ist-T.10 » İstanbul Tramvayını Seçti
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
ist-T.10 » İstanbul Tramvayını Seçti
İstanbul Ulaşım A.Ş. tarafından yürütülen yerli tramvay projesi var bildiğiniz üzere, bu projede gerçekleşen aşamalar, ortada yürür halde işletmede bir aracın olması ve İBB nin bugünlerde bu işe destek vermesi ile ortaya yeni bir proje çıkmış. İstanbul Tramvayını Seçiyor isimli projede İstanbul için üretilecek tramvay araçlarının konseptine İstanbulluların karar vermesi isteniyor, şirket tarafından tasarlanan 2 ayrı model var, bu modeller içinden bir seçim yapılıyor konu ile ilgili bir de web sitesi yapılmış
http://www.istanbultramvayiniseciyor.com
Ben B aracına oy verdim, sizlerinde hangi araca oy verdiğinizi ve neden verdiğinizi merak ediyorum, konuya ilgi gösteren arkadaşlar görüşlerini belirtir ise memnun olurum. Bir de tabii bazı konulara açıklık getirmek lazım, araç bildiğimiz RTE200X serisinin biraz daha geliştirilmiş hali, yani yüksek tabanlı tramvay aracı, aslında günümüzde bunlara tramvay denmiyor ama bizde halen yüksek peronlar kullanılan tramvay sistemleri varolduğu için bunun dışında ise metro ise tramvay arasında kalan, aslında tramvayıda kapsayan Hafif Raylı Sistem şebekeleri olmadığı için bu araçlarda tramvay statüsünde kalıyor, en son aldığım bilgide bir yandan alçak tabanlı tramvay içinde çalışıldığı fakat bu araç üzerinden yeterince deneyim kazanmadan ve done toplamadan girilmek istenmediği yönünde bir görüş vardı bu gözle değerlendirin derim.
Esat
http://www.istanbultramvayiniseciyor.com
Ben B aracına oy verdim, sizlerinde hangi araca oy verdiğinizi ve neden verdiğinizi merak ediyorum, konuya ilgi gösteren arkadaşlar görüşlerini belirtir ise memnun olurum. Bir de tabii bazı konulara açıklık getirmek lazım, araç bildiğimiz RTE200X serisinin biraz daha geliştirilmiş hali, yani yüksek tabanlı tramvay aracı, aslında günümüzde bunlara tramvay denmiyor ama bizde halen yüksek peronlar kullanılan tramvay sistemleri varolduğu için bunun dışında ise metro ise tramvay arasında kalan, aslında tramvayıda kapsayan Hafif Raylı Sistem şebekeleri olmadığı için bu araçlarda tramvay statüsünde kalıyor, en son aldığım bilgide bir yandan alçak tabanlı tramvay içinde çalışıldığı fakat bu araç üzerinden yeterince deneyim kazanmadan ve done toplamadan girilmek istenmediği yönünde bir görüş vardı bu gözle değerlendirin derim.
Esat
En son Esat tarafından 10 Şub Prş, 2011 18:28 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 193
- Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15
icerik
Siteye bir göz attim. Aracin özelliklerine bakayim dedim. Özellikleri büyük oranda ayni. Araclarin sadece dis görünümü soruluyor (Bu da acik sekilde belirtlimis). Daha bir farklilastirmaya gidilse bence daha güzel olurdu sanki. Benim oyum A. Zira görüntüsü daha hosuma gitti (zaten baska bir fark da yok sanirim)-
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Teknik olarak bir fark yok evet, ve zaten dediğiniz gibi açıklamada da görünüm ile ilgili bir karar verileceği belirtilmiştir, araçlar daha önce sunumu yapılan RTE2009 şasisi üzerine yapılması düşünülen özel tasarımı gösteriyor. Tabii ne kadar özel? Ben biraz bir şeyler yazacağım tasarımlar ile ilgili ama önce bir kaç kişi daha yazsın istiyorum başlığa, bu arada resimleri de verelim
-
-
-
-
-
-
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Araçların yüksek taban olması ile ilgili daha net bilgiler İBB sitesinde de yer alıyor, araçların "hem tramvay hemde hafif metro" hattında kullanılabileceği belirtilmiş, zaten bu araçlar tramvay olarak sadece T4 Topkapı-Habibler hattında kullanılabilirler, eğer seri üretim gerçekleşir ise Düwag B100 (KTA) lar ile birlikte orada çalışabilirler ABB lerde Havalimanı hattına tamamen dönüş yaparlar, yine bu seriden üretilecek araçlar Otogar-Kirazlı hattında da kullanılabilir, tabii o hattaki gabari ile ilgili durum bunlarıda zorda bırakmaz ise.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=19027
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=19027
Tasarlanmakta olan araç hem “Yüksek Tabanlı Tramvay Aracı” olarak hem de, Hafif Metro Aracı olarak hizmet verecek.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Yüksek tabanlı olmaları tramvay olmalarına (bence) karşı, daha çok metro veya işte Stadtbahn.
Ben oyumu B'ye verdim. Daha sempatik bulduğum A idi. O zaman neden B'ye oy veriyon lan? Hehe ... işte sempatik ile işlev arasında bir fark görüyorum da, ondan. A daha çok bir kıç görünüm bence, B daha çok burun. Işıklar biraz hortluyor B'de, ama işte tramvay veya metro aracı için gereken de o bence. B zarif, hoş. Ama biraz da kaybolura benziyor sanki.
Ben oyumu B'ye verdim. Daha sempatik bulduğum A idi. O zaman neden B'ye oy veriyon lan? Hehe ... işte sempatik ile işlev arasında bir fark görüyorum da, ondan. A daha çok bir kıç görünüm bence, B daha çok burun. Işıklar biraz hortluyor B'de, ama işte tramvay veya metro aracı için gereken de o bence. B zarif, hoş. Ama biraz da kaybolura benziyor sanki.
-
- Abonman
- Mesajlar: 16
- Kayıt: 23 Eki Cum, 2009 21:26
Bence A tasarımı daha şirin görünüyor ama B asil duruyor. Ben B'den yana oy kullandım. Bence temel mesele ön kısmı seçiyoruz, geri kalan yerlerinde ciddiye alınacak farklar yok. B tasarımındaki ışıklandırma özellikle daha doğru gibi geldi bana.
Ayrıca, bence bu oylamayı tüm vatmanlar arasında ayrı olarak yapıp bir de onu görmek lazım. Neticede işletmede bu araçları kullanacak olan onlar. Bir fikir verebilir.
Ayrıca, bence bu oylamayı tüm vatmanlar arasında ayrı olarak yapıp bir de onu görmek lazım. Neticede işletmede bu araçları kullanacak olan onlar. Bir fikir verebilir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kurum içerisinde de bir oylama yapılıyordur belki açıkçası o konuda bir bilgimiz yok ama iyi bir fikir, muhtemelen makinistler arasında sorulmuş olabilir. Bende B nin görünüşünü daha çok beğendim ve zaten haklısınız aracın sadece ön göğüs ve karoser yapısında farklılık var bunun dışında makinist yan camındaki eğim ve yolcu kapılarının üst kısmında çok küçük birer fark var geri kalan her şey aynı.
Ben neden B dedim, A aracı fazlası ile zaten mevcutta var olan Bombardier in şu an tam modelini hatırlamadığım Flexity nin son modellerine benziyor, o far sistemi nerede ise birebir aynı gibi geldi bana hem Brüksel' de kullanılan model hemde benim daha önce Viyana' da görüntülediğim İtalya' da kullanılan bir model yani A aracı bana fazlası ile Ansaldo' nun Sirio sunun ön kısmının bu Bombardier e benzetilmiş hali gibi geldi, ben bu tip benzeştirmeleri eğer özel bir araç yapıyoruz derseniz doğru bulmuyorum. Abartıyor olabilirim ama dediğim gibi gözüme çok tanıdık geldi ve bu beni rahatsız etti.
B de yine Bombardier in son serisi Flexity2 ya da Eco4 e bayağı bir benziyor, tabi karoserin eğimi olarak bayağı bir farklı bunda daha düz bir hava verilmiş ama bana o araçta fazlası ile Eco4 lerin bir modelini çağrıştırdı, sempatik gelme sebebi ise ön cepheden bakıldığında gülümseyen bir yüz görünmesi hatta far yapısı sürme çekilmiş bayan gözüne benziyor Belki de diğer aracın bende oluşturduğu antipati nedeni ile sempatik gelmiştir. Bu tanıdık gelme hadisesine bakacağım yanılıyor olabilirim, çünkü o dikine dizili far modeli artık pek çok araçta var.
Ben neden B dedim, A aracı fazlası ile zaten mevcutta var olan Bombardier in şu an tam modelini hatırlamadığım Flexity nin son modellerine benziyor, o far sistemi nerede ise birebir aynı gibi geldi bana hem Brüksel' de kullanılan model hemde benim daha önce Viyana' da görüntülediğim İtalya' da kullanılan bir model yani A aracı bana fazlası ile Ansaldo' nun Sirio sunun ön kısmının bu Bombardier e benzetilmiş hali gibi geldi, ben bu tip benzeştirmeleri eğer özel bir araç yapıyoruz derseniz doğru bulmuyorum. Abartıyor olabilirim ama dediğim gibi gözüme çok tanıdık geldi ve bu beni rahatsız etti.
B de yine Bombardier in son serisi Flexity2 ya da Eco4 e bayağı bir benziyor, tabi karoserin eğimi olarak bayağı bir farklı bunda daha düz bir hava verilmiş ama bana o araçta fazlası ile Eco4 lerin bir modelini çağrıştırdı, sempatik gelme sebebi ise ön cepheden bakıldığında gülümseyen bir yüz görünmesi hatta far yapısı sürme çekilmiş bayan gözüne benziyor Belki de diğer aracın bende oluşturduğu antipati nedeni ile sempatik gelmiştir. Bu tanıdık gelme hadisesine bakacağım yanılıyor olabilirim, çünkü o dikine dizili far modeli artık pek çok araçta var.
-
- Mesajlar: 2
- Kayıt: 06 Oca Prş, 2011 14:00
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Tasarım Aydın Mert sitesinde bu araç için yaptığı diğer çizimleride görebilirsiniz, çok hoş ve iddialı bir tasarım ortaya çıkartmış ama bunu yapmak zorunda çünkü iş veren Alstom aman aman hemen kızmayın bizim eksiğimiz nedir diye, ben yazarım bir şeylerde sonra küsen çok oluyor
http://www.aydinmert.net/
Öncelikle şunu da söyleyeyim mevcutta zaten oylanan araç yani RTE serisinin bir karoser tasarımı vardı ve bence olabilecek iyi tasarımlardan birisi idi, e tabi şimdi yapılan işi canlı tutmak, akılda bırakmak ve bakın yaptık demek için böyle bir oylama gerekli olabilir ama bence seçeneklerde mevcut tasarımda olmalıydı.
Yukarıdaki tasarıma gelince, bu gerçek bir tramvay aracı, yani yok istersek hafif raylı da olur, istemezsek kalın raylı olur diye bir şey yok, bildiğimiz anlamda gerçek bir tramvay aracı olarak düşünülmüş ve tasarlanmış, bir kent mobilyası olarak ha Stokholm ü yansıtır yansıtmaz bilmiyorum, bir de ben üretim aşamasında birebir o tasarımın çıkacağınıda düşünmüyorum, ufak tefek değişikliklere uğrayacaktır kanımca ama yine de gerçekten güzel bir çalışma olmuş.
http://www.aydinmert.net/
Öncelikle şunu da söyleyeyim mevcutta zaten oylanan araç yani RTE serisinin bir karoser tasarımı vardı ve bence olabilecek iyi tasarımlardan birisi idi, e tabi şimdi yapılan işi canlı tutmak, akılda bırakmak ve bakın yaptık demek için böyle bir oylama gerekli olabilir ama bence seçeneklerde mevcut tasarımda olmalıydı.
Yukarıdaki tasarıma gelince, bu gerçek bir tramvay aracı, yani yok istersek hafif raylı da olur, istemezsek kalın raylı olur diye bir şey yok, bildiğimiz anlamda gerçek bir tramvay aracı olarak düşünülmüş ve tasarlanmış, bir kent mobilyası olarak ha Stokholm ü yansıtır yansıtmaz bilmiyorum, bir de ben üretim aşamasında birebir o tasarımın çıkacağınıda düşünmüyorum, ufak tefek değişikliklere uğrayacaktır kanımca ama yine de gerçekten güzel bir çalışma olmuş.