ae-M.21 » Dubai Metrosu

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Eyl Cum, 2009 17:19

Yok yanlış yok, yaşlılığın tescillendi bir kere daha. Bu arada Türkiye' ye gidince oradan da bir Dubai yapta bir iki kare resim çek bizim için :D:D

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 06 Eki Çrş, 2010 22:54

Dubai metrosuna ek olarak bir de monoray var . 4 istasyonlu bu sistem çok güzel görüntüler vermiş.
Resim
Dubai lrt sistemi.
Resim

Resim

Resim
monorayın istasyonları:
gateway-trump tower-Palm Jumeriah hotel-atlantis aquaventure.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eki Çrş, 2010 22:57

Durak isimlerine bak hizaya gel :) sonra bana kızıyorlar niye sevmiyorsun bu herifleri diye, dillerinin rengi kahverengiden siyaha dönmüş artık. Neyse hakkaten güzelmiş ya bu monoray sistemi, gerçi araçları hiç beğenmedim, bir garip geldiler gözüme ama sistemin genel görünüşü fena değil. hoş.

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Mesaj gönderen tahir93 » 07 Eki Prş, 2010 18:11

istasyon'a girerkenki eğime bak, vay bee :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Şub Pzt, 2013 23:37

Burj Khalifa nın tepesinden metro istasyonuna bir bakış

Resim

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 05 Şub Sal, 2013 13:49

Benim anlamadığım burada zaten o kadar toplu taşımaya pek ihtiyaç yok ama adamlar metrosundan monorayına kadar herşeyi yapıyorlar. Paranın gözü kör olsun :twisted:

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 05 Şub Sal, 2013 14:08

Geleceğe doğru plânlıyorlar, bu bayağı önemli. Suudiler bunu daha anlamadılar, ama yanlarında bir iki devlet, petrol bittikten sonra, Arap köftesi mi yapcaz, yoksa yerleşim alanları mı olcaz diye düşünüyorlar. Servis, bankacılık, tatil, ikâmet, hepsi bir arada. Bu bayağı uzun süredir düşünülen bir şey, burada arada sırada sözkonusu oluyor, Türkiye’de herhâlde pek konuşulmuyor. Ama bunların böyle ilerlemelerin baş sebebi bu. En »avrupaî« köşe orası. Sonra Katar ve Oman da belki kalkınacaklar. Suudiler ne yapar, bilmem, Yemen de zor, ama gerisi uyanıyor …

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Şub Sal, 2013 15:40

Yolcu rakamları hakkında fikrim yok ama bilgi edinebileceğim bir kaynağım var, bir ara sormak lazım fikir verebilir, diğer taraftan ileriyi planladıkları bir gerçek bu metro istasyonunun hemen yanındaki otoyol pek bir Amerikanvari, yani öyle bir karayolu trafiği varmı o da tartışılır ama yapıyorlar, tabii ki paraları olduğu için zorlanmadan yapıyorlar ya da vakit kaybetmeden, altta bizans hamam taşları çıkmıyor :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Şub Cum, 2013 01:00

Dubai de anladığım kadarı ile 2 metro hattı var, Kırmızı hat nerede ise tüm sahili boydan boya geçiyor, yeşil hat ise biraz dolambaçlı düşünülmüş ve zaten uzatma planları devreye girmiş bile. Bu iki hat dışında bir monoray ve bir de tramvay hattı var anladığım kadarı ile.

Metro haritası
Resim

Bu da ücretlendirme bölgeleri, yanlış hatırlamıyorsam 5 ayrı tipte kart ile yolculuk yapılıyor, çok garibime gitmesede garip bulduğum bir de tren yerleşimi var :) öndeki bir vagonun yarısı sadece kadın ve çocuklar diğer tarafıda business class gibi ayrılmış, yolcu nasıl biniyor onu anlamadım ya neyse
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Şub Cum, 2013 16:31

Çok detaylı bilgi edinemedim ama şu kadarını söyleyeyim pik saatlerde oldukça dolu çalışıyormuş, orada çalışan bir dostuma sordum konuyu, verdiği cevap bu oldu. Sistemin tercih edilip kullanıldığını ama henüz entegrasyon ile ilgili bir takım sıkıntıları olduğunu bu anlamda çalışmaları gerektiğini de aktardı.

Tabii sizlerde biliyorsunuzdur ama bu ülkelerde iş gücü Asya kaynaklı, yani işçi kesimi Asya, büro ve yönetici takımı ise Avrupa ve herhalde Amerika ağırlıklı, Avrupa'dan çok var biliyorum da. Tabii üst seviye yöneticilerde oradaki vergi avantajları ile ferrari ye falan biniyorlar ama işçi kesiminin metroyu tercih edeceği de muhakkak, kendi halkları ne yapar bilemiyorum artık deveyemi binerler limuzine mi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Şub Cum, 2013 22:13

Limuzine. Ama şöyle ki, Suudi Arabistan’da (meselâ) yollar o denli tıkanık ki, İstanbul çocuk bahçesi. Zevksiz bir mesele. Ki Suudi Arabistan bu toplu taşım konusunda henüz taş devrinde. Riyad’ta bir tanıdığım var; elbet oradaki kanunî ve sosyal, kültürel »özelliklerden« (de) dolayı acaip bir trafik oluşuyor. BAE bu yolu seçmemiş, öyle olmak istemiyor ve kendi yolundan gidiyor, bayağı avrupavarî.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Şub Prş, 2014 20:07

Bir gidemedim şu Dubai ye be :)

Bu arada Dubai metro hattını uzatma planı yapıyormuş. RTA ceo su 35 km kadar bir ilave yapacaklarını açıklamış. 2011 Eylül ayında açılan mevcut 22.5km Yeşil Hatta 20.6 km lik ek yapılacağı, projenin 12km yükseltilmiş ve 8km yeraltı bölümü yazılıyor. Diğer uzatma Expo 2020 nin yapılacağı alanın gidecek şekilde planlanıyor, mevcut 52.1km lik Kırmızı hattın 3.5km uzatılacağı projede 12 yeni istasyon eklenecek.

Resim

http://www.railjournal.com/index.php/mi ... hannel=542

Cevapla

“Toplu Ulaşım Sistemleri İncelemeler” sayfasına dön