ru-M.07 » Bayanlar Metro Kullanamaz!!

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ru-M.07 » Bayanlar Metro Kullanamaz!!

Mesaj gönderen Esat » 04 Mar Çrş, 2009 00:53

Vay be ne magazinel bir başlık oldu dimi. Evet kullanamaz, ama bana göre değil, bana göre kullanabilir hatta çokta güzel kullananlar olduğunu biliyorum ve hatta belki bir gün eğitmenlikte dahi görebileceğimiz bayan makinistler olacağına da inanıyorum. Bu ayrımı yapan Rus Yüksek Mahkemesi. Lojiport tan alıntı yaptığım aşağıdaki habere göre bayanların metro kullanması uygun görülmemiş, sadece metro değil aslında genel olarak tren kullanamayacaklarına kanaat getirilmiş çünkü tehlikeli bir işmiş, aslında mahkeme kendi kültürlerine göre haklı, böylesine tehlikeli bir iş ancak sabahın dokuzunda Votka içmeye başlayan erkekler tarafından yapılabilir. :D :D :D Herhalde seferlerde 09:30 da sona eriyordur.
Vremia Novostey gazetesindeki haberde, Anna Klevets adlı 22 yaşındaki Saint-Petersburglu öğrencinin metro makinisti olmak için yaptığı başvuru sonucunda Yüksek Mahkemenin, kadınların metro treni kullanamayacağı yönünde karar alarak, ülkede bir süredir devam eden tartışmaya kesin bir nokta koyduğu belirtildi.

Mahkemenin kararında, ''bu mesleğin kadınlara yasak olduğu'' kaydedildi.

Sovyet döneminde kadınlara metro treni kullanma hakkı tanınıyordu, ancak Vladimir Putin döneminde hükümet 2000 yılında bu mesleğin ''zor ve tehlikeli meslekler'' listesine dahil edilmesine ve kadınlara bu mesleğin yasaklanmasına karar vermişti. Rusya'da kadınlar aynı gerekçeyle banliyö trenleri de kullanamıyor.

Anna Klevets, ''ayrımcılık'' olarak nitelendirdiği kararın iptali için Yüksek Mahkemeye başvurmuştu. Yasaklamaya rağmen Rