de-M.21 » Berlin Toplu Taşıma Sistemi

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Şub Cmt, 2013 19:39

Sen Klosterstraße’de ne yaptın yahu? :-) (kloosta ştrası oku) Beraber geçmedik oradan galiba, yoksa ben mi unuttum? Berlin-Mitte, yani merkez semtte, U2 hattında bu. Çok eski. U2 hattının o kısmı beni de hep acaip sıkmıştır, öööle gidiyor, sonu gelmiyor, biraz garip. U1 yukarıdan ferah ferah gezerken, U2 alttan öyle kurt gibi geziniyor. Sonra, doğuya doğru bu hat da yukarı çıkıyor, Prenzlauer Berg (prentslaua berk oku) ve Pankow (pankoo oku) semtlerinde, U1’in Kreuzberg’teki gibi (kroytsberk oku), viyadük üzerinden gidiyor, çok daha rahat.

* oku diye yazdıklarım, Almanca bilmeyenler için, Esat yine fıttırmadan söyleyeyim de :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Ara Cmt, 2013 12:53

alabay yazdı:* oku diye yazdıklarım, Almanca bilmeyenler için, Esat yine fıttırmadan söyleyeyim de :lol:
Sana ne! İsteyen istediği gibi okur, bu her haltı denetleme huyunu kendi üzerinde uygula bize değil.

Berlin' in bitmek bilmeyen yılan hikayesi ve gayya kuyusu gibi para yiyen U5 hattı ile ilgili bir haber gördüm. Haberden anladığım kadarı ile su ile ilgili bir problemden dolayı (suları kesilmiş, İSKİ de gelip bakmıyormuş) Ocak ayına kadar kazı yapılamayacakmış :D:D

Sadede gelirsek, yer altı suları nedeni ile TBM ilerleyeyemiyormuş, orada hattın su kanalı ya da bir nehirdi galiba? onun altından geçtiğini Başar Berlin' de göstermişti ve izah etmişti biraz, yani zor bir iş yapılıyor dolayısı ile yoğun bir su sızıntısı ile karşılaşıldı ise ya da zemin çok gevşek ise durulması normal. Şu anda sadece beton kosmetik dedikleri bir işlemi yapabiliyorlarmış, sanırım ilk kazıda duvara püskürtülen sıvı betonlamayı kast ediyor olabilir.

http://www.morgenpost.de/berlin-aktuell ... toppt.html

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Ara Cmt, 2013 14:11

Sana ne! İsteyen istediği gibi okur, bu her haltı denetleme huyunu kendi üzerinde uygula bize değil.
Ulan palavracı, şubatta yazdığıma şimdi mi yanıt geliyor? Oku derken, Almanca’da »lies: xyz« olayın tercümesini yaptım. Şahsen, bilmediğim bir dilde bir şey yazarsa, telâfuzu hakkında da hiçbir bilgi olmazsa, hasta olurum ben. Hasta olmayan da teknik düşünmez. Fark!

U5/U55 inşaatı acaip zor bir olay, evet. O metro hattı pratik olarak suyun altından ve içinden geçiyor. Öyle gözükmese de. Bir zamanlar bir şeyler yazıp, bağlantılar da göstermiştim, dibi buzlayarak bile tünel kazıları yapmışlardı. Bu tünel ve istasyon yapıları tamamen izole şekilde yapılmak zorunda. Hem dipsu, hem de yandaki nehir çok su akıtıyor. İnşaatın şu an durmasının sebebi su kesintisi değil de, gelmiş suyun nereden sızmış olabileceğini tam çakamadıkları. O yüzden şu an sadece kozmetik işlerler meşgûller, ki başlarına bela gelmesin diye. Tipik Alman mühendisliği, olaya karşı müdahale yerine, olayın sebebine karşı müdahale. Ki, doğrudur. Ama Berlin’in orasından metro geçirmek çok pis bir iş, ama ne yapacaksın, geçirmek gerek, merkez orası. Bundan çoook evvel banliyö trenlerini de merkezde kuzey–batı aksında tünellere indirdiklerinde çok, çok problemler yaşanmıştı. Tünellerde nehirler, göller oluşmuştu, küf problemi feciydi, vesaire. ben gençken o tünellere çok burnumu soktum, çok korkunç ve garip mekânlardı. Eskiden, bölünmeden dolayı işlemezlerdi. Sonra yeniden işlemeye aldılar. Tüneller 80, 100 senelik. Ama bugün, yavaş yavaş, bu su problemleriyle baş ediyorlar. He, son hikâye de, nazi devrinde, savaşta bir an SS banliyö metro tünellerinde bir bomba patlatmıştı. Anında şebeke suyla doldu, bilmem kaç yüz veya bin kişi boğulmuştu. Ondan beri zaten bütün banliyö ve metro sisteminde çokça sel kapıları var, ve bundan dolayı da ben zaten Marmaray ve boğaz yakını metrolardaki durumu hep sorguluyorum. Çünkü suyun iki gücü çok korkunç: Sizma güçü, yavaş yavaş, ve bastırma gücü, âniden.

