fr-TS.21 » Paris Toplu Taşımacılık Sistemi

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Eyl Sal, 2012 17:00

Ouuuh, MERHABAAA! :D

Kullanıcı avatarı
Kemal Çevik
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44

Pasteur

Mesaj gönderen Kemal Çevik » 18 Eyl Sal, 2012 17:26

bu resimde sağdaki metro aracı derne iniyor gibi. bu kadar sert bir çukura iniş olabiliyor mu?
6 numaralı hattın, ya da Paris ağzıyla Metro 6'nın(Charles de Gaulle/Etoile - Nation), M6 demez kimse oralarda, Pastör bulvarı tarafında viyadükten yer altındaki Pasteur istasyonuna indiği nokta. Resimler biraz aldatıcı eğim öyle aman aman değil, hele Nation'dan gelirken istasyondan kalkıp rampaya sarar trenler. 80 sene ara ile çekilmiş resimleri şurada :D

http://parisavant.com/index.php?showimage=892

Kemal ÇEVİK

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Eyl Sal, 2012 17:35

Kemal Bey hosgeldiniz diyeyim, yazismayali uzun gorusmeyeli cok uzun zaman oldu :) linkler ve bilgiler icin tesekkurler. Tramvay insaaati icin ne diyorsunuz, bana cok yavas ilerledi gibi geliyor, nerede ise 5 yil once yapilacak diye konusmustuk. Birde yeni RER trenleri herhalde Bagiş bir takim resimler yuklemisti, nasil verimlimi, eski araclardaki modernizasyon icin dusunceler neler? Biraz hizli giristim soru sormaya ama ben garip sekilde paris i tekrar gormeyi cok istiyorum, bir seyler yarim kaldi gibi hissediyorum.

Kullanıcı avatarı
Kemal Çevik
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44

İster inan ister inanma

Mesaj gönderen Kemal Çevik » 18 Eyl Sal, 2012 17:43

Canlı RATP istatistiği :D

http://www.planetoscope.com/Paris/1139- ... rance.html

Kemal ÇEVİK

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Eyl Sal, 2012 19:19

Bu arada biraz önce okuduğum bir haber, çok ilginç değil belki ama bayanın biri Paris metrosunda 8 numaralı hattın Daumesnil istasyonunda doğum yapmış. Aklıma bir zamanlar ulaşımda bir reklam filmi çekilmesi düşüncesi sırasında düşünülen senaryolardan birisi geldi bir an :) eğlenceli reklam fikirleri idi ama bizde gidermiydi bilmiyorum.

http://www.vienna.at/frau-brachte-baby- ... lt/3361436

Kullanıcı avatarı
Kemal Çevik
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44

RER

Mesaj gönderen Kemal Çevik » 18 Eyl Sal, 2012 20:27

Birde yeni RER trenleri herhalde Bagiş bir takim resimler yuklemisti, nasil verimlimi,


RER A da geçen yılın sonundan beri MI09'ları servis vermeye başladı, iki katlı MI2N ler ile düşük kapasiteli MI84'ler çalışmaya devam ederken MI61 ler yerlerini yavaş yavaş bunlara terkedecek.

SNCF RATP ortak işletmesi olan RER B de ise 30 yaşındaki MI79 (SNCF Z8100) lar yeniliyor. Neredeyse bogilerine kadar sökülüp yeniden toplanıyorlar 12,25 milyon avroya :)

Ilginç bir not, RER B'de 2010 da makinistler ayaklanıncaya kadar treni CDG-Gare du Nord arasında SNCF, ondan sonra RATP makinisti kullanırdı!

MI09 lar yepyeni araçlar, daha çok yolcu alıyor, oturma yerleri azaltılıp daha çok hareket imkanı sağlanmış, bana sanki daha sessiz gibi geldi içeriden ama bu kullanılan malzemenin yalıtım özelliğinden de kaynaklanıyor olabilir.

Yenilenen MI79 lar ise sanırım hafiflediklerinden dolayı sanki daha rahat hızlanıyorlar hissi uyandırdı bende.

Lakin en önemli husus bir MI61 ve bir MI79 orijinaline sadık kalarak yenilenecek, özel günlerde nostaljiyi ya da frenk deyişiyle "patrimoine"ı yaşatmak için.

Darısı başımıza (mı?)

Kemal ÇEVİK

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Eyl Sal, 2012 20:40

Ilginç bir not, RER B'de 2010 da makinistler ayaklanıncaya kadar treni CDG-Gare du Nord arasında SNCF, ondan sonra RATP makinisti kullanırdı!
Bu hakikatten çok ilginç bir durum? :) Bizde daha açılmadan Marmaray'da yetki kavgası yapılırken orada da böyle garip bir durum, enteresan açıkçası. :)

12,5 milyon € luk yenileme kaç aracı kapsıyor, açıkçası bana çoooook büyük bir rakam gibi gelmedi, tabii ki bu para ile yeni araç alınabilirdi diye düşünülebilir ama bilmiyorum bende şöyle bir algı var, yanılıyormuyum sizler bunu daha iyi görürsünüz. Avrupa ülkelerinde bu alımlarda kılı kırk yarıyorlar, tabii ki alım gücü yüksekliği belki kredilendirme şanslarının ve kredi verenlerinde kendi ülkelerinden olması gibi artıları var ama yine de bir aracı yenileyip modernize etme şansı var ise o şekilde kullanmayı tercih ediyorlar, yani ya çöpe gidene kadar kullanıyorlar yada çöpe gitmesini geciktirecek böyle garip yatırımlar yapıyorlar.
Lakin en önemli husus bir MI61 ve bir MI79 orijinaline sadık kalarak yenilenecek, özel günlerde nostaljiyi ya da frenk deyişiyle "patrimoine"ı yaşatmak için.

Darısı başımıza (mı?)
Bu konuda ben darısı başımıza demekten vazgeçtim, düşünün ki zorla banliyö araçları korumaya alındı mahkeme kararı ile, bu iş ile ilgilenen kişi Sirkeci gar da bir yol verinde ayıracağımız araçları koyalım diyor ama kurum işi yokuşa sürüyor. Vereceği yer zaten açıkta, araç zaten güneşin yağmurun altında beter olacak ama onu bile vermek istemiyorlar, sanki bana Gar ı kullanacaklar, ben bu zihniyet ile mücadele edemiyorum, yetemiyorum. Çünkü görüyorum ki bu konularda bir şekilde muteber olmuş kişilerin umrunda değil, açıkça "Haydarpaşa otel olsun işte" diyor, araç korunmuş korunmamış, adam raylı sistem işinde çalışıyor, ekmek yiyor ama girip nette "ya nostaljide neymiş saçmalamayın" yazıyor, yediğin ekmek boğazına durur diyeceğim ama öyle bir şeyde yok maalesef. :(:( Bu konuda çok üzgün bir insanım, dokunuyor bana.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Eyl Sal, 2012 21:20

İşte surlar (dünya için) neden önemli, belki şimdi anlıyorsundur. Bizde vagon bile önemli değil :x

Kullanıcı avatarı
Kemal Çevik
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44

Numaralar

Mesaj gönderen Kemal Çevik » 21 Eyl Cum, 2012 17:54

dijital tabeladakler yan aracın tepesindekiler kurs no, ortasındakiler ise araç seri no diyebilirmiyiz?

aşağıdaki 2 araçta 178 ve 179 denk gelmiş. bunlar seri no mu?
Sayısal tabelardaki, trenin ulaşım destek sistemimdeki kodu, evet bir tür sefer (kurs) numarası. 178 ve 179 katar numaraları, vagonları seri numaraları da şurada, örneğin S.9111

http://www.flickr.com/photos/lomokev/3738188319/

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Eki Prş, 2012 18:38

Paris in 14 numaralı metro hattının kuzey yönünde uzatılması planları işlerlik kazanmaya başlamış. Haberden anladığım kadarı ile St. Lazare istasyonundan Mairie de St Queen e kadar yapılacak 5.8 km. lik uzatma da 4 istasyon yer alacak ve 1.2 milyar € ile başlanacakmış, proje ile 13 numaralı metro hattınında rahatlaması öngörülüyormuş. Proje çerçevesinde Clichy St Ouen RER istasyonu bölgesinde bir de yeni depo inşa edilecekmiş.

Kaynak : International Railway Journal

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 12 Eki Cum, 2012 13:00

5.8 km. lik uzatma da 4 istasyon yer alacak ve 1.2 milyar € ile başlanacakmış,
Bu iş için bu para çok değil mi :shock: Kadıköy - Kartal hattı ne kadara mal olmuştu ?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Eki Cum, 2012 13:15

Bu hep duruma bakar, yapılan metro nerede ve nasıl yapılıyor diye. Berlin’deki U55’in yapımı (3 istasyon) 320.000.000,– € maliyetindeydi. Ek olarak U5’i ve U55’i birbirine bağlayacak kısımla beraber projelendirmesi 650.000.000,– €, ki tutar mı, tutmaz mı, daha mı pahallı olur, belli değil. Basit yapılabilecek metro kesimleri var, çok zor olanları var.

Cevapla

“Toplu Ulaşım Sistemleri İncelemeler” sayfasına dön