http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=24786
Tabii haberde yeni teknolojileri uygulamak falan demişler ama hızlı tren teknolojisini dememişler, sanırım normal elektrikli lokolar ya da dizel lokomotifler kast ediliyor olabilir, linkteki haberin tamamını okursanız başka bazı detaylarda var.Alman Siemens, Türkiye'de hızla gelişen demiryolu yatırımlarından pay alabilmek için, lokomotifleri yerel bir ortakla Türkiye'de üretmeyi teklif etti.
Raylı sistemde yeni teknolojilerini Türkiye'de de uygulamak için ihalelere teklif veren Alman şirketi Siemens, Türkiye'de yerel bir ortakla lokomotif üretebileceğini açıkladı.
Siemens, bir kısım Türk basın mensuplarına hem hızlı tren projeleri hem de Berlin trafik kontrol merkezindeki faaliyetler hakkında bilgi verdi. Siemens Mobility CEO'su Hans-Jörg Grundmann, Türkiye'de hem elektronik-mekanik desteğe hem de lokomotif üretimine talip olduklarını söyledi. Siemens Mobility'nin cirosunun 6,4 milyar Euro'ya ulaştığını belirten Grundmann, "Raylı sisteme çok önem veriyoruz. Dünyada raylı sistemin yeniden doğuşu var. Ülkeler demiryoluna yeniden odaklanmaya başladı." dedi. Siemens Mobility'nin hızlı tren projelerinin dışında trafik kontrol ve yönetim merkeziyle Almanya'da çok başarılı olduğuna dikkat çeken Grundmann, "İstanbul'da insanlar trafiğe nasıl dayanıyorlar anlayamıyorum. Avrupa yakasından Asya yakasına geçişte trafik dayanılmazdı. Bu mega kentte mobility sistemlerinin geliştirilmesi şart. Dünyada artık 'ben önemliyim, lüks araba kullanmalıyım' görüşü geride kaldı. Gençler toplu taşımaya yönelmeye başladı. İnternet bağlantılı, modern, hızlı tramvaylar, metrolar var." dedi.
Siemens, bir kısım Türk basın mensuplarına hem hızlı tren projeleri hem de Berlin trafik kontrol merkezindeki faaliyetler hakkında bilgi verdi. Siemens Mobility CEO'su Hans-Jörg Grundmann, Türkiye'de hem elektronik-mekanik desteğe hem de lokomotif üretimine talip olduklarını söyledi. Siemens Mobility'nin cirosunun 6,4 milyar Euro'ya ulaştığını belirten Grundmann, "Raylı sisteme çok önem veriyoruz. Dünyada raylı sistemin yeniden doğuşu var. Ülkeler demiryoluna yeniden odaklanmaya başladı." dedi. Siemens Mobility'nin hızlı tren projelerinin dışında trafik kontrol ve yönetim merkeziyle Almanya'da çok başarılı olduğuna dikkat çeken Grundmann, "İstanbul'da insanlar trafiğe nasıl dayanıyorlar anlayamıyorum. Avrupa yakasından Asya yakasına geçişte trafik dayanılmazdı. Bu mega kentte mobility sistemlerinin geliştirilmesi şart. Dünyada artık 'ben önemliyim, lüks araba kullanmalıyım' görüşü geride kaldı. Gençler toplu taşımaya yönelmeye başladı. İnternet bağlantılı, modern, hızlı tramvaylar, metrolar var." dedi.
Konya, Kayseri tramvay sistemleri, Bursaray, Siemens'in Türkiye'de tamamladığı projeler arasında. Cüneyt Genç ise Siemens Mobility Türkiye olarak, "Marmaray'ın elektromekanik tüm işlemlerine anahtar teslim olarak talibiz. Ayrıca Halkalı-Gebze arasında banliyö hattı rehabilitasyon projesine 7 Ocak'ta teklif vereceğiz." diye konuştu.