tr-L.07 » Hızlı Geçiş Sistemi (HGS)

Cevapla
kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

tr-L.07 » Hızlı Geçiş Sistemi (HGS)

Mesaj gönderen kenanmar » 03 Eyl Pzt, 2012 03:47

Hızlı Geçiş Sistemi (HGS) 17 Eylül'den itibaren açılıyor. PTT şubeleri ve PTTMatik'lerden [ATM] HGS işlemleri yapılabilinecekmiş.
Online işlemlere açık bir sistem ve de akaryakıt istasyonları vb. işyerleri sisteme dahil olursa daha işlevsel olur kanaatindeyim.

http://www.ptt.gov.tr/index.dyn?wapp=homePage_tr

Resim

Resim

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 03 Eyl Pzt, 2012 13:02

Niye farklı farklı sistemler oluyor hep? OGS depozitolarını iade etsinler ve sadece HGS olsun madem...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Eyl Pzt, 2012 13:22

Bu sistemsizlik hep ve her yerde beliriyor. Bence de çok ilginç! Bir nevî »emin olmama«, çelişki sistemi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Eyl Pzt, 2012 13:37

alabay yazdı:Bu sistemsizlik hep ve her yerde beliriyor. Bence de çok ilginç! Bir nevî »emin olmama«, çelişki sistemi.
Sanki daha çok "ne yapacağını bilememe" :) hani onu deneyelim, bunu deneyelim, yok bu daha iyi. Elbise denemiyoruz yav, millet para verdi OGS denilen merete ve resmen kazık yedik defalarca, bozuluyor adam depozitoyu vermiyor, yok yenisini vericez bilmem ne, kullanımı zaten sıkıntılı, ben eminim bizim yaptığımız gibi pek çok şirket kullanıyordu. OGS başka aracın ama geçiyorsun, sonra işin yoksa git orada döküm al, tek tek izah et, ohhh tamam düzeltiliyor ama herkesi uğraştırıyor. Halbuki daha pratik bir sistem yap, herkeste olsun. Şimdi incelemedim mesajı ve sistemide yani E-Devlet şifresi gibiyse boş iş derim, bazı konularda çok garibiz, adam türk vatandaşları için bir şey üretiyor ama bunun için türkiye de olman lazım ama yurtdışından da bunu kullanmak istiyorsun, mümkün değil, ulan biz Türk vatandaşı değil miyiz? Sinir oluyorum bazen. Neyse dağıtmayayım konuyu :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Eyl Pzt, 2012 19:49

Yörük sistem :lol:

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 05 Eyl Çrş, 2012 15:38

Bir deli kuyuya 30 TL atmış 40 akıllı çıkaramamış :)

-------------------------------------------------------------------------------------

HGS'de 30 lira sınırına tepki yağıyor

30 TL’Yİ KİM BELİRLEDİ

Kartlı Geçiş Sistemi'nin (KGS) yerini alması planlanan Hızlı Geçiş Sistemi'nde (HGS) 30 lira bakiyenin altındaki geçişlerin 'kaçak' olarak değerlendirilecek olması tüketicileri ayağa kaldırdı. Tüketici örgütleri belirlenen kriterin değişmemesi durumunda uygulamanın tamamının iptali için mahkemeye gitmeye hazırlanıyor. Ankara'dan gelen haberlere göre ise bu sınırı kimin belirlediği belli değil.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Karayolları Genel Müdürlüğü yetkilileri asgari 60 liralık yükleme sınırını da 30 liranın altına kara listeye alma sınırını da PTT Genel Müdürlüğü'nün belirlediğini söylerken; PTT Genel Müdürü Osman Tural, "Bunu Karayolları Genel Müdürlüğü belirledi" dedi.

Karayolları Genel Müdürlüğü yetkilileri, "Tüm şartları belirleye PTT'dir. Biz hiçbir şart ya da sınırlama ileri sürmedik" diye konuştu.

Üst düzey bir yetkili, "Köprü ya da otoyoldan bir araç geçtiğinde biz geçiş numarasını alıp, PTT'ye bildiriyoruz. Geçişi yapan aracın kim olduğu, kartında yeterli bakiye bulunup bulunmadığı bizi ilgilendirmiyor. PTT ile yaptığımız protokole göre biz geçen araç numarasını PTT'ye bildirip, 1 hafta içinde hesabımıza ücretin yatırılmasını isteyeceğiz" dedi.

PTT'nin vatandaşın 'yetersiz bakiyesi' nedeniyle zor duruma düşmemek için 'depozito' olarak 30 lirayı hesapta tutmasını istemiş olabileceğini belirten yetkili, bankaların da verdikleri OGS'ler için bireysel hesapta belli bir miktar bulundurma zorunluluğu olduğunu anımsattı. Aynı yetkili HGS'nin KGS'ye göre yüzde 20 daha ucuz olduğunu belirterek, vatandaş kullanımı arttıkça KGS gişelerinin azaltacağını, zamanla tek geçişe düşeceğini söyledi.

Vatandaşın tek gişede uzayan kuyruğu gördükçe HGS veya OGS'ye döneceğini tahmin ettiklerini anlatan yetkili, "Hem ucuz hem hızlı geçiş olsun, diyen vatandaş HGS'ye geçecek. Ancak her şeyin bir bedeli var, KGS'de dilediği kadar ve dilediği zamanda yükleme yapabilirken, HGS'de belirlenen limite uymak zorunda olacak" dedi.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Karayolları Genel Müdürlüğü'nün 17 Eylül’den itibaren ülke genelinde başlatmayı planladığı HGS uygulaması yaklaşık 8 milyon KGS kullanıcısını yakından ilgilendiriyor.

Uygulamada birinci sınıfta yer alan otomobil sahiplerinin, HGS etiketlerine en az 60 lira yüklemesi gerekirken, bakiyeleri 45 liranın altına düştüğünde kendilerine uyarı mesajı gönderilecek. HGS etiketindeki bakiye 30 liranın altına düştükten sonra 'kara listeye' alınacak ve yapılan geçişler da 'kaçak' olarak değerlendirilecek. Araç sürücüsüne de cezai işlem için tebligat yapılacak.

Yasal süre içinde HGS etiketindeki para miktarını 30 liranın üzerine çıkaran sürücünün geçiş ücreti yatırdığı paradan düşülerek ceza uygulanmayacak, ancak yasal süre içinde yeterli parayı yatırmayan sürücünün aracına kaçak geçiş muamelesi yapılacak.


30 TL’Yİ KİM BELİRLEDİ


Ankara'dan gelen haberler göre ise bu sınırı kimin belirlediği belli değil.

Karayolları Genel Müdürlüğü yetkilileri asgari 60 liralık yükleme sınırını da 30 liranın altına kara listeye alma sınırını da PTT Genel Müdürlüğü'nün belirlediğini söylerken; PTT Genel Müdürü Osman Tural, "Bunu Karayolları Genel Müdürlüğü belirledi" dedi.

Karayolları Genel Müdürlüğü yetkilileri, "Tüm şartları belirleye PTT'dir. Biz hiçbir şart ya da sınırlama ileri sürmedik" diye konuştu.

Üst düzey bir yetkili, "Köprü ya da otoyoldan bir araç geçtiğinde biz geçiş numarasını alıp, PTT'ye bildiriyoruz. Geçişi yapan aracın kim olduğu, kartında yeterli bakiye bulunup bulunmadığı bizi ilgilendirmiyor. PTT ile yaptığımız protokole göre biz geçen araç numarasını PTT'ye bildirip, 1 hafta içinde hesabımıza ücretin yatırılmasını isteyeceğiz" dedi.

PTT'nin vatandaşın 'yetersiz bakiyesi' nedeniyle zor duruma düşmemek için 'depozito' olarak 30 lirayı hesapta tutmasını istemiş olabileceğini belirten yetkili, bankaların da verdikleri OGS'ler için bireysel hesapta belli bir miktar bulundurma zorunluluğu olduğunu anımsattı. Aynı yetkili HGS'nin KGS'ye göre yüzde 20 daha ucuz olduğunu belirterek, vatandaş kullanımı arttıkça KGS gişelerinin azaltacağını, zamanla tek geçişe düşeceğini söyledi.

Vatandaşın tek gişede uzayan kuyruğu gördükçe HGS veya OGS'ye döneceğini tahmin ettiklerini anlatan yetkili, "Hem ucuz hem hızlı geçiş olsun, diyen vatandaş HGS'ye geçecek. Ancak her şeyin bir bedeli var, KGS'de dilediği kadar ve dilediği zamanda yükleme yapabilirken, HGS'de belirlenen limite uymak zorunda olacak" dedi.


"TOPTAN İPTALİ İÇİN YASAL SÜREÇ BAŞLATIRIZ"

Kararın üzerine uygulamayı anayasaya aykırı bulan tüketici örgütleri büyük tepki gösterdi. Tüketiciler Birliği Onur Kurulu Başkanı Aydın Ağaoğlu, uygulamanın kabul edilmesinin mümkün olmadığını ve geri adım atılmadığı takdirde yasal sürecin başlatılabileceği uyarısında bulundu.

Ağaoğlu, "Bunu kabul etmek mümkün değil. Yüz binlerce vatandaşın cebindeki para alınıp faizsiz olarak kullanılmak isteniyor. Ülkenin milli serveti olan bu insanların zaman kaybı ve akaryakıt ziyanı gibi unsurların önüne geçilmesi açısından bu türlü hızlı geçişlerin özendirilmesi gerekirken, 30 lira bakiyenin asgari limit olarak belirlenmesi ve altının kaçak geçiş olarak uygulanması asla kabul edilemez.

"30 LİRASI OLMAYAN VATANDAŞIN SEYAHAT ÖZGÜRLÜĞÜ OLMAYACAK"

"Yani cebinde 30 lirası olmayan vatandaş seyahat özgürlüğünden mahrum kalacak. Bu anayasa ihlalidir. Eşitlik, sosyal devlet ve tüketicilerin korunması ilkelerine aykırıdır. Eğer, bu uygulamadan ötürü bir tüketici herhangi bir cezaya maruz kalırsa; yani hesabında 29 lira olduğu halde cezalı geçişe muhatap olursa bu yargı tarafından iptal ettirilir. Ayrıca, bu uygulamadan vazgeçilmediği takdirde, konu Tüketiciler Birliği'nin hukukçuları tarafından incelenerek uygulamanın toptan iptali için dava açılabilir.

Uygulamanın ne adil ne de hakkaniyete uygun olduğunu belirten Ağaoğlu, bu tarz düzenlemeler yapıldığında toplum çeşitli kesimlerinin görüşünün alınmasının da önemine vurgu yaptı.

Ağaoğlu, "Masa başında bir takım düzenlemeler yapılıyor, sonucunda da böyle çarpık durumlar ortaya çıkıyor. Bu tür düzenlemeler yapılırken mutlaka sivil toplum kuruluşlarının, akademik çevrelerin ve baroların görüşlerinin alınması gerekir" dedi.



DEVLET BEDAVA FON OLUŞTURUYOR

Tüketici Dernekleri Federasyonu (TÜDEF) Başkanı Ali Çetin de uygulamanın hem mantığa hem de yasa yapma tekniğine aykırı olduğuna dikkat çekerek, asıl amacın devletin vatandaşın cebindeki parayla bedava fon oluşturmak olduğunu söyledi.

Çetin şöyle konuştu:

"OGS'lerde 20 liralık dolum yapıp bu miktar bitene kadar kullanabiliyoruz. Bunda bir sorun yok ancak 30 liranın altına 'kaçak' uygulamasının mantıkla bağdaşır hiç bir yönü yok. Böyle bir şey olursa iptali için doğrudan dava açarız. Siz, 8 liralık bir alacak için 30 lirayı zorunlu kılarsanız, önceden para tahsil etmiş olursunuz bu da hem akla, hem yasa yapma tekniğine hem de ticari teamüllere aykırı bir durumdur.

"Bir işlemin suç ya da 'kaçak' kaçak olarak belirlenmesi için bir kanun gereklidir. Bu da şöyle suç olmaz. Bir araç sahibinin hesabında geçisi kadar para varken, uygulanırsa bu yasaya aykırıdır. Bunun tek nedeni olabilir. Ulaştırma bakanlığı, tüketicilerin kullanmadığı bir parayı kendisi için bir fon oluşturmak için kullanıyor. 45 lirayken uyarı gidiyorsa bir milyon araçta bu 45 milyon lira eder... Devlet kendine vatandaşın cebinden kullanacağı bedava bir fon oluşturuyor."

Emek Kaplangil - Aysel Alp5 Eylül 2012
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/21386996.asp
-------------------------------------------------------------------------------------

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 08 Eyl Cmt, 2012 09:10

Bir deli kuyuya 30 TL'lik HGS attı, sanırım Bakan Binali Yıldırım o taşı çıkardı :)

-------------------------------------------------------------------------------------
HGS'de 30 lira zorunluluğu kalktı, artık parası olmayan bile geçiş yapabilecek

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, kamuoyundan gelen tepkileri üzerine geri adım attı ve 17 Eylül'de hizmete girecek Hızlı Geçiş Sistemi (HGS) için daha önce açıklanan kart bakiyesinde en az 30 lira bulunma zorunluluğunu kaldırdı. Açıklamada, kart bakiyeleri ile ilgili olarak HGS abonelerine gerektiğinde bilgilendirme-uyarı mesajları gönderileceği vurgulanarak, şunlar kaydedildi: ''Ücret hesap tablolarında yer alan liste uygulamaları hizmet içi uygulamalar olup, yalnızca bakiye durumlarının takibi ve sürücülerin bilgilendirilmesine yönelik olacaktır. Geçişe yeterli bakiyesi olan herkes HGS hizmetinden yararlanabilecek, bu listelerde yer alan hiçbir kimseye cezai işlem uygulanması söz konusu değildir. HGS gişelerinden ilk etiket/kart alımlarında hesaba en az yatırılması gereken ücretler de yarıya indirilmiş olup, araçların sınıf ve cinsine göre aşağıdaki şekilde yeniden belirlenmiştir. 1. Sınıf: 30 lira, 2. Sınıf: 37 lira, 3. Sınıf: 53 lira, 4. Sınıf: 67,50 lira, 5. Sınıf: 81,50 lira.


Parası olmayana 7 günlük süre
KART bakiyesinin geçiş ücretini karşılamadığı durumlarda HGS abonelerine, geçişten sonra 7 gün içerisinde hesaplarına para yatırmaları durumunda cezai işlem uygulanmayacak. Ayrıca HGS abonesi olmadığı halde HGS gişelerinden geçiş yapan sürücüler de 7 gün içerisinde abone oldukları takdirde herhangi bir cezai işleme tabi tutulmayacaklar.
http://www.aksam.com.tr/hgsde-30-lira-z ... 7479h.html
-------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Eyl Cmt, 2012 10:53

İyi en azından birileri aklı selim davranmışta bazı şeyleri düzeltmiş, bu işler nedense hep hizmetten ziyade gelir kapısı olarak görülüyor, tamam hizmeti verirken para da kazan zarar etme ama milleti inek gibi sağmanın da bir alemi yok.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 17 Eyl Pzt, 2012 18:25

----------------------------------------------
HGS Müşteri Hizmetleri
http://212.175.152.55/bosCSC/
----------------------------------------------
sitede ayrıntılı biçimde ve fotolarla HGS kullanımı anlatılmış durumda.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Eyl Pzt, 2012 20:14

Tabii ki sizler kullanınca karar vereceksiniz iyimi kötümü ama ben bir mahsur gördüm, sistemin sunumuna kulp bulmayacağım reklamını pazarlamasını istediğin gibi yaparsın sorun değil :) yanlız kamyon olayında 3 dingilli kamyonlar için ayrıca belirtilmiş bu araçlar 3. sınıf için hgs alacak ama geçiş esnasında arka dingili kaldırmış ise 2. sınıf ödeyecektir demişler, bilmem çokmu komplocu yanaşıyorum olaya ama temelimde kamyonculuk olduğu için :) her ne kadar çok kısa bir süre yapmış olsamda baba mesleği diyelim, böyle bir esneklik sağlarsan adamın gözü kesiyorsa yüklü iken de o dingili kaldırır, tamam 15 ton yükle istesede kaldırmaz belki ama mümkün olan yük ile kaldırır, bu pek çok açıdan bence mahsurlu, hem hak yeme var içinde, hemde adam yüklü iken "ne fazla ödiyecem lan" dedi kaldırdı, peki orada makas kırdı bir şey oldu kaldı, ya da kazaya sebebiyet verdi o zaman? Sorun çıkar yani, tamam çok ekstrem bir şeyden bahsettim, öyle yapılsa bile çok nadiren meydana gelebilecek bir hadise belki ama yine de öyle işte :) gözüme çarptı yazayım dedim.

Bunun dışında bazı araçlar için modeline varıncaya kadar aletin camda nereye yapıştırılacağını falan yazmış olmaları güzel, bu konuda sıkıntı yaşayan sürücüler oluyor çünkü, sonra bir sürü tantana yaşanıyordu. Bunları kartı alanlara yazılı olarakta vermeleri lazım, aldığı sınıfa göre tüm araçlara uygulamayı anlatan, sonrasında çıkan sorunlarda adam geldiğinde kardeşim bak sana imzalatıp vermişim, oku yapıştır demişim, sorun senin deme şansın olur. Hep sözlerimizle övünürüz "söz uçar yazı kalır" demişiz ama maalesef bunu uygulamıyoruz.

Tam olarak baştan sona okumadım ama dingil açıklığı standartmı? Mesela BMC nin küçük tek dingil kamyonlarında bile dingil açıklığı farklı araçlar vardı, sistem sadece yere basan teker sayacak herhalde.

Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön