fr-TS.21 » Paris Toplu Taşımacılık Sistemi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 Ağu Pzr, 2011 13:39

http://www.rayturk.net/?p=26925

paris metrosuna merak sardım bu ara.


paris metrosu 1. hattan bir resim. araç önünde 30 yazıyor. dijital tabelada farklı bir rakam.

m1 kodunu göremedim araçta.

Resim


bu da m1'den. araçta 05 ayzıyor. sanırım flo numarası.

Resim

m3'ten bir resim. araçta 043 yazıyor. dijital de 340 yazıyor.

bunalrın esprsi nedir? araçlarda m3 kodu iç yazmıyor. içerde yazıyor olmalı.

Resim

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesaj gönderen ahmettekin » 21 Ağu Pzr, 2011 14:15

Paris Metrosu bana kalırsa kapasite ve hız açısından bizim T1'le yarışır, fakat bizim M2 ayarında RER'leri var adamların. İnanılmaz bir ağ var şehrin altında fakat bir hattan diğerine geçmek için on dakika bile yürüyebiliyorsunuz daracık koridorlardan, şehrin garları birbiriyle doğrudan bağlantılı değil ne yazık ki bana kalırsa bu önemli bir eksi çünkü hiçbir Avrupa şehrinde bu kadar fazla gar yok ve Paris'te bu garların her biri ayrı bölgelere hizmet veriyor. Gerçi benim yaptığım biraz çamur atmak oluyor, biz daha otobüs+metro aktarma sistemini beceremiyoruz, bir metro hattına besleme olsun diye o metronun ilk ve son durakları arasında yolcu taşıyan otobüs hatları açıyoruz.

Paris metrosunun bilgilendirme sisteminin benzerinin bizde olması hoşuma gidiyor ayrıca, bizimkisi çok fakir kalıyor yine ama olsun :) Paris'te ilginç olan şey şuydu bir de benim için, tüm toplu taşıma araçlarında ücret toplama İstanbul'daki gibi yapılıyor, yani otobüslere ön kapıdan biniş, metroda turnike okutma gibi ancak tramvay hattında serbestsiniz istasyonlarda bir turnike sistemi yok, araçların içinde validatörler var. Masraftan kısmak için çok güzel bir yöntem.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 Ağu Pzr, 2011 20:22


Paris Metrosu bana kalırsa kapasite ve hız açısından bizim T1'le yarışır, fakat bizim M2 ayarında RER'leri var adamların.
örneğin paris metrosu m1 hattı günde kaç yolcu taşıyor?

http://www.rayturk.net/?p=26925

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Ağu Pzr, 2011 21:44

Araçların ön göğsündeki o vagonun seri numarasıdır Mehmet, bizim araçlarımızda da var ya, bunlar biraz basitleştirmiştir belki. Öyle olduğunu bildiğimden değil tahmin ettiğimden yazıyorum ama bunu onu da söyleyeyim.

Hat numarasını hakikatten niye öyle yazmışlar bilemedim şimdi ama şunu söyleyebilirim rahatlıkla, Pariste eğer bir yolcu olarak nereye gideceğini biliyorsan ve harita ile istasyon girişlerindeki yönlendirmeleri doğru okuyorsan aracın önünde yazıya bence gerek yok, çünkü bildiğim kadarı ile Paris' te bir hat üzerinde çalışan 2 ayrı metro hattı yok, yani bizim (daha doğrusu senin Mehmet :):)) gibi ordan kol burdan sucuk önerilerini hayata geçirmemişler :) her hat ayrı.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 Ağu Pzr, 2011 22:45

aracın göbeğindeki imalatçının seri numarası ok. peki dijital tabela neden öyle? m1, m2 gibi ifadeler olması lazım değil mi? hani bizim t1 tramvaylarında 37 falan yazmasını eleştirmiştik bi ara

sucuk hat yok mu çok üzüldüm paris adına :)

benim önerilerim bilimsel değil kardeş, daha çok duygusal


bu resimde sağdaki metro aracı derne iniyor gibi. bu kadar sert bir çukura iniş olabiliyor mu?


Resim

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesaj gönderen ahmettekin » 21 Ağu Pzr, 2011 23:24

örneğin paris metrosu m1 hattı günde kaç yolcu taşıyor?
Doğru, yanılmışım, ben bizim tramvay hattını daha fazla, bu metronun da daha az yolcu taşıdığını düşünüyordum. Yine de aktarma olanaklarının böylesine geliştiği bir ağda taşıdığı 700 bin kişi normal bir değer bana kalırsa.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Ağu Pzt, 2011 02:34

m1 hattı 700 bin kişi mi taşıyo günde?

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesaj gönderen ahmettekin » 22 Ağu Pzt, 2011 03:35

raytürk'ten
16,5 km uzunluğuna sahip olan hat, günde yaklaşık 720.000 kişi taşımaktadır. 2008 yılında 213 milyon insan Paris Metrosunun 1. hattını kullanmıştır. 2012 yılında tamamen otomatikleştirilecek hatlardan biri.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Ağu Pzt, 2011 03:45

o bilgiyi okumuştumda wikipediadan alıntılamıştım. gerçekten 720 bin mi merak ettim. iyi bir başarı demektir.

bizim aynı uzunluktaki m2 hattımız 250 bin taşıyor. yani 3'te biri.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Ağu Pzt, 2011 16:26

m1, m2 gibi ifadeler olması lazım değil mi? hani bizim t1 tramvaylarında 37 falan yazmasını eleştirmiştik bi ara
Paris' te gerek görmüyorlar demek ki, aslında fazlası ile turistik bu kentte yazması gereklilik olabilir ama diyorum ya, her köşebaşında bedava haritalar var, Fransızca bilmenize gerek yok, nereden nereye gitmek istediğinizi biliyorsanız kaybolmak diye bir şey yok, tabelalar tam, yönlendirmeler tam dolayısı ile bana göre gerek yok :) Ama neden displaye öyle numaralar yazmışlar onu en iyi Kemal Çevik abimiz bilir ama o da pek ortalarda yok.

Önceki mesajında aracın içinde yazıyordur demişsin, hatırladığım kadarı ile araç içinde kapı üstü haritalarında yazıyor aracın hangi hatta ait olduğu.
şehrin garları birbiriyle doğrudan bağlantılı değil ne yazık ki bana kalırsa bu önemli bir eksi çünkü hiçbir Avrupa şehrinde bu kadar fazla gar yok ve Paris'te bu garların her biri ayrı bölgelere hizmet veriyor.
Ahmet Bey burada doğrudan bağlantı ile kast ettiğiniz mesela doğudan gelen hatların Doğu Gar ını geçerek devam etmemesi mi? Ben orada garları gezdim ama işletme sistemine çok dikkat etmedim, fakat Viyana' dan farklı olduğunu düşünmüyorum burada da 3,5 büyük Gar vardı bunlarda yön sistemine göre yapılmışlardır, yani Doğu,Batı,Kuzey ve Güney garları ve bunlara gelen trenler burada sonlanır, yani geçip giden hatlar yoktur, şimdi yeni yapılan Merkez Gar a geçilen sistemi yapıyorlar ama o da ancak Batı Gar ına bağlanabilecek, Kuzey Gar için yine tesisin altında kalan eski banliyö istasyonu kullanılmaya devam edilecek. Neyse dağıtmayayım sanırım Paris' te de bu yön sistemli demiryolu mantalitesi ile inşa edilmiş ve öyle de kalmış.

Peki bir soru sorayım Paris' in bu ana garlarını nasıl buldunuz? Yani yapı ve işlev olarak.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Ağu Pzt, 2011 17:26

kaynak. public transport

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Ağu Pzt, 2011 18:03

Bir diğer detay işletmeci RATP nin verdiği bilgilere göre Paris' te günde 12 milyon yolcu taşıyorlar, bu tabii ki tüm sistemin toplam rakamı ama korkunç bir rakam bence.

Mevcut 3 tramvay hattına ek olarak (bir de nostaljik 4 numara var diye hatırlıyorum ama görmedim, bahsedilmişti) 5 hat daha inşa edecekler, şu an hedef yılı hatırlamıyorum ama tramvay hatlarını 100 km. ye çıkartacaklarmış. Fakat şunu hatırlatalım Paris kent merkezinde işleyen tramvay hattı yok.

Cevapla

“Toplu Ulaşım Sistemleri İncelemeler” sayfasına dön