fr-TS.21 » Paris Toplu Taşımacılık Sistemi
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.rayturk.net/?p=26925
paris metrosuna merak sardım bu ara.
paris metrosu 1. hattan bir resim. araç önünde 30 yazıyor. dijital tabelada farklı bir rakam.
m1 kodunu göremedim araçta.
bu da m1'den. araçta 05 ayzıyor. sanırım flo numarası.
m3'ten bir resim. araçta 043 yazıyor. dijital de 340 yazıyor.
bunalrın esprsi nedir? araçlarda m3 kodu iç yazmıyor. içerde yazıyor olmalı.
paris metrosuna merak sardım bu ara.
paris metrosu 1. hattan bir resim. araç önünde 30 yazıyor. dijital tabelada farklı bir rakam.
m1 kodunu göremedim araçta.
bu da m1'den. araçta 05 ayzıyor. sanırım flo numarası.
m3'ten bir resim. araçta 043 yazıyor. dijital de 340 yazıyor.
bunalrın esprsi nedir? araçlarda m3 kodu iç yazmıyor. içerde yazıyor olmalı.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 102
- Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04
Paris Metrosu bana kalırsa kapasite ve hız açısından bizim T1'le yarışır, fakat bizim M2 ayarında RER'leri var adamların. İnanılmaz bir ağ var şehrin altında fakat bir hattan diğerine geçmek için on dakika bile yürüyebiliyorsunuz daracık koridorlardan, şehrin garları birbiriyle doğrudan bağlantılı değil ne yazık ki bana kalırsa bu önemli bir eksi çünkü hiçbir Avrupa şehrinde bu kadar fazla gar yok ve Paris'te bu garların her biri ayrı bölgelere hizmet veriyor. Gerçi benim yaptığım biraz çamur atmak oluyor, biz daha otobüs+metro aktarma sistemini beceremiyoruz, bir metro hattına besleme olsun diye o metronun ilk ve son durakları arasında yolcu taşıyan otobüs hatları açıyoruz.
Paris metrosunun bilgilendirme sisteminin benzerinin bizde olması hoşuma gidiyor ayrıca, bizimkisi çok fakir kalıyor yine ama olsun Paris'te ilginç olan şey şuydu bir de benim için, tüm toplu taşıma araçlarında ücret toplama İstanbul'daki gibi yapılıyor, yani otobüslere ön kapıdan biniş, metroda turnike okutma gibi ancak tramvay hattında serbestsiniz istasyonlarda bir turnike sistemi yok, araçların içinde validatörler var. Masraftan kısmak için çok güzel bir yöntem.
Paris metrosunun bilgilendirme sisteminin benzerinin bizde olması hoşuma gidiyor ayrıca, bizimkisi çok fakir kalıyor yine ama olsun Paris'te ilginç olan şey şuydu bir de benim için, tüm toplu taşıma araçlarında ücret toplama İstanbul'daki gibi yapılıyor, yani otobüslere ön kapıdan biniş, metroda turnike okutma gibi ancak tramvay hattında serbestsiniz istasyonlarda bir turnike sistemi yok, araçların içinde validatörler var. Masraftan kısmak için çok güzel bir yöntem.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
örneğin paris metrosu m1 hattı günde kaç yolcu taşıyor?
Paris Metrosu bana kalırsa kapasite ve hız açısından bizim T1'le yarışır, fakat bizim M2 ayarında RER'leri var adamların.
http://www.rayturk.net/?p=26925
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Araçların ön göğsündeki o vagonun seri numarasıdır Mehmet, bizim araçlarımızda da var ya, bunlar biraz basitleştirmiştir belki. Öyle olduğunu bildiğimden değil tahmin ettiğimden yazıyorum ama bunu onu da söyleyeyim.
Hat numarasını hakikatten niye öyle yazmışlar bilemedim şimdi ama şunu söyleyebilirim rahatlıkla, Pariste eğer bir yolcu olarak nereye gideceğini biliyorsan ve harita ile istasyon girişlerindeki yönlendirmeleri doğru okuyorsan aracın önünde yazıya bence gerek yok, çünkü bildiğim kadarı ile Paris' te bir hat üzerinde çalışan 2 ayrı metro hattı yok, yani bizim (daha doğrusu senin Mehmet :)) gibi ordan kol burdan sucuk önerilerini hayata geçirmemişler her hat ayrı.
Hat numarasını hakikatten niye öyle yazmışlar bilemedim şimdi ama şunu söyleyebilirim rahatlıkla, Pariste eğer bir yolcu olarak nereye gideceğini biliyorsan ve harita ile istasyon girişlerindeki yönlendirmeleri doğru okuyorsan aracın önünde yazıya bence gerek yok, çünkü bildiğim kadarı ile Paris' te bir hat üzerinde çalışan 2 ayrı metro hattı yok, yani bizim (daha doğrusu senin Mehmet :)) gibi ordan kol burdan sucuk önerilerini hayata geçirmemişler her hat ayrı.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
aracın göbeğindeki imalatçının seri numarası ok. peki dijital tabela neden öyle? m1, m2 gibi ifadeler olması lazım değil mi? hani bizim t1 tramvaylarında 37 falan yazmasını eleştirmiştik bi ara
sucuk hat yok mu çok üzüldüm paris adına
benim önerilerim bilimsel değil kardeş, daha çok duygusal
bu resimde sağdaki metro aracı derne iniyor gibi. bu kadar sert bir çukura iniş olabiliyor mu?
sucuk hat yok mu çok üzüldüm paris adına
benim önerilerim bilimsel değil kardeş, daha çok duygusal
bu resimde sağdaki metro aracı derne iniyor gibi. bu kadar sert bir çukura iniş olabiliyor mu?
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 102
- Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 102
- Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Paris' te gerek görmüyorlar demek ki, aslında fazlası ile turistik bu kentte yazması gereklilik olabilir ama diyorum ya, her köşebaşında bedava haritalar var, Fransızca bilmenize gerek yok, nereden nereye gitmek istediğinizi biliyorsanız kaybolmak diye bir şey yok, tabelalar tam, yönlendirmeler tam dolayısı ile bana göre gerek yok Ama neden displaye öyle numaralar yazmışlar onu en iyi Kemal Çevik abimiz bilir ama o da pek ortalarda yok.m1, m2 gibi ifadeler olması lazım değil mi? hani bizim t1 tramvaylarında 37 falan yazmasını eleştirmiştik bi ara
Önceki mesajında aracın içinde yazıyordur demişsin, hatırladığım kadarı ile araç içinde kapı üstü haritalarında yazıyor aracın hangi hatta ait olduğu.
Ahmet Bey burada doğrudan bağlantı ile kast ettiğiniz mesela doğudan gelen hatların Doğu Gar ını geçerek devam etmemesi mi? Ben orada garları gezdim ama işletme sistemine çok dikkat etmedim, fakat Viyana' dan farklı olduğunu düşünmüyorum burada da 3,5 büyük Gar vardı bunlarda yön sistemine göre yapılmışlardır, yani Doğu,Batı,Kuzey ve Güney garları ve bunlara gelen trenler burada sonlanır, yani geçip giden hatlar yoktur, şimdi yeni yapılan Merkez Gar a geçilen sistemi yapıyorlar ama o da ancak Batı Gar ına bağlanabilecek, Kuzey Gar için yine tesisin altında kalan eski banliyö istasyonu kullanılmaya devam edilecek. Neyse dağıtmayayım sanırım Paris' te de bu yön sistemli demiryolu mantalitesi ile inşa edilmiş ve öyle de kalmış.şehrin garları birbiriyle doğrudan bağlantılı değil ne yazık ki bana kalırsa bu önemli bir eksi çünkü hiçbir Avrupa şehrinde bu kadar fazla gar yok ve Paris'te bu garların her biri ayrı bölgelere hizmet veriyor.
Peki bir soru sorayım Paris' in bu ana garlarını nasıl buldunuz? Yani yapı ve işlev olarak.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bir diğer detay işletmeci RATP nin verdiği bilgilere göre Paris' te günde 12 milyon yolcu taşıyorlar, bu tabii ki tüm sistemin toplam rakamı ama korkunç bir rakam bence.
Mevcut 3 tramvay hattına ek olarak (bir de nostaljik 4 numara var diye hatırlıyorum ama görmedim, bahsedilmişti) 5 hat daha inşa edecekler, şu an hedef yılı hatırlamıyorum ama tramvay hatlarını 100 km. ye çıkartacaklarmış. Fakat şunu hatırlatalım Paris kent merkezinde işleyen tramvay hattı yok.
Mevcut 3 tramvay hattına ek olarak (bir de nostaljik 4 numara var diye hatırlıyorum ama görmedim, bahsedilmişti) 5 hat daha inşa edecekler, şu an hedef yılı hatırlamıyorum ama tramvay hatlarını 100 km. ye çıkartacaklarmış. Fakat şunu hatırlatalım Paris kent merkezinde işleyen tramvay hattı yok.