de-D.03 » Emmendingen İstasyon Dönüş
Gönderilme zamanı: 19 Kas Pzt, 2012 12:06
Freiburgun etrafında iki önemli, engellilere göre olmayan, istasyon var: kuzeyinde Emmendingen, güneyinde Müllheim. En azından Emmendingen kenti (Emmendingen ili başkenti) bu konuda basa basa, nihayet istasyonunu onarıma sürebildi. Konu zor, çünkü, istasyon kente ait değil, DBye ait, yani Alman Tren İsletmesine.
İstasyonda üç ray var. İki tanesi kuzeygüney aksı, bir tanesi sollama rayı, yani bir ICE (yht) veya yük treni geçmek zorunda olursa, iki istikametten rejyonal yolcu trenini (banliyö seviyesinde) o raya alıp, bekletirler. Ayrıca EmmendingenNeuenburg ek hattı oradan kalkışını yapar. İstasyon Basel (İsviçre) Offenburg Karlsruhe Mannheim aksında, genelde hatlar BaselOffenburg olarak işletilir, saatte bir ekspres (RE) bir de normal tren (RB) vardır.
Şimdi Freiburgtan kuzeye giden trenler kuzey peronda durduklarında sandalyeliler için in bin problemsiz. Ama Freiburga veya güneyine gide trenler, güney peronlarında durduklarında, inmek olur da, oradan sadece merdiven tahliyesi olduğundan, taşınmadan, kente çıkmak olmaz. O yüzden orta perona bir rampa yapılacak, ayrıca da bir yere bir asansör.
İlk olarak üçüncü rayı (ve ardındaki atıl dördüncü ray kalıntılarını) söktüler. Sonra ilk perondan orta perona uzanan yeraltı geçidini uzattılar. Ayrıca bütün rayları da geçen başka bir yeraltı geçidi daha var, sanıyorum, rampa aslında ona açılacak, ama şantiyeyi anlamak biraz zor, o yüzden emin değilim. Ama plânlar öyleydi.
2012 Ağustos ayından resimler:
Ve de 2012 Kasım ayından resimler. Bunlar ceple çekildiğinden, kaliteleri biraz düşük, ama gelişmeleri göstermeye yeter. Orta peronun üçüncü ray tarafı kamuya bir süre içın kapatılmış. Arkada geçici olarak bir ek peron yapılmış. Raylar da bu şekilde geçici mi, kalıcı mı, bilmiyorum. İşin çok ilginç tarafı, raylar ve şu anki arka yan peron kavisliler. Geçici olsa bile, çok itinalı çalışmışlar, lâmbadan zaman tabelâsına kadar herşey var veya yapılıyor, ek saat bile takıyorlar
Bunlara ek de, biraz istasyondaki durumu gösteren bir kaç resim, şu kırmızı trenler tipik RE/RB trenleri, mavi midibüsler Emmendingen kent otobüsleri, vs.
İstasyonda üç ray var. İki tanesi kuzeygüney aksı, bir tanesi sollama rayı, yani bir ICE (yht) veya yük treni geçmek zorunda olursa, iki istikametten rejyonal yolcu trenini (banliyö seviyesinde) o raya alıp, bekletirler. Ayrıca EmmendingenNeuenburg ek hattı oradan kalkışını yapar. İstasyon Basel (İsviçre) Offenburg Karlsruhe Mannheim aksında, genelde hatlar BaselOffenburg olarak işletilir, saatte bir ekspres (RE) bir de normal tren (RB) vardır.
Şimdi Freiburgtan kuzeye giden trenler kuzey peronda durduklarında sandalyeliler için in bin problemsiz. Ama Freiburga veya güneyine gide trenler, güney peronlarında durduklarında, inmek olur da, oradan sadece merdiven tahliyesi olduğundan, taşınmadan, kente çıkmak olmaz. O yüzden orta perona bir rampa yapılacak, ayrıca da bir yere bir asansör.
İlk olarak üçüncü rayı (ve ardındaki atıl dördüncü ray kalıntılarını) söktüler. Sonra ilk perondan orta perona uzanan yeraltı geçidini uzattılar. Ayrıca bütün rayları da geçen başka bir yeraltı geçidi daha var, sanıyorum, rampa aslında ona açılacak, ama şantiyeyi anlamak biraz zor, o yüzden emin değilim. Ama plânlar öyleydi.
2012 Ağustos ayından resimler:
Ve de 2012 Kasım ayından resimler. Bunlar ceple çekildiğinden, kaliteleri biraz düşük, ama gelişmeleri göstermeye yeter. Orta peronun üçüncü ray tarafı kamuya bir süre içın kapatılmış. Arkada geçici olarak bir ek peron yapılmış. Raylar da bu şekilde geçici mi, kalıcı mı, bilmiyorum. İşin çok ilginç tarafı, raylar ve şu anki arka yan peron kavisliler. Geçici olsa bile, çok itinalı çalışmışlar, lâmbadan zaman tabelâsına kadar herşey var veya yapılıyor, ek saat bile takıyorlar
Bunlara ek de, biraz istasyondaki durumu gösteren bir kaç resim, şu kırmızı trenler tipik RE/RB trenleri, mavi midibüsler Emmendingen kent otobüsleri, vs.