us-O.10 » Chevrolet Serisi Araçlar

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

us-O.10 » Chevrolet Serisi Araçlar

Mesaj gönderen Esat » 28 Eyl Cum, 2007 07:47

Bu başlık altında Chevrolet serisi araçları inceleyebiliriz sanırım, benim bu tarz araçlar ile ilgili hatırladığım babamın Steyr kamyonu hariç :) Zeytinburnu' ndaki bir dostumuzun 57 Chevy Impala sı idi, ama şu an bayağı bir tereddütlüyüm resimlere baktığımda sanki o araba daha büyüktü benim bulduğum örnekler ise biraz daha kısalar, ya iki modeli vardı ya da ben yanlış hatırlıyorum, ama içindeki genişlik, öndeki tek parça koltuk ve koldan vitesi ile benim için çok ilginç bir arabaydı, ayrıca şase sağlamlığına da hayran kalmıştım, hani Allah kazadan beladan korusun deriz ama karıştığı bir kazada dönemin sıfır aracı bir Tofaş ın şasesini U yaptığını biliyorum (Allahtan cana bir zarar gelmemişti bu kazada) Amerikan arabaları gözümüzde hep büyüklükleri, motor güçleri ve bu sağlamlıkları ile yer ettiler, 57 serisi araçlar hakkında bilgi alabilirmiyiz?
En son Esat tarafından 21 Kas Pzr, 2010 21:44 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
M.Ali Sade
Aylık Paso
Mesajlar: 56
Kayıt: 27 Eyl Prş, 2007 23:37

1957 Chevrolet

Mesaj gönderen M.Ali Sade » 28 Eyl Cum, 2007 14:04

1960 ve 70 li yıllarda ülkemizde yaygın olarak Amerikan otomobilleri kullanılır,diğer Avrupa otomobilleri bu kemikli otomobillerin yanında çok cılız ve zayıf kaldığı için yakıt ekonomilerine rağmen genellikle tercih edilmezdi.Ancak bu Amerikan otomobillerinin zirve modeli 1956 Chevrolet'tir.1955 yılında yapılan atılım 1956 yılında zirveyi yakalar ve Dünya'nın en estetik,en sağlam,en kullanışlı ve modern otomobil sanayiinin bence zirvesi olan otomobil üretilir.Ben fazla çenemi yormayayım,işte 1956 model Chevrolet'e ait broşürlerden bir kaç seçme.Karar sizlerin.


Resim
Resim
Resim

1957 Chevrolet'de aslında sistem olarak 1956 nın aynısı olmakla birlikte o yıllarda model anlayışı şimdiki ufak tefek sinyal camı,panjur değişiklikleri ile insanları uyutmak şeklinde değildir.Her yıl mutlaka farklı bir tasarım ortaya çıkarak müşteri beğenisine sunulurdu.1957 de böyle bir anlayışın neticesi.Hatta bir rivayete göre de bizde 1955-56 modeller zirve kabul edilirken Amerika'da 1957 ve hatta 1958 Chevrolet'in daha çok beğeni topladığı söylenir.

Aşağıya önce 1957 genel görünümlerini ve peşinden de el kitabından sayfalar ekleyerek iç ve şanzuman görünümleri ile teknik özelliklerini incelemenize sunuyorum.
Resim


Resim

Resim

İlk resimde gösterge tablosu ve kumanda elemanlarını görüyoruz.


Resim
Bu da düz vites seçeneğinde vites yerleri.Direksiyondan vites şu sıralar hiç bilinen bir şey olmadığı için bu resimleri özellikle ilave ettim.Viteslerin takılış raconunu önümüzdeki günlerde anlatacağım.


Resim

Bu da otomatik vites seçeneği..
Resim

Aslında bu resmin burada işi ne diye sorabilirsiniz.Son günlerde özellikle cadde ve sokaklarda, kocaman boşluklara önden girerek sürekli gel git yaparak maalesef saatlerce park edemeyen"park özürlü" pek çok insana rastlıyoruz.Şimdiki sürücü kurslarında da amaç daha ziyade ücret tahsili olduğu için bu gibi bilgiler adaylara pek öğretilmemekte.İşte bundan tam 50 yıl önce bir el kitabına arabayı park etme metodu da yazılarak kullanıcılar bilinçlendirilmiş.Otomobilde her şeyin düşünüldüğünü göstermek maksatlı ilave ettim.

Resim
İşte bir kısım teknik özellikleri.Şimdiki otomobillerle bir kıyaslayın bakalım.
Resim

Herkese selamlar...

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Mesaj gönderen abhazyalı ugur » 28 Eyl Cum, 2007 14:45

Bana Türkiyede satışa sunulanlar çok kaba geliyor.özellikle Kolos modeli

Kullanıcı avatarı
M.Ali Sade
Aylık Paso
Mesajlar: 56
Kayıt: 27 Eyl Prş, 2007 23:37

Mesaj gönderen M.Ali Sade » 28 Eyl Cum, 2007 14:53

Bahsettiğiniz Kalos modeli Chevrolet, GM'un Kore'de satın aldığı Daewoo fabrikasında üretilen Daewoo'nun, bir satış taktiği neticesinde Chevrolet olarak markalanmışıdır.Bahsettiğim klasik Chevrolet ile alakası yoktur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Yeni Chevrolet

Mesaj gönderen Esat » 28 Eyl Cum, 2007 14:55

Zaten bu başlıkta yeni modelleri anlatmıyoruz, bende yeni çıkan binek modellerinin hiçbirini 80 öncesi Amerikan arabaları ile kıyaslamam, hatta burada mevzusunu yapmaya bile değmez :) Zaten kulaktan dolma bir bilgi ama ucuz satabilmek adına asya ülkelerinde üretim yapıldığını duymuştum yeni modellerin.

çetinV
Mesajlar: 2
Kayıt: 29 Eyl Cmt, 2007 17:36

55 Chevrolet

Mesaj gönderen çetinV » 29 Eyl Cmt, 2007 19:27

Chevrolet ve Klasik kelimeleri bir araya gelince, konuyla ilgili herkesin aklına 55-56-57 Chevrolet gelir, "Tri-Chevy" olarak tüm dünyada tanınırlar. Üç sene peşisıra çıkardığı her model klasik olan ve "Golden Era", Altın Çağ olarak bir devre adını veren Chevrolet'in başarısı 1955 model ile başlamıştır.
55 Chevrolet, mekanikte ve tasarımda getirdiği yeniliklerle, sadece GM'in değil, otomobil tarihinin de bir dönüm noktasıdır.
1954'e kadar çok sorun yaratan kapalı şaft, kepçeli yağlama, 6 volt besleme gibi sistemlere 55'te son verilmiştir. İlk uzun soluklu V8 motor ( 265 C.I.D, 162hp. ) 55'le gelmiştir.
Klasik tasarımın uç noktası ve hatları optimum kullanan kupa yine 55'e aittir. İlk seri üretim otomobil olan Ford Model T normlarının sadeliğine sahiptir.
Resim
Kupa üstünde, sadece işlevsel elemanlara yer verilmiştir. İki far, hava giriş ızgarası, darbelere karşı koruyucu tampon, sinyal. İşte bu açıdan bakıldığında, pratikte Ford Model T ile 55 aynı anlayışla üretilmiştir.

55 ile yakalanan bu dönemeçten sonra, 56 ve 57'de tasarımda korkunç maliyetler göz ardı edilerek görsellik ön plana çıkarılmıştır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Eyl Cmt, 2007 20:07

GÜnümüz araçlarında bahsettiğiniz yıllardaki kadar kuvvetli motorlar bulunsa da karoseride büyük farklar var, o yıllarda oldukça geniş ve uzun araçlar tasarlanmış ve üretilmiş, uzun kuyruklar, yüksek ön çamurluklar ve ve sanırım havalandırma ve soğutma ile alakalı olarak büyük bir ön kaput, günümüzde özellikle soğutma sistemlerinin yaşadığı gelişmeler motorların daha büyük torklara ve basınca daha ufak motor kutuları ile ulaşabilir hale gelmesi, turbo sistemlerinde yaşanan gelişmelerinde karoser üzerinde etkisi olduğunu düşünüyorum. Günümüz amerikan arabaları hakkında çok bir fikrim yok çünkü yakından görme şansım olmadı ama eski amerikanların üzerinde hala benzinli motor olanların o hızlanırken çıkardığı gürleme, koldan vitesler ve azameti ile çok farklı bir yeri var.

Kullanıcı avatarı
M.Ali Sade
Aylık Paso
Mesajlar: 56
Kayıt: 27 Eyl Prş, 2007 23:37

Mesaj gönderen M.Ali Sade » 29 Eyl Cmt, 2007 23:26

Bu gecenin sahuru beklerken son numarası da epeydir sakladığım bir broşür.Bu da Chevrolet'in 1955 modelinden sonra yakaladığı üstünlüğün sonu.Hatta bizde 1956 dan sonra en çok tutulan modeli diyebiliriz.İşte 1964 model Chevrolet'e ait broşürümüz.İnceleyin daha sonra yorumlarımızı yapacağız.

Resim

Resim


Resim


Resim


Resim

Resim


Resim


Resim

Herkese selamlar...

çetinV
Mesajlar: 2
Kayıt: 29 Eyl Cmt, 2007 17:36

Mesaj gönderen çetinV » 30 Eyl Pzr, 2007 11:14

...ayrıca şase sağlamlığına da hayran kalmıştım...
  • GÜnümüz araçlarında bahsettiğiniz yıllardaki kadar kuvvetli motorlar bulunsa da
Şase sağlamlığından bahsetmiştiniz. Ben de ilk uzun soluklu V8'in 55'le geldiğini söylemiştim.İşte bu sağlam şase ve bloktan yola çıkınca modern araçların gücü aşılabiliyor.
Günümüzde 1800hp civarı modifiye edilmiş Chevroletler var :D
Klasikleri modifiye etmek te ayrı bir ilgi alanı. Ben 400hp üstü modifiye edilen araçları, günlük kullanımdaki olumsuzluklarından dolayı pek tutmam. Çünkü, hem klasik görünüşleriyle oynamak gerekiyor, hem kontrol ve yakıt problemi yaşanıyor. İki sene önce, İzmir drag yarışlarında 800hp bir aracı elinden kaçıran arkadaşımız, maalesef üç kişinin ölümüne sebep olmuştu.

Cevapla

“Klasik Otomobiller” sayfasına dön