fr-TS.21 » Paris Toplu Taşımacılık Sistemi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Ağu Sal, 2011 11:33

parisin bir m1 hattı bizim istanbulun bütün raylı sistemlerimizin topladığı yolcu kadar yolcu taşıyor. bizim t1, m1 ve m2'yi toplasan bir paris m1 etmiyor. iyice düşünmek gerek.

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Ağu Cum, 2011 13:33

Paris'te o öndeki numaralar, sanırım, kurs numaraları. Şöyle ki (burada da var), her seferin bir sefer numarası var, ona kurs numarası diyorlar. Basitçe, diyelim şu ve şu saatte 1 numaralı hatta 001 kursu işliyor. Bundan sonraki 003 olur, çünkü 002, 001'in dönüş kursu. Bu ama tabiîki çok basit anlatılmışı, burada 324 kursu da olur, 12543 de :-) Onlar genelde pek önemli değil, ama herhangi bir hattı değil de, o hattaki belirli bir treni söylemek için tabiîki çok harika bir sistem. Ayrıca, kol var, ama kollara bis eklenir, yani 7 numaralı hattın bir kolu var, ismi 7bis. Bis ek demek. Ve tabiîki peronlarda numaralar belirtilir, bu her yerde öyle, Londra'da bile (hah …).

Berlin metrosunda değil, ama banliyösünde de böyle kurs numaraları var, ama bence sadece hat kursları, tüm şebeke kursu değil (DB trenleri şebekelerinde işleyen trenlerde öyle olur, Freiburg'ta kurs numarası tren şebekesine ait, o yüzden büyük sayılı ve genelde de gösterilmez). Şu resimlerde görülen küçük beyaz rakamlar kurs numaraları, hat numaraları hep S ile başlar ve üst panelde.

http://images.google.de/search?hl=de&bt ... 4&tbm=isch

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Ağu Cum, 2011 16:01

Paris'te o öndeki numaralar, sanırım, kurs numaraları. Şöyle ki (burada da var), her seferin bir sefer numarası var, ona kurs numarası diyorlar. Basitçe, diyelim şu ve şu saatte 1 numaralı hatta 001 kursu işliyor. Bundan sonraki 003 olur, çünkü 002, 001'in dönüş kursu. Bu ama tabiîki çok basit anlatılmışı, burada 324 kursu da olur, 12543 de Onlar genelde pek önemli değil, ama herhangi bir hattı değil de, o hattaki belirli bir treni söylemek için tabiîki çok harika bir sistem. Ayrıca, kol var, ama kollara bis eklenir, yani 7 numaralı hattın bir kolu var, ismi 7bis. Bis ek demek. Ve tabiîki peronlarda numaralar belirtilir, bu her yerde öyle, Londra'da bile (hah …).
dijital tabeladakler yan aracın tepesindekiler kurs no, ortasındakiler ise araç seri no diyebilirmiyiz?

aşağıdaki 2 araçta 178 ve 179 denk gelmiş. bunlar seri no mu?

tepedeki 700lü rakam ise kurs no mu?

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Ağu Cum, 2011 22:56

Bence üstteki kurs numarası (kurs numarasının özelliği, sadece bir hattı değil, o hattaki bir treni belirlemesi, yani şu ve şu saatteki trenin sefer sayısı (kursu) şu ve şudur). Ayrıca elbet hat numaraları var, onlar da her yerde yazılı. Alttaki vagon numarasıdır herhâlde.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Ağu Cum, 2011 23:34

hımm ör. saat 15.00'da 145 nolu trenin sefer sayısı 765'dir gibi.

arada resimde koyalım. puclic transporttan bunlar.

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Ağu Cum, 2011 23:47

Hayır, 734 numaralı tren. Trenin numarası işte seferin numarası. Trendeki vagon numarası ilgilendirmez. Önemli olan, saat şu kadar ve şukadarda 7 numaralı hattında şu ve şu istasyondan şu ve şu kurs geçer. Ama duyduğum kadarıyla orada trenlerin öyle tam saatleri yokmuş, sadece frekanslarla çalışılıyormuş, yani, dakika araları bayağı sık olduğundan, her üç dakika, her beş dakika denirmiş. Metro orada zaten muazzam dar bir ağ. Hızlı ulaşım için RER var. Bizim Paris elemanımız ne oldu, Esat?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ağu Cmt, 2011 00:02

Kennst du Französisch? :) Vielleicht willst du eine Franzose diese Frage fragen? Ich habe wirklich über diese Nummern keine Ahnung. Und ich glaube fragst du mich Kemal Abi :) Er erzaehlte mir, dass der "Ich habe keine Zeit" sagte.

Oha be bu ne kötü bir cümle :P Özelden düzelt ben buraya onu kopyalarım :P:P :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Ağu Cmt, 2011 01:27

bi de bu kısım dikkatimi çekti. metro hızlı bir iniş yapıyor. eğimi dik iniyor. acaba lastik tekerlek mi var altında. çünkü bazı resimlerde gördüm bunu.

çukurdan çıkıyor metro resmen.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ağu Cmt, 2011 10:02

Bence bu resim seni yanıltıyor Mehmet, çekilme açısı ile alakalı. Orada kısa bir çıkış var aslında zaten kısa olduğu için biraz dik. Dikkat etti ise resmin en ön kısmı düzlük, sonra yükseliyor ve istasyona çıkıyor, istasyon bölgesi yine düz gibi görünüyor, yani orada bir eğim var ama o eğim daha çok viyadük üstü istayona çıkan/inen bir hat kesimi gibi.

Araçlar lastik tekerlekli değil gördüğüm kadarı ile, hem yere basacağı zemin hemde yanda yer alan sabitleme rayları yok.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Ağu Pzr, 2011 02:09

Esat, o senin yazdığını tam anlayamadım valla ;-)
O numaraların kurs numarası olduğunu başka bir yerde de okudum, ama usenetteki toplu taşım grubunda da bir sorabilirdim, vakit bulduğumda. Gelecek hafta falan.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Ağu Pzr, 2011 06:41

2 trenin ortasına bakınca eğim çok gibi göründü bana

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Ağu Pzr, 2011 10:12

Bir istasyondan rampayla iniyorlar. Aynısı Berlin'de de var, Nollendorfplatz idi galiba. Veya Wittenbergplatz. U2 galiba, ya da U1. Öyle rampalar problem değil.

Cevapla

“Toplu Ulaşım Sistemleri İncelemeler” sayfasına dön