ist-L.07 » Minibüs hatları değer kaybediyormuş?

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Mahmut Pasa
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47

ist-L.07 » Minibüs hatları değer kaybediyormu

Mesaj gönderen Mahmut Pasa » 24 Eyl Pzt, 2007 20:49

Topkapı-Küçükçekmece arasında hizmete giren metrobüsler, İstanbul'da minibüs dönemini sona erdireceğe benziyor. Şimdilik ücretsiz deneme seferlerini sürdüren metrobüsler, minibüs yolcusunu çoktan kendine çekti bile. Daha ilk günden yolcularının yüzde 50'sini metrobüse kaptıran minibüsçüler, önümüzdeki dönemde aynı paraya yolcu taşısalar bile İstanbulluların trafik sorunu yaşamayacak olan metrobüsleri tercih edeceğine inanıyor.

İstanbul Minibüsçüler Odası Başkanı Koray Öztürk, daha önce minibüsle seyahat eden yolcuların artık metrobüse yöneldiklerini belirterek, “Kısa sürede büyük kaybımız oldu. Daha önce Topkapı-Bakırköy güzergahında çalışan hatlı bir minibüsün ücreti 600 bin YTL'den 250-300 bin YTL'ye düştü. İstanbul'da 7 bin minibüs olduğu göz önünde bulundurduğunda zararın faturası trilyonları buluyor” dedi.


Metrobüs ücretli yolcu taşımaya başlayınca yeni bir durum değerlendirmesi yapacaklarını ifade eden Öztürk, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'tan minibüsçü esnafını mağdur etmeyecek bir çözüm beklediklerini vurguladı.


SATAN ÇOK ALAN YOK


Topkapı-Florya hattında çalışan minibüs şoförü Yaşar Ünal, daha önce günde 500-600 yolcu taşırken, metrobüslerin devreye girmesiyle bir günde taşıdığı yolcu sayısının 200-250'ye düştüğünü söyledi. Son üç dört gündür bazı seferlerini birkaç yolcuyla tamamladığını ifade eden Ünal, “Her seferde 15 YTL'lik mazot yakıyorum. Bazı seferlerde topladığımız para, yaktığımız mazotu karşılamıyor. Bu durumda minibüs sahiplerinin fazla dayanacaklarını sanmıyorum” dedi.


Ünal, önceleri mal sahibine günlük 200-250 YTL para verirken, bugün 100-150 YTL verebildiklerini belirtiyor.


Minibüs hatlarının değer kaybettiğini gören minibüs sahipleri ise araçlarını satışa çıkarıyor. Topkapı'da çok sayıda minibüsün arka camında 'Hatlı satılık minibüs' ilanı yapıştırıldı bile. Ancak minibüs sektörünün geleceği belli olmadığı için pek kimse minibüs almıyor.
Kaynak : Haberbiz

Ne kadar sevindirici bir haber :) umarım en kısa zamanda tamamen yok olduklarınıda görürüz.

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Mesaj gönderen abhazyalı ugur » 24 Eyl Pzt, 2007 21:10

Darısı Esenler Topkapı hattının başına :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Bir Gün Elebette

Mesaj gönderen Esat » 24 Eyl Pzt, 2007 21:42

Umuyorum bir gün hepsi kalkacaktır, bu konuda alınmış pek çok kağıt üstünde karar olmasına rağmen, siyasi iradenin iradi davranamaması, oy kaygısının bazı şeylerin önüne geçmesi ve olmadıkları zaman yerine sunacak bir alternatif olmaması hep eli kolu bağladı. Ama artık alternatifler çoğalıyor, bakın E-5 üzerindeki tercihli yol verimli bir metrobüs hattına dönüştüğünde minibüslerin gerekliliğide ortadan kalkacak gibi görünüyor, minibüs dediğimiz aracı şehir içinden kaldırabilmek için yerine ciddi alternatifler koymak zorundayız, şu an için pik saatlerinde hatta bazı hatlarda gün boyu müthiş bir yoğunluk ile çalışıyorlar, aynı yoğunluğu kaldıracak sayıda otobüs işletmelerin elinde yok, belki özelleştirme buna ilaç olacak ama onuda çözüm olarak görmüyorum.

Çoğu arkadaş metro metro diye bağıracaklar, tabii ki modern bir kentin ihtiyacı metropolitan demiryolları kurulmasından geçiyor, ama metro olarak adlandırdığımız işletme sistemi minibüsün alternatifi değildir bunu artık anlayalım lütfen. Minibüsler ile 200 metrede bir yolcu alıyorlar ve buna alışmış milyonlar var. Şehrimizde Dersaadet Tramvay Şirketi zamanında dahi İstanbul' un o azıcık nüfusu ile durak sistemine geçmek ne kadar sancılı olmuştu, şimdi ise çok zor görünüyor, Bursa Ankara gibi kentlerde bunun başarı ile uygulandığı söyleniyor ama görmediğim için bir fikrim yok. Burada minibüs eşiti bir taşımacılığı ancak daha etkin bir otobüs ağı ya da tramvay ile yapabiliriz, şu anki kent içi toplu taşımacılık yaklaşımında tramvaya yer yok görünüyor ama 250 - 400 metre arasında istasyonlar yerleştirerek pek ala tramvay çalıştırılabilecek alanlarda çok fazla, Sultançiftliğinden gelen hattında Topkapı ya varması ile daha fazla aktarma imkanı sunan bölgede neden bir de Topkapı-Maltepe-Bayrampaşa Metro düzenlemesi yapılmıyor? Sadece böylesine kısa bir hat bile Topkapıdaki Esenler Bayrampaşa minibüslerinin kalkış noktasının boşalmasını sağlayacaktır. minibüslerin Bayrampaşa metro önündeki büyük araziye alınması ile Topkapı bölgesindeki rahatlama ve kent sosyal alanı olarak düşünülen Şehir Parkının gerçek amacına ulaşması sağlanamazmı? Bakın bir minibüs konusu şehri ne kadar çok noktadan etkiledi, sadece trafikte yaptığı kalabalık ile değil, kaba sürücülerinden, sokak aralarında güzergah harici tam gaz yolculuklarından, işlerine geldiğinde dakikam var yetişcem deyip 100 le işlerine geldiğinde yatarak çalışmalarından, daha pek ama pek çok şeyden kurtulmuş olacağız. :)

Kullanıcı avatarı
AyLiN
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 19:50

Mesaj gönderen AyLiN » 28 Eyl Cum, 2007 00:59

Minibüsleri yok etmek için her yerin altından Metro her sokağın üstünden Tramvay geçmesi lazım. Bence önce bunu yapsınlar daha sonra Minibüsleri yok etmek kolay. 8)

Kullanıcı avatarı
salih erdem KÖSTEK
Aylık Paso
Mesajlar: 33
Kayıt: 01 Eki Pzt, 2007 21:34

Mesaj gönderen salih erdem KÖSTEK » 04 Eki Prş, 2007 10:27

Bu kadar acımasız olmayın bence .
O insanlarda evlerine ekmek götürüyor . Çocul okutuyor , çocuk büyütüp geçim sağlıyorlar . Münübüs hatları kapanınca belediyemi bakacak bu insanların ailelerine :?:

Bence kapatılacağına yıllardır ve ülkemizde her konuda olan denetim eksikliği giderilsin ve bu vatandaşlar nizami ve olması gerektiği gibi denetlenip çalışmaları gerektiği gibi çalışmaları sağlansın daha iyi olmazmı... :?:

not : münübüsçü değilim hiç münübüsçü akrabamda yok :lol: :D :lol: :D

Kullanıcı avatarı
M.Ali Sade
Aylık Paso
Mesajlar: 56
Kayıt: 27 Eyl Prş, 2007 23:37

Mesaj gönderen M.Ali Sade » 08 Eki Pzt, 2007 06:56

Minibüs ve ticari taksilerde dikkat edin direksiyonda oturan hiç kimse aynı zamanda mal sahibi değildir.Ben mal sahibiyim diyene de bence inanmayın.Aynı durum Özel Halk Otobüsleri ve hatta şehirler arası çalışan otobüslerde de var.

Eskiden bizim mahallede iki ya da üç tane taksi vardı.Bunların başlarında da sahipleri bulunur,arabalarını mis gibi pırıl pırıl tutarlar,hatta sağı solu sildikleri kovalarındaki kirli suyu bile yol üzerindeki giderlere kadar taşıyıp oraya dökerlerdi.Herkes de bu insanlara itimad eder,çoluğunu çocuğunu pek ala güvenerek tek başına bu taksilere bindirirdi.

Şimdi aynı yerde yine taksiler var.Yine arabasını silip temizliyor,ya da öyle görünüyor,ama pis kovayı yola serptiriveriyor.Üzerine bir de tükürüyor.Boş zamanlarında ya burnunu veya orasını burasını karıştırıyor ya da gelen geçen kadınları dikizliyor.Menfaati çakıştığında en yakın taksici arkadaşına sokak ortasında ana avrat küfretmekten utanmıyor.

Bu aslında toplumun bir yarası olmakla birilikte buna çözüm var.Çünkü bu işler bir takım resmi ya da gayrıresmi yollardan fahiş gelirler elde edenlerin rant kapısı. Direksiyonda mal sahiplerinin olmayışı da bunun işareti.Taksi kiraya veriliyor,kiralayanın o parayı çıkarmak için anası ağlıyor,diğeri yattığı yerden para kazanıyor.Bir de plakanın değer artışı nedeniyle gelen zahiri kazanç var.

Minibüs de öyle.Minibüs ve taksilerin direksiyonlarında, az paraya çalışması dolayısıyla tercih edilen işsiz hısım - akrabadan Anadolu'nun bağrından kopup gelmiş,değil İstanbul'u oturduğu mahalleyi bile bilmeyen,insan ilişkileri ve şoförlüğü zayıf,her konuyu kaba kuvvetle çözebileceğini zanneden o kadar çok insan var ki.Hal böyle olunca sağa sola def'i hacet yapmaları,ortalığı rezil etmeleri,yollarda kural tanımamaları,binen insanlarla ikide bir kavga etmeleri çok çok normal.

Çaresi ise bence şu.Birincisi plaka tahditleri dolayısıyla sağlanan rant ortadan kaldırılmalı.Nasıl ki döviz kuru bundan 5 yıl öncesinde devlet kontrolundeyken Dolar 1,5 ila 1,6 YTL aralığındaydı da herkes parayı , yaptığı işten ya da sattığı maldan kazandığından değil,kurun sürekli artmasından kazanmaya gayret gösteriyordu. Halbuki şu anda dalgalı kurdayız,Dolar 1,2 YTL ve o zamanlar dendiği gibi dolar 5YTL falan da olmadı.

Aynen bu sistemle ticari plakalardaki plaka tahditleri kaldırılmalı.Özel taşımacılık kuralları günümüz şartlarına göre yeniden belirlenmeli.Bu konuda uygulanabilir yeni yasa çıkarılarak bu keşmekeş önlenmeli.

Zamanımız elektronik devri.Hatalı olanların suçlarının kayda alınıp tekrardan bu işlere girmesinin önlenmesi ile insanların işlerine daha ciddi olarak sarılmaları sağlanmalı.Yani cezalar caydırıcı olmalı.

İsteyen herkes minibüscü yada taksici olduğunda,plakaların sahipleri bu işten rant elde edemediğinde, ilk başlarda taksi ve minibüs enflasyonu yaşansa da zaman içerisinde araç miktarları ve rekabete dayalı kalite anlayışı oturacaktır.

Herkese selamlar...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Metrobüs’ten etkilenen minibüslere b

Mesaj gönderen Esat » 08 Eki Pzt, 2007 14:45

Esnaf oda başkanları ile minibüs esnafının bizzat katılımlarının sağlanarak yapılan toplantılarla Metrobüs’ten etkilenen E–5 üzerindeki minibüslerin hat planlama çalışmalarına yön veriliyor.

Metrobüs hattında yer alan ve metrobüsten etkilenen minibüs hatlarının planlamalarına üç ana bölge oluşturularak devam ediliyor. Bahçelievler, Küçükçekmece ve Avcılar olarak belirlenen bu bölgelerden biri olan Avcılar’da bu hatta çalışan minibüs sahiplerinden oluşan yaklaşık 250 kişinin katıldığı bir toplantı yapıldı. Avcılar Belediye binasında gerçekleştirilen toplantıya Ulaşım Daire Başkanı Muzaffer HACIMUSTAFAOĞLU, Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürü Ali ARSLAN, ilgili esnaf odası başkanları ve bazı yerel basın organları katıldı.

Toplantıda bir konuşma yapan Ulaşım Daire Başkanı Muzaffer HACIMUSTAFAOĞLU İstanbul’un öncelikli sorununun ulaşım olduğuna dikkat çekerek, bu yönde yaptıkları çalışmaları anlattı. Metrobüs’ün tam kapasite ile faaliyete girmesi ile birlikte E-5’deki trafiğin büyük ölçüde rahatlayacağını belirtti. Bu hatta çalışan minibüs esnafının mağdur edilmeyeceğini söyleyerek minibüs esnafının hiçbir şekilde mağdur edilmemesi gerektiği talimatını bizzat Belediye Başkanımız Sayın Kadir Topbaş Bey’in verdiğini ifade etti. E–5 üzerinde faaliyet gösteren minibüslerin mağdur olmaması veya en az mağduriyet yaşanması için çalışmaların tüm hızıyla devam ettiğini, ancak bir kısım minibüs esnafının yapılan çalışmalardan haberinin olmamasından veya yanlış bilgilendirilmesinden dolayı sanki E–5 üzerinde çalışan minibüs esnafının mağdur edildiği yönünde basında çıkan açıklamalarında çok üzücü olduğunu söyledi.
Kaynak : İBB

Minibüslerin hat düzenlemeleri yapılıyormuş, bu haberde İBB nin ciddi anlamda minibüslerin tam gün sefer sayıları, yolcu profili ve yolcu sayıları ile ilgili saha çalışması yaptığından söz ediyor, bu saha çalışmasının maliye bakanlığı ile birlikte yapılarak minibüslerin gelirlerinin de tespit edilmesini ve kendilerine buna göre vergi uygulanmasını talep ediyorum, çünkü bariz bir şekilde vergi kaçırıyorlar bunu herkeste biliyor, önümüzdeki 20 yıl boyunca daha bu kötü toplu taşımacılık sistemine mecbur gibi görünsekte bir takım düzenlemeler ile rehabilite edilebileceklerine inanıyorum ama Ali Bey in söylediği gibi esnaflık bilinci olan şoför denildiğinde parmakla gösterilen kişilerin tekrar geri geleceğine inanmıyorum çünkü işsiz güçsüz C ehliyetli herkes minibüs şoförü olabiliyor ve sanki bu işin kültürü varmışda bununda adıda ahlaksızlıkmış gibi küfürlü konuşmalar, yolcuyu terslemeler bitirimliğin adı terbiyesizlik olmuş :) umarım bunlar düzelirde katlanılabilir bir minibüs yolculuğu yapmaya razıyız.

Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön