tahmin ettiğim gibi. eskişehirin bir cazibesi var. merkezde ırmak üzerinden geçmesi gibi ambiyanslar iyi bir izlenim bırakıyor. o bölge çok başarılı.En çok Eskişehir sistemini beğenmişler ama diğer yerlerden de fazlasıyla memnun kalmışlar,
tr-RS.35 » Raylı sistem turizmi!!!
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Acaba? Yani acaba gerçekten birinci etken o mu yoksa senin ikincilik verdiğin "Tramvayın Kent İle Yakışması" hadisesi mi? Bence Eskişehir' de tramvay kent estetiğine büyük katkıda bulunuyor, aynı şeyi maalesef İstanbul için söyleyemiyorum, buna izin verilmedi, belki sadece Sultanahmet bölgesinde. Diğer taraftan geri döndüklerinde muhtemelen sitelerinde izlenimlerini paylaşacaklardır, takip edip bize doğru bir tercüme ile sunarsan memnun oluruz Başar, hatta belki küçük bir irtibatta kurabilirsin. Bu arada Kemal abimizin edindiği bilgileride merakla bekliyorumalabay yazdı:Yok, Eskişehir tek mantıklı ağ sistemi şu an, kurt murt falan değil. Avrupaî tramvay sistemine en çok benzeyen o. İlâveten de güzel, evet.
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1585
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
Kemal olarak malesef mantepsiye bastım , ikinci buluşmaya gidemedim kaç gündür gripten kafamı kaldıramadım ama ilk buluşmada bana aylık yayınladığı kitapçıktan bir örnek verdi yeni sayıları da adresime yollayacak. Ben de o kitapçığın Türkiye muhabirliğini yapmaya çalışacağım.
Fischer bana Uşalım A.Ş.nin Berlin'den 3 Gotha daha aldığını söyledi, sonra da bunların Rıhtım-Sulatanahmet turist hattında çalıştırılacağından bahsetti,ben de bunun pek mümkün olmadığını çünkü bu işte mevcut hattın iki ucuna ekleme yapılarak özel araçların kullanılacağını söyledim,sonra da tereddüt ettim gerçekten Gotha bu hattın enerjisi ile çalışabilir mi ? Belki araya bir meterelik ray açıklığı sağlansın diye 3'cü bir ray hattı mı konur???? Resmen tereddüt ediyorum şimdi, ben öyle deyince Fischer de aldığı bilgiyi tekrar okeylemek gereği duydu ve yazdığı notlardan o kısmı çember içine aldı.
Fischer bana Uşalım A.Ş.nin Berlin'den 3 Gotha daha aldığını söyledi, sonra da bunların Rıhtım-Sulatanahmet turist hattında çalıştırılacağından bahsetti,ben de bunun pek mümkün olmadığını çünkü bu işte mevcut hattın iki ucuna ekleme yapılarak özel araçların kullanılacağını söyledim,sonra da tereddüt ettim gerçekten Gotha bu hattın enerjisi ile çalışabilir mi ? Belki araya bir meterelik ray açıklığı sağlansın diye 3'cü bir ray hattı mı konur???? Resmen tereddüt ediyorum şimdi, ben öyle deyince Fischer de aldığı bilgiyi tekrar okeylemek gereği duydu ve yazdığı notlardan o kısmı çember içine aldı.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Hm. O Gotha dedikleriniz buranin dogusunda basit isleyen, nostaljik bile olmayan, tramvay araclari. Araliklari genelde normal ray araligi, ama o zaten önemli degil, degistirilebilir. Ama enerjisi, T1 hattinin aynisi olmali, normal tramvay. Ücüncü bir raya gerek yok. Ama üc Gota'yla pek ne yapacaklar, o baska bir sey, yani o isletme icin belki on veya yirmi tane gerekebilir He, ben tabiiki buranin mantigiyla düsünüyorum, Sayin Fischer (anlami: balikci) anlar.
Not: Bu bilgileri kaynaksiz fazla yaymayin, hele hele bu kaynak (cember) bir arastirilsin, yoksa ortalik karisir ... gasteci degiliz, olsa olsa gazeteciyiz
Not: Bu bilgileri kaynaksiz fazla yaymayin, hele hele bu kaynak (cember) bir arastirilsin, yoksa ortalik karisir ... gasteci degiliz, olsa olsa gazeteciyiz
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Geçmiş olsun Kemal abim kendine iyi bak, keşke oralarda olabilse idim, tam işin güzel zamanında oradan uzaklaşmış olmak acayip zoruma gitmeye başladı.
Gotha konusunu araştırmak lazım, Kadıköy' de ki Gothalarda gerçekten 1m. ray açıklığımı yahu? Ben orasıda normal ray açıklığı diye biliyorum, dolayısı ile Gotha' larda normal ray açıklığında işliyor herhalde. Enerjisinin farklı olduğunu düşünmüyorum daha önce yapılan tüm hatlar 750DC ye göre yapılmıştı, o hatta da aynı voltajdır diye düşünüyorum. İkinci olarak Başar bu konu da haklı, ben o başlıkta tespit edilen rakamı vermiştim diye hatırlıyorum, oradan gemi yanaştığında 50 tane otobüs kalkıyor, siz bu kadar insanın yarısını bile Sultanahmet' e taşımak istiyorsanız onlara otobüs ile aynı hizmet vermek zorundasınız, adam iniyor gemiden biniyor, bunu 3 tane Gotha ile sağlamanın mümkün olacağını düşünmüyorum, iki set Citadis ya da Bombardier ile olabilir belki,
Gotha konusunu araştırmak lazım, Kadıköy' de ki Gothalarda gerçekten 1m. ray açıklığımı yahu? Ben orasıda normal ray açıklığı diye biliyorum, dolayısı ile Gotha' larda normal ray açıklığında işliyor herhalde. Enerjisinin farklı olduğunu düşünmüyorum daha önce yapılan tüm hatlar 750DC ye göre yapılmıştı, o hatta da aynı voltajdır diye düşünüyorum. İkinci olarak Başar bu konu da haklı, ben o başlıkta tespit edilen rakamı vermiştim diye hatırlıyorum, oradan gemi yanaştığında 50 tane otobüs kalkıyor, siz bu kadar insanın yarısını bile Sultanahmet' e taşımak istiyorsanız onlara otobüs ile aynı hizmet vermek zorundasınız, adam iniyor gemiden biniyor, bunu 3 tane Gotha ile sağlamanın mümkün olacağını düşünmüyorum, iki set Citadis ya da Bombardier ile olabilir belki,
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Moda videoma bir baktım, ray açıklığın 1 m olması mümkün, ki bir sebepten dolayı da mantıklı olur, Moda'da çok dar kurplar var. Freiburg kentinde ray açıklığın 1 m olmasının sebebi de bu, sırf kent merkezindeki Çeşme meydanından dörtyol şeklinde geçebilmeleri için, bütün şebekeyi 1 m aralıkla yapmak zorunda kalmışlardı.
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1585
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Makul olanda buydu zaten, sonuçta Moda için araç ve yedek parça ihtiyacı vardı, hatırlarsanız bir önceki partiyi görüntülemiştim geliş gidiş esnasında, ama şimdi eldekilerden Bursa' ya verilenler olunca yine açık olabilir de demiştik galiba, hayırlısı. Yanlız Jena' dan alınmamışlardır herhalde, çünkü daha önce Jena şehrinde kalan son araçlar zaten alındı demişlerdi, geriye kalanlar kentin tramvay müzesine kaldırılacaklardı, Berlin civar diğer kentlerinde mi buldular acaba?