tr-RS.35 » Raylı sistem turizmi!!!

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Mar Pzt, 2011 22:01

En çok Eskişehir sistemini beğenmişler ama diğer yerlerden de fazlasıyla memnun kalmışlar,
tahmin ettiğim gibi. eskişehirin bir cazibesi var. merkezde ırmak üzerinden geçmesi gibi ambiyanslar iyi bir izlenim bırakıyor. o bölge çok başarılı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Mar Pzt, 2011 22:22

Yok, Eskişehir tek mantıklı ağ sistemi şu an, kurt murt falan değil. Avrupaî tramvay sistemine en çok benzeyen o. İlâveten de güzel, evet.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Mar Pzt, 2011 23:10

alabay yazdı:Yok, Eskişehir tek mantıklı ağ sistemi şu an, kurt murt falan değil. Avrupaî tramvay sistemine en çok benzeyen o. İlâveten de güzel, evet.
Acaba? Yani acaba gerçekten birinci etken o mu yoksa senin ikincilik verdiğin "Tramvayın Kent İle Yakışması" hadisesi mi? Bence Eskişehir' de tramvay kent estetiğine büyük katkıda bulunuyor, aynı şeyi maalesef İstanbul için söyleyemiyorum, buna izin verilmedi, belki sadece Sultanahmet bölgesinde. Diğer taraftan geri döndüklerinde muhtemelen sitelerinde izlenimlerini paylaşacaklardır, takip edip bize doğru bir tercüme ile sunarsan memnun oluruz Başar, hatta belki küçük bir irtibatta kurabilirsin. Bu arada Kemal abimizin edindiği bilgileride merakla bekliyorum :)

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1585
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 29 Mar Sal, 2011 09:43

Kemal olarak malesef mantepsiye bastım :P , ikinci buluşmaya gidemedim kaç gündür gripten kafamı kaldıramadım ama ilk buluşmada bana aylık yayınladığı kitapçıktan bir örnek verdi yeni sayıları da adresime yollayacak. Ben de o kitapçığın Türkiye muhabirliğini yapmaya çalışacağım.
Fischer bana Uşalım A.Ş.nin Berlin'den 3 Gotha daha aldığını söyledi, sonra da bunların Rıhtım-Sulatanahmet turist hattında çalıştırılacağından bahsetti,ben de bunun pek mümkün olmadığını çünkü bu işte mevcut hattın iki ucuna ekleme yapılarak özel araçların kullanılacağını söyledim,sonra da tereddüt ettim gerçekten Gotha bu hattın enerjisi ile çalışabilir mi ? Belki araya bir meterelik ray açıklığı sağlansın diye 3'cü bir ray hattı mı konur???? Resmen tereddüt ediyorum şimdi, ben öyle deyince Fischer de aldığı bilgiyi tekrar okeylemek gereği duydu ve yazdığı notlardan o kısmı çember içine aldı. :!:

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 Mar Sal, 2011 09:49

Hm. O Gotha dedikleriniz buranin dogusunda basit isleyen, nostaljik bile olmayan, tramvay araclari. Araliklari genelde normal ray araligi, ama o zaten önemli degil, degistirilebilir. Ama enerjisi, T1 hattinin aynisi olmali, normal tramvay. Ücüncü bir raya gerek yok. Ama üc Gota'yla pek ne yapacaklar, o baska bir sey, yani o isletme icin belki on veya yirmi tane gerekebilir ;-) He, ben tabiiki buranin mantigiyla düsünüyorum, Sayin Fischer (anlami: balikci) anlar.

Not: Bu bilgileri kaynaksiz fazla yaymayin, hele hele bu kaynak (cember) bir arastirilsin, yoksa ortalik karisir ... gasteci degiliz, olsa olsa gazeteciyiz :-)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 Mar Sal, 2011 09:51

Esat, soruna gelince, simdi ben onlar degilim tabiiki, ama onun gibilerini tanirim, o yüzden bence ilk olarak aga, isleve ve sonra da estetige bakarlar. Herhalde. Yok, bunlar baska bakis acisindan da bakabilir elbet, bilemeyiz. Sen bana haber ver, ben gözetler, irtibat kurarim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Mar Sal, 2011 11:09

Geçmiş olsun Kemal abim kendine iyi bak, keşke oralarda olabilse idim, tam işin güzel zamanında oradan uzaklaşmış olmak acayip zoruma gitmeye başladı. :(

Gotha konusunu araştırmak lazım, Kadıköy' de ki Gothalarda gerçekten 1m. ray açıklığımı yahu? Ben orasıda normal ray açıklığı diye biliyorum, dolayısı ile Gotha' larda normal ray açıklığında işliyor herhalde. Enerjisinin farklı olduğunu düşünmüyorum daha önce yapılan tüm hatlar 750DC ye göre yapılmıştı, o hatta da aynı voltajdır diye düşünüyorum. İkinci olarak Başar bu konu da haklı, ben o başlıkta tespit edilen rakamı vermiştim diye hatırlıyorum, oradan gemi yanaştığında 50 tane otobüs kalkıyor, siz bu kadar insanın yarısını bile Sultanahmet' e taşımak istiyorsanız onlara otobüs ile aynı hizmet vermek zorundasınız, adam iniyor gemiden biniyor, bunu 3 tane Gotha ile sağlamanın mümkün olacağını düşünmüyorum, iki set Citadis ya da Bombardier ile olabilir belki,

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 Mar Sal, 2011 12:58

Moda videoma bir baktım, ray açıklığın 1 m olması mümkün, ki bir sebepten dolayı da mantıklı olur, Moda'da çok dar kurplar var. Freiburg kentinde ray açıklığın 1 m olmasının sebebi de bu, sırf kent merkezindeki Çeşme meydanından dörtyol şeklinde geçebilmeleri için, bütün şebekeyi 1 m aralıkla yapmak zorunda kalmışlardı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Mar Sal, 2011 13:29

yok, iddia etmiyorum zaten, Kemal abi o hatta cok yakin daha iyi bilir. Boyle bir sey olacaksa bu durumda boji degistirirler herhalde, diger turlusu istanbul icin fantezi :)

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1585
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 02 Nis Cmt, 2011 15:24

Kadıköy 1m. ray açıklığına sahip, zaten Kadıköy hattında çalışan ilk gelen araçlardan birini Beyoğlu hattına motor ve pencerelerini söküp müzik römorku olarak almışlardı hatırlarsanız.
Yeni alınanlar da kesin aldığım bilgiye göre yine T3 içinmiş, yani Moda'ya geliyorlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Nis Cmt, 2011 16:11

Makul olanda buydu zaten, sonuçta Moda için araç ve yedek parça ihtiyacı vardı, hatırlarsanız bir önceki partiyi görüntülemiştim geliş gidiş esnasında, ama şimdi eldekilerden Bursa' ya verilenler olunca yine açık olabilir de demiştik galiba, hayırlısı. Yanlız Jena' dan alınmamışlardır herhalde, çünkü daha önce Jena şehrinde kalan son araçlar zaten alındı demişlerdi, geriye kalanlar kentin tramvay müzesine kaldırılacaklardı, Berlin civar diğer kentlerinde mi buldular acaba?

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1585
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 02 Nis Cmt, 2011 16:14

Evveet işte gelen 2 tane yedek parça tramvayı "3" de değil 2 tane oluyor :
Resim

Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön