gnl-KO.10 » Klasik Avrupa Otomobiller
Gönderilme zamanı: 01 Eki Pzt, 2007 10:21
Klasik otomobil dendiğinde "Yerli Otomobiller" başlığında da değindiğim gibi sadece Amerikan otomobillerini göz önüne alamayız. Amerikanların üretildiği yıllarda Avrupa'da da çok büyük otomobil fabrikaları vardır.Ancak çok büyük bir savaşın arkasından derlenip toparlanmaya çalışmaktadırlar.
Ancak yakıt fiyatlarının çok düşük seviyelerde seyretmesi neticesinde oluşan "çok yemek yiyerek sağlıklı ol,az yiyerek her gün hasta olma"felsefesinden hareketle imal edilen çok dayanıklı ama bir o kadar da sarfiyatlı Amerikan arabaları yanında çok cılız ve sık arıza çıkaran Avrupa imali otomobillerin fazla bir rekabet şansları yoktur.
Ama işin bu tarafı bizi fazla bağlamadığından,biz yine de klasik Avrupa otomobillerine ait bilgi,belge,resim ve broşürlerimizi burada paylaşacağız.
Mustafa Noyan üstadın GAZ jeepinden ötürü bu günlerde biraz fazla Rus arabasıyla müşerref olduk farkındayım ama şunları da sizlere göstermeden edemedim.
Rus arabalarını hafızamızı zorlayarak hatırlayacak olursak,ilk aklımıza gelen arabası Moskoviç'tir.Moskoviç arabaları daha ziyade Bulgaristan'dan göç eden muhacirlerimizle giriş yapmışlardır.
Bir zaman fındık-fıstık karşılığı takasla alınarak çok ucuz fiyata satılan ZAZ marka arkadan motorlu iki kapılı arabaları da ülkemize gelmiş,ancak yedek parça ve servis yokluğu gibi nedenlerle pek uzun ömürlü olamamıştı.Aşağıya ZAZ'a ait broşürden ilginç iki resim ilave ediyorum.
Nispeten daha lüks olan Volga marka arabalar da iki kasa modeli ile arzı-endam etmişlerdir.Bu kasalardan birincisi 1955-56 model Ford'un küçültülmüş taklidi,diğeri ise 1963-64 Chevrolet'in yine küçültülmüş ve benzetilmeye çalışılmış taklididir.(Volga ve Moskoviç'in örnek resimlerini bulunca ilave edeceğim)
Daha sonraları Ruslar kendilerinin otomobil üretme işinden anlamadıklarını anladıklarından bu işi bir bilene havale etmeye karar verirler.Kendi motor fabrikaları olan VAZ Togliatti tesislerinde Fiat lisansı ile Lada markasını kısmen tadilli olmak ve bazı malzemelerini Rus Sanayiinden sağlamak kaydıyla üretmeye başlarlar.
Başka Rus malı araba ne vardı diye düşünüyorum ama benim hatırlayabildiğim bunlar.Bir zaman İŞ marka kamyonetler de vardı ama onlar da pek uzun soluklu olmamıştı.
Biz elimizdeki taş gibi Samara ve Vega modeli Lada'ları beğenmemeye devam edelim.Elin oğlu aşağıdaki Lada'ları İngiltere'ye ihraç edilmek üzere imal etmiş.
İnceleyin çok tanıdık arabalar var.Her ne kadar "kadının feministınden,arabanın komünistinden uzak duracaksın " gibi bir laf ortalarda dolaşsa da siz yine de inanmayın.
Sağdan direksiyonuna kadar herşeyi de var.
Herkese selamlar...
Ancak yakıt fiyatlarının çok düşük seviyelerde seyretmesi neticesinde oluşan "çok yemek yiyerek sağlıklı ol,az yiyerek her gün hasta olma"felsefesinden hareketle imal edilen çok dayanıklı ama bir o kadar da sarfiyatlı Amerikan arabaları yanında çok cılız ve sık arıza çıkaran Avrupa imali otomobillerin fazla bir rekabet şansları yoktur.
Ama işin bu tarafı bizi fazla bağlamadığından,biz yine de klasik Avrupa otomobillerine ait bilgi,belge,resim ve broşürlerimizi burada paylaşacağız.
Mustafa Noyan üstadın GAZ jeepinden ötürü bu günlerde biraz fazla Rus arabasıyla müşerref olduk farkındayım ama şunları da sizlere göstermeden edemedim.
Rus arabalarını hafızamızı zorlayarak hatırlayacak olursak,ilk aklımıza gelen arabası Moskoviç'tir.Moskoviç arabaları daha ziyade Bulgaristan'dan göç eden muhacirlerimizle giriş yapmışlardır.
Bir zaman fındık-fıstık karşılığı takasla alınarak çok ucuz fiyata satılan ZAZ marka arkadan motorlu iki kapılı arabaları da ülkemize gelmiş,ancak yedek parça ve servis yokluğu gibi nedenlerle pek uzun ömürlü olamamıştı.Aşağıya ZAZ'a ait broşürden ilginç iki resim ilave ediyorum.
Nispeten daha lüks olan Volga marka arabalar da iki kasa modeli ile arzı-endam etmişlerdir.Bu kasalardan birincisi 1955-56 model Ford'un küçültülmüş taklidi,diğeri ise 1963-64 Chevrolet'in yine küçültülmüş ve benzetilmeye çalışılmış taklididir.(Volga ve Moskoviç'in örnek resimlerini bulunca ilave edeceğim)
Daha sonraları Ruslar kendilerinin otomobil üretme işinden anlamadıklarını anladıklarından bu işi bir bilene havale etmeye karar verirler.Kendi motor fabrikaları olan VAZ Togliatti tesislerinde Fiat lisansı ile Lada markasını kısmen tadilli olmak ve bazı malzemelerini Rus Sanayiinden sağlamak kaydıyla üretmeye başlarlar.
Başka Rus malı araba ne vardı diye düşünüyorum ama benim hatırlayabildiğim bunlar.Bir zaman İŞ marka kamyonetler de vardı ama onlar da pek uzun soluklu olmamıştı.
Biz elimizdeki taş gibi Samara ve Vega modeli Lada'ları beğenmemeye devam edelim.Elin oğlu aşağıdaki Lada'ları İngiltere'ye ihraç edilmek üzere imal etmiş.
İnceleyin çok tanıdık arabalar var.Her ne kadar "kadının feministınden,arabanın komünistinden uzak duracaksın " gibi bir laf ortalarda dolaşsa da siz yine de inanmayın.
Sağdan direksiyonuna kadar herşeyi de var.
Herkese selamlar...