jp-M.21 » Tokyo Metrosu

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Ağu Cum, 2009 10:20

Onların hepsi metro değil, ama bu gerçeği de göz ardı etme.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Ağu Cum, 2009 11:18

Esat yazdı:Onların hepsi metro değil, ama bu gerçeği de göz ardı etme.
o her zaman aklımda. vadilerden trqamvay geçirmiştik önerilerde. Tokyo'da tramvay var mı peki? BANLİYÖ VE METRO VAR BİRDE TRENLER YA TRAMVAY???

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Ağu Cum, 2009 11:48

Miraç yazdı:Tokyo'da tramvay var mı peki? BANLİYÖ VE METRO VAR BİRDE TRENLER YA TRAMVAY???
http://thumbnail-of-life.blogspot.com/2 ... -tram.html

var gibi
An example of such an urban railway is the 'Tokyo Kyuko Dentetsu', which means the 'Tokyo Electric Express Railway'. Kyuko Dentetsu is one of the biggest private urban railway companies in Japan. The network of Tokyo contains seven train lines and one tram line (Setagaya-sen). Total lenght: over 100 kilometer. Daily amount of passengers: 2.6 million.
The region of Tokyo has been urbanized heavily. The railway lines of Kyuko Dentetsu have helped to structure urban growth.
http://www.xs4all.nl/~rajvdb/lra/e_htm/e_2m06.htm

bilalunal
Abonman
Mesajlar: 20
Kayıt: 10 Ara Çrş, 2008 16:11

Mesaj gönderen bilalunal » 14 Ağu Cum, 2009 16:51

efendim siradan gidelim:

Tokyonun topografyasini bilemem ama sahsi kanaatim oldukca duz oldugu yonunde. Zaten buyuk bolumu daglik olan Japonyanin buyuk sehirleri hep boyle duzluk yerlerde (Tokyo, Nagoya, Osaka) Ama elbette tokyo metro bolgesinde orada burada yokuslar var, bazi metro istasyonlari cok derinlerde ( yeni hatlari eskilerin altina yapmalarin dan da kaynaklaniyor.)


Videodaki adamlar basbas japonca konusuyorlar :) bu video kesinlikle Japonyadan efendim :)
Ozellikle sabah ise gidis ve aksam donuslerde yogun istasyonlarda bu durumla simdi dahi soz konusu. Turkiyenin %47si kadar bir yuzolcumu ve 2 kati nufus ve devasa bir hareketlilik olunca tabi kacinilmaz. Treni mumkun oldugu kadar doldurmaya calisiyorlar iste. Japonlar sıkıstırılıp konserve yapilmaktan pek sikayetci degil ama bir yabanci icin zor bir durum, vucudunuzu hareket ettirecek bosluk yok. guruh ile birlikte trenin icine akiyorsunuz.bir yaninizi kapiya attiniz mi iyi ortada kalmissaniz tutunacak yer bile yok.
bu durumda taciz olaylari da oluyor tabi. o yuzden sabahleyin yogun vakitlerde belirli bir saate kadar belirli vagonlarda "sadece bayanlar" uygulamasi var. tamamen riayet edildigini soylemek zor ama. vagonlarin kapisinin peronda nereye denk gelecegi belli oldugundan dikildiginiz yerin zemnininde "saat 8:30 da kalkan trene kadar sadece bayanlar binebilir" diye yaziyor.

Tokyo'da tramvay cok az. Onceleri daha yayginmis diye duymustum. Unlu Waseda universitesine giden bir tramvay var diye duymustum Esat beyin paylastigi linktteki tramvay da Waseda yaziyor. Bahsedilen sirketin tum hatlarinin toplami 100 km'dir. Bunun icinde Tramvayin payi cok azdir sanirim.



Bu arada onceki mesajlarda gecen chikatetsu (地下鉄) yer-alti-demir (yolu) manasina geliyor. metro icin hos bir kelime keske bizde de boyle yakisikli bir kelime olsaydi.

mirac beyin kirmiziyla isaretledigi hatlara gelince. capraz ve en yukaridaki isaretli alanda mor olan Tobu Tojo hatti. Ozel bir hat. tamamen yuzeyden gidiyor. Sari Yurakucho hatti. metro. Tobu Tojo ile ayni yerde basliyor sonra mesafe daralip hemen hemen yanyana gitmeye basliyor ama tabi ayri yollardan ve alttan. ve Wakoshi istasyonuna gelmeden once yuzeye cikiyor. Wakoshi de yanastigi peron ayri. Wakoshiden sonra artik tamamen banliyo olan Tobu Tojo'nun yolunu ortak kullanmaya basliyor. Chokutsuu denen olay yani. Tokyoda yogun yolcu trafigi olan yerlerde bunun gibi ayni guzergahta birden fazla hat olabiliyor.
Koyu turuncu hat ise Tokyonun en yeni hatti Fukutashin sen (bu arada sen hat demek, biraz da japonca ogrenelim :)) Onceden bu hatti tanitici bir baglanti paylasmistim burada. Fuku: cok to:sehir shin: merkez yani cok merkezi birbirine baglayan hat. Onceden Wakoshiden bir durak sonraki yerde yasadigimdan 2008de acilan bu hatti cok beklemistim lakin cok kullanamadan tasindim. Bu da tamamen yer altindan gidiyor ama diger metro Yurakucho ile farkli yoldan. benim bilgidigim kadariyla Tokyoda tamamen yer altindan giden hatlar icinde istasyon atlayan treni olan ilk hat. yani expres metrolari var. Fukutoshin expres koyunca yolcularini kaybetme telasindaki Tobu Tojo daha cok istasyon atlayan super ekspres koydu hatta.


Cagri beyin bizdeki otogar kirazliya benzettigi hat yani Tobu Ogose hatti Tobu tojo ile ayni sirket ama
bildigim kadariyla tobu tojoya gecmiyor yani chokutsuu yok. Eger Kirazlidan kalkan tiren Aksaraya kadar gidecekse birbirine benzetemeyiz. zaten ikisi tobu ogose ve tobu tojonun de tamamen yuzeyden gidiyor.


Sunu belirtmekte fayda var ki paylastigim devasa demiryolu hatti oldukca genis bir alani kapsiyor: tokyo bolgesi, saitama,(mesela wakoshi saitamada), tochigi, chiba bolgelerini kapsayan genis bir alan. bizdeki marmara misali. bir nevi tum bir ulkenin tamami birbirine baglanmis durumda, sehirler arasi ve sehir ici hatlar ic ice. bolgesel hatlarla aktarma yapa yapa ulkenin bir ucundaki uzaak bir sehre gidebilir, hatta adalar arasi bile seyahat edebilirsiniz (Seikan tuneli) Tabi siki sebekenin olusmasinda ulkenin kucuk olmasi da bir avantaj.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Ağu Cum, 2009 18:53

bilalunal yazdı:Japonyanin buyuk sehirleri hep boyle duzluk yerlerde (Tokyo, Nagoya, Osaka) Ama elbette tokyo metro bolgesinde orada burada yokuslar var, bazi metro istasyonlari cok derinlerde ( yeni hatlari eskilerin altina yapmalarin dan da kaynaklaniyor.)
bu çok iyi. gelecekte İstanbul'da da bunlar olacaktır. Mevcut hatların altından hat. Tramvay hattının altından metro geçirip Topkapı-Beşiktaş metrosu düşünmüştük. doğru yoldayız demektir.

bilalunal yazdı: Tokyo'da tramvay cok az. Onceleri daha yayginmis diye duymustum. Unlu Waseda universitesine giden bir tramvay var diye duymustum Esat beyin paylastigi linktteki tramvay da Waseda yaziyor. Bahsedilen sirketin tum hatlarinin toplami 100 km'dir. Bunun icinde Tramvayin payi cok azdir sanirim.
Aman Esat duymasın. Çok kızar :) Bana hep her yere metro düşünüyorsun diye kızyordu, bende Japon kafası varmışda anlamamış :) Tramvay orada 20 km var mı mesela? toplam raylı sistem kaç km bu arada? 500 var mı? Varsa tramvay hiç mesabesindedir.
bilalunal yazdı:mirac beyin kirmiziyla isaretledigi hatlara gelince. capraz ve en yukaridaki isaretli alanda mor olan Tobu Tojo hatti. Ozel bir hat. tamamen yuzeyden gidiyor. Sari Yurakucho hatti. metro. Tobu Tojo ile ayni yerde basliyor sonra mesafe daralip hemen hemen yanyana gitmeye basliyor ama tabi ayri yollardan ve alttan. ve Wakoshi istasyonuna gelmeden once yuzeye cikiyor. Wakoshi de yanastigi peron ayri. Wakoshiden sonra artik tamamen banliyo olan Tobu Tojo'nun yolunu ortak kullanmaya basliyor. Chokutsuu denen olay yani. Tokyoda yogun yolcu trafigi olan yerlerde bunun gibi ayni guzergahta birden fazla hat olabiliyor.
İşte bu. En çok sevindiğim olay bunu duymam oldu. Gayet güzel.

bilalunal yazdı:Onceden Wakoshiden bir durak sonraki yerde yasadigimdan 2008de acilan bu hatti cok beklemistim lakin cok kullanamadan tasindim.
2008'de açılan hattın uzunluğu kç km idi? Kaç senede bitti. Testleri kaç ay sürdü.

Linkten fotoğraf koyalım. 2. linkte LRT diyor, Başar Abi duymasın pırt krizine girmesin :)
Resim
En son Mehmet Kasım tarafından 15 Ağu Cmt, 2009 12:21 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Ağu Cum, 2009 22:14

Ama o tramvay, metro diye kimse satmıyor, LRT genelde tramvayımsı, işte Almancası Stadtbahn.

B.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Ağu Cum, 2009 22:17

Ya Başar boşver ya bu pırt lırt mevzuunu, tramvayda lırt işte, eskiden gelen o iticiliği yıkmak için lırt denmiş gidiyor, bütün dünya da böyle, neyi yıkacağız.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Ağu Cmt, 2009 17:45

alabay yazdı:Ama o tramvay, metro diye kimse satmıyor, LRT genelde tramvayımsı, işte Almancası Stadtbahn. B.
LRT tramvayımsı ama metroya benzeyen yönleri de var. Teknik tabir olarak bence doğru. Ama çok fazla takılmamak lazım. Japonlar bile kullanmışsa Esatın dediği gibi biz mi yıkacağız. Lobi gücümüz ne?

Ama bu başlıı çok sevdim. Çok bilgilendirici ve yararlı oldu. Bu kadar metroları var ama tüp geçitleri yok :) varmı yoksa.

bilalunal
Abonman
Mesajlar: 20
Kayıt: 10 Ara Çrş, 2008 16:11

Mesaj gönderen bilalunal » 17 Ağu Pzt, 2009 08:43

Tramvay orada 20 km var mı mesela? toplam raylı sistem kaç km bu arada? 500 var mı? Varsa tramvay hiç mesabesindedir.
bu baglantida Japonyadaki tramvay hatlarinin listesi ve tarihcesi ver.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_to ... apan#Tokyo


Buna gore Japonyanin cesitli yerlerinde tramvay olsa da Tokyo'da simdi kullanilan
sadece Toden Arakawa hatti. 12.2 km uzunlugunda 30 durak var.

Tokyo Bolgesindeki demiraginin uzunlugunu bilemiyorum, yalniz Japonca wikipediada
bir demiryolu listesi buldum
http://ja.wikipedia.org/wiki/関東地方の鉄道路線
bu listede tokyodaki her hattin uzunlugu verilmis kabaca toplayinca 550-600 arasi birsey ediyor.

2008 deki hattin tarihi eski, 70 lerde planlanmis. bir kismi acikti 2008den once. deneme surusleri ne kadar surdu bilemiyorum ama bir yildan uzun zaman once acilis gunu 14 haziran 2008 diye belirtilmisti, ve o gun actilar helal olsun :) darisi bizimkilerin basina. uzunluk 20 km civari
burada baglantisi var
http://en.wikipedia.org/wiki/Tokyo_Metr ... oshin_Line

tunel gecitten kastiniz marmaraydaki gibi batirma usulu mu? Japonyada onceki yazimda adini verdigim Seikan Tuneli var. Batirma usulu degil. Honshu adasiyla Hokkaido'yu birlestiriyor. Toplam uzunluk itibariyle dunyada en uzun denizalti tuneli. su alti en derin yeri 140m'ye ulasiyor. buna benzer baska ornekler var mi bilemiyorum, bir arastirayim...


Bir sonraki yazimda Japonyanin bir iki havarayiyla ilgili cektigim video, foto ve bilgileri paylasacagim.


:wink:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Ağu Pzt, 2009 09:00

bilalunal yazdı:tunel gecitten kastiniz marmaraydaki gibi batirma usulu mu? Japonyada onceki yazimda adini verdigim Seikan Tuneli var. Batirma usulu degil. Honshu adasiyla Hokkaido'yu birlestiriyor. Toplam uzunluk itibariyle dunyada en uzun denizalti tuneli. su alti en derin yeri 140m'ye ulasiyor. buna benzer baska ornekler var mi bilemiyorum, bir arastirayim...
:) Bilmemek değil öğrenmemek ayıp demiş atalarımız, güzel bir bilgi daha öğrendik. Gerçi ben zaten yaptıklarını biliyordum da o kadar derin olduğunu bilmiyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Ağu Pzt, 2009 09:22

Konu Tokyo olduğu için fazla dalmıyorum, ama sanırım Hong Kong bu konuda çok ileri. Adalardan oluşan bir kent, ve yanılmıyorsam, üç büyük denizaltı metro tünelleri var. İlâveten de, havalimanına giden hatlar iki kez (!) suyun altından geçiyor. bence yani en inanılmaz metro şebekelrinden bir tanesi. New York'u şimdi gözden geçirmedim.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Ağu Pzt, 2009 09:39

Seikan tüneli ile ilgili bilgileri paylaşalım. Acaba hangi hat buradan geçiyor? Kırmızı, turuncu, mor? hangisi?

batırma tüp tünel şeklinde değil, deniz tabanının da altında delme tünel olarak yapılmış TBM'ler kazmış. O yüzden bayağı derin.

Resim

Boğazın mesafesi de bayağı uzak görünüyor.

Resim

Tünelin içinden.

Resim

Cevapla

“Toplu Ulaşım Sistemleri İncelemeler” sayfasına dön