tr-TS.09 » Bilet Fiyatları Kıyaslaması

Büyükşehirler ve AB Toplu Taşım Ücret Kıyaslaması

Ülkemizde Pahalı
7
39%
Ülkemizde Ucuz
5
28%
Aynı Oranda
3
17%
Fikrim Yok
3
17%
 
Toplam oy: 18

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 03 May Sal, 2011 08:00

Selam arkadaşlar,
Geçen kasım ayında Münih'e gitmiştik iş ziyareti için. Metro için günlük kart almıştık , ödediğimiz adam başı 7 € falandı diye hatırlıyorum, hemde tüm zon'ları kasıyordu galiba. Türkiye'deki bilet fiyatı ile zihnimde bir kıyaslama yapıp "bizi İstanbul'da kazıklıyorlar" diye düşündüğümü çok iyi hatırlıyorum.
Bir kere İstanbul'da zaman sınırlamalı (günlük,haftalık,aylık vs.) ama sınırsız kullanım hakkı olan bir bilet uygulaması yok! Hepsinin bir kontör sınırlaması var. Adı aylık akbil ama 200 kullanım ile sınırlı mesela...
Günlük olarak yada belli bir süre için İstanbulda gezen turistler için mutlaka günlük yada haftalık bilet sisteminin olması gerekir bence.
Münihte tanıştığımız bir Türk arakadaş ile konuşurken Türkler burada ulaşıma para vermezler genelde demişti, biz neden diye sorduğumuzda bilet almayıp kaçak binenlerin çoğunlukta olduğunu söylemişti. Şark kurnazlığı işte :) Bizimki gibi turnike falan yoktu oralarda, biletini alıp time stamp için bir cihaza tıklattıktan sonra yolculuk yapıyorsun, 4 gün boyunca da bilet kontrolü yapan kimseye rastlamadık zaten. Gerçi bizim burada olsa kimse bilet almaz herhalde. Kaçak seyahatin cezası günlük normal biletin 10 katıymış sanırım, istatistiksel olarak kontrolün sana denk gelmesi olasılığı çok daha az zaten :) Yani istatistiksel olarak Münih'te yaşayan Türkler haklı...Tabiki ahlaki olarak haksızlar ama bilimsel olarak haklılar işte :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 May Sal, 2011 11:01

Yok, istatistiksel onlarin seni vurmasi GAYET yüksek oranda mümkün! O hep öyle gözüküyor, ama kontrollerde de polisle *** degil, sülaleni aglatiyorlar, ve yabanciisen, seni bir kac kez sonra ülkeden bile atabilirler. Kurnazliklarini bir yerlerine sokarlar yani. Bu konularda burasi COK ama COK daha ileri, orasi tas devrine bile daha varmamis. Ve evet, ahlak mahlak ... burada camiye giden kazikliyor, ateist olan pasa pasa ödüyor, yani ahlak nedir? Ilginc bir sey :x

Beni Münih'te gecenin ortasinda kontrol ettiler, bileti de yanlis basmistim, oranin yabancisiyim ya. Ceza fisi kestiler, ama sonra merkezden affedildim, tüm biletlerimi gösterdim, gördüler, hakikaten hatali basilmisti sadece, ve orali olmayan bu hatayi anlayamaz.

Berlin'de üc kez yakaladiktan sonra sana "ev yasagi" verirler (Hausverbot), bir daha hicbir ulasim aracina binemezsin, yakalarlarsa, hapse girersin, acimaksizin! Bu konuda burada aba alti sopa cok can yakar. Yakcaksin da iste!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 May Sal, 2011 15:25

Özgür benimde kast ettiğim aslında bu idi, günlük kart 7 € yani 14 TL aşağı yukarı, ve muhtemelen kent içi olarak sayılan tüm zonelarda süre ve biniş sınırsız aktarma hakkı ile birlikte, şimdi buna iki taraflı bakabilirsiniz, günde kaç araca bineceğimki derseniz o zaman hesap yapacaksınız, yani sadece işe gidip gelen biri iseniz zaten aylık kart ile çok daha ucuza gidiyorsunuz, sadece bir noktaya gidip geri gelecekseniz tabii ki tek basımlık kart alacaksınız, ama özellikle kısa süreli ziyaretler için kentte bulunan ve birden fazla noktaya gidecek insanlar için senin örneğindeki biletler cazip, bir zamanlar turistler için özel akbil üretilerek satılması üzerine bir şeyler düşünüp bunu dile getirmiştik ama maalesef kabul görmemişti, sebep ise senin tabirin ile Şark Kurnazlığının devreye girmesinden korkulmasıydı, biz maalesef bastırdığımız haritanın kenarına ingilizce "para ile satılamaz" ibaresi yazalım mı diye dahi düşünmek zorundayız.

Bu konuda ben Avusturya için konuşayım, biletsiz gezenin yerlisi yabancısı yok. Mantık basit, yıllık bilet alsam 400 €, biletsiz gezip yılda iki kere yakalansam 140 € :) adamlar böyle düşünüyor, yerlisi yabancısı, yani almayan almıyor. Ben işsiz güçsüzken bile aylık biletimi hep aldım, ben işin içinden geldim, biletsiz binemem, kaldıki verdiğim paranın hakkını sonuna kadar aldığıma da inanıyorum. Yani ahlakın pek doğu batı ile alakası yok, günün şartları ile alakalı. Başar' ın verdiği örnek güzel ama sadece yabancılara işliyor, normal şartlarda biletsiz yolculuk etmek herkesin siciline işlenir, polislik bir olaydır yani, ama bir vatandaşa kimse bir şey yapmaz (iflas, para batırma, kredi olayları dışında) ama göçmenseniz vatandaşlık almak istediğinizde sadece bu sebepten ret yiyebiliyorsunuz, örnekleri var.

Konuyu dağıtıyoruz ama bu farklı bir boyut, Başar burada yanılgıya düşme, bu sistemi artık ülkemizde uygulamak imkansız, bu hem yolcu alışkanlıkları, hem nüfus, hem olaya bakış açısı, hemde ister ahlak deyin ister başka bir şey, ben buna VATANDAŞLIK BİLİNCİ diyorum, bunun ile alakalıdır., olmaz. Belki küçük şehirlerde, sistemini yeni kuran şehirlerde olabilir, nüfus az, kontrol kolay. Ama büyükşehirlerde imkansız. İstanbul' u Avrupa' nın küçük nüfuslu kentleri ile bu konuda kıyaslamak yanlış, neden Paris' te aynı olay yok, ya da New York' ta? Nüfus ve kentleşme olarak İstanbul bunlar ile kıyaslanabilir bu konuda, küçük Avrupa kentleri ile değil.

Kafam bayağı dağınık, şimdi bu yazıyı toparlayamayacağım :) bir ara baştan sonra tekrar okuyup, FİYATLAR üzerinden bir kıyas yazısı yazarım, asıl konu bu.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 May Sal, 2011 16:09

Esat, olmaz olmaz! İstenen herşey elde edilebilir. İstense, bir gece içerisinde, bütün İstanbul'un trafiğine ihtilâl da yapabilirlerdi. İstense bütün ıdık vıdık televizyonlar kapatılır (len, yuhtup kapanmıyor muydu?), yerine ders kanalları açılır. İstense!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Ağu Pzr, 2011 18:17

Malum geçen günlerde hem Ankara hem İstanbul' da ulaşım ücretleri zamlandı, yanılmıyorsam İzmir' de de daha önce bir zam yapılmıştı, bu sefer ne hikmetse vatandaştan basına yansıyan bir şey olmadı, belediye her zamanki gibi akı bokunu kurtarmıyor dedi, bir takım garip hesaplar gazetelere verildi, 3 ü 1 arada, 5 i 1 yerde derken, 3geç, 5geç ler çıkmış bir de :) açıkçası bana ortalık biraz çorba gibi geliyor, bu yüzden ben hala İstanbul' a gelince emektar akbilime dolum yapıp kazıklanmayı göze alıyorum.

Sizler bu zamlar ile ilgili ne düşünüyorsunuz bilmiyorum ama dediğim gibi belediyeler yapmaya mecburduk derken ÖHO cular özelliklede İstanbuldakiler bu yetmez daha fazla isterük demişler ve onlarda bir takım rakamlar vermişler. Yakıt konusundaki şikayetlerine katılıyorum bu yakıttaki gereksiz vergi olayı düzenlenmeli ama bu devletinde sanayiciden alamadığı vergiyi çıkarabileceği çok fazla yer yok, bordrolular, akaryakıt ve cep telefonu biçilmiş kaftan. Bir de ÖHO cular şikayet ederken personel maliyeti falan demişler ama artık öyle bir sıkıntı yok biletçi olayı kalktı, ÖHO şoförü olmak içinde aman aman bir tecrübe aranmıyor ve çoğu zaten ya kendisi ya da aile fertleri kullanıyor ne personel masrafı ben bunu anlamadım?

Bir de kendilerine verilen payda daha önceki gibi bir geriye düşürme söz konusu oldu ise bu da tabii ki haksızlık, belediyelerin ortak ödeme sistemlerine geçerek kendi gelirini garanti altına alması haklı bir gerekçe bu kesinlikle yapılmalı, zaten bu aynı zamanda bu araçların gerçek vergi değerine ulaşmasını da sağlayacak bu yüzden destekliyorum ama her halukarda bir ticari işletme olan ve varlıkları bizzat yönetimler tarafından desteklenen bu insanlara da haksız mağduriyetler oluşturmamak gerekir diye düşünüyorum. Benim ki biraz ne şiş yansın ne kebap ama :)

http://ekonomi.milliyet.com.tr/-zam-mal ... efault.htm
İstanbul Özel Halk Otobüsü Sahipleri Esnaf Odası, toplu taşıma ücretlerine yapılan zammın maliyetleri karşılamadığını bildirdi.

Özel halk otobüslerine, 2010 yılı Ekim ayı öncesinde aylık abonman tam yolculuk biniş başına 0,90 TL ödenirken bu tarihten itibaren tek taraflı yapılan bir düzenlemeyle 0,60 TL ödenmeye başlandığı belirtilen açıklamada, yeni düzenlemeyle de bu rakamın 0,70 TL olduğu anlatıldı. Bu rakamın 2010 yılının Ekim ayı öncesindeki değere ulaşmadığı belirtilen açıklamada, aktarmalı yolculuklarda da indirimlerin sürmekte olduğu, amortisman, personel, yakıt giderleri artışı karşısında gelirlerin eridiği savunularak, yakıt giderlerinin işletme maliyetlerinin yüzde 50'sini oluşturur duruma geldiği vurgulandı.

Avrupa'nın benzer kentlerindeki yolculuk ücretinin bir Avro olduğuna dikkati çekilen açıklamada, 1,75 TL bilet ücretinin yetersiz olduğu, işletme giderlerini teminde özel halk otobüslerinin mağdur edildiği iddia edildi.
Bu haberi neden buraya alıntıladım, çünkü hem ödeme sistemleri ve hemde ücretler ile ilgili daha önce konuştuklarımıza atıf yapabiliriz. En alt paragrafta arkadaşlar "benzer kentlerde 1 Avro" demişler, hep derim isnat ispat gerektirir. Çok merak ediyorum hangi şehirler? :) İstanbul' a denk Avrupa' da kaç tane kent var? Berlin, Paris ve Londra, nüfus ve büyüklük olarak ancak kıyaslanabilecek kentler bunlar ücretlerini az çok yukarıda yazdık bir bakmak lazım varmı 1 avroluk bilet. En ucuzlardan olduğunu iddia eden ve Bursa kadar nüfuslu Viyana da bile en ucuz tek bilet 1,80 avro (bu ne ya eyro demek zormu?) yaklaşık 3,60 TL yapıyor herhalde, bu kıyas ile baktığımızda İstanbul' da hakikatten ucuza taşımacılık yapılıyor diyebiliriz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Ağu Pzr, 2011 20:09

Bu arada vereceğimi söylemiştim ama atlamışım herhalde, 2010 yılı çeşitli Avrupa kentlerine ait "Tek Binişlik Kart" ücretlerini yazayım.

Kaynak : Wiener Linien 2010 Faaliyet Raporu

Londra: 4,6 €
Kopenhag: 3,1 €
Hamburg: 2,75 €
Zürich: 2,7 €
Amsterdam: 2,6 €
Helsinki: 2,5 €
Frankfurt: 2,4 €
Köln: 2,4 €
Münih: 2,3 €
Berlin: 2,1 €
Nürnberg: 2 €
Graz: 1,9 €
Madrid: 1,9 €
Wien: 1,8 €
Linz: 1,8 €
Strazburg: 1,4 €
Budapeşte: 1,2 €

Bu da bizim son zamlı rakam
İstanbul: 1,75 TL bugünkü kur ile 70 cent gibi bir rakam yapıyor herhalde,

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 14 Ağu Pzr, 2011 20:33

İstanbul: 1,75 TL bugünkü kur ile 70 cent gibi bir rakam yapıyor herhalde,
Bu ücret akıllı kartlarla yapılan yolculuk için alınan ücret mi yoksa Jeton/ kağıt bilet ücreti mi?

Bursa'da tek biniş ücreti kısa hatlar için 2 TL Uzun hatlar için 3 TL

İzmir'de tek binişlik kart satılmıyor. 3 binişlik kart 6.50 TL, 5 binişlik kart 10.40 TL

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Ağu Pzr, 2011 20:37

Sanırım bir yanlışlık yaptım ama hakkaten bu fiyat tarifesini anlamakta zorlandım :) aşağıdaki link daha açıklayıcı

http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=879

Bu linkteki bilgiye göre benim verdiğim 1,75 tl = 1 kontör yapıyormuş??? Telefon ile mi biniyoruz abi otobüse anlamıyorum ki? Peki 1 kontör ile kaç km. yolculuk yapabiliyorum? Neyse, evet linkteki bilgiye göre TEK BİNİŞ 3 TL imiş
yeni tarifeyle tam kontör 1,75 lira, öğrenci 1 lira olurken tek geçişlik bilet fiyatı 3 lira olarak belirlendi.
Doğru bir kıyaslama için bizim kriter almamız gereken rakamın bu olduğunu düşünüyorum çünkü yukarıda verdiğim örnek rakamlar kaynakta "TEK BİNİŞ BİLETİ" olarak tanımlanmıştı.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 14 Ağu Pzr, 2011 22:07

Bursa'daki ulaşımın ücretlendirmesi ile ilgili daha detaylı bilgi:
http://www.burulas.com.tr/index.php?opt ... &Itemid=67

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesaj gönderen ahmettekin » 20 Ağu Cmt, 2011 21:51

İstanbul'da fiyatlar bana kalırsa uygun, ama sistem hatalı durumda. Aylık abonmanın aslında aylık 200 biniş kartı olması, Haftalık, Günlük sistemin olmaması, Zone sisteminin olmaması , aktarma sisteminin yolcuyu kazıklamaya çalışan yanı gibi inanılmaz sorunları var İstanbul ulaşımının.

Mesela bu tek binişlik kart, oldukça normal, tüm dünyada uygulanan bir nevi sadakat sistemi, ama bunu yeterince tanıtmadan ve aslında bağımlı yolcuyu söğüşlemeye yarayan bir sistem olarak çalıştırmak İETT'yi küçük düşürüyor gözümde. Gerçi hergün metrobüse binip hala akbil almayan insanların hiçbir değeri yok da, yine de İETT üstüne basa basa akbil-istanbulkart alın diyebilmeli.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Ağu Cum, 2011 13:08

Biletleri mukaise etmek bence bayağı zor, çünkü tek bilet denen şey ne? Hiçbir yerde İstanbul'daki gibi tek gidişlik bilet değil, hep ve her (!) zaman ya istediğin istikamette istediğin kadar aktarmalaı, ya da istikamete bağlı olmadan bir süre/saat miktarı geçerli. İlâveten günlük (ve belki de üç, beş ve yedi günlük) biletleri de yanına yazıp mukaise etmek gerekir.

Yolculuğumuzun büyük kısmını otomobille yaptığımız içın, sadece iki yerin net bilet fiyatlarını söyleyebilirim, oralarda kaldığımızdan, toplu taşımı kullandık.

Lüksemburg ülkesinde Lüksemburg kenti ve etrafındaki banliyöler … tek bilet 1,30 €, iki saat istediğin gibi in/bin. Günlük kullanmadık, o yüzden aklımda değil, ama 3 veya 4 vs. € falan galiba.

İngiltere ülkesinde Brighton kenti (Brighton-Hove ve etrafı ile büyükşehir alanı) … tek bilet 1,30 £ (aşağı yukarı 1,60 €), geçerlilik süresini bilmiyorum. İlginç olan, sadece Brighton merkezde (Brighton ve Hove merkezi bir) 1,– £. Ammaaa … günlük bilet otobüste 3,60 £, dükkânda 3,30 £ ve internetten 3,– £! Yani 3,60 €. Ve bu Brighton bayaği büyük. 2 numaralı otobus hattı ile baştan sona 1,5 saat yolculuk edersin, 81 veya 49A numaralı otobüsler ile yaklaşık 1 saat, sırf üç misal olsun diye.

İlginç olan da şu: Genelde yaşamın çok pahallı olduğu yerlerde toplu taşım muazzam ucuz oluyor (İsviçre de öyle). Tek Freiburg sırıtıyor. Burası her yönden feci pahallı, ama zaten parası bol olmayan beklenmiyor :-( Ama iki misal: Lüksemburg'ta basit ve küçük bir top dondurma 1,60 €! Bizim burada –,80 ile 1,– € arası. Brighton'da 30–50 m² bir dairenin kirası 700,– ile 1200,– £, yani 840,– ile 1440,– €, oha yani …

Ben on gün İstanbul'da 230,– TL mi, € mu, unuttum, ama fazla para ödedim … insanı bıktırıyor :-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eki Çrş, 2011 10:39

Bilgi olarak bulunması için sizlere bir de Avrupa başkentleri Yıllık Kart fiyatlarını vereyim, tabii bunu kendi kentlerimiz ile kıyaslamamız olası değil. Zaten alttaki resmi veren işletmeci Wiener Linien de çok doğru bir yöntem izlememiş. Kendilerini en ucuz 2. kent olarak göstermişler fakat yine birer Avrupa ülkesinin kenti olan Budapeşte ve Varşova listede yok, bunun tartışıldığı alanda yazan Avusturyalı arkadaş aslında Moskova' nın bile olması gerektiğiniz yazmıştı. Bir Türk arkadaşta İstanbul' u kıyas göstermişti, 80 km. lik bir hatta sadece 1€ ya yolculuk ediliyor yazmış ama bu hatalı kast ettiği metrobüs hattı olsa gerek, orada 4 duraktan sonra çift bilet kesiliyor diye geçen yazmıştık, yani her halukarda 2 € gibi bir rakama geliyor. Her ne ise, bilgi olarak bulunsun diye Avrupa başkentleri yıllık bilet rakamları

Resim

bu da listede olmayan 4 kent

Moskova: € 263,25
Budapeştt: 353,69
Varşova: 185 €
Kiev: 187,15 €

Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön