ist-L.07 » Bayrampaşa Otogarı

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

ist-L.07 » Bayrampaşa Otogarı

Mesaj gönderen kenanmar » 02 Eyl Pzr, 2012 02:54

-----------------------------------------------------------------------------------
Türkiye’nin ve Avrupa’nın en büyük otogarı olma unvanını elinde bulunduran İstanbul Otogarı, bu kente hiç de yakışmayan manzaralara ev sahipliği yapmaya devam ediyor. Şiddetli yağışlarda bodrum katları tamamen suyla dolan ve insanların boğulma tehlikesi geçirdiği otogarla ilgili şikâyetler, son günlerde artış gösterdi. Okulların açılış tarihi yaklaşırken, tatilcilerin dönüşe geçmesi, otogarda büyük yoğunluğa yol açtı. Zaten yıllardır düzensizliği nedeniyle tepki çeken otogar, şu günlerde adeta arapsaçına döndü. Alo Habertürk Acil Şikayet Hattı’na mesaj bırakan okuyucularımızdan büyük bir bölümü, otogardaki ücretsiz servisler ve alt kattaki çöplerle ilgili serzenişte bulunuyor. İşte o mesajlardan biri:

‘ALT KATLAR ÇÖP İÇİNDE’
“10 günlük tatilin ardından karayoluyla İstanbul’a döndüm. Çıldırtan bir trafiğin ardından güç bela otobüsümüz otogara girdi. İçerideki yoğunluk da en az köprü trafiği kadar saç baş yolduruyordu. Otogarın alt katlarını dolaşarak yukarıya doğru çıktık. Ancak bu sırada gördüğüm manzara inanılmazdı. Otogarın bodrum katları adeta çöplüğe dönmüş. Bir yanda çürümeye terk edilmiş atıl durumdaki dükkânlar. Diğer yanda etrafa saçılmış çöpler. Alt katlar çöplükten geçilmiyor. Bu sırada bazı firmaların yolcularını alt katlarda indirdiklerine şahit oldum. Karanlık ve pislik içinde olan bu katlarda yolcu indirilmesi akıl kârı değil. Bütün bunlardan sonra otobüsümüz yukarıya çıktı ancak bu sefer de servis sorunuyla karşılaştım. Firmalara ait ücretsiz servisler o kadar düzensiz ki, bulabilmek mümkün değil. 20 dakika boyunca kendi servisimi aradım ancak bulamadım, sinirlendim ve elimde bavullar, yorgun argın halimle metroya gittim. İstanbul gibi bir dünya kentinde, her gün binlerce kişinin hizmet aldığı bir tesiste bu yaşananlar gerçekten çok üzücü. Yetkililerin otogar konusuyla ilgilenmesini rica ediyorum.” 01 Eylül 2012 Cumartesi
http://www.haberturk.com/yazarlar/esra- ... medi-gitti
-----------------------------------------------------------------------------------


Not: Başlık tarafımdan "Esenler Otogarı ve Rezilliği" olarak isimlendirilmiştir.

Esat

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Eyl Pzr, 2012 11:19

Temizleyiciler yok mu orada? Bir havalimanından farkı ne? Vay vay vay …

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Eyl Pzr, 2012 18:12

Yeni bir şey değil ki, açıldı açılalı öyle. Açıldığı günden beri alt katlar her türlü rezilliğe teslim edildi, bu bayan sadece oradaki pisliği görmüş. Esenler otogarının alt katı oradaki tamirhanelerin ve otobüsçülerin attıkları pisliklerden dolayı pislik içinde evet, yağmur yağdığında su birikiyor ve evet bazı firmalarda bu alt katta yolcu indiriyorlar, her taraf sidik kokusu içerisinde. Ha birine bir şey oluyormu bir şey mi yapıyorlar, duymadım ama emin olun oradan yukarı çıkana kadar aklınıza bin türlü şey gelir. Son zamanda ara katta dükkanlar falan vardı ama kime ne satıyorlar çok merak ediyordum açıkçası. Yani yolcunun olduğu bir nokta değil, yolcu hareketinin olması beklenen bir nokta değil böyle terk edilmiş olması çok normal. Mimari olarak Esenler Otogarı bir aptallıktır bana göre, şimdi mimarı bana çok kızacak ama maalesef öyle, tabii bir de işin şu tarafı ülkemizde böyle devlet işi yapanlar genelde ne istenirse onu yaparlar, dolayısı ile bir tasarım harikası zaten beklemezdim. Ama bence temel sorun bu, yazıhaneler insanların direkt hedefi olan noktalar dışta çember gibi, bu çemberin ortasında, hemde bir kat altta dükkanlar, postahane? :) Ya ilk defa 12-13 yıl rahat olmuştur, Otogar'a postaneye göndermişlerdi beni, bulunmasın diye saklamışlardı ya :)

Dolayısı ile kapasitesinin 2 katı şekilde çalışan bir Otogar, alt katları tamircilerin ve otobüsçülerin insafına terk edilmiş, bir ara katta insanlar dükkanlar açarak bir şeyler satıp ticaret yapmaya çalışıyor (tahminimce müşterileri, otobüs şoförleri, muavinler ve tamirhane çalışanları çoğunluk ile
) değil Avrupa'nın dünyanın en büyüğü olsa ne yazar.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Eyl Pzr, 2012 20:04

Herhâlde göçebelikten dolayıdır, başka bilimsel bir kök bulamıyorum bütün bunlara … hat numaraları, hatlandırma, simülasyon, posta kodu, temizlik, düzen, sistem, bilgilendirme, usw. usf.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Eyl Pzr, 2012 20:29

alabay yazdı:Herhâlde göçebelikten dolayıdır, başka bilimsel bir kök bulamıyorum bütün bunlara … hat numaraları, hatlandırma, simülasyon, posta kodu, temizlik, düzen, sistem, bilgilendirme, usw. usf.
tartışcaz bunları senle, uzun açık bir kafe bul bana Berlin'de :) ehü, bir de İstanbullu gözünden dinle.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Eyl Pzr, 2012 22:05

Berlin 24/7. Herhâlde çökmek için en rahat yerler Kreuzberg cıvarı olacak, Schlesisches Tor, Görlitzer ve Oranien(burger miydi? ismini hep karıştırıyorum) :-)

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 19 Eyl Çrş, 2012 20:34

-------------------------------------------------------------------------------------
Ne olacak buranın hali!
Sorunlar her geçen gün büyüyor

Geçtiğimiz günlerde, Büyük İstanbul Otogarı’ndaki sorunları gündeme taşımıştık hatırlarsanız... Hemyolu otogara düşen vatandaşların hemde çalışanların şikâyetlerine yer vermiştik. Neydi o şikâyetler? Bakımsızlık, düzensizlik, karmaşa, curcuna ve daha neler neler... Herkes, “Otogara bir an önce çekidüzen verilmeli” ortak paydasında buluşuyordu. Otogarla ilgili şikâyetlerin ardı arkası kesilmiyor. Acil Şikayet Hattı isyanmesajlarıyla dolup taşıyor. Ve sadece vatandaşlarla çalışanlar değil, otogardaki dükkân sahipleri de feryat ediyor.

‘TÜYLER ÜRPERTİCİ’

Hani otogar yeni açıldığında büyük vaatlerle satışa çıkarılan ve daha sonramezbeleliğe dönen alt katlardaki dükkânlar var ya! İşte onların sahipleri de isyanları oynuyor. Nasıl isyan etmesinler! Onca yatırımla dükkân almışlar, sonra bir bakmışlar ki alt katlar kaderine terk edilmiş, pislik yuvası haline gelmiş. Atıl haldeki dükkânlar çürüyor, ne idüğü belirsiz kişilerinmekânı oluyor ve kimseler de bu durumamüdahale etmiyor. Bakın bir dükkân sahibi, neler anlatıyor: “Büyük umutlarla alt katlardan dükkân aldık. Fakat dükkânlar hiçbir zaman faaliyete geçemedi. Şimdi, alt katlara girmeye cesaret bile edemiyoruz. Pisliği, çöplüğü bir yana güvenlik zafiyeti de var. Aydınlatma yok, ortalık zindan gibi. Alt katlar tüyler ürpertici. Hadi otogar yönetimi ilgilenmiyor, belediye niye sahip çıkmıyor?” Herkes ne söylese, ne kadar feryat etse az. Otogarın sorunları saymakla bitmez. Peki ama çözümnerede? Ne olacak bu otogarın hali?

19 Eylül 2012 Çarşamba,
ESRA BOĞAZLIYAN/HT GAZETE
http://www.haberturk.com/yasam/haber/77 ... ranin-hali
-------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Eyl Çrş, 2012 20:55

Belediye Esenler Otogar ından vazgeçti, zamanında yapılıp bitirilmedi etrafında 5 katlı binaların yükselmesine izin verildi, kapasitesinin üstünde gelişmesine izin verildi, denetim mi? Hiç olmadı bana göre. Şimdi ne olacak buranın hali, bir şey olmayacak belediye cep otogarı diye bir şey çıkardı ki en sonra seyahatimde rezalet olduğuna karar verdim, Esenler'den İstanbul'u direkt çıkmak 1 saatken olmuş 2 saat, eskiden Harem'e girmeyen otobüs arardık şimdi cep otogarlarına girmeyen arıyoruz.

İBB çözüm arıyacaksa uzun vadeli arasın, cep otogarları ile mi devam edecek yoksa merkezi Esenler Otogarı ile mi, alt katların sorunu da bugünün değil hatta dünün bile değil yılların sorunu, tabii ki düzeltilsin ama nasıl?

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 20 Eyl Prş, 2012 08:48

Belediyenin planı, biri Alibeyköye diğeride herhalde Sultanbeyli/Ataşehir civarına birer Cep otogarı(o da ne demekse) yapıp Esenlerin yükünü hafifletmek. Aslında fiiliyatta zaten otobüs firmaları bu işi şu anda yapıyor durumdalar, malumu biraz toparlayarak İBB cep mep diye sunacak işte. Beşiktaş metrosu Nurtepe durağı bu cep otogarı hikayesine hizmet için yapılacak mesela. Orada bir İETT garajı var, onun arazisine bir cep otogarı yapılacak sanırım, metro durağının yanı başına. Anadaolu yakası tarafı nasıl olur bilemem. Otogarın yükü Hızlı tren İstanbulda adam gibi çalışmaya başlayınca azalacak esas :) O günlere de bir 5-10 sene var herhalde, en az 5 sene daha bu rezillik devam edecek demektir yani...

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 09 Şub Pzr, 2014 18:55

Esenler Otogarı taksicilerin eylemiyle çalkalanmış. Taksiciler, otogardaki taksilerle ilgili hak ve kazancın bir kooperatife devredilip yüksek fiyatlarla başkalarına devredileceğinden bahisle etkili ve yıkıcı bir eylem yapmışlar. Anladığım kadarıyla otogarında işletme sahibi olan Metro Turizm'in otogardaki bürolarına zarar vermişler. http://tinyurl.com/ncsbqau

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Şub Cmt, 2014 16:02

Metro turizm artık otogar a sığmıyor zaten, otobüsleri Otogar ın Esenler çıkışında emniyet şeridine diziyorlar, kimse de bir şey yapmıyor. Belediye de cep otogarları yapıp bu sorunu çözeceğim diyor ki bunu hiç anlamıyorum, önceden İstanbul' u çıkmak 45 dk. idi artık 1,5 saatte çıkarsanız iyi Esenlerden kalkan otobüs minibüs misali bütün cep otogarlarını dolaşıyor. Eh düzenleme yapmadan cep otogarı yaptım deyip insiyatifi otobüsçüye bırakırsan ne bekliyorsun ki.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.07 » Bayrampaşa Otogarı

Mesaj gönderen Engin Y » 06 May Çrş, 2020 11:13

Bayrampaşa Otogarı'nı 1994-2019 arasında 25 yıl boyunca işleten Avrasya Terminal İşletmeleri'nin (sanırım sahibi aynı zamanda Metro Turizm'in de sahibi) sözleşmesi Mayıs 2019'da dolmuştu ve otogarın işletmesi Temmuz 2019'da kısmen ve Eylül 2019'da tamamen İBB'ye geçmişti..

Eski işletmecinin işletmeyi tekrar devralmak için mahkemeye yaptığı başvuru reddedilmiş: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/36784
Büyük İstanbul Otagarı eski işletmecilerinin, otogardaki otoparkların İSPARK AŞ. tarafından işletilmesi yönündeki İBB Meclisi’nin almış olduğu karara karşı açtığı dava, mahkemece oy birliği ile reddedildi.

Büyük İstanbul Otagarı’nın otoparklarının 25 yıllık süreyle işleten Avrasya Terminal İşletmeleri’nin (AVTER) sözleşmesi, 4 Mayıs 2019’da sona erdi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Meclisi de 11 Temmuz 2019’daki oturumunda, otogar otoparklarının işletmesini İSPARK AŞ’ye devredilmesini karara bağladı.

-OTAGAR ESKİ YÖNETİMİ, İBB MECLİSİ’NİN KARARINI YARGIYA TAŞIDI-
İBB Meclisi’nin aldığı kararı yargıya taşıyan Uluslararası Trakya ve Anadolu Otobüsçüler Derneği ve Avrasya Terminal İşletmeleri Anonim Şirketi’nin talebi, İstanbul 9. İdare Mahkemesi’nden geri döndü. İdare mahkemesi, 31 Ocak 2020 tarihinde oybirliğiyle verdiği kararda, 1994 yılında sözleşmesi yapılan otogarın 25 yıllık sözleşme süresinin dolduğuna, İBB Meclisi’nin aldığı kararın kanunlara ve kamu yararı ilkesine uygun olduğuna hükmetti. Kararda ayrıca şu ifadelere yer verildi: “Yargılama gideri olan 733.50 TL’nin davacılar üzerine bırakılmasına, Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi uyarınca duruşmalı işler için belirlenen 2 bin 500 TL’lik avukatlık ücretinin davacılardan alınarak davalı idareye verilmesine, posta avansından artan kısmın kararın kesinleşmesinin ardından davacılara iadesine, kararın tebliğini izleyen günden itibaren 30 gün içerisinde İstanbul Bölge İdare Mahkemesi’ne istinaf yolu açık olmak üzere, 31.01.2020 tarihinde oy birliği ile karar verildi.”

-İMAMOĞLU’NUN İLK İCRAATLARINDAN-
İstanbul Büyükşehir Belediyesi encümeni tarafından 1987 yılında Bayrampaşa’daki 230 dönüm büyüklüğündeki belediye arazisinde otogar yapılması kararlaştırıldı. Yap-işlet-devret modeliyle yapılan otogar 5 Mayıs 1994 tarihinde hizmete açılmasının ardından 25 yıl süre ile inşa eden kuruluş tarafından işletildi. Bu süre, 5 Mayıs 2019’da dolmasına rağmen, ilgili yönetim otogardaki işletmeciliğini devam ettirdi. Uluslararası Anadolu ve Trakya Otobüsçüleri Derneği’nin süre uzatımıyla ilgili talebi, 23 Haziran 2019 seçimleri ile İBB Başkanı Seçilen Ekrem İmamoğlu tarafından, “Otogarı, bilim ve teknolojinin hizmetine açacağız” diyerek reddedildi. İmamoğlu’nun başkanlığında 11 Temmuz’da toplanan İBB Meclisi, otogardaki otoparkların işletme hakkının 5 yıl süreyle İSPARK AŞ.’ye devredilmesi yönünde karar aldı. Uluslararası Trakya ve Anadolu Otobüsçüler Derneği ve Avrasya Terminal İşletmeleri Anonim Şirketi de alınan bu kararın iptali ile ilgili İBB aleyhine dava açtı. Otogar işletmecilerinin karara karşı yaptığı itirazlar üzerine verilen mahkeme kararları nedeniyle devir süreci uzadı.

-1 SAATLİK PARKLANMA ÜCRETSİZ, İHALE CANLI YAYINLANDI-
Mahkemenin ihtiyati tedbir kararının kaldırmasının ardından 8 Temmuz 2019’da otogardaki otoparkların işletmesi İSPARK AŞ. tarafından devralındı. Kapsamlı bir bakım, onarım ve temizlik çalışması yapılan otoparklarda, 1 saatlik park hizmeti ücretsiz hale getirildi. 9 Eylül 2019’da da otogarın tüm işletme haklarını devralan İBB, ticari işletmelerin kiraya verilmesi için ihale açtı. Canlı olarak yayınlanan ihaleyi, 25 Aralık 2109’da 27 milyon lira yıllık bedelle ve üç yıl süreyle işletme hakkını İBB İştiraki Boğaziçi Yönetim AŞ. kazandı.

Cevapla

“Diğer Toplu Ulaşım Sistemleri” sayfasına dön