tr-L.10 » O Bir Dünya Markası ( BMC )

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Eyl Sal, 2008 14:03

Yavuzların motorları Fatihlere göre daha güçlü idi aynı zamanda şase ve makas yapısı da çok daha ağır tonajlı yüklere izin veriyordu tabii ki hareketli aksam da kullanılan ZF şanzıman ve diferansiyelinde bu aracın gücünde etkili olduğunu düşünüyorum, o zamanlar bunun politik sebepler ile olduğu anlatılırdı yerli üretim bu güçlü kamyonun piyasada kalmasının bazı çevrelerce engellendiği söylenirdi nitekim yine yanlış hatırlamıyor isem hemen ardından Cargo serisi Türkiye de boy gösterdi.

asan70
Abonman
Mesajlar: 15
Kayıt: 29 Eyl Cmt, 2007 13:44

Mesaj gönderen asan70 » 16 Eyl Sal, 2008 14:09

Aynı şeyler değil ama; DEVRİM ve (TOE) ZAFER otomobillerinin,İmza'nın başına gelenler gibi BMC Yavuz 'da bu konudan nasibini aldı!!!
İşin ilginci bu saydığım araçların hepsinin rakibi, bir Koç ürünü var(dı)..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Eyl Sal, 2008 14:25

Sanırım birbirimizi anladık :)

asan70
Abonman
Mesajlar: 15
Kayıt: 29 Eyl Cmt, 2007 13:44

Mesaj gönderen asan70 » 19 Eyl Cum, 2008 19:39

BMC-Volvo bağlantısı hakkında biraz ipucu-bilgi...
Kuruluş ile birlikte 5 proje ele alınmış ve aşağıda adları geçen firmalarla lisans, mühendislik, ikmal, pazarlama ve eğitim anlaşmaları yapılmıştır:

Traktör Projesi: FIAT TRATTORI-İTALYA
Dizel Motorları Projesi: FIAT TRATTORI-İTALYA
Hafif Hizmet Dizel Motorları Projesi: MITSUBISHI-JAPONYA
Kamyon ve Ağır Kamyon Motorları Projesi: DAIMLER BENZ ALMANYA,VOLVO-İSVEÇ
Aktarma Organları Projesi: ZAHRADFABRIK (ZDF)-ALMANYA
TÜMOSAN tarafından ele alınan kamyon ve ağır kamyon dizel motorları projelerinin yürütülmesi 5 Nisan 1979 tarihinde kurulan ve sermayesinin % 82.8'i TÜMOSAN'a ait olan Aksaray Motor Sanayi ve Ticaret A.Ş.(AKMOSAN)'ne devredilmiştir.Ancak 18 Haziran 1984 tarih ve 18435 Sayılı Resmi gazetede yer alan "Kamu İktisadi Teşebbüsleri hakkında 233 Sayılı Kanun hükmünde kararname"ile AKMOSAN, ASOK'a bağlanmıştır.

Ağır Kamyon Dizel Motorları Projesi için İsveç VOLVO Firmasına lisans sözleşmesi bedeli olarak 4 Milyon İsveç Kronundan 2.4 Milyon İsveç Kronu ödenmiştir. Bu proje daha sonra BMC Firmasına devredildiğinden alacaklar tahsil edilmiştir.
http://www.tumosan.com.tr/tarihce.html

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Eyl Cum, 2008 20:08

asan70 yazdı:Aynı şeyler değil ama; DEVRİM ve (TOE) ZAFER otomobillerinin,İmza'nın başına gelenler gibi BMC Yavuz 'da bu konudan nasibini aldı!!!
İşin ilginci bu saydığım araçların hepsinin rakibi, bir Koç ürünü var(dı)..
Dedim ya bahsettigimiz dönemdeki BMC nin hafif serisi araclarini hararet ve cekis problemleri nedeni ile pek begenmesemde orta tonajli Fatih ler özellikle kisa saftli olanlar ve agir tonajli Yavuz kamyonlari o dönem bu ülkedeki en iyi araclardi, emsal olarak klasmaninda Yavuz un rakibi olmadigini düsünüyorum bahsettigimiz gibi üretimi bir sekilde sonlandirilan hatta yedek parca üretimi dahi durdurularak bu arac sahiplerini Gaziantep ten kacak parca bulmaya zorlayanlarin rakip olarak cikarttigi Cargo serisinin hic bir araci da ayni tadi vermiyordu (o dönemde teknik olarak, yoksa Cargo fiyat performans olarak fena degildi)

f.sonat
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 22:53

Mesaj gönderen f.sonat » 19 Eyl Cum, 2008 20:27

Parçası ucuz olduğu için Türkiye'de ticari aracın bir numarası.Ancak araçlarına birazda kalite katmayı unutmamalı.

asan70
Abonman
Mesajlar: 15
Kayıt: 29 Eyl Cmt, 2007 13:44

Mesaj gönderen asan70 » 19 Oca Pzt, 2009 16:23

BMC krize rağmen yurtdışı satışlarına devam ediyor.Ayrıca Pakistan ve Türkiye Silahlı Kuvvetleri nin ihalelerini kazandı.Mayına dayanıklı araçta var.
İngiltere, Fransa ;İspanya;İtalya ve bir çok dünya ülkesinde BMC satılıyor..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Oca Pzt, 2009 16:54

Üzerine konuşmuştuk ama ben BMC nin diğer yerli markalar ya da ülkemizde üretim yapan markalar kadar desteklenmediğini düşünüyorum. Özellikle Otokar' ın hafif ticari piyasasından çekileceği yönündeki haberlerden sonra midibüs otobüs pazarında da yer edinmeye başlayan bir firmanın bir şekilde desteklenmesi gerektiği kanaatindeyim.

Ayrıca yurtdışı satışları düşeceğine artan ve bir şekilde geçmişten bu güne kalitesini düzeltmiş bir üretici olduğunu da düşünüyorum, bir zamanlar Levend kamyonetlerden çektiğimizi bilirim :) ama daha sonra çıkarttığı modeller ile Levend in eksiklerini giderdiler, ağır tonajlı nakliye araçlarında ise bence zaten başarılı idiler ama yeni modeller hakkında pek bir bilgim yok açıkçası Pro serisi sonrasını hiç takip edebilmiş değilim, ama dediğim gibi bu firmanın bir şekilde daha başarılı işlere imza atacağını düşünüyorum.

asan70
Abonman
Mesajlar: 15
Kayıt: 29 Eyl Cmt, 2007 13:44

Mesaj gönderen asan70 » 04 May Pzt, 2009 21:48

Resim
BMC'nin yeni askeri araçları..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 May Prş, 2009 10:43

BMC hızlı davranmış, sağ taraftaki araçlar TSK' nın son dönemde edinmek istediği Amerikan yapımı mayına dayanıklı araç konseptine çok benziyor.

Aslında ben BMC gibi bir firmadan biraz daha büyük taktik zırhlı araçlar üretmesini beklerim, bunu gerçekleştirebilecek mühendislik BMC firmasında mevcut, sonuçta 8 çeker, ilave şanzımanlı bir V8 motor üretmek zaten bir kamyon firmasının işi. Geriye kalan zırh olayının da artık gizli saklı bir tarafı kalmadı zaten herkes üretiyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

BMC zordamı?

Mesaj gönderen Esat » 10 Ağu Cum, 2012 22:04

Uzun bir yazı yazmıştım konu hakkında, ne hikmetse sayfa tırtladı mesajım gitti. Neyse kısaca toparlayayım, umarım haber doğru çıkmaz ya da bir takım sıkıntıları varsa en kısa sürede atlatırlar. Özellikle savunma sanayiinde son dönemde çok iş alıyorlardı, Kirpi araçlarını yakından görme inceleme fırsatım olmadı ama bazı videolarda gördüğüm kadarı ile oldukça sağlam araçlar, motor sıkıntısı yaratmıyorlarsa sadece bana göre askeri bir iki eksikleri var ama güzeldi. Bunun dışında otobüs ihaleleri önemli tabii, belediyelerden de çok sayıda iş almaya başlamışlardı, bakalım sonuç ne olacak.

http://www.lojiport.com/haberdetay/BMCn ... -mi_/34957
Kamyon, otobüs ve silahlı kuvvetler için taktik tekerlekli araç üretimi yapan BMC, şimdi de üretim merkezi İzmir’de belediye ile sorun yaşıyor.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, 2 Ağustos'ta yaptığı bir açıklamayla 150 adetlik otobüs ihalesini kazanmış olan BMC’nin ihale koşullarını yerine getiremediğini, belli bir süre verilmesine rağmen getiremeyeceğinin de anlaşıldığını belirterek, ihaleyi iptal etmek zorunda kaldıklarını söyledi.

150 otobüsün 50 adedini teslim ettiği belirtilen BMC için, üretimin durmasının daha da kötü sonuçlara yol açmasına kesin gözüyle bakılıyor.

İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR'İN 273 OTOBÜSÜ TESLİM EDİLEBİLECEK Mİ?

Geçtiğimiz yıl İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin otobüs ihalelerinden 273 adet otobüsü içeren bir ihaleyi de kazanmış olan şirketin, bu ihalenin gereklerini yerine getirip getiremeyeceğinin de masaya yatırıldığı ileri sürülüyor.

TEHLİKE BÜYÜYOR, SAVUNMA SANAYİ İHALESİ NE OLACAK?

BMC için tehlikeli ihale iptallerinden biri ise savunma sanayi alanında yaşanabilir.

BMC’nin halen üzerinde çalıştığı en önemli proje olan Savunma Sanayi Müsteşarlığı’nın taktik tekerlekli araç ihalesinin akıbeti üzerine çokça soru sorulmaya başlandı. Bu ihaleyi Kirpi adlı araçlarıyla kazanan şirket, şu anda ürün teslim etabını yaşıyor.

BMC’nin üretimin durması nedeniyle bu ihalenin gereklerini de yerine getirememeye başladığı ve bu yüzden Savunma Sanayi Müsteşarlığı’nın takibine alındığı da gelen bilgiler arasında.

BMC içinde yaşanan bu gelişmelerin "savunma sanayi" ve silahlı kuvvetlerin ilgili birimlerini soru işaretleriyle karşı karşıya getirdiği ileri sürülüyor.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 11 Ağu Cmt, 2012 13:30

BMC hala ucuz işçilik yerine daha sağlam işçilik ve Cummis motorlardan vazgeçerse otobüs piyasasında tekrar tutunmaya başlayabilir.

Kamyon sektörü de keza öyle. Çoğu Pro kullanıcısının şikayetleri mevcut. Ayrıca araca motor yerleştirmede sıkıntılar var vs vs vs...

BMC'yi şuan ayakta tutan askeri projelerdir. Eğer bu projelerden sağladığı gelir olmasa şuan BMC'nin satışı yapılmış olabiliridi. Bir de işin Turkcell boyutu var. Turkcell uzun bir süre boyunca temettü dağıtamıyor. Onun da etkisi yüksek olacağını düşünüyorum.

Cevapla

“Klasik Otomobiller” sayfasına dön