardı, üstünde bantla kâğıt (!) üzerine geçen hatları yazmışlardı. Bilgiler tam doğru değildi, ama otogara 94 mü ne, birşey geçiyordu oradan ;-) O resimleri ben burada yayınlamış mıydım acaba?! Hm …

Kullanıcı avatarı
Onur
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05

Mesaj gönderen Onur » 12 Şub Cmt, 2011 12:55

^^ O resmi paylaşmış olabilirsin.

Ayrıca artık Otogar-Havaalanı arasına sefer sıklığı yarım saatte bir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Ağu Pzt, 2011 20:51

Biraz uzak olunca geç duydum ama pek sessiz sedasız olmasa da Antalya' da ciddi bir değişim yaşanmış Cumartesi günü. Bu değişimde Antalya Büyükşehir Belediyesi tramvay hattı güzergahında çalışan minibüs ve otobüslerin güzergahlarını ve hat numaralarını değiştirmiş, okuduğum yazılarda belediye her ne kadar broşürler ile bu durumu duyurmuş olsa da yolcuların büyük karışıklıklar yaşadıkları hatta bir takım yolcuların tramvay yolunu keserek eylem yaptıkları yazıyordu. Tabii ki nasıl bir çalışma yapıldı bilmiyorum ama bunun iki sebebi olabilir, birincisi eksik bilgilendirme (hem içerik hemde süre olarak) ikincisi de insanımızın bu tip bilgilendirmelere olan duyarsızlığı, bu ikisi bir araya aynı hedef üzerinde gelince sorunlar yaşanması da kaçınılmaz tabii ki.

Tüm bu değişikliklerin dışında Antalya Büyükşehir Belediyesi, tüm hatlarda sefer sıklıklarını arttıracağını, ihtiyaç bölgelerine yeni hatlar vereceğini ve kentiçi toplu taşımacılığın 24 saat esası ile çalışacağını duyurmuş.

http://www.antalya.bel.tr/content.asp?M ... &LISTMN=41
Antalya’da 20 Ağustos Cumartesi sabahı yeni toplu taşıma sistemi devreye giriyor. Ulaşım uzmanlarının yaklaşık 1.5 yılda hazırladığı toplu taşıma sistemi Antalya’ya yakışır, çağdaş ve hızlı taşıma sistemi olma özelliği taşıyor. Vatandaşlar, yeni sistemle en kısa yoldan ve en ekonomik ulaşım çeşidiyle kestirme güzergahlar sayesinde kent merkezine ve diğer yolculuk odaklarına kısa sürede ulaşabilecek. Kent merkezinde yüksek kapasiteli büyük araçlar ağırlıklı hizmet verecek, böylece kent trafiği rahatlayacak.

DURAKTA BEKLEME SÜRELERİ AZALIYOR
Hatlardaki hizmetler, önceden belirlenmiş işletme standartlarına uygun olarak gerçekleştirilecek. Sefer sıklıkları ve araç büyüklükleri yolculuk talebine göre tanımlanacak. Vatandaşlar, Antalya’nın ana koridorlarında 24 saat kesintisiz ulaşım dönemiyle tanışacak. Sefer sayılarının arttırılmasıyla vatandaşların duraklarda uzun süre beklemesinin önüne geçilecek.

ULAŞIM ÜCRET TARİFESİ
Kent içinde aktarma merkezleri kurularak vatandaşların en kısa zamanda en ekonomik şekilde gitmek istedikleri noktalara varmaları sağlanacak. Vatandaşlar, ilk binişten itibaren 45 dakika içinde aynı yöne giden toplu taşıma araçlarıyla bir aktarma, besleme hatları ve raylı sistemle ise 2 aktarma yapmaları durumunda tek yolculuk bedeli ödeyerek istedikleri yere ekonomik olarak ulaşabilecek. Yeni düzenlemede çevre hatlar dışında yolculuk bedelleri kent içinde 3 kademeli olacak. Besleme otobüs hatlarında 75 kuruşa yolculuk yapılacak. Kısa ve aktarmasız hatlar 1.50 TL, uzun hatlar ve aktarmalı yolculuklar 1.70 TL olacak. Antalya Havalimanı İç ve Dış Hatlar terminalleri ile Antalya Şehirlerarası Otobüs Terminali arasında yarım saatte bir karşılıklı seferler siyah plakalı kırmızı otobüslerle devam edecek.

YENİ SİSTEMLE ANTALYA KAZANACAK
Yeni toplu taşıma döneminde vatandaşın hızlı, rahat ve ekonomik yolculuk yapması amaçlanırken, ulaşım esnafı da mağdur edilmeyecek. Yeni düzenlemede tüm toplu taşıma esnafı tek bir gelir havuzu içinde işletilecek. İşleticiler araç büyüklüğüne ve yolcu yoğunluğuna göre düzenlenen hatlarda dönüşümlü olarak çalışacak. Böylece hatların karlılıkları dengelenecek, işleticilerin birbirleriyle rekabet etmeden kurallara göre çalışmaları sağlanacak. Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Prof. Dr. Mustafa Akaydın, yeni sistemin hem Antalya, hem vatandaşlar hem de toplu taşıma esnafının yararına olacağını belirterek, “Bu sistemin oturması için herkese görev düşüyor. Bu sistemin oturmasına hep birlikte katkı koyarsak Antalya’ya büyük bir hizmet etmiş olacağız” dedi.
TARİFEYE HARFİYEN UYULACAK
Sistemin aksaksız çalışması için herkesin üzerine düşen görevi yerine getirmesi gerektiğini kaydeden Mehmet Aktekin, “Antalya’ya yeni toplu taşıma sistemini kazandırmak için gece gündüz çalışıyoruz. İlk günlerde bazı sıkıntıların yaşanabileceğini daha önce de söylemiştik. Tespit edilen sorunlara dönük önlem alıyoruz. Durağa araçların geç gelmesi nedeniyle bazı sorunlar yaşamıştır. Bu sorunlardan bazılarının da şoförlerin tarifeye uymamasından kaynaklandığını tespit ettik. Sefere çıkan araç şoförlerinin eski alışkanlıklarından vazgeçerek trafiği aksatmayacak hızda güzergahına devam etmelidir. Bu sistemin uygulanıp uygulanmadığını GPS sistemiyle takip ediyoruz. Sistemin aksaksız çalışması için toplu taşıma şoförleri de tarifelere ve güzergahlara harfiyen uyacak ve sistemi baltalamayacak. Aksi takdirde ağır yaptırımlar uygulayacağız” dedi.
Tabii olay yerinde de bilgimiz olsaydı belki daha net anlayabilirdik bazı şeyleri, hem yeni seferler yeni ücret ve aktarma tarifesi nasıl işliyor, gece seferlerin ana hatlar üzerinde olacağı yazıyor haberde, bu yeterli mi değil mi öğrenmek lazım.

Cevapla

“Toplu Ulaşım Sistemleri İncelemeler” sayfasına dön