at-TS.09 » Viyana Toplu Taşımacılık Sistemi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Kas Cum, 2012 22:29

inşaat devam eden peronların önüne denk gelen bölümde karayolu üzerindeki köprü henüz yapılmadı ama bu hali ile dahi 5 yol işletmeye açılacak, o köprülerin yapılacağı bölgeden bir iki foto
Resim
Resim

Peronlardan çektiğim fotolar
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Bu ve benzeri bir iki tane kelli felli muhtemelen yüksek doktor mühendis bilmemne etiketli abiler ihtiyarların "yüksek sesle anlaaaattt" bağırtıları arasında projeyi anlatıyorlardı, belli saatlerde gruplara rehberlik ediyorlardı ziyarete açık bölümde.
Resim

Proje alanına ve katlara bir bakış
Resim
Resim
Resim

Gar dışındanda bir kaç kare verip bu mesajıda kapatayım, bir sonraki mesajda Rail Jet ile gidip gördüğümüz Tullnerfeld Bahnhof dan çeşitli görüntüler ve dönüşte çektiğim bir kaç kare olacak
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Kas Cum, 2012 23:01

Ben derdimi hiç kısa anlatamıyorum yav, devam fotolara :) Tullnerfeld e yaptığım kısa yolculuk ve orada çektiğim fotolar, yolda foto çekemedim, bir şey çıkmıyor :) belki spor çekimi modunda falan olurdu bilmiyorum, her ne ise,

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Gar ve gara getirilmiş demiryolu inşa araçlarından görüntüler
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Dönüşte çektiğim son resimler
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Benden bu kadar, meraklısı varsa beğenir umarım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Kas Cum, 2012 23:25

Off, deli gibi çekmişin yahu :lol:
Güzel, çok sağolasın!
doğrulayamadığım bir bilgiye göre de zaten AB ülkesi başkentlerinde bir Merkez Gar bulunması önerisi/zorunluluğu gibi bir şey var
Bunu anlamadım. Nasıl bir zorunluluk? Yani gar olması mı, gar isminin Merkez olması mı, garın merkezde olması mı? Garın merkezde olması değildir herhâlde. Bir Hauptbahnhof’un olması şart mı, bilmem. Prag’ın bir Hauptbahnhof’u var (Çekçe zor be, ismini yazmayayım şimdi …), ama öyle pek önemli değil. Ama Holeşovitse’de (yani kuzeyde) bir gar daha var, bütün önemli trafik oradan geçer.

Almanya’da (ve sanırım İngiltere’de de, ilâveten endüstrializasyonu aşırı yaşamış bölgelerin) kentlerinde böyle çokça başgarlar vardır belki (Kopfbahnhof), ve belki bunlarla birşeyler kuraclıyorlardır. Ama zorunluk olduğunu sanmıyorum açıkçası. Teknik açıdan hissedilen bir zorunluk olabilir, hani şu Stuttgart-21 gibi (ki o da çok tartışılır ve tartışılan bir konu).

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Kas Cum, 2012 23:43

Daha öncede yazmıştım bunu, bu gar konusu ilk çıktığında burada yazmışlardı bunu ama bir daha bir türlü o yazıyı bulamadım, o yüzden doğrulayamıyorum diye belirtiyorum her seferinde, zorunluluk ile öneri arasındaki AB kanunlarındaki farkları bilemem ama o yazıda her başkentte bir MERKEZ GAR bulunması zorunluluğundan bahsediyordu, bunun sebebi olarakta eski sistemde bazı kentlerde sadece yön bazlı tanımlamalar ile garlar olduğunu ama bir Merkez Gar olmadığı bunun olması yönünde çalışmaların yapılması falan filan işte, merkez ile kast şehir merkezi değil işletme olarak merkez anlamında, ama dediğim gibi AB ye göre zorunluluk falan deniyor ama bu nane sadece bizim ülkemizde böyle yutturuluyor, Türkiye'de şu anda zorla yaptırılmak istenen pek çok şeyi yapmamış ülkeler var içlerinde ki ben bu konuyu tartışmak istemiyorum seninle asla zaten.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Kas Çrş, 2012 21:12

Ara sıra küçük haberler aktarıyorum, ilgi oranı nedir açıkçası bilmiyorum ama yazıyorum işte :)

Neyse, geçenlerde 1 hafta boyunca "Aktion Scharf" diye bir çalışma yaptı işletmeci Wiener Linien, 7 gün toplam 200 kontrol görevlisi ile işletmenin çeşitli noktalarında kontroller gerçekleştirdiler, amaç biletsiz yolcudan çok yolculuk kurallarına uyulup uyulmadığını kontrol etmekti, yani çöp atma, köpekleri tasmasız ve ağızlıksız gezdirme, skateboard gibi alet edevatı istasyonlarda sürme falan :) tabii normal olarak bilet kontrolüde yapıldı, toplam 156.225 yolcunun kontrol edildiği ve 2577 biletsiz yolcuya ceza kesildiğini açıklamışlar. Diğer konularda gazetelerde yazdığı kadarı ile olumsuz bir duruma pek rastlanmamış, gerçi araçlar istasyonlar temiz denemez ama çöp atanı yakalarsan ceza kesersin başka yolu yok, eh adamda eşek değil gözüne baka baka atacak hali yok :) ama dikkat ettim bu süre içinde sanırım pek çok kişinin haberi vardı köpekler hep ağızlıklı geziyordu, bu konu ciddi çünkü sadece işletmenin keseceği ceza değil aynı zamanda polis tarafından alacağınız cezada cabası olur.

Biletsiz olayında günlük 368 kişi yakalanmış bence çok iyi rakam, yani bir haftada 257.700 € anlamına geliyor, harika para.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Kas Çrş, 2012 23:02

Benim için iyi, Viyana bir zamanlar Berlin kardeş şehri sayılırdı, bilmem belki de hâlâ öyledir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Oca Pzt, 2013 15:29

Kar temizleme çalışmalarından bir görüntü

Resim

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 14 Oca Pzt, 2013 15:38

Bu aracı çok beğendim. Bu Alman kültürü olan milletlerdeki işletmecilik ve düzen anlayışı beni mest ediyor. Harika!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Oca Pzt, 2013 18:17

btgn yazdı:Bu aracı çok beğendim. Bu Alman kültürü olan milletlerdeki işletmecilik ve düzen anlayışı beni mest ediyor. Harika!
Bunu senede bir gün burada eşcinsellerin yürüyüş/sokak partisi yaptıkları bir gün var, o gün için böyle folyolamışlardı :) değiştirmemişler öyle bırakmışlar, daha önce normal tramvay aracını folyoluyolardı geçen seneden beri bu alet :) ne demek istiyorlarsa artık. Tabii bir tane değildir bu muhtemelen, çünkü oldukça uzun bir tramvay şebekesi var, kar zamanı hepsini küremek için bir tane yetmeyebilir, bir de kışın acil durum ekipleri çalışır, evde oturanlar yazılır genelde buna, öğrenciler falan, kar bastırınca telefonlar çağırılırlar, çalıştıkları saat kadar para alırlar falan.

Dün geceden beri kar etkili, çok şiddetli değil ama bayağı yağdı, caddeler çok aşırı bir temizleme yoktu, kış lastiği ile araç kullanmaya alışıklar bir de ehliyet alırken kayma testini geçemeyen ehliyetini alamıyor burada, dolayısı ile tabii ki kaza artıyor karda ama trafiği kilit hale getirmiyor, daha çok yavaşlayan sürücüler yüzünden akışta sorun oluyor, çok kar olmamasına rağmen bugün otobüs seferlerinde sorun vardı, özellikle banliyölere gidenler ile normalde de hergün problemli olanlar daha da bir geç geliyorlardı, bazı tramvay hatlarında da kısmi gecikmeler vardı, yani 7 dk. da geleceğine 17 dk. gibi :) banliyöde ise ben şanslı idim hemen geldi trenim ama yine şehir dışına çalışan hatlarda şiddetli kar yağışı nedeni ile gecikmeler olduğu anonsu yapılıyordu. Muhabiriniz Esat Viyana'dan bildirdi, şimdi İstanbul merkez stüdyolarımızdayız.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Oca Cum, 2013 22:28

Geçen kar küreme makinesi bir tane değildir diye yazmıştım ertesi gün gazetede işletmecinin 40 ın üzerinde kar küreme aracı ile sürekli olarak hatlarını temizleme yaptığı yazıyordu ama gerçekten 40 tane bu alettenmi var ellerinde yoksa eleman doldurup istasyon temizlettikleri kamyonetleridemi saymışlar bilemedim :)

Diğer taraftan önceki gün gece yarısı başlayan bir kar yağışı var, dün çok aşırı yağdı bugünde öğleden sonra tekrar başladı, tabii 2 gündür sıkıntılar baş gösterdi. Açıkçası bu kadar çok sorun yaşanmasını hiç hoş bulmadım, tramvay hatlarının pek çoğunda gecikmeler vardı, bazı hatlarda 20 dk ve üzeri gecikmeler söz konusu oldu tabi genellikle hat kaynaklı değilde hemzeminlerdeki trafikler nedeni ile meydana geldiğini düşünüyorum, çünkü uzun süre bekledikten sonra ardı ardına aynı hatta ait tramvaylar geliyor ya da otobüsler. Otobüs hatları biraz daha fazla etkilendi gibi, gecikmeler normal olan hatlarda anormal gecikmeler, diğer hatlarda da gecikmeler ve yukarıda bahsettiğim gibi yığılmalar göze çarptı. İlk gün yollar çok iyi temizlenmedi, gerçi ben bütün gün sokakta idim nerede ise ama hiç kaza görmedim, fakat gazetede okuduklarım oldu, kayan bir yolcu otobüsü, tramvaya çarpan araçlar falan, küçük maddi hasarlı kazalar. Burada sürücüler az bir yağış gördülermi ayaklarını fren pedalına koyup araba sürerler :) yanlız Allah için kış lastiği ile araba sürmeyi biliyorlar.

Biraz da foto vereyim karlı günlerimizden, ha bu arada şu benim ikide bir de çıktığım kuleye çıkmak istedim ama hava şartları nedeni ile kapalıydı :(

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Merkez Gar a uzatılan D tramvay hattı için yapılan istasyon, daha doğrusu garın altındaki boşluğa kondurulan raylar :D
Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Bu da gecikmenin kanıtı, yuh 1 saate kadar gecikme.
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Oca Cum, 2013 23:31

Şu senin kar lâstik dediğini anlamıyorum. Sizde kanun değil mi bu? Burada kar lâstiğin olmadiğında kaza yaparsan, herşeyi sana ödetirler. Yani kışın zorunlu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Oca Sal, 2013 12:51

Wiener Linien 2012 yılı kaçak yolcu bilançosunu açıklamış :) geçen sene bayağı bir asıldılar bu işe, ceza da 68 den 100 euro ya yuvarlanınca doğal olarak daha yüksek ceza daha çok prim demek :) burada cezalar olmasa sosyal sistem 3 gün dayanmaz zaten.

Tabii hep söylüyorum istatistikten maalesef çakmıyorum, benim için zor konu fakat işletmeci 2012 de daha önce hiç olmadığı kadar düşük oranda kaçak yolcu yakalandığını, buna karşılık olarak yıllık bilet alanların sayısınında yükseldiğini açıklamış. Tabii bütün tüm hatlarda tüm yolcular kontrol edil(e)miyor bu yüzden nasıl böyle bir oran açıklayabiliyorlar bunu anlamıyorum, verilen oran sadece kontrol edilmiş yolcuyu kapsar bence.

2012 de yapılan 6,82 milyon kontrolde 2,69 oranında yani 183.000 yolcu biletsiz yakalanmış hepsinin parayı ödediğini varsayar isek 18 milyon €, vay vay vay, paraya bak :) 6 tane son model tramvay eder be. :)

Cevapla

“Toplu Ulaşım Sistemleri İncelemeler” sayfasına dön