jp-M.21 » Tokyo Metrosu

bilalunal
Abonman
Mesajlar: 20
Kayıt: 10 Ara Çrş, 2008 16:11

Mesaj gönderen bilalunal » 17 Ağu Pzt, 2009 10:37

Miraç yazdı:Seikan tüneli ile ilgili bilgileri paylaşalım. Acaba hangi hat buradan geçiyor? Kırmızı, turuncu, mor? hangisi?
Bu renklerden Tokyo'nun trenlerini kastediyorsaniz bu tunel Tokyo'dan cook kuzeyde. Tokyo'nun da bulundugu Japonya'nin en buyuk adasi Honshu'yu kuzeydeki Hokkaido'ya bagliyor.


Wikipedia'dan alinti:
Once the tunnel was completed, all railway transport between Honshū and Hokkaidō used the tunnel. However, for passenger transport, 90% of people use air due to the speed and cost.
Shinkansen trains currently do not run through the tunnel, although the Seikan Tunnel was built to accommodate Shinkansen trains.

Yani oradan gecen butun hatlari tunelden gecirmisler yine de pek talep yok, cunku cok aktarma yapilarak gidiliyor, ucak tercih ediliyor genelde. Shinkansen gececek sekilde yapilmis hat. Halktan da Shinkansen icin buyuk talep var. Oradan gececek Shinkansen henuz plan asamasinda:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... senmap.png

bilalunal
Abonman
Mesajlar: 20
Kayıt: 10 Ara Çrş, 2008 16:11

Mesaj gönderen bilalunal » 17 Ağu Pzt, 2009 10:46

Tokyo'da suyun altindan gecen bir hat olarak Rinkai Hatti gosterilebilir. Tokyo ile "yapay" ada Odaiba'yi bagliyor.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tokyo_Wate ... id_Transit

azami derinligi 40 metre kadar.

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 17 Ağu Pzt, 2009 11:09

Seikan Tüneli Tokyo'da değil Japonya'nın en büyük adası Honşu ile kuzeydeki Hokkaido'yu birbirine bağlıyor.Tünelin toplam uzunluğu 53900mt. olup,bunun 23300 mt. denizin altındadır.Delme tünel tekniği ile yapılmış ve 10 yıllık planlamaya rağmen 25 yılda bitmiştir.

Hongkong'ta yeni havalimanını şehir merkezine 23 dakikada bağlayan bir metro sistemi var.

Bu arada Hong Kong aslında bir ada olup ;kıt'a Çin'e bağlı Kawling Yarımadasıda ona aittir ve tüp tüneller bu ikisi arasında ulaşımı sağlar.

Yeni havalimanı 2 ada üstünde bu adaların düzlenmesi ve dolgu ile kazanılmış alana yapılmıştır.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Ağu Pzt, 2009 11:50

Yanısıra, tünelleri merak ediyorsak – ki belki bunu kendisine has bir başlık da yapabiliriz – Eurotunnel'ı unutmamalı. Özelliği, bir tebeşir yatağından geçirilmiş olması, o da yaklaşık 40 metre derinde ve 53 kilometre uzun, denizin altından geçiyor.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Ağu Pzt, 2009 16:01

bilalunal yazdı: Yani oradan gecen butun hatlari tunelden gecirmisler yine de pek talep yok, cunku cok aktarma yapilarak gidiliyor, ucak tercih ediliyor genelde. Shinkansen gececek sekilde yapilmis hat. Halktan da Shinkansen icin buyuk talep var. Oradan gececek Shinkansen henuz plan asamasinda:
Hadi ya talep olmaması çok kötü. Ne kadara mal oldu orası? Fizıbıl değilmiydi? Niye yaptılar ki o zaman? Yoksa bir işletme problemi mi var?

Bu arada delme geçiş Tokyo'da değil. Kuzeyde bir kentte dimi? Anladığım bu benim. Ve delme tünelden ekspres trenler geçiyor. Kentiçi metro yok galiba? varmı yoksa? Yada şöyle sorayım. Tünelden geçen sistemler ne?

metro?
banliyö?
yük treni?
yolcu treni?
hızlı tren?
bölgesel tren?

hangisi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Ağu Pzt, 2009 17:39

Ya Mehmet, başlığı Tokyo Metrosunu araştırıyorum diyerek açtın :) ama hep soru soruyorsun abi, bir araştırmanı göremedik :)

bilalunal
Abonman
Mesajlar: 20
Kayıt: 10 Ara Çrş, 2008 16:11

Mesaj gönderen bilalunal » 17 Ağu Pzt, 2009 19:08

Valla mehmet ustad bizi iyi calistiriyor :)
ee napalim kaynaklarin ayrintili olanlari japonca cevirelim vesselam...

evvela tokyo ile Tunelin konumu meselesini aciga kavusturalim.

efendim malumunuz caponya soyle yan yatmis bi muza benziyor. kuzey guney boylaminda uzanan ve guney Tarafi batiya kayan 3 tane buyuk ve yuzlerce kucuk adadan olusuyor. tokyo ortalarda bir yerde kaliyor. bizim tunel ise taaaaa kuzeyde
soguk ve serin hokkaidoyu guneye baglayan bir konumda.

peki niye revacta degil bu guzelim tunel.


tunel iki buyuk adayi birbirine bagliyor ama hemen bagladigi tarafta yogun nufuslu buyuk bir merkez yok. yani marmaraydaki olay yok. tokyo cok guneylerde kaliyor ve arada oyle cok buyuk merkezler yok. tuneli gectikten sonra da Epey bir gidiyorsunuz. 10 saat kadar suruyor yolculuk. wikipedia'ya gore ayni yolculuk ucakla
her sey dahi 3 saat. fiyatta da o kadar fark yok(mus) o zaman niye yerin dibinden gideyim diyor tabi ahali.

insaatin toplam maaliyeti 900 milyar yen diyor wiki'de simdi dolara cevirirsek 9 bucuk milyar dolar ediyor.


derin ve uzun bir tunel olmasi hasebiyle gececek trenlerde 2 ozellik olmasi gerekiyormus

1. ATC-L Tipi tren atc= otomatik tren kontrolu. L: de bunun bir turu herhalde
2. yuk trenlerinde gerekli bakanlik tarafindan belirlenen yangin kaza onleyici sistem olacak


aynen cevirirsem tunelden tren, eletrikli tren (yolcu ve yuk) gecebiliyor diyor.

gecen trenlerin listesi (kimi baglantilar japonca)

yuk trenleri

JR Freight Class EH500
http://en.wikipedia.org/wiki/JR_Freight_Class_EH500

JR Freight Class ED 79
http://ja.wikipedia.org/wiki/国鉄ED79形電気機関車

yolcu trenleri

485 series (Kugu)

http://en.wikipedia.org/wiki/485_series

789 series (super kugu)

http://ja.wikipedia.org/wiki/JR北海道789系電車

14 serisi yolcu Treni

http://ja.wikipedia.org/wiki/国鉄14系客車

24 serisi yolcu treni

http://ja.wikipedia.org/wiki/国鉄24系客車

E26 serisi yolcu treni
http://ja.wikipedia.org/wiki/JR東日本E26系客車

183 serisi dizel (yada icten yanmali?) tren
http://ja.wikipedia.org/wiki/国鉄キハ183系気動車

JNR Class DE10 (dizel)

http://en.wikipedia.org/wiki/JNR_Class_DE10

gecmiste kullanilan trenler

ED76 serisi dizel (yada icten yanmali?) tren

http://ja.wikipedia.org/wiki/国鉄ED76形電気機関車

50 Serisi yolcu treni

http://ja.wikipedia.org/wiki/国鉄50系客車
485 serisi tren

781 serisi tren
http://ja.wikipedia.org/wiki/国鉄781系電車


bunlardan super kugunun ortalama hizi 145 digerlerinin hizlari 110-120 civari

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Ağu Pzt, 2009 22:37

Süper Kuğu - Shinkansen mi yoksa? :) Şekli kuş burnu gibi ya :)

bilalunal
Abonman
Mesajlar: 20
Kayıt: 10 Ara Çrş, 2008 16:11

Mesaj gönderen bilalunal » 19 Ağu Çrş, 2009 18:09

Azicik Shinkansen'lige ozenmis sehirlerarasi tren diyelim o zaman :) Special Rapid deniyor bu trenlere, sehir ici trenlerinden daha hizli shinkansenden oldukca yavas.
Karli Hokkaido istasyonunda bir 789, Aomori'den:

http://www.youtube.com/watch?v=9TjFVSSXFBE&feature=related

asagidakiler ise has bir shinkansen


500 serisi:

http://www.youtube.com/watch?v=En7DWuL8pD4&hd=1

700 serisi:
http://www.youtube.com/watch?v=7KV-7rAIQTE&hd=1

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Ağu Prş, 2009 08:21

Çüş beee! Uçak gibi. Bizim ICE'ler bile oyuncak gibi kaldı yanında, ki onlar da burada 330 km/h yapıyor (hiç de zevkli olmuyor, Köln-Frankfurt arası bindim, midem kalktı, ki ben gemide problem yaşamam genelde).

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Ağu Prş, 2009 20:37

çalışın çalışın :)

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 26 Eyl Cmt, 2015 00:40

Hat kıvrıla kıvrıla giderken istasyon platformları da yer yer büklüm büklüm.
http://www.youtube.com/watch?v=mriVObX_qrc

Cevapla

“Toplu Ulaşım Sistemleri İncelemeler” sayfasına dön