tr-KO.07 » Yerli Üretim Klasik Oto Replikaları

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

tr-KO.07 » Yerli Üretim Klasik Oto Replikaları

Mesaj gönderen Esat » 17 Kas Prş, 2011 16:08

Bu haberi bugün okudum bana oldukça ilginç geldi, açıkçası klasik otoları seviyorum ama bu ilgi detayına inme şeklinde değil, daha çok fotoğraflama ve belki binip gezme :) ama sadece o kadar. Haberin ilginçliği Porsche firmasının halen ürettiği tüm araçlar için yedek parça veriyor olması ve klasik meraklılarından parası olanların günümüz trafiğinde kullanamadığı orjinaller yerine en azından görünüm olarak aynı replikalarını yaptırmaları oldu. Bende bir Mustang mi toplatsam ne :)

http://www.lojiport.com/haberdetay/Yerl ... ilgi/31151
Antalya'da klasik otomobillerin replikasını (birebir kopyası) üreten 23 yaşındaki Kıvanç Kaya, James Dean'in efsane otomobili Porsche'un ilk üretilen serisi 356'nın speedster modelinden 20'nin üzerinde sattı. Kaya, "Replika, klasik otomobilini bozmak istemeyenler için çok önemli bir üretim" dedi.

Kıvanç Kaya için her şey 18 yaşında aldığı 1975 model Ford marka klasik otomobille başladı. Hurda olan aracı arkadaşlarıyla birlikte, bir apartmanın altındaki garajda yenileyen Kaya, Antalya sokaklarına çıkan yenilenmiş Amerikan klasiği Ford ile kısa sürede ilgi odağı oldu.

Çevresindeki birçok kişinin 'Bana da bir otomobil yapalım' sözleri üzerine replika üretime başlayan Kaya, sanayide tuttuğu işyeri küçük gelmeye başlayınca Döşemealtı'nda 2 bin metrekare alan üzerine kurulu garajı faaliyete geçirdi ve 14 ustayla hizmet vermeye başladı.

Replika otomobilin kesinlikle 'çakma otomobil' olmadığını belirten Kıvanç Kaya, "Porsche, gelmiş geçmiş tüm ürettiği modellerin yedek parçalarının halen üretimini gerçekleştiriyor. Kapı kollarından camına kadar bunları tek tek alıp farklı motor seçenekleri üzerine uygulama yapıyorsunuz. Kaportasının ise kalıplarını satın alıyorsunuz. Bu kalıplara uygun olarak kaportasını hazırlayıp güncel bir klasik otomobil üretiyorsunuz" dedi.

Kıvanç Kaya, replika otomobillerin ayrı bir tutku olduğunu, ilk üretimi tamamladığında anladığını belirtti. Kaya, "Replika otomobil her koleksiyonerin sevdiği araçtır. Mesela 1930 model bir klasiğiniz var. Üç vitesli. Bu aracın üçüncü viteste yaptığı hız 30 kilometre. Frenine bastığınızda 150 metrede duruyorsunuz. Araba yokuş çıkmıyor. Arabanızı kullanamıyorsunuz. Bu arabaya binmek için bir şeyleri güncellemek zorundasınız. O zaman koleksiyoner orijinal arabasını sergi amaçlı tutuyor, bir de keyfini sürmek için replika üretimini yaptırıyor. Biz ona müzik tesisatı, ABS, disk fren, klima, airbag gibi uygulamalar yapıyoruz" diye konuştu.

Cevapla

“Klasik Otomobiller” sayfasına dön