tr-RB.07 » Kütahya-Eskişehir raybüs

Cevapla
senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

tr-RB.07 » Kütahya-Eskişehir raybüs

Mesaj gönderen senturk90 » 17 Nis Pzr, 2011 00:38

Arkadaşlar geçende bir takip edeyim dedim şu raybüsleri. Hala seferdeler ama birşey sormak istiyorum. Kütahya-Eskişehir arası raybüsler 70-80 km yol gidiyor ama Kütahya-Eskişehir arası 1 saat veya 1 saat 10 dakikada falan alınıyor. Ve setlerin tam hızı 140 km. Yani normalde bu mesafe arası bu hızda 30-40 dakikada varması gerekirken niçin 1 saat sürüyor. Hat bu hızların yapılabilmesi için yenilendi diye biliyorum. Cevaplarsanız sevinirim... İyi çalışmalar...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Nis Pzr, 2011 00:54

140 km/s araçların maksimum hızı mı? Yani bu kadran hızı ise bunu yapmasını bekleyemeyiz sanırım, ama işletmedeki maksimum hızları bu ise bir şey diyemem.

İkinci olarak, 30-40 dk. da gidebilmesi için aracın hiç hız kesmeden kalktığı gibi tam ivme verip son durakta durması gerekir diye düşünüyorum, eğer ara duraklarda duruyorsa yine bu süre mümkün olmaz.

Son olarak, hattın tamamının 140km/s hıza uygun olduğunu düşünmüyorum, muhakkak hızın 60-80 arasına düştüğü yerler vardır, bu yavaşlama ve hızlanmalar süreyi etkiler, aynı şekilde hemzemin geçişleri falan filan, bir de bu raybüsler dizel mi elektrikli mi? Her ne kadar yeni nesil dizeller iyi olsalarda bir elektrikli loko gibi ivmelenme ve duruş yapamıyorlar.

Bu yazdıklarımın hepsi tahminidir, hattı ve güzergahı hiç bilmiyorum, yazasım geldi sadece :)

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 17 Nis Pzr, 2011 01:10

Max hızları 140 diye biliyorum. Ama 160 km'ye kadar çıktıklarını okumuştum bi yerde. Evet birde hemzemin geçit sorunu var. Ama google earth'ten baktığım kadarıyla hemzemin geçit göremedim. Ara istasyon yok.Zaten var olan hemzemin geçitlerde niçin yavaşlarlar anlamıyorum. Özellikle izmir-aydın arasındaki raybüsler için bir sorun. İzmir-Aydın arasında çok fazla hemzemin geçit var. Setler hyundai-rotem ve dizeldir.
İşte burada da güzel bir videosu var:
http://www.izlesene.com/video/eskisehir ... su/2452353

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Nis Pzr, 2011 13:02

Dediğim gibi araçları sadece fotolardan biliyorum tabii ki yeni olması hali ile hızlanmasının durmasının da iyi olması anlamına gelir, fakat dediğim gibi ben araçların maksimum hızını yapacağını pek düşünmüyorum, teknik olarak mümkündür ama işletmede olmayabilir.

Bir de biz de hattı 160km/s ye çıkarttık diyorlar ama bu böyle dümdüz bir çizgi değil ki, kurpu var, deveri var, dediğin gibi hemzemin geçidi var, var da var :) hemzeminler konusunda çok bir şey demek istemiyorum, sonra yevropada da hemzemin kazası olunca arkadaşlar bak orada da oluyor diyorlar :) elimde istatistik olmadığı için bilimsel kıyas yapamayacağım ama Kazalar başlığı orada, koca ülkeyiz henüz bir avuç demiryolumuz var ama hemzemin kazalarında maşallah bir numarayız, ben burada suçun demiryolu araçlarında olduğuna inanmıyorum, demiryolu aracı kaynaklı hemzemin kazası yok denecek kadar azdır.

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesaj gönderen ahmettekin » 17 Nis Pzr, 2011 18:55

Bu raybüsün maksimum işletme hızı 120 km/sa, hatta livresini bulursam paylaşabilirim, çok kısa mesafelerde maksimum hızda seyrediyor ve bunların toplamı 10 dkyı bulmaz diye düşünüyorum. Bu setler DMU, yani dizel, ancak TCDD'nin sahip olduğu en iyi Multiple Unit olduğunu söyleyebilirim, ivmelenme açısından metrodan farkı yok, banliyö trenlerinden ve diğer TCDD trenlerinden bariz üstünlüğü var. Ancak yolun çoğu dediğim gibi 30-70 km/sa hız limitine sahip olması araçlardan tam fayda sağlamayı engelliyor. Ayrıca yol üstünde birçok istasyon mevcut, ve TCDD'nin saçma kuralları yüzünden bu istasyonda tren durmasa dahi 50 km/sa hızın üstünde geçiş yapamıyor trenler, manuel makaslar için maksimum geçiş hızı bu. Üstelik sapmalı geçiş olursa istasyonda durmasa bile girişte ve çıkışta 15 km/sa hız sınırı var.

Hemzemin geçitlerde üstün performans gösteriyor bu setler, diğer TCDD trenlerine göre inanılmaz bir fren mesafesi var, defalarca son anda kazalardan kurtulduğunu duydum bu trenin ama önüne geçilmiyor maalesef. Bana göre yapılacak şey, son hızla hemzemin geçitten geçmek, kaza olursa da otomobil sürücüsünü cezalandırmak, yoksa trenlerin yürüyüş hızında geçiş yaptığı yerler var önüne geçilmez bunların, ha, TCDD'de bunu yapacak yürek var mı, hayır.

TCDD bu setlerden artık Türkiye'de ürettiriyor, bol miktarda göreceğiz artık, tüm dizel bölgesel ekspreslerin bunlarla yapılması gerçekten "zarardan kar" sağlayacaktır TCDD için, şu haliyle yük lokomotifiyle yolcu taşınmasından zerre kadar kar edemez TCDD.

Bu arada şunu da ekleyeyim, önceleri Mavi Tren Eskişehir-Kütahya arasını yanılmıyorsam 57 dakikada alıyormuş, günümüz teknolojisiyle yapılamıyor bu, TCDD utansın.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Nis Pzr, 2011 20:28

Ahmet Bey her zamanki gibi demiryolu konusunda aydınlattınız, teşekkür ederim, hem yeni nesil DMU lar konusunda kısa da olsa bilgi sahibi olduk hemde bahsi geçen hatta neden bu maksimum hızın uygulanamadığı hakkında bilgi sahibi olduk. Hız konusunda pek yanılmamışım gördüğüm kadarı ile diğer konular ise tartışmalı, bana göre de hemzeminde yavaşlamanın bir alemi yok, sonuçta bunlar kontrollü hemzeminler değil mi, sesli görsel uyarısı var bariyeri var, neden bu kadar yavaşlıyor. İstasyonlardan yavaş geçmek, en azından belli sınırlarda geçmek bana abes gelmiyor ama yorum yapamayacağım, makaslarda ise hızın bu kadar düşmesi daha çok o makas bölgesine duyulan güven ile alakalı olsa gerek.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 20 Nis Çrş, 2011 01:10

ahmettekin yazdı:Bu arada şunu da ekleyeyim, önceleri Mavi Tren Eskişehir-Kütahya arasını yanılmıyorsam 57 dakikada alıyormuş, günümüz teknolojisiyle yapılamıyor bu, TCDD utansın.
Burada ağzım açık kaldı. :lol:

Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön