4. sayfa (Toplam 7 sayfa)

Gönderilme zamanı: 20 Kas Cum, 2009 15:18
gönderen Mehmet Kasım
insan sevdimi hep güzel taraflarını görürmüş. yanlış anlama takdir edeceğim bir iş yapmış berlin metro işletmesi. ama senin hep güzel ve olumlu taraflarını gördüğünü ve eleştirilecek, olumsuz taraflarını görmediği izlenimi edindim.

Gönderilme zamanı: 20 Kas Cum, 2009 15:50
gönderen alabay
Yanlış görmüşün.
O bir metro işletmecisi değil, tüm Berlin toplu taşımını yapan bir şirket.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 20 Kas Cum, 2009 15:53
gönderen Mehmet Kasım
alabay yazdı:Yanlış görmüşün.
O bir metro işletmecisi değil, tüm Berlin toplu taşımını yapan bir şirket.

B. Alabay
tamam işte benim için bu "metro" dur :)

Gönderilme zamanı: 20 Kas Cum, 2009 16:00
gönderen alabay
Banliyö treni, feribot ve vapur, otobüs ve tramvay ... bunların metroyla ne alâkası var? Metro ile beraber tüm bunlar BVG altında işler. Banliyö trenleri aslında kendilerine has bir şirket, ama yine de VBB ismi altında, Berlin etrafındaki kentlerin belediye ve şirketleriyle, toplular.

Araç ve sistemler (Almanca):

http://www.bvg.de/index.php/de/3712/nam ... inien.html

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 20 Kas Cum, 2009 18:25
gönderen alabay
Şimdi bu başlık daha çok metroyla ilgileniyor, ama neyse, öteki konuları da konuşmuş olduk. Zaten vakit bulursam, orada da bir kaç resim çekeceğim, doğru dürüst bir Berlin başlığı yaparız. Ya, çekiyorum, ondan sonra vakit olmuyor, Prag falan ne oldu ...

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 20 Kas Cum, 2009 18:30
gönderen Esat
:D:D vayyy var ya helal olsun, sözümü geri alıyorum, hadi bakalım kopardın işi :)

Valla Başar, resim, bilgi, vaktin olurda ne toplarsan çok iyi olacak, bakalım.

Berlin Metrosu Filmi

Gönderilme zamanı: 03 Eyl Cmt, 2011 13:36
gönderen alabay
İlgilenen şu filmi seyredebilir. Berlin metrosu hakkında, 2001 senesinden (o yüzden U55 henüz işlemiyor), ve tabiîki Almanca. Ama belki yine de seyretmek isteyen olur.

Metro dediğin budur :-)

http://www.spiegel.tv/#/filme/die-berliner-u-bahn/

Gönderilme zamanı: 27 Eyl Prş, 2012 19:25
gönderen Esat
alabay yazdı:Aa, ben bu sorularını hiç görmemişim. Kısa zamanda özetlerim ve anlatırım.

Berlin metrosunun bölünüş zamanı.
Berlin banliyösünün bölünüş zamanı.
Tramvay'ın bölünüp, batı kısmında kalkması.
Birleşme ve beraberinde getirdiği.
Raylı hat kapa(n)maları.

Bunlar ilginç noktalar.

Bir de resimde görülen durum ... Hauptbahnhof ve o yıkılan şey, nedir falan ... onları da kısaca yazarım. Unutmazsam :-)

B. Alabay
Eh hadi yaz bunları da bende çektiğim fotolardan koyayım. Bir de not Berlin'e sadece toplu taşıma sistemini incelemek için gidecek adam 4-5 gün full gezer, turistik gezi hariç. Şehir güzel mi değilmi tartışılır, sistemi beğenirsiniz beğenmezsiniz ama gezmek zor iş, Başar bizi koştura koştura dolandırdı ben bir halt anlamadım açıkçası, fotoğrafları bile koşarken çekmişim sanki yav :)

Gönderilme zamanı: 27 Eyl Prş, 2012 19:50
gönderen alabay
Hm, şu an bilgisayarımda biraz problemler var, ne zaman vakit bulabilirim, bilmiyorum :(

Bütün bunları yazmak da çok vakit ister. Yani … zor.

Berlin güzel mi, değil mi derken, »güzellik« ile neyi kasteder birisi, bu da kişisel bir olay herhâlde. Bana göre Berlin »güzel«, ama Viyana’dan gelen birisi için biraz »ucube« olabilir, eminim :o Bana göre meselâ hakikaten »güzel« bir kent Prag. Ama güzellik sırf görünüş değil de, tüm hayatsa, yani iyi ve kötü taraflarıyla, o zaman bence Berlin acaip »hür« ve bu yönden de üstüngüzel bir kent.

Evet, komandolar gibi koştuk, hahaha :lol: Ama Esat, unutma, biz sadece »suriçini« gezdik (kısacası ringin iç kısmı). meselâ özel işlerimden dolayı Onkel Toms Hütte’ye de gitmem lâzımdı, orada inip, gezseydik, yine başka bir gezegen gibiydi, işte bunu anlatmak veya göstermek ÇOK vakit ister. Van Gölü, pardon Wannsee turu yapacaktık, kahvaltıda biraz çakıldık :lol:

Her neyse, evet, toplu taşımı acaip. Esat belki birşeyler yazar, ben de ek yazarım. Meselâ. Biz aslında ilk iki günde biraz bir İstanbul/Türkiye seyahati yaptık sayılır. Sonra az biraz dışarı açıldık, sırf ikimiz yanlız başımıza kalıp dolaşınca, ama yine de, doğmak bir yana, yumurta hâlindeydik. Bence :)

Bu esnada Serhat’a ve Mehmet K.’ye de selâmlar! Kadir okumaz herhâlde, ama resimleri bekleriz he! :o

Gönderilme zamanı: 29 Eyl Cmt, 2012 23:55
gönderen Esat
Berlin toplu taşıma sistemine Başar önceki mesajlarda kısaca değinmişti, verilmiş bazı linklerde var wiki kaynaklarından gerçi ben burada detaylı anlatılmasını tercih ederim ama olmuyor, bana anlat deseniz bu da mümkün değil çünkü anlamadım. Genel konuşacağım çünkü orada bulunduğum süre içerisinde tüm sistemi gezmem zaten mümkün olmadı bu açıdan iyiydi ya da kötüydü diyemem. Kent olarak beğenmedim orası kesin :) Toplu taşıması da bence bir turist için çok kolay değil, kentliler için harika bir sistem olabilir çünkü neyin nereye gittiğini, hangi sistemin ne sıklıkta çalıştığını ve gece kaça kadar çalıştığını bildikleri için bir sıkıntıları yok ama bir garip turistseniz bilemem, bana karışık geldi.

Banliyö sistemi çok gelişmiş, çok uzun yıllar önce inşa edilmiş sonrasında savaşlarda hasar görmüş ve kullanılmayan pek çok demiryolu var, kent içinde pek çok noktada demiryolu yenileme çalışmaları da vardı. Banliyölerdeki bazı istasyonlar çok bakımsız göründü bana, hatlarda aynı şekilde ama trene binince fark ediliyor ki yağ gibi gidiyorsunuz. Kentin her tarafı tren garları ile dolu desem yanlış olmaz, pek çok merkezi noktada gar var bunların bazılarında bölgesel trenlerde duruyor anladığım kadarı ile. Banliyö sisteminde bir ring bir de bu ringi kesen ve ringe girip çıkan hatlar var. Kentin çapraz garlarından bazıları yenilenmiş Südkreuz ve Westkreuz istasyonlarını çok beğendim, Ostkreuz kötü idi, bakım çalışmaları devam ediyormuş galiba ama belki de o yüzden bana kötü geldi, Nordkreuz diye bir istasyon varmı ona bakmadım :) Merkez gar zaten başlı başına bir harika ve ben istediğim gibi fotoğraflayamadım :(

Ben laf kalabalığımı yapıp fotoğrafları sonra vereceğim, tramvaylara değineyim. Başar yine özetlemişti batı tarafında tramvay hattı yok gibi, doğudan gelip Wedding' e çalışan bir hat var bir de merkez gar önünde inşa edilen bir hat vardı. Yanlız bu konuda şunu belirtmeliyim tramvaylar ikiye ayrılıyor, normal Tramvay olarak adlandırılanlar bir de MetroTram olarak adlandırılanlar, araç, ray ve istasyon olarak hiçbir farkı yok. Farkı işletme frekanslarda farklılık varmı bilmiyorum ama MetroTram hatları gecede çalışıyormuş, yani tramvay hatlarına bu gözle bakmak lazım hepsi tramvay ama gecede işleyenler MetroTram ve hat numaralarının başına M harfi var. Doğu yu çok gezemedik, Başar biraz tırsıyor yok nazi varmış bilmemne varmış, eğer güpegündüz beni orada dövecek adam varsa ben öyle Berlin in ta ortasına ..... diyorum sadece.

Metrolara diyecek bir şey yok, iyi kurgulanmış eski bir sistem. Araçlarda çok eski garip şeyler olduğu gibi yepyeni olanlarda var, dikkat çeken nokta en eskisi bile gıcır gıcır. Şimdi hangisi gece kaça kadar çalışıyordu unuttum açıkçası ama çok sık frekans ile çalışıyorlar. İstasyonlarda yenilenmiş olanlar var, yenilemesi devam edenler var. Genel olarak istasyonları beğenmedim bağlantılar güzel sadece istasyonlar arasında geçişler falan iyi, hatların entegrasyonu çok iyi ama dediğim gibi istasyonların büyük kısmını beğenmedim. Dikkat çekici güzellikte inşa edilmiş olanları var tabii. Metroda en çok dikkate değer şey, hatların birbirine bağlantılı olması, geçmişte birlikte işletilmiş olanlarda varmış, yine yakın zamanlarda bazı kapama işlemleri sırasında farklı işletme kombinasyonları da yapılabilmiş bu sayede, yine bazı noktalarda ileriye dönük planlamalar ile kullanılmayan yollar ve peronlar yapılmış bir şekilde bekliyor. Ne kadar müsrifler ya, kullanmayacakları metro istasyonu yapıyorlar! Hali hazırda devam eden tek metro inşaatı U5 hattının bağlantısı, Merkez gardan bu hatta doğru çalışan 3 istasyonluk kısa bir hat var U55 olarak adlandırılmış bu kısım U5 hattına bağlanacak.

Otobüsler ile ilgili bir şey yazamıyorum, ne inceleyebildim ne de tam anlamı ile fotoğraflarını falan çekebildim, çift katlı otobüsler çok yaygın. Hafta sonu pek çok hatta çift katlı yerine normal solo otobüsler çalışıyor. Sololar Mercedes Citaro çift katlılar yanılmıyor isem MAN idi. Bir de bu otobüslerin üst katı bence kötü idi, çok basık. Belki de sevmediğim için bilmiyorum ama bildiğin basık işte, iki büklüm.

Çok yazdım resim koymaya yer kalmadı, bir iki göz atarsınız bende resim eklerim herhalde bu arada. :)

Gönderilme zamanı: 30 Eyl Pzr, 2012 00:23
gönderen Esat
Bir kaç tramvay resmi ekleyeyim, duramadım yine.

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Gönderilme zamanı: 30 Eyl Pzr, 2012 10:48
gönderen alabay
Kısa bir kaç düzeltme yapayım …

Turistler için bu sistem zor veya şaşırtıcı değil, her yerde (sende de olduğu gibi) cep haritaları var, yanlış yapılabilecek de pek bir şey yok. Biletler de kolay. Duraklarda da herşey, ama herşey yazıyor :-) Sen ben tabiîki çok gevezelik ettiğımizden, etütler biraz aksamış olabilir.

Nordkreuz (her nedense) yok, ama var, ismi Gesundbrunnen. Südkreuz gibi gar işlevinde de.

MetroTram ve MetroBus, var olan metroya ve banliyöye ek olarak özel gösterilen, hızlı, sık ve ya 20 ya 24 saat işleyen bir hat şebekesi, öneki M. Buna ek olarak da öneki N olan gece hatlar var. Bir de öneki X olan ekspres hatlar var, bindik mi bilmiyorum.

Solo otobüsler Mercedes, Solaris ve başka bir kaç model. Çiftkatlılar MAN Lion. Ve bence basık değil, eşek gibi :-)

Doğuda nazi var demedim, Lichtenberg’te var dedim! Doğuyu yine de gezdik, zaten merkez doğuda ya. Çok daha fazla gezmememizin sebebi, çok büyük olup, yol katettirmesiydi. Yani, vakit yetmezdi. Belki farketmeden de doğudaydın, Potsdamer Platz, vs, doğu.

Ben sana benim resim ve videoları gönderdim galiba, değil mi? Dün gece yeni eve geldim, şimdi yine çıkıyorum, şu an biraz fazla yol sıkıyor.