es-M.21 » Palma de Mallorca (İspanya) metrosu

Cevapla
Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

es-M.21 » Palma de Mallorca (İspanya) metrosu

Mesaj gönderen alabay » 21 Haz Cmt, 2008 15:51

İspanya'nın Mallorca (Mayorka) adasının başkenti Palma de Mallorca yaklaşık 400.000 nüfusluk bir şehir. Turistler buna dahil değil.

2004 senesinde bu kente metro yapımı düşünülmüş, 2007 senesinde de, açkapa sistemiyle, bitirilip, bir hatlık (L1) bir şebeke işleme alındı. Ray aralığı 1000 mm, katenerli, altı tane 33 metro uzunluğunda çifttraksyonlu tren var. İkinci (L2) bir hat plânlama aşamasında (şu an ihaleler duraklamış durumda, nedeni biraz aşağıda). Sistem bana biraz İzmir metrosunu hatırlatıyor.

Buraya bunu getirmemin iki sebebi var: birincisi, Balıkesir ile mukaise edilebilecek boyutta bir kente metro sistemi yapılıyor, hem de kısa zamanda. İkincisi ama, bu yapım korkunç bir hata beliriyor.

Şu an bu metro çalışmaz hâlde. Yapımından kısa bir süre sonra, sonbahar 2007'de Balear adalarında oluşan feci yağmurlar nedeniyle, şebeke tekrar ve tekrar 2,5 m yüksekliğine kadar suyla doldu. Şimdi araştırmalar sürüyor. Suçlama, hattın bir sel bölgesinden geçmesi; tünel, yağmurlarda kerhen kanalizasyon fonksyonuna giriyor.

Bu bana neyi hatırlatıyor? İstanbul Eyüp'ü meselâ. Kâğıthane, Çinçin Deresi (?), Esenler, buralarda metro yapımları sürüyor. Peki, deprem bir yana, (oluşabilecek) su hareketlerine de dikkat edilmiş midir acaba? İnşaallah. Bu işi çok iyi bilen İspanyollar (Madrid ve Barçelona (Barselona) metroları dahi projeler) çuvallamış hâlde şu an.

Geri kalanlar, her zamanki gibi, Vikipedi'den, güzel resimler de var, bize teşvik ve esin olsun ...
http://de.wikipedia.org/wiki/Metro_de_Palma
Yanısıra, İspanyolca'dan Katalan ve Bask dili ne kadar değişik olduğunu görmek için Català ve Euskara'ya tıklayabilirsiniz, çok ilginç. İngilizce ne yazık ki bilgi çok az. Bu işin meraklıları Almanlar galiba :-) Bir de biz.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Haz Pzr, 2008 15:31

:) hehe laz müteahhitlerin sadece Türkiye de olmadığını görmek güzel tabi ama diğer taraftan mühendisliğin bir de böyle öngörülemez tarafı var böylesine öküzleme bir hata İstanbul' da yapılabilir mi? Acaba yapılmadı mı?

Mevcuttaki metroları göz önüne alır isek bu tip bir hata yok, Taksim metrosu 35 metre kadar derinde ama konum olarak denizden de 60 metre yüksekte (mezanin bölgesi) hat boyu da herhalde bir 40 metre kadar derindedir, havalimanı metrosunda ise yine yer altı istasyonlarının nerede ise tamamı su basmanı dediğimiz mesafenin üstündedir sadece Bahçelievler kesimi için böyle bir endişe olabilir ama orada hattın eğiminden dolayı su ile dolması gibi bir durum yok. Amaaaaa :) gelgelelim bizim meşhuuur T4 e :) ne diyeyim a mı diyeyim b mi diyeyim c mi diyeyim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Haz Pzr, 2008 22:24

Marmaray projesinde herhalde problem olmaz, ama Üsküdar metrosu? Dikkat! T4 müydü, evet, bir hattı dereye oturtmamış mıydılar? (oturtmamışlar mıydı yoksa, bir tanesi Türkiye Türkçesi, bir tanesi Azeri Türkçesi galiba :-) )

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Haz Pzt, 2008 09:32

Üsküdar da öyle bir problem olacağını sanmıyorum, dediğim gibi sadece deniz kenarında olmasından dolayı fizik kurallarının zorlaması var bunu çözebiliyorsanız ve drenaj yapabiliyorsanız niye problem olsun ki?

Dere yatağına oturan bir hat bildiğim kadarı ile yok (Otogar-Merter arası var ama dere ile alakası yok) M3 hattının Menderes-Çinçin arasındaki bölümü dere yatağının altından geçiyor, burada su basması ile ilgili bir sıkıntı olmaz çünkü dere zaten beton bir yatak içerisine alındı, bence burada daha çok zemin sıvılaşmasına bağlı oturma ve kaymalar göz önüne alınmalıdır.

T4 e gelince komik ama su basan yer tünel bile değil, neyse boşverin T4 ü :P :) there is no T4

Cevapla

“Toplu Ulaşım Sistemleri İncelemeler” sayfasına dön