Gönderilme zamanı: 30 Eyl Pzr, 2012 20:07
Turistler için karışık, metro istasyonlarında halen yetersiz yönlendirmeleri olanlar var, banliyö istasyonları için de geçerli gibi, hafta sonu yürüyen merdiven çalıştırılmayan istasyon var, ya da arızalı ama tümü mü? Garip garip şeyler, ama banliyö ve trenler için yapılmış büyük garlarda yönlendirme ve bilgilendirme mükemmeldi diyebilirim, özellikle Kreuzbahnhof lara hayran kaldım, Ostbahnhof hariç, Potsdamer platz garı da çok güzeldi.
Metrodan bir iki foto ile devam edeyim,
Yenice bir metro aracı (bunlar on onbeş senedir var, Serhat belki daha fazla bilgi verebilir):
Sophie-Charlotte-Platz metro istasyonunda eski metro şebekesini gösteren bir duvar tablosu:
Rathaus Spandau metro sondurağı. Bu istasyonda şu an U7 hattı sonlanıyor. Bir gün başka bir hat daha geçeceği için (plânlara göre!), baştan çokperonlu ve -raylı yapılmış. İşlemeyen peronlara ray yapılmamış henüz. Ruhleben sondurağından buraya hat uztaması mümkün:
Üstten orta peronu çeken bir kare:
Raysız bir yan peron, peron, dikkatli bakarsanız, çit ile kapalı, yani kenara kadar yürünmez:
Bura nire? Bu bir Doğu Alman/Doğu Berlin metro aracı, birleşmeden evvel eski modeller yetmeyince kutu şeklinde »yeni« modeller yapmışlardı. Küçük, dar, garip, ama onlar da onarıldıktan sonra, bugüne dek işliyorlar:
Heidelberger Platz istasyonunda eskice bir tren:
Heidelberger Platz istasyonu:
Heidelberger Platz istasyonundan uzun tünellerle üstteki çok geniş caddelerin altından çikışlara bir yol. Üstündeki banliyö istasyonuna ise, yeni direk bir çıkış yapılmış (resimde görülmüyor):
Hermannplatz istasyonu. Bu istasyonda eskiden (?) üstünde bulunan çok büyük bir magazaya özel giriş merdivenleri vardı. Bunlar galiba hâlâ var, ama o mağaza (alışveriş merkezi, ama çok eski zamanlardan) ne oldu, yerine ne geldi, bilmiyorum:
Hermannplatz istasyonu ve yenice bir tren, bu istasyon çift katlı, biz üst katındayız (yanılmıyorsam):
Alexanderplatz istasyonundaki U2 peronu (istasyon aslında acaip büyük ve bilmem kaç peronluk):
Peronda kısa ve uzun trenlerin sürücüleri tarafından »inin, binin« falan diyerek işletilmesi için gereken ekranlar; istasyonlar kurplu olduğu için, her yer görülecek şekilde kameralı:
Potsdamer Platz banliyö istasyonu (çok eski bir istasyon ve korkunç bir tarihi var, burada eskiden SS bir bomba patlatarak bir çok insanın boğulmasına sebep olmuştu, bu istasyonlar sualtı çünkü, üstünden nehir geçiyor, o yüzden de bütün metro ve banliyö (yeraltı) şebekelerinde set kapıları var:
İstasyonu bilmiyorum, doğu treni. İstasyonun böyle basık gözükmesinin sebebi, bunun çok eski bir aç-kapa istasyonu olması:
Bu şimdi ne model tren, bilmiyorum; camların hep böyle garip kaplı olmasının sebebi, orayı boyamayıp da çizen ahmaklara karşı silah:
İçinde bulunduğumuz araç bir profil sistemine ait olduğundan, bu profilin şu ve şu hatlarında işleyebilir, o yüzden, sözkonusu hatlar birden görteriliyor, yani bu tüm metro şebekesi değil, aracın işleyebileceği hatlar:
Alexanderplatz girişlerinden bir tanesi:
Bundestag metro istasyonu, yani Meclis, burası U55 hattı, U5 ile birleşecek, şu an ayrı olduğu için, U5A gırgırı da kimseye göre olmadığından, ismi U55:
Brandenburger Tor metro istasyonu, U55, yanında da banliyö tren istasyonu var, eskiden ismi Unter den Linden idi, şimdi Brandenburger Tor oldu (banliyö istasyonu çok tarihî, metro istasyonu yepyeni, ikisi de yeraltında):
Hauptbahnhofun altındaki U55 istasyonu, U 5, Alexanderplatztan buraya kadar uzatılacak. Sonra belki daha da batıya doğru ilerleyecek:
Hauptbahnhof metro istasyonu:
Oberbaum köprüsünden geçen U1 metro hattı, Oberbaumbrücke. Burası eskiden kapalıydı, üstünden geçtiği su sınırdı. Asfaltta da, gelecek için şimdiden konulmuş tramvay rayları var. Bir gün tramvay Treptowdan Kreuzberge geçebilir/geçecek, geçtiği anda, köprüyü kazmak, kapamak gerekmesin diye, şimdiden bir ön servis (Vorleistung):
Köprünün batı ucundaki eski sondurak olan, şimdi sonduraktan bir evvelki Schlesisches Tor metro istasyonu:
Schlesisches Tor da kurplu bir istasyon, bunlar viyadük istasyon tipi, peron genelde ortada olur, bazılerinde ise sağda ve solda:
Metrodan bir iki foto ile devam edeyim,
Yenice bir metro aracı (bunlar on onbeş senedir var, Serhat belki daha fazla bilgi verebilir):
Sophie-Charlotte-Platz metro istasyonunda eski metro şebekesini gösteren bir duvar tablosu:
Rathaus Spandau metro sondurağı. Bu istasyonda şu an U7 hattı sonlanıyor. Bir gün başka bir hat daha geçeceği için (plânlara göre!), baştan çokperonlu ve -raylı yapılmış. İşlemeyen peronlara ray yapılmamış henüz. Ruhleben sondurağından buraya hat uztaması mümkün:
Üstten orta peronu çeken bir kare:
Raysız bir yan peron, peron, dikkatli bakarsanız, çit ile kapalı, yani kenara kadar yürünmez:
Bura nire? Bu bir Doğu Alman/Doğu Berlin metro aracı, birleşmeden evvel eski modeller yetmeyince kutu şeklinde »yeni« modeller yapmışlardı. Küçük, dar, garip, ama onlar da onarıldıktan sonra, bugüne dek işliyorlar:
Heidelberger Platz istasyonunda eskice bir tren:
Heidelberger Platz istasyonu:
Heidelberger Platz istasyonundan uzun tünellerle üstteki çok geniş caddelerin altından çikışlara bir yol. Üstündeki banliyö istasyonuna ise, yeni direk bir çıkış yapılmış (resimde görülmüyor):
Hermannplatz istasyonu. Bu istasyonda eskiden (?) üstünde bulunan çok büyük bir magazaya özel giriş merdivenleri vardı. Bunlar galiba hâlâ var, ama o mağaza (alışveriş merkezi, ama çok eski zamanlardan) ne oldu, yerine ne geldi, bilmiyorum:
Hermannplatz istasyonu ve yenice bir tren, bu istasyon çift katlı, biz üst katındayız (yanılmıyorsam):
Alexanderplatz istasyonundaki U2 peronu (istasyon aslında acaip büyük ve bilmem kaç peronluk):
Peronda kısa ve uzun trenlerin sürücüleri tarafından »inin, binin« falan diyerek işletilmesi için gereken ekranlar; istasyonlar kurplu olduğu için, her yer görülecek şekilde kameralı:
Potsdamer Platz banliyö istasyonu (çok eski bir istasyon ve korkunç bir tarihi var, burada eskiden SS bir bomba patlatarak bir çok insanın boğulmasına sebep olmuştu, bu istasyonlar sualtı çünkü, üstünden nehir geçiyor, o yüzden de bütün metro ve banliyö (yeraltı) şebekelerinde set kapıları var:
İstasyonu bilmiyorum, doğu treni. İstasyonun böyle basık gözükmesinin sebebi, bunun çok eski bir aç-kapa istasyonu olması:
Bu şimdi ne model tren, bilmiyorum; camların hep böyle garip kaplı olmasının sebebi, orayı boyamayıp da çizen ahmaklara karşı silah:
İçinde bulunduğumuz araç bir profil sistemine ait olduğundan, bu profilin şu ve şu hatlarında işleyebilir, o yüzden, sözkonusu hatlar birden görteriliyor, yani bu tüm metro şebekesi değil, aracın işleyebileceği hatlar:
Alexanderplatz girişlerinden bir tanesi:
Bundestag metro istasyonu, yani Meclis, burası U55 hattı, U5 ile birleşecek, şu an ayrı olduğu için, U5A gırgırı da kimseye göre olmadığından, ismi U55:
Brandenburger Tor metro istasyonu, U55, yanında da banliyö tren istasyonu var, eskiden ismi Unter den Linden idi, şimdi Brandenburger Tor oldu (banliyö istasyonu çok tarihî, metro istasyonu yepyeni, ikisi de yeraltında):
Hauptbahnhofun altındaki U55 istasyonu, U 5, Alexanderplatztan buraya kadar uzatılacak. Sonra belki daha da batıya doğru ilerleyecek:
Hauptbahnhof metro istasyonu:
Oberbaum köprüsünden geçen U1 metro hattı, Oberbaumbrücke. Burası eskiden kapalıydı, üstünden geçtiği su sınırdı. Asfaltta da, gelecek için şimdiden konulmuş tramvay rayları var. Bir gün tramvay Treptowdan Kreuzberge geçebilir/geçecek, geçtiği anda, köprüyü kazmak, kapamak gerekmesin diye, şimdiden bir ön servis (Vorleistung):
Köprünün batı ucundaki eski sondurak olan, şimdi sonduraktan bir evvelki Schlesisches Tor metro istasyonu:
Schlesisches Tor da kurplu bir istasyon, bunlar viyadük istasyon tipi, peron genelde ortada olur, bazılerinde ise sağda ve solda: