jp-M.21 » Tokyo Metrosu

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Ağu Sal, 2009 12:42

Yoo, esprisi yok. Ama Tokyo'nun metro şebekesi üç parçadan oluşuyor: Tokyo Metro, Toei Metro ve metro diye sayılmayan ama metro tekniğinde yeraltı JR Tren hatları. Toei, Tokyo ilinden değil, Tokyo Bölgesi tarafından işletiliyor. Yani İstanbul İli ve Marmara Bölgesi gibi. Eyalet yok, ama bölgeler de yerel politika ve işletme yapıyorlar. JR de artık ya devlet ya da özel.

Toei çika tetsı ... O to... Tokyo ile ilgili mi, bilmiyorum, Japonca iyi bilen arkadaşımız belki anlatır, nitekim To, Kyo ve Ei bir anlama sahiptirler.

Başar

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Ağu Çrş, 2009 10:15

Tokyo Metrosu ile üç aşağı bir yukarı fikir sahibi olduk. Peki İstanbul Metro Planlama Modeli Tokyo Metrosu olabilir mi? Oradan model ve teknik alınabilir mi? Uyar mı bize.

Bir resim daha:

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Ağu Çrş, 2009 10:57

İstanbul'da Japon kafası, itinası, öngörüşü, kültürü, disiplini, tekniği ve parası var mı? Buradan bilemediğim için, sormam gerek.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Ağu Çrş, 2009 11:04

alabay yazdı:İstanbul'da Japon kafası, itinası, öngörüşü, kültürü, disiplini, tekniği ve parası var mı? Buradan bilemediğim için, sormam gerek.

B. Alabay
:) Wirklich, fragst du diese Frage? :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Ağu Çrş, 2009 11:24

Naja, ick tu halt so, sonst sind gleich wieder alle eingeschnappt. Vaschteehste? Quasi ick nix wiß.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Ağu Çrş, 2009 13:33

Marmarayda çalışanlar, japonlardan iş kültürü konusunda çok şeyler öğrendiklerini ifade ediyorlar.

Ama Japon metro planlama modeli İstanbul'a uyar mı? Yada ne kadar uyar? Bunu merak ediyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Ağu Çrş, 2009 14:01

Ama Marmaray'da çalışanlar gelecekte ulusal çalışma mentalitesi kurumu başkanlığı ve öğretmenliği pozisyonuna geçebilecek mi? Yoksa ...

Tokyo metrosunun hangi unsurlarının İstanbul'a uygun olup olmadığını merak ediyorsun?

Kısa kesmek için, oradaki metodu uygulamak için, evvelden büyük bir tren şebekesine gerek var. Çünkü metroların bir özelliği, Almancası "Durchbindung" olan teknikle işlemeleri (Esat için yazdım). Türkçesini bilemeyeceğim, ama anlatmaya çalışayım: Metro hatları tren güzergâhlarından ve trenlerin metro güzergâhlarından sondurak noktalarına ve ötesine ulaşmaları mümkün. Yani, TÜM sistem neredeyse bir (elektrifikasyon, sinyalizasyon, ray, vs açısından).

Haddi, olur mu? :P

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Ağu Çrş, 2009 16:05

alabay yazdı:Metro hatları tren güzergâhlarından ve trenlerin metro güzergâhlarından sondurak noktalarına ve ötesine ulaşmaları mümkün. Yani, TÜM sistem neredeyse bir (elektrifikasyon, sinyalizasyon, ray, vs açısından).
Haddi, olur mu? :P B. Alabay
a-metro, tren yolunu kullanabiliyor yani

b-tren metro güzergahını kullanabiliyor

c-herkes birbirinin güzergahını kullanabiliyor ama metronun durduğu her durakta tren durmuyor, sadece metronun son durağında duruyor.

d-system is unique diyorsun yani

bizde de marmarayı ele alırsak banliyö hattının bir kısmını trenler kullanacak ve son durağına (yani Halkalı) gidecek.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Ağu Çrş, 2009 16:29

Bizde neyle mukaise etsen, olmaz. Bizde daha M2'de bile doğru dürüst sinyalizasyon yok. Marmaray boyutları yetersiz, metro dediklerimiz şu an 3 sistem. Yani, nerde başlayacaksın?

Şinto kafasıyla pek uyuşmuyoruz galiba ;-)

Ya, yok muydu bizim Japonyalı bir elemanımız — belki daha iyi anlatabilir.

Başar

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Ağu Çrş, 2009 18:33

Miraç yazdı:Marmarayda çalışanlar, japonlardan iş kültürü konusunda çok şeyler öğrendiklerini ifade ediyorlar.

Ama Japon metro planlama modeli İstanbul'a uyar mı? Yada ne kadar uyar? Bunu merak ediyorum.
Tabii iş kültürü uymadığı için kaçanları da hesaba katmak lazım, ya da kendi kulaklarımla duyduğum üzere, "Arkadaşlar baretleri takalım, görüyorsunuz japon oradan bakıyor, baretsiz olursanız izin vermez girmenize" Yani ben bundan şunu anlıyorum o japon camdan bakmasa baretsiz girebilecekmiyim?

Taksim metrosu inşaa edilirken Fransızlar la da çok kavga ederdik, :) baretsiz tünele sokmuyor, bir git oğlum yaaa :) eee ne oldu bak şimdi bareti savunur oldum demek ki, bırakın iş güvenliği standart kanun cart curt, hayat önemli.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Ağu Prş, 2009 11:06

Şehrin topoğrafyası bakımından kıyasladığımızda durum ne? Tokyo'daki hat planlama modeli buraya uyar mı? Yani ben çıktım başkan oldum diyelim. Metroyu planlıyorum. Tokyoluları çağırdım. Szideki modeli buraya uyarlayın. "implementation" yani. bu elbise bu vücuda uyar mı? kastım bu.

UITC miydi neydi japonlar gelip burda analzi yapıyordu galiba. ondan sonra bazı değişiklikler oluyordu.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Ağu Prş, 2009 12:25

Tokyolu mühendisler çağırdığın zaman, oranın elbisesini buraya giydir diyemezsin, rezil olursun. Ne gerek var ki zaten? Onlar İstanbul' araştırır, en iyisini yapar.

Tokyo merkez, bildiğim kadarıyla bayağı düz bir topografiye sahip. Etrafındaki dağlık alan ne rol oynuyor, bilmiyorum.

Topoloji açısından Roma ve küçük kentler olarak Stuttgart ile Prag mukaise edilebilir.

B. Alabay

Cevapla

“Toplu Ulaşım Sistemleri İncelemeler” sayfasına dön