Esat, sen U55’i görmüştün, değil mi? U5’in doğu koluna binmedik galiba. O eski. U55 batı uzatması olacak. Üzücü bir hakikat ki, Berlin’in artık metro yapım paraları çok kıt. Metrosu iyise de, 70, 80 senedir plânlanan, ama yapılmayan bir kaç önemli aks var. Çok sinir bozucu bir şey :x

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Eki Cmt, 2014 13:13

Evet Berlin den yeni haberler :) aslinda yeni bir sey yok, hersey 2 sene once biraktigim gibi duruyor. Metro tunellerinde hala garip eski bir toz ve yag kokusu, hala eski vagonlar :) sorun var mi? Yok, tipik alman yaklasimi fonksiyonunu yerine getriyorsa yikilana kadar dokunma.

Gerci bu sefer Berlin i biraz daha sevdim, daha bir yasanilir buldum ama yinede soguk ve itici bir tarafi var. Baslikta defalarca bahsedilen U5 ile U55 in birlesecegi tunel gecisini herkes heyecanla bekliyor dogunun merkeze baglanmasi icin buyuk bir adim, oradaki insanlarin isini cok kolaylastiracagi soyleniyor. Bunun disinda U8 in guney ucunda bir kac istasyon kapali, U1 hattinda da viyaduk uzeri bir iki istasyonda calismalar vardi.

Berlin de goze carpan sey tramvay hatlarinin %99 unun dogu da olmasi, metrolarinda cogu batida, en onemliside pek cok aktarma noktasinda bir kat (bizim istasyonlara gore yarim kat bile degil) inip cikarak diger metro hattina geciliyor, turnike sistemide olmadigi icin aktarmalar cok hizli, handikapi istasyonlar ve ara katlar cok basik, bizim gibi ferah istasyonlara alismis insanlar icin daraltici ayrica araclarda klima olmamasi sicakta benim gbi daralan tipler icin cok fena :)

Resim

Resim

Resim

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 04 Eki Cmt, 2014 13:16

Underground işaretini kullanmışlar bu son resimde. Ben Lizbon'da gezerken Paris metrosunun art nouveau girişlerinden birini de görmüştüm . Hoş bir esinti yaratıyor böyle ufak tefek oyunlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Eki Cmt, 2014 13:27

kemal yazdı:Underground işaretini kullanmışlar bu son resimde. Ben Lizbon'da gezerken Paris metrosunun art nouveau girişlerinden birini de görmüştüm . Hoş bir esinti yaratıyor böyle ufak tefek oyunlar.
Bu tabela 1952 de Londra da yapilan toplu tasima ile ilgili bir etkinlikte Berlin kenti Wittenberg istasyonuna hediye edilmis, bu istasyonu ayrica anlatmayi planliyordum cunku cok degisik bir isletmesi var, ayni katta 3 peron 5 yol ve yanilmiyorsam 3 ayri metro hatti isliyordu, harikaydi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Eki Çrş, 2014 10:57

Bu yukarıda bahsettiğim karışık, karman çorman işletmeyi şöyle çizmeye çalıştım :) çok iyiydi ama

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: de-M.21 » Berlin Toplu Taşıma Sistemi

Mesaj gönderen alabay » 04 Ara Cum, 2020 22:07

Berlin U5 metro hattı

Bugün eski U5 metro hattı batısındaki U55 isimli uztamayla birleştirildi be U5 olarak merkezdeki Başgar istasyonundan doğudaki, Berlin sınırın biraz ötesindeki Hönow köyüne işlemeye başladı. Alexanderplatz istasyonundan Friedrichsfelde istasyonuna kadar hat 1930’da (Alman İmparatorluğu’nda) inşa edilmişti. Zamanla Hönow’a kadar uzatıldı (1973, 1988, 1989, Doğu Almanya’da). Ve şimdi nihayet batısı uzatıldı (Almanya Cumhuriyeti’nde). 22 kilomtrelik bir hat. Zamanla batıda devam etmesi öngörülüyor. Ortadaki son bölümü, 2 kilometre!, on sene sürdü ve 540 milyon € mâloldu. O bölüm hakkında yazmıştım galiba … çok zor bir aşamaydı. Yeraltını buz tutturup tünel yaptılar, falan. Berlin’in dibi bazen biraz zor, etraf su kaynıyor, her yer nehir. Üç yeni istasyon yapıldı, bir tanesi henüz açılmadı. O, Museumsinsel, bir adada. Yani, çok çılgın bir projeydi.

https://www.tagesspiegel.de/berlin/die- ... 86576.html

Kısa bir haber vermiş olayım. Uzun zamandır gidemedim, o yüzden fazla birşey anlatamıyorum.
En son alabay tarafından 04 Ara Cum, 2020 22:25 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Re: de-M.21 » Berlin Toplu Taşıma Sistemi

Mesaj gönderen langur » 04 Ara Cum, 2020 22:15

Haritada kahverengi olarak görülen yer. Alexanderplatz ile Hauptbahnof arası. Kısa gibi görünüyor ama anlatıldığı gibi çooook uzun sürdü inşaatı.Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: de-M.21 » Berlin Toplu Taşıma Sistemi

Mesaj gönderen alabay » 04 Ara Cum, 2020 22:35

Ama şu da var: Hauptbahnhof–Brandenburger Tor kısmı U55 olarak daha evvelden yapılmıştı. 1995’te başlandı, 2002’de para problemlerinden dolayı durduruldu. 2003’te yeniden inşaatına devam edildi. Sonra yine binbir problem yaşandı, atlıyorum, 2009’da nihayet işletme başladı. Yani o kısmı da 9 sene sürdü. Yılan hikâyesi :-) Alexanderplatz–Hauptbahnhof 25 sene sürdü. Plânı da ta ~1955 senesine geri gidiyor, ki o zaman Berlin Duvarı da yoktu henüz. Ah tarih.

Şimdi Brandenburger Tor–Alexanderplatz arası bitirildi. Brandenburg Kapısı. Topkapı Kanonentor :-)

Almanlar bu gibi işleri çok, ama çoook uzun zamanlarda yaparlar. Ama oldu da bitti mi, maşaallah. Daş gübü oluy. İsviçreliler biraz daha atik.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Re: de-M.21 » Berlin Toplu Taşıma Sistemi

Mesaj gönderen kemal » 05 Ara Cmt, 2020 12:17

Resim
BVG Bombardier Flexity.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: de-M.21 » Berlin Toplu Taşıma Sistemi

Mesaj gönderen alabay » 05 Ara Cmt, 2020 13:09

Ne yazık ki hattı okuyamıyorum, konumu o yüzden meçhul, ama herhâlde kentin doğusu. Batısına da artık iki kol işliyor, biri kuzeyde Wedding semtine (M13 ve 50 hatları), biri merkezin batısına, başgarın biraz ötesine, Mitte semtinin Tiergarten kısmında (M5, M8 ve M10 hatları). M Metro- demekse de, Almanya’da metroya Metro denmez, yeraltı treni denir, Untergrundbahn. Kısaltması U-Bahn. Bizde Y-Treni olurdu. Metro kent kapsamında (metropolis) hızlı bir sistem demek, o yüzden Metrobus ve Metrotram hatları M ile başlar, 24 saat işler).

Cevapla

“Toplu Ulaşım Sistemleri İncelemeler” sayfasına dön