ist-L.07 » İETT Otobüsleri Rengarenk

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 22 Eki Cmt, 2011 17:12

Anlamadığım, neden tipik İETT kırmızısı veya kırmızı/krem – kırmızı/beyaz yok ortada? Sarı otobüsler için en iyi renklerden bir tanesi, evet. Evet ama, yine de bu biraz salata gibi geliyor bana. Her neyse, ben de sarı seçtim. Ayrıca Berlin'deki otobüsler de sarı/siyah. Ve o sarı herşeyde rol oynuyor, tüm toplu taşım araçlarında, metro sarı, banliyö sarı/kırmızı.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesajgönderen btgn » 22 Eki Cmt, 2011 20:07

Sarı otobüs gördükçe aklıma Bursa geliyor. :) Bursa'da belediyeye ait otobüslerin tamamı sarı, özel halk otobüsleri ise yeşil. İstanbul da aynı sistemi uygulayacak galiba , Bursa'yı örnek almışlar :P İstanbul sarı ya da yeşil yerine neden mavi rengi kullanmıyor? Şehir boğaz ile tanınıyorsa, denizle iç içeyse otobüslerde mavinin tonlarında olsun. Mesela şöyle;
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 22 Eki Cmt, 2011 20:22

Açıkçası az çok Başar' a katılıyorum eğer olacak ise, bence de o Kırmızı-Krem İETT yoksa Beyaz mı? :) İETT rengi korunmalı idi, halk otobüs ve otobüs a.ş. yi farklılaştırmak istiyorsan eyvallah tamam yap, kurumsal kimlik denilen şeyi sadece logoyu antetli kağıda uygulatmak sanan bir yönetim anlayışının yerleşik olduğu bir ortamda çok fazlasını beklemiyorum zaten, benim ki sadece keşke aynı renk olsaydı bari kavgası.

Ve aslında evet illa ki laf olsun diye dahi bir kent kimliği oluşturulmak isteniyor ise otobüsler aynı renk olmalı idi, ve bu senin gösterdiğin otobüsteki mavi de olabilirdi, hadi yine kendi seçtikleri renk olsun sarı olsun yeşil olsun ama 1 tane olsun. Bu arada o mavinin az daha açık tonuna bayılıyorum :) keşke o olsaydı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 03 Ara Cmt, 2011 11:34

kemal yazdı:Transist 2011 den;

Resim
½100 elektrikli minibüs.
Resim
Otobüs A.Ş. damalıları
Resim

Resim
Halk otobüsleri de damalanıyor . Artık İETT otobüsleri de (sarı veya yeşil hangisi seçilirse) damalı olarak boyanacak , böylece renk karmaşası da ortadan kalkıyor.


Kemal abim Transisten bu fotoları çekmiş bize.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 03 Ara Cmt, 2011 17:28

Ben bu damalamaları gülünç buluyorum. Ama kim bilir, belki bir gün bir imge olarak hoş bulunur (buluruz?!). Aslında İETT ve ÖHO ayırımını bile hoş bulmuyorum, şimdi üçüncü bir şeyin daha oluşması biraz garip gibi. Hepsi bir renk olamaz mıydı? Berlin sarı, Paris yeşil, Londra kızıl, … olmuyor mu?

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesajgönderen kemal » 04 Ara Pzr, 2011 19:21

Aman biz burada renk çorbasından bıkmışız 3 renge fitiz. Damalar da aralarındaki bağlantıyı sağladı fena da durmuyor iyidir iyi, zaten lastik tekerlekli:P her tarafı iyi olsa ne yazar yav :P :wink:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 05 Ara Pzt, 2011 12:40

3 renge fitiz canım, en azından bileceğiz yani kesin renklerini, rengarenk olmayacak. Damalar için olumlu konuşamayacağım, beğenip beğenmemek değil olay, sadece şöyle bir durum var kaç sene kalacak? Belediyelerin aldığı kararların bağlayıcılığı yok, bu belediye başkanı gider başkası gelir, belediye meclisi değişir, bir karar o damalar olur üçgen, işte bizim gerçeğimiz.

Diğer taraftan her işletmeye ait otobüsün farklı renk olmasının faydası nedir? Atıyorum İETT otobüsleri sarı, ÖHO lar turkuaz, şimdi ben uzaktan bakacağım hımmmm turkuaz geliyor, kötü hizmet binmeyeyim mi diyeceğim? :):) Neyse hiç yoktan iyidir en azından yalandan da olsa bir standart değil mi.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesajgönderen Hakan » 15 May Sal, 2012 21:40

Bu aralar haberler biraz yoğunlaştı, 100 ikarusu yenileyip Pakistan'a hediye ediyorlar, yenileme öyle şaka değil, kapıları sola alıp direksiyonu sağa alıyorlar. Bunun dışında herşeyiyle yenileniyorlar. Bunun tanıtımı içinde şu yerel boyamalardan birini 345 mercedesler'den birine de yapmışlar. Esat bulabilirsen bir fotoğraf ekle enteresan bir anı.

Neyse benim asıl söyleyeceğim, belediye bütün ikarusların servisten çekileceğini söylüyor bu arada belediyenin neredeyse sıfır otobüs üretir gibi yenilemeleri de sürüyor. Yenilediklerinin bazılarını damalı sarı yapıyorlar bazılarını eskisi gibi karman çorman, kırmızılar, yeşiller, bej renk falan filan.

İstanbul'da renk curcunası devam ediyor...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 15 May Sal, 2012 21:44

İlginç, o boyama hadisenin başlığını gördüm ben İBB de ama kayda değer görüp okumadım bile ya :) enteresanmış bakayım hemen. Diğer taraftan yenilenen Ikaruslar Pakistan'a gidecek demiştik, normal bizde trafiğe verilenlerde mi var? Şubat'ta geldiğimde biraz gözüme hoş görünmüştü bu tipe göre renk olayı, yani turkuazlar, erguvanlar falan, belkide o kadar kötü bir sistem değildir diyordum ama şimdi iyice çorba mı ettiler ortalığı?

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesajgönderen Hakan » 15 May Sal, 2012 21:46

Aslında iş sarı, erguvan ve turkuaz'a indirgense fena olmayacak ama hala yenilenen otobüsleri eskisi gibi giydiriyorlar, madem öyle neden şu kuşaklı kırmızı giydirmeler yeniden yapılıyorsa sarı renkten vaz mı geçtiler diye düşünüyorum?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 15 May Sal, 2012 21:54

Buldum haberi İETT de imiş, ya :) şimdi zevkler ve renkler tartışılmaz eyvallah, bu konu ile ilgili çok pis bir hikayemde var ama özel anlatırım bir gün :) yani bumudur şimdi Pakistan tarzı? Filmlerde internette gördüğümüz kadarı ile budur, valla orda Ruhsata arabanın rengini ne yazıyorlar çok merak ettim :)

http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=1023

Pakistan’ın ünlü sanatçıları tarafından, Karaçi sanatıyla boyanan İETT otobüsü, Pakistan Haftası etkinlikleri çerçevesinde Taksim Meydanı’nda sergilendi. Programa İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanvekili Ahmet Selamet, Pakistan İstanbul Başkonsolosu Yusuf Juniad, İETT Genel Müdürü Dr. Hayri Baraçlı, genel müdür yardımcıları Mümin Kahveci, Dr. Hasan Özçelik, Dr. Maşuk Mete, İETT Genel Koordinatörü Alaeddin Şahin, daire başkanları, müdürler ve vatandaşlar katıldı.


Hakikatten otobüsler şimdi rengarenk olmuş :P

Resim

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 15 May Sal, 2012 21:57

Hakan yazdı:Aslında iş sarı, erguvan ve turkuaz'a indirgense fena olmayacak ama hala yenilenen otobüsleri eskisi gibi giydiriyorlar, madem öyle neden şu kuşaklı kırmızı giydirmeler yeniden yapılıyorsa sarı renkten vaz mı geçtiler diye düşünüyorum?


Kesinlikle, yani dedikleri gibi ÖHO ları turkuaz yapsınlar, kiralık hatları erguvan, iett yi sarı, madem öyle o zaman bilelim ak kuşu kara kuşu, bence de hiç yoktan iyidir derim. Ama hala kırmızı beyaz kuşaklı otobüs yapıyorlarsa buna diyecek bir şey bulamıyorum, masraf üstüne masraf açmaktan başka ne işe yarar? Ya da sarıdan vazmı geçtiler? Olabilir, belki birileri kafalarına girip ya kardeşim bir kurumsalımız olsun başkasının rengini tırtıklamayalım demiş olabilir. Şahsi görüşüm bu işlerin sonuca ulaşmama nedeni karar vericiler ve onların akıl vericilerinin "ben biliyorum" ve "benim böyle hoşuma gitti" yaklaşımları olsa gerek, ha işin ardında gerçekten yolcu gibi düşünerek "böyle olsa iyi olur" fikri varsa ona bir şey demem, takdir ederim.


“Haberler - Duyurular” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir