ist-L.07 » İETT Şoförüne Kasisten Geçme Davası

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-L.07 » İETT Şoförüne Kasisten Ge

Mesaj gönderen Esat » 22 Ağu Pzt, 2011 15:59

Başlığı böyle attım ama başka bir şeyde uyduramadım bu habere maalesef. Önce haber metnini verip sonra kendi görüşümü vereyim

http://www.haberturk.com/yasam/haber/66 ... orune-dava
İstanbul Cumhuriyet Savcılığı'nca hazırlanan iddianameye göre, Kabataş-Sarıyer hattında çalışan İETT'ye ait 2006-387 nolu otobüsü kullanan sürücü Mahsun Kibar, 27 Mart 2011 günü saat 19.30 sıralarında otobüsle giderken yoldaki kasisi geç fark etti. Otobüsün süratle kasisin üzerinden geçmesi üzerine arka koltukta oturan Havva Demirdaş isimli yolcu koltuktan fırladı. Şiddetle yere çarpması sonucu yaralanan Demirdaş hastaneye kaldırıldı. Burada yapılan muayenede "basit bir tedaviyle giderilemeyecek ve hayat fonksiyonları üçüncü derece orta düzeyde etkileyebilecek nitelikte kemik kırığı oluşacak şekilde yaralandığı" tespit edildi. Havva Demirdaş'ın şikayeti üzerine soruşturma başlatan savcılık, şüpheli otobüs şoförü Mahsun Kibar'ın gereken özeni ve dikkati göstermeyerek şikayetçinin yaralanmasına neden olduğu kanaatine vardı. "Taksirle bir kişinin yaralanmasına neden olmak" suçundan 4.5 aydan 1.5 yıla kadar hapisle cezalandırılması istemiyle dava açılan Kibar'ın yargılanmasına, önümüzdeki günlerde İstanbul Sulh Ceza Mahkemesi'nde başlanacak.
Enteresan bir dava, daha önce bir ÖHO hakkında engelli bir vatandaşımızı araçtan attığı için dava açılmıştı bak onu takip etmeyi de unuttum ne oldu diye, bu konuda ise şoförün kasisi geç fark ederek yaralanmaya sebep olması söz konusu. Ben burada davacıya sonuna kadar katılıyor ve hak veriyorum, şoför kasisi fark edememiş olabilir, burada görerek ve bilerek hızlı girme iddiasını olay anında orada olmadığımız için sunamayız ama bu olayda olduğu gibi maalesef pek çok otobüs şoförümüzün minibüs şoförlerinden farkı yok, bu pek çok sefer minibüste benimde başıma geldi, Allahtan tıklım tıkış olduğu için düşecek bir yer yok ama kafanızı tavana vurmak işten bile değil. Otobüste ise arka koltuk her zaman riskli özellikle arka ortada oturuyorsanız sadece kasis değil ani bir frende de kapaklanma şansınız yüksek.

Olaydaki otobüsün marka ve modelini merak ediyorum bu sebepten dolayı, bu Ikarus ve eski MAN larda sanırım makas sistemi var ve makaslı bir ağır araç körük ile yükü taşıyan bir ağır araçtan daha fazla zıplatıyor, bence davacı sadece şoföre değil, eğer otobüs eski ise 2011 yılında hala kentliyi eski otobüslere mahkum eden idareye de dava açmalıdır, yeni ise o zaman sürücü çünkü zaten yeni bir otobüs ise "kasisi geç fark ederek geç frenleme değil" "kasisi fark etmeyerek üzerinden hızla geçme" durumu söz konusu, başka türlü nasıl insan fırlasın ki yerinden.

Yani kalkıp otobüs şoförüde garibandır, ekmeğindedir dokunmayın diyenler olacaktır, katılmıyorum kardeşim, AB ye girmeyelim ama bazı şeylerini alalım insanları disipline etmenin yolu cezalandırmaktır, aynı olay benim başıma Avrupa' da gelse, tüm tedavi masraflarım artı yaralanmanın durumuna göre de ekstra tazminat alma hakkım var, hemde basit bir sigorta ile tek bir kuruş avukat parası bile ödemeden, şoförde yapar sigortasını böyle bir olay oldu mu o da cebinden ödemez ama mahkemede cezasını alır.

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 23 Ağu Sal, 2011 08:13

İETT'ye ait 2006-387 nolu
fİLO NUMARASINDAN OTOBÜSÜN 2006 model olduğunu dolayısı ile solo tşp Mercedes Citaro olduğunu anlıyoruz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Ağu Sal, 2011 15:47

İpucu ve bilgi için teşekkürler, numara olayına dikkat etmemiştim ama zaten solo olduğunu bilemezdim. :) Bu halde araca eski diyemeyiz demek ki.

Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön