tr-TS.09 » Bilet Fiyatları Kıyaslaması
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Ama yıllık bilet derken yanlış anlaşılmasın! Yılda alınan bilet(lerin) fiyatı değil de, Yıllık Bilet fiyatlar bunlar, yani ya aylık paso, ya 10 veya 12 ay abonman fiyatları bunlar.
Yine Freiburg'u misal olarak ele alırsak:
İlk önce şöyle, Freiburg derken, buranın mavi kartı (Regiokarte denir) hem Freiburg kentini (FR), hem Breisgau-Hochschwarzwald ilini (FR), hem Emmendingen ilini (EM) buna katıyor. Tek biletlerde bu acaip fark ederse de, aylık kartta etmez! Yani, Freiburg ortada, ama alan, İsviçre sınırına yakın Auggen'den başlar, ta kuzeydeki Herbolzheim'a kadar gider. Batıda Fransa sınırında başlar, ta doğuda Karaorman'da Seebrugg'a kadar gider. Yani, korkunç bir alan. Ki, kimse şimdi yine 224.000 nüfusluk kentçiği görmesin sadece
Aylık, kişiye bağlanmayan (!) kart: 48,50
Aylık, kişiye bağlı kart: 46,00
Abonman olarak parayı çektirirseniz: 42,40
Tüm seneyi birden öderseniz, 12 yerine 10 ay fiyatı: 485,00
Öğrenci veya çıraksanız: 35,00
Henüz okula gitmeyen çocuksanız: 17,50
Üniversiteliyseniz tüm sömestir için (6 ay birden): 79,00
O yukarıda bahsettiğim alan (büyük ya) yetmiyorsa, etrafındaki tarife bölgelerine de aktarma yapmanız gerekirse, ek olarak bir tane bölgeye daha gecebilmek için ayda ilâveten: 19,00
Bunlarla herşeye binmek mümkün: şehir otobüsü, tramvay, etraftaki kent ve köy otobüsleri, kentarası otobüsleri, tren, banliyö treni. Hariç olan tek şey: teleferik, ona ek bilet ödemek gerekiyor. Bir de Freiburg'ta bir füniküler var, o da hariç (ben 23 senede binmedim de ). Günlük ek biletlerle Fransız otobüslerine de binmek mümkün. İsviçre direk bölge komşusu olmadığından, bir ötedeki bölgede bu hâllediliyor (orada da ama artık sınırları geçen hatlar var ve yapılıyor, otobüs, tramvay, vs vs vs; aynısı da kuzeyde FransaAlmanya arası için geçerli).
Yine Freiburg'u misal olarak ele alırsak:
İlk önce şöyle, Freiburg derken, buranın mavi kartı (Regiokarte denir) hem Freiburg kentini (FR), hem Breisgau-Hochschwarzwald ilini (FR), hem Emmendingen ilini (EM) buna katıyor. Tek biletlerde bu acaip fark ederse de, aylık kartta etmez! Yani, Freiburg ortada, ama alan, İsviçre sınırına yakın Auggen'den başlar, ta kuzeydeki Herbolzheim'a kadar gider. Batıda Fransa sınırında başlar, ta doğuda Karaorman'da Seebrugg'a kadar gider. Yani, korkunç bir alan. Ki, kimse şimdi yine 224.000 nüfusluk kentçiği görmesin sadece
Aylık, kişiye bağlanmayan (!) kart: 48,50
Aylık, kişiye bağlı kart: 46,00
Abonman olarak parayı çektirirseniz: 42,40
Tüm seneyi birden öderseniz, 12 yerine 10 ay fiyatı: 485,00
Öğrenci veya çıraksanız: 35,00
Henüz okula gitmeyen çocuksanız: 17,50
Üniversiteliyseniz tüm sömestir için (6 ay birden): 79,00
O yukarıda bahsettiğim alan (büyük ya) yetmiyorsa, etrafındaki tarife bölgelerine de aktarma yapmanız gerekirse, ek olarak bir tane bölgeye daha gecebilmek için ayda ilâveten: 19,00
Bunlarla herşeye binmek mümkün: şehir otobüsü, tramvay, etraftaki kent ve köy otobüsleri, kentarası otobüsleri, tren, banliyö treni. Hariç olan tek şey: teleferik, ona ek bilet ödemek gerekiyor. Bir de Freiburg'ta bir füniküler var, o da hariç (ben 23 senede binmedim de ). Günlük ek biletlerle Fransız otobüslerine de binmek mümkün. İsviçre direk bölge komşusu olmadığından, bir ötedeki bölgede bu hâllediliyor (orada da ama artık sınırları geçen hatlar var ve yapılıyor, otobüs, tramvay, vs vs vs; aynısı da kuzeyde FransaAlmanya arası için geçerli).
-
- Mesajlar: 1
- Kayıt: 11 Eki Sal, 2011 15:59
Ben Zürihte yasiyorum ve istatistiklere göre bilet fiyatinin yüksekligi konusunda isvicreyi kimse gecemiyor.
Bencede pahali. Ne kadar yeni mezun olan bir muhasebeci ortalama 5000 Fr. maas alsada, Zürihte normal bir daire kirasi 2000 Fr. dan asagida degil.
Sunuda göz önünde bulundurmak gerek ki, Zürihte kisa mesafe daha ucuz, uzun mesafe daha pahali. Mesela Istanbulda ise, tramvayla bir durak gidilse ayni fiyat, 10 durak gidilse ayni fiyat. Bence ülkeler arasinda kiyaslama yapmak yanlis. Her ülkenin kendine has bir sistemi olmali. Ama maalesef Türkiyede okadar cok cesit sistem varki (her konuda), bazen o sistem rayina oturmayabiliyor.
Sonuc-Zürihte mesafe cogaltikca fiyat artiyor, Istanbulda her mesafe ayni fiyat.
Benim görüsüm-Iki sehirde ayni sevyeye geliyor.
Bencede pahali. Ne kadar yeni mezun olan bir muhasebeci ortalama 5000 Fr. maas alsada, Zürihte normal bir daire kirasi 2000 Fr. dan asagida degil.
Sunuda göz önünde bulundurmak gerek ki, Zürihte kisa mesafe daha ucuz, uzun mesafe daha pahali. Mesela Istanbulda ise, tramvayla bir durak gidilse ayni fiyat, 10 durak gidilse ayni fiyat. Bence ülkeler arasinda kiyaslama yapmak yanlis. Her ülkenin kendine has bir sistemi olmali. Ama maalesef Türkiyede okadar cok cesit sistem varki (her konuda), bazen o sistem rayina oturmayabiliyor.
Sonuc-Zürihte mesafe cogaltikca fiyat artiyor, Istanbulda her mesafe ayni fiyat.
Benim görüsüm-Iki sehirde ayni sevyeye geliyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İstanbul' da mesafeye göre ücretlendirme sadece metrobüs hattında var, diğer hatlarda başlamadı ve başlamasıda biraz zor. Bunu daha önce yazmıştım ama aslında birbirinden çok farklı ekonomik gelir ve harcama dengeleri ile sosyal dengelere sahip kentleri kıyaslamak değil. Bu anlamda zaten yanılırız. Ama nüfus bazında ve hizmetin yaygınlığı bazında bir kıyas yapabiliriz, bu durumda da kentlerimiz henüz yukarıdaki kentler ile kıyaslanamaz. Nüfus olarak Berlin, Paris, Londra' ya eşitiz ama raylı sistem olarak? Şu anda böyle bir karşılık yok, fakat kentin yaygınlığı ve hizmetin ulaştırıldığı alan olarak göze alır isek yine benzeşirler. Dolayısı ile düz mantık ile bir kıyas mümkün değil hatta son derece yanlış olur.fakyol yazdı:Sonuc-Zürihte mesafe cogaltikca fiyat artiyor, Istanbulda her mesafe ayni fiyat.
Benim görüsüm-Iki sehirde ayni sevyeye geliyor.
Zürih ile ilgili duyumlarımda hep o yönde idi, gelir yüksek ama giderde yüksek. Ben Viyana İstanbul kıyasını ekonomik olarak yaptığımda genel gelir gider dengesinde bir aynılık var, sorun sosyal hizmetlerden faydalanma, kamu hizmetlerinden faydalanma ve devletin vatandaşı ekonomik olarak desteklediği noktalarda ortaya çıkıyor. Şöyle bir örnek vereyim Viyana' da bir yardımcı işçi 900€ ya 40 saat çalışmaktansa işsiz kalıp, 800€ almayı, üstüne ihtiyacı olan kira yardımı, yakacak yardımı, sosyal yardımı almayı ihmal etmiyor çünkü o zaman 900€ nun da üzerinde bir gelir elde ediyor. Aylık biletide sadece 15€ ya alıyor olması cabası İstanbul' da ben 2008 yılında maksimum değer üzerinden 500 TL işsizlik parası almıştım, şu anki değeri bilmiyorum ve işsiz olduğum için otobüste daha az ödemiyorum.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Eskiden Waldshut ilinde yaşadığımdan Zürih ile irtibatım çoktu, ama aradan bayağı zaman geçti. Zamanla zam mı oldu? Çünkü bana göre İsviçre'de toplu taşım fiyatları harika! Zürih olsun, Basel olsun, Fribourg, Cenevre veya Locarno
hepsinde bilet fiyatlarına şaştım ve şaşıyorum, buraya nazaran çok daha ucuz. Ama gerisi
kira, gıda, hayat, o bambaşka bir konu, evet.
Esat, kentleri mukaise etmek çok zor. Çünkü nüfus diyoruz, servis diyoruz, oran diyoruz, fiyat diyoruz İsviçre'de kalalım, orada bir büyükşehir İstanbul'un bir semti kadar. Ama yine de 100.000 ile 300.000 arasında bir kent bizde milyonlar, onlarca milyonlar kentleri öyle bir solluyor ki, insanın başı dönüyor. Batı ve Doğualmanya da öyle (kuzey ve güney biraz aksak). Berlin bir yana, Dresden, Leipzig kentleri, inanmazsı~. Batı derken, orada aslında zaten 11 milyonluk bir kent var, ama tek kent olmaktan çıktı yine, Ruhrgebiet denen şey, Ruhrstadt yok artık, yine Duisburg, Essen, Gelsenkirchen, Dortmund falan diye ayrı ayrı, ama şebekeleri tek. Berlin, Köln, Münih ile mukaisede biraz problemleri olan bir yer, çünkü eni 200 km (yani tam İstanbul), ama yine de, oradaki raylar, sanırım, bütün Türkiye'nin tüm raylarını geçer
Aslında sadece nüfusa değil, biraz da kent kültürüne bakmak lâzım. Bence toplu taşım açısından şu an Türkiye'nin lider kentleri Eskişehir ve İzmir! ben bunu sadece demiryolu konusuna bağlamıyorum da. Servis, mantık, altyapı, hepsi bir arada.
Esat, kentleri mukaise etmek çok zor. Çünkü nüfus diyoruz, servis diyoruz, oran diyoruz, fiyat diyoruz İsviçre'de kalalım, orada bir büyükşehir İstanbul'un bir semti kadar. Ama yine de 100.000 ile 300.000 arasında bir kent bizde milyonlar, onlarca milyonlar kentleri öyle bir solluyor ki, insanın başı dönüyor. Batı ve Doğualmanya da öyle (kuzey ve güney biraz aksak). Berlin bir yana, Dresden, Leipzig kentleri, inanmazsı~. Batı derken, orada aslında zaten 11 milyonluk bir kent var, ama tek kent olmaktan çıktı yine, Ruhrgebiet denen şey, Ruhrstadt yok artık, yine Duisburg, Essen, Gelsenkirchen, Dortmund falan diye ayrı ayrı, ama şebekeleri tek. Berlin, Köln, Münih ile mukaisede biraz problemleri olan bir yer, çünkü eni 200 km (yani tam İstanbul), ama yine de, oradaki raylar, sanırım, bütün Türkiye'nin tüm raylarını geçer
Aslında sadece nüfusa değil, biraz da kent kültürüne bakmak lâzım. Bence toplu taşım açısından şu an Türkiye'nin lider kentleri Eskişehir ve İzmir! ben bunu sadece demiryolu konusuna bağlamıyorum da. Servis, mantık, altyapı, hepsi bir arada.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Elektronik kart sistemine geçmiş olmaları güzel yanlız ben o bonus olayını kavrayamadım. Yani yükleme yapınca ekstra yandaki tutar kadar daha yüklüyor sanırım onu anladım ama orantıyı çözemedim. En düşük miktarda doğal olarak en düşük bonus oranı olan %7 vermiş, sonra bir yükselmiş 50 tl de garip bir şekilde düşmüş sonra 60 tl de anormal bir oran yükselişi olmuş, gerçekten çok merak ettim neye göre belirlenmiş yani bunun algoritması varmı yoksa sabah mesai başlarken yapılan bir poğaça çay kahvaltısı arasında yapılmış bir proje mi?
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Sadece kamu araçlarından değil toplu ulaştırma yapan tüm araçlardan otoyol - köprü gişelerinde ücret alınmamalı.
Bildiğim kadarıyla Sultanbeyli'den kalkan 18K, 18U vb. otobüsler Dudullu'da gişelerden geçtikleri halde otobüs ücreti 1 bilet.
Şehrin insanların yerleşmesi için zorlandığı öteki ücra köşesi Kayaşehir-Taksim arası 1.5 bilet,
Boğaz geçişli hatların çoğunluğu, Bahçeşehir - Beylikdüzü yönüne giden kimi hatlar aktarmasız 2 bilet.
Silivri, Çatalca, Terkos, Riva,Şile, Pendik-Tuzla'nın sahile uzak bölgelerine giden otobüslerin ücretleriyse apayrı karmaşık.
Neticede köprü-otoyol gişelerinde para ödeniyor olmasını ekstra biletle ücretlendirmek konusundaki ısrarın anlamsız olduğu ortada.
Bildiğim kadarıyla Sultanbeyli'den kalkan 18K, 18U vb. otobüsler Dudullu'da gişelerden geçtikleri halde otobüs ücreti 1 bilet.
Şehrin insanların yerleşmesi için zorlandığı öteki ücra köşesi Kayaşehir-Taksim arası 1.5 bilet,
Boğaz geçişli hatların çoğunluğu, Bahçeşehir - Beylikdüzü yönüne giden kimi hatlar aktarmasız 2 bilet.
Silivri, Çatalca, Terkos, Riva,Şile, Pendik-Tuzla'nın sahile uzak bölgelerine giden otobüslerin ücretleriyse apayrı karmaşık.
Neticede köprü-otoyol gişelerinde para ödeniyor olmasını ekstra biletle ücretlendirmek konusundaki ısrarın anlamsız olduğu ortada.
Kamu Araçlarına Otoyol Bedava!
Ücretli otoyollarda meydana gelen asayiş ve trafik olaylarına müdahale eden polis, jandarma ve itfaiye gibi kamu araçlarından artık ücret alınmayacak.
İtfaiye ve emniyet ekiplerinin otoyol ve köprülerde meydana gelen bir kazaya veya yanan bir araca ilk müdahalesinde saniyeler bile büyük önem taşıyor. Kaza yapan bir araçtaki yaralıyı çıkartmak ya da yanan bir aracı söndürebilmek için hızlı hareket etmek zorunda kalan itfaiye ekibi veya güvenlik güçleri, bugüne kadar otoyol ve köprü ücreti ödüyordu. Sadece 112 ambulanslarından ücret alınmıyordu. Kaçak geçişler nedeniyle pek çok kez ceza ödeyen itfaiye, emniyet, jandarma ve diğer kamu kurumları, araçlarına OGS ve KGS kartları almak zorunda kaldı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi geçen yıl itfaiye araçlarının geçişi için 60 bin TL ödedi. Ancak bundan böyle otoyol içindeki olaylara müdahale eden kamu araçlarından ücret alınmayacak.
http://www.sabah.com.tr/Ekonomi/2012/05 ... odemeyecek
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Öncelikle şunu söyleyeyim kamu araçlarında alınması zaten saçma sapan bir olaymış, bu saçmalığa son verilmesi yerinde bir uygulama ama otobüslerden alınmaması konusunda bir şey diyemem, sonuçta amacını hizmet etmek değil para kazanmak olarak gören her kurum kazandığı para karşılığında birilerine para kazandırmak zorundadır, verdiğin hizmetin karşılığı para ile ölçülüyor ise aldığın hizmetinde bir para karşılığı olması normal.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yeni bir başlık açmak istemedim şimdilik buradan yazayım istedim belki ilgilenen olur konu ile diye. İstanbul' da bir süredir besleme hatları ve otobüslerdeki aktarmalar nedeni ile raylı sistemi kullandığınız zaman enteresan rakamlara yolculuk etmek mümkün olan güzergahlar var. Tabii süre olarak bir kıyas yok bu işin içinde yani metrobüs seçeneği ile çok daha hızlı gidebileceğiniz bir noktaya raylı sistemler ile 3 aktarma da gidiyorsunuz ama aynı paraya ya da biraz daha ucuza bile gelebiliyor. Bir de yeni açılan metro hatlarından M3 ve M1B yi beslemek için kurulan otobüs hatları var ve bunlar sadece 10 kuruşa yolcu taşıyorlar, üzerine 1,90 tam ücret kesilse bile 2 liraya geliyor ki Aksaray hedefli bir yolculukta toplam 3 sistemi bu paraya kullanmış oluyorsunuz, bir de M3 e yolcu taşıyan otobüsler ile ilgili bu otobüslerin çalıştığı bölgelerde çok aktif bir tanıtım kampanyası da sürüyor takip edebildiğim kadarı ile.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 98
- Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34
Eskişehir'de bu konuda malesef birazcık pahalı !
ESKART (TAM -1 biniş değeri) -> 1,55 TL
ESKART (İNDİRİMLİ -1 biniş değeri) -> 1,05 TL
Tek Geçişlik ESBİLET (TAM) (Aktarma Ücretsiz) -> 1,90 TL
Tek Geçişlik ESBİLET (İNDİRİMLİ) (Aktarma Ücretsiz) -> 1,80 TL
* Otobüs + Tramvay / Tramvay + Otobüs aktarma -> +0.20 TL
* Otobüs'ten otobüse aktarma yok .
Otobüs'ten otobüse aktarma yaptığınız da ;
ESKART'ınız var ise ; 3.10 TL
ESBİLET'iniz var ise ; 3.80 TL
Minibüs ve Dolmuşlar ;
TAM -> 1.75
ÖĞRENCİ -> 1.25
ESKART (TAM -1 biniş değeri) -> 1,55 TL
ESKART (İNDİRİMLİ -1 biniş değeri) -> 1,05 TL
Tek Geçişlik ESBİLET (TAM) (Aktarma Ücretsiz) -> 1,90 TL
Tek Geçişlik ESBİLET (İNDİRİMLİ) (Aktarma Ücretsiz) -> 1,80 TL
* Otobüs + Tramvay / Tramvay + Otobüs aktarma -> +0.20 TL
* Otobüs'ten otobüse aktarma yok .
Otobüs'ten otobüse aktarma yaptığınız da ;
ESKART'ınız var ise ; 3.10 TL
ESBİLET'iniz var ise ; 3.80 TL
Minibüs ve Dolmuşlar ;
TAM -> 1.75
ÖĞRENCİ -> 1.25
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 221
- Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56
Antalya'da ulaşım bence pahalı. Ancak aktarma ile her yere gidilebiliyor.
3 yıldızlı diye geçen tüm hatlarda Tam 1,80 öğrenci/öğretmen 1,10
5-10 tane de 2 yıldızlı hat var bunlarda tam 1,60 indirimli 1 lira
Uzun ilçe ve köy hatlarından bazılarının tarifesi 2-2,5-3 şeklinde uzunluğuna göre değişiyor. Bu hatlara bindikten sonra yanılmıyorsam aktarma ücreti kesilmiyor?
Raylı sistem ücreti de tam için 1,60 indirimli 1 lira
Raylı sistemden otobüse ve otobüsten otobüse aynı hat olmamak kaydıyla aktarma var.
Yalnız aktarmalı binişlerde ödenen toplam ücret tam 2 lira, indirimli 1,20
Şöyle 1,60 tarifesi olan raylı sistemden 1,80 tarifesi olan bir otobüse binerseniz 1,60 + 0,40 kuruş ödersiniz
1,80 tarifesi olan bir otobüsten 1,60 tarifesi olan raylı sisteme binerseniz 1,80 + 0,20 ödersiniz. Yani şehir merkezinde istisnalar dışında hangi hatta aktarma yaparsanız yapın ödeyeceğiniz toplam ücret 2 liradır.
Örneğin Antalya'nın en kuzeyindeki merkez ilçe Döşemealtında OSB'den DC15 otobüse bindiniz: 1,80 ödediniz
Antalya'nın en doğusundaki merkez ilçesi Aksu'ya gitmek için DC15'ten AC03 ya da AF04 hattına bineceksiniz +0,20 ödeyecek ve toplamda 2 lira ödeyeceksiniz.
Antalya'da üstteki örnekte olduğu gibi 4 ilçe değiştiriyorsunuz Döşemealtı->Kepez->Muratpaşa->Aksu; ve ödediğiniz ücret 2 lira ile sınırlı. Toplam gittiğiniz mesafe 40-50 km'ye yakın.
Otobüs, minibüs, belediye otobüsü fark etmez, hepsi aynı.
Sonuç olarak Aktarmalı yolculuk devam ediyor. Ben mesela bu sabah kaçırdığım bir otobüse yetişmek için midibüse bindim. 2 dk sonra inip kaçırdığım otobüse bindim. Bilmiyorum, aktarmayı lehine kullananlar var mı?
3 yıldızlı diye geçen tüm hatlarda Tam 1,80 öğrenci/öğretmen 1,10
5-10 tane de 2 yıldızlı hat var bunlarda tam 1,60 indirimli 1 lira
Uzun ilçe ve köy hatlarından bazılarının tarifesi 2-2,5-3 şeklinde uzunluğuna göre değişiyor. Bu hatlara bindikten sonra yanılmıyorsam aktarma ücreti kesilmiyor?
Raylı sistem ücreti de tam için 1,60 indirimli 1 lira
Raylı sistemden otobüse ve otobüsten otobüse aynı hat olmamak kaydıyla aktarma var.
Yalnız aktarmalı binişlerde ödenen toplam ücret tam 2 lira, indirimli 1,20
Şöyle 1,60 tarifesi olan raylı sistemden 1,80 tarifesi olan bir otobüse binerseniz 1,60 + 0,40 kuruş ödersiniz
1,80 tarifesi olan bir otobüsten 1,60 tarifesi olan raylı sisteme binerseniz 1,80 + 0,20 ödersiniz. Yani şehir merkezinde istisnalar dışında hangi hatta aktarma yaparsanız yapın ödeyeceğiniz toplam ücret 2 liradır.
Örneğin Antalya'nın en kuzeyindeki merkez ilçe Döşemealtında OSB'den DC15 otobüse bindiniz: 1,80 ödediniz
Antalya'nın en doğusundaki merkez ilçesi Aksu'ya gitmek için DC15'ten AC03 ya da AF04 hattına bineceksiniz +0,20 ödeyecek ve toplamda 2 lira ödeyeceksiniz.
Antalya'da üstteki örnekte olduğu gibi 4 ilçe değiştiriyorsunuz Döşemealtı->Kepez->Muratpaşa->Aksu; ve ödediğiniz ücret 2 lira ile sınırlı. Toplam gittiğiniz mesafe 40-50 km'ye yakın.
Otobüs, minibüs, belediye otobüsü fark etmez, hepsi aynı.
Sonuç olarak Aktarmalı yolculuk devam ediyor. Ben mesela bu sabah kaçırdığım bir otobüse yetişmek için midibüse bindim. 2 dk sonra inip kaçırdığım otobüse bindim. Bilmiyorum, aktarmayı lehine kullananlar var mı?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3521
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
İstanbul'da ulaşıma zam geldi..
Haberlerde genelde yüzde 10 şeklinde ifade edilmiş olsa da aktarmalara gelen zam oranı daha yüksek..
İlk Biniş: 1,95 TL'den 2,15 TL'ye yüzde 10,3.
1. Aktarma: 1,25 TL'den 1,45 TL'ye yüzde 16,0.
2. Aktarma: 1,00 TL'den 1,15 TL'ye yüzde 15,0.
3.-4.-5. Aktarma: 0,75 TL'den 0,85 TL'ye yüzde 13,3.
İstanbul'da gideceği yere aktarmasız, tek seferde giden kişi sayısı çok az. Dolayısıyla, ilk binişe gelen zam oranı yüzde 10 olsa bile, aktarmalardaki yüksek zam oranı sayesinde, gerçek zam oranı daha yüksek hissedilecek..
Haberlerde genelde yüzde 10 şeklinde ifade edilmiş olsa da aktarmalara gelen zam oranı daha yüksek..
İlk Biniş: 1,95 TL'den 2,15 TL'ye yüzde 10,3.
1. Aktarma: 1,25 TL'den 1,45 TL'ye yüzde 16,0.
2. Aktarma: 1,00 TL'den 1,15 TL'ye yüzde 15,0.
3.-4.-5. Aktarma: 0,75 TL'den 0,85 TL'ye yüzde 13,3.
İstanbul'da gideceği yere aktarmasız, tek seferde giden kişi sayısı çok az. Dolayısıyla, ilk binişe gelen zam oranı yüzde 10 olsa bile, aktarmalardaki yüksek zam oranı sayesinde, gerçek zam oranı daha yüksek hissedilecek..