Bunun için kentte bir iki güzergahın tespit edildiğini, eski güzergahların kullanılamayacağını söylemişler, bunu ne amaçla söylediler haberde yok ama şu bir gerçekki yeni nesil troleybüs araçları otobüsler gibi manevra ve bir tramvaydan kat be kat daha yüksek eğimleri çıkma kabiliyetine sahipler. (eskilerde de var hakkını yemeyelim ) Eğer kent genelinde yaygınlaştırarak iyi bir sistem kurabilirlerse yıllar sonra ülkemize troleybüsü yeniden getiren ve belkide bu sefer sevdiren belediye yönetimi olabililer.
Haberin bir diğer önemli detayı, belediye yöneticileri Macaristan'da troleybüs araç üretiminde tecrübeli iki firma ile görüştüklerini de eklemişler, yani girişim bayağı ciddi bir aşamada gibi.
http://www.lojiport.com/haberdetay/Kuta ... andi/33987
Kütahya Belediye Başkanı Mustafa İça, kentte troleybüs (elektrikli otobüs) üretimi ve troleybüs hatları kurulması için Macaristan'dan iki firmanın yetkilileriyle ''iyi niyet protokolü'' imzaladıklarını bildirdi.
İça, bu nedenlerle kentteki toplu ulaşımda otobüs yerine troleybüse yöneldiklerini dile getirerek, şöyle devam etti:
''Belediye Meclisi'mizin aldığı karar doğrultusunda çalışma başlattık. Troleybüs hatları kurulması için ağustos ayında ihale düzenleyeceğiz. Bununla ilgili Zafer Kalkınma Ajansı'nın desteğiyle fizibilite raporlarını hazırlattık. Tabii ki, bu troleybüs için özel yollar olması gerekiyor. Eski hatların kullanılması düşünülemez. Troleybüs hatları, Dumlupınar Üniversitesi'nin Merkez ve Germiyan yerleşkeleri arasında olacak. Bunu, Kütahya ve kentin sanayileşmesi adına fırsat olarak değerlendiriyoruz.''
Troleybüs konusunda ileri düzeyde olan Ikarus ve Skoda adlı firmaların Macaristan'daki yetkilileriyle temasa geçtiklerini ifade eden İça, 6 Haziran'da Macaristan'ın Avrupa Birliği Bakanı ile görüştüğünü belirtti.