4. sayfa (Toplam 8 sayfa)

Gönderilme zamanı: 23 Ağu Sal, 2011 11:33
gönderen Mehmet Kasım
parisin bir m1 hattı bizim istanbulun bütün raylı sistemlerimizin topladığı yolcu kadar yolcu taşıyor. bizim t1, m1 ve m2'yi toplasan bir paris m1 etmiyor. iyice düşünmek gerek.

Resim

Gönderilme zamanı: 26 Ağu Cum, 2011 13:33
gönderen alabay
Paris'te o öndeki numaralar, sanırım, kurs numaraları. Şöyle ki (burada da var), her seferin bir sefer numarası var, ona kurs numarası diyorlar. Basitçe, diyelim şu ve şu saatte 1 numaralı hatta 001 kursu işliyor. Bundan sonraki 003 olur, çünkü 002, 001'in dönüş kursu. Bu ama tabiîki çok basit anlatılmışı, burada 324 kursu da olur, 12543 de :-) Onlar genelde pek önemli değil, ama herhangi bir hattı değil de, o hattaki belirli bir treni söylemek için tabiîki çok harika bir sistem. Ayrıca, kol var, ama kollara bis eklenir, yani 7 numaralı hattın bir kolu var, ismi 7bis. Bis ek demek. Ve tabiîki peronlarda numaralar belirtilir, bu her yerde öyle, Londra'da bile (hah …).

Berlin metrosunda değil, ama banliyösünde de böyle kurs numaraları var, ama bence sadece hat kursları, tüm şebeke kursu değil (DB trenleri şebekelerinde işleyen trenlerde öyle olur, Freiburg'ta kurs numarası tren şebekesine ait, o yüzden büyük sayılı ve genelde de gösterilmez). Şu resimlerde görülen küçük beyaz rakamlar kurs numaraları, hat numaraları hep S ile başlar ve üst panelde.

http://images.google.de/search?hl=de&bt ... 4&tbm=isch

Gönderilme zamanı: 26 Ağu Cum, 2011 16:01
gönderen Mehmet Kasım
Paris'te o öndeki numaralar, sanırım, kurs numaraları. Şöyle ki (burada da var), her seferin bir sefer numarası var, ona kurs numarası diyorlar. Basitçe, diyelim şu ve şu saatte 1 numaralı hatta 001 kursu işliyor. Bundan sonraki 003 olur, çünkü 002, 001'in dönüş kursu. Bu ama tabiîki çok basit anlatılmışı, burada 324 kursu da olur, 12543 de Onlar genelde pek önemli değil, ama herhangi bir hattı değil de, o hattaki belirli bir treni söylemek için tabiîki çok harika bir sistem. Ayrıca, kol var, ama kollara bis eklenir, yani 7 numaralı hattın bir kolu var, ismi 7bis. Bis ek demek. Ve tabiîki peronlarda numaralar belirtilir, bu her yerde öyle, Londra'da bile (hah …).
dijital tabeladakler yan aracın tepesindekiler kurs no, ortasındakiler ise araç seri no diyebilirmiyiz?

aşağıdaki 2 araçta 178 ve 179 denk gelmiş. bunlar seri no mu?

tepedeki 700lü rakam ise kurs no mu?

Resim

Gönderilme zamanı: 26 Ağu Cum, 2011 22:56
gönderen alabay
Bence üstteki kurs numarası (kurs numarasının özelliği, sadece bir hattı değil, o hattaki bir treni belirlemesi, yani şu ve şu saatteki trenin sefer sayısı (kursu) şu ve şudur). Ayrıca elbet hat numaraları var, onlar da her yerde yazılı. Alttaki vagon numarasıdır herhâlde.

Gönderilme zamanı: 26 Ağu Cum, 2011 23:34
gönderen Mehmet Kasım
hımm ör. saat 15.00'da 145 nolu trenin sefer sayısı 765'dir gibi.

arada resimde koyalım. puclic transporttan bunlar.

Resim

Gönderilme zamanı: 26 Ağu Cum, 2011 23:47
gönderen alabay
Hayır, 734 numaralı tren. Trenin numarası işte seferin numarası. Trendeki vagon numarası ilgilendirmez. Önemli olan, saat şu kadar ve şukadarda 7 numaralı hattında şu ve şu istasyondan şu ve şu kurs geçer. Ama duyduğum kadarıyla orada trenlerin öyle tam saatleri yokmuş, sadece frekanslarla çalışılıyormuş, yani, dakika araları bayağı sık olduğundan, her üç dakika, her beş dakika denirmiş. Metro orada zaten muazzam dar bir ağ. Hızlı ulaşım için RER var. Bizim Paris elemanımız ne oldu, Esat?

Gönderilme zamanı: 27 Ağu Cmt, 2011 00:02
gönderen Esat
Kennst du Französisch? :) Vielleicht willst du eine Franzose diese Frage fragen? Ich habe wirklich über diese Nummern keine Ahnung. Und ich glaube fragst du mich Kemal Abi :) Er erzaehlte mir, dass der "Ich habe keine Zeit" sagte.

Oha be bu ne kötü bir cümle :P Özelden düzelt ben buraya onu kopyalarım :P:P :)

Gönderilme zamanı: 27 Ağu Cmt, 2011 01:27
gönderen Mehmet Kasım
bi de bu kısım dikkatimi çekti. metro hızlı bir iniş yapıyor. eğimi dik iniyor. acaba lastik tekerlek mi var altında. çünkü bazı resimlerde gördüm bunu.

çukurdan çıkıyor metro resmen.

Resim

Gönderilme zamanı: 27 Ağu Cmt, 2011 10:02
gönderen Esat
Bence bu resim seni yanıltıyor Mehmet, çekilme açısı ile alakalı. Orada kısa bir çıkış var aslında zaten kısa olduğu için biraz dik. Dikkat etti ise resmin en ön kısmı düzlük, sonra yükseliyor ve istasyona çıkıyor, istasyon bölgesi yine düz gibi görünüyor, yani orada bir eğim var ama o eğim daha çok viyadük üstü istayona çıkan/inen bir hat kesimi gibi.

Araçlar lastik tekerlekli değil gördüğüm kadarı ile, hem yere basacağı zemin hemde yanda yer alan sabitleme rayları yok.

Gönderilme zamanı: 28 Ağu Pzr, 2011 02:09
gönderen alabay
Esat, o senin yazdığını tam anlayamadım valla ;-)
O numaraların kurs numarası olduğunu başka bir yerde de okudum, ama usenetteki toplu taşım grubunda da bir sorabilirdim, vakit bulduğumda. Gelecek hafta falan.

Gönderilme zamanı: 28 Ağu Pzr, 2011 06:41
gönderen Mehmet Kasım
2 trenin ortasına bakınca eğim çok gibi göründü bana

Resim

Gönderilme zamanı: 28 Ağu Pzr, 2011 10:12
gönderen alabay
Bir istasyondan rampayla iniyorlar. Aynısı Berlin'de de var, Nollendorfplatz idi galiba. Veya Wittenbergplatz. U2 galiba, ya da U1. Öyle rampalar problem değil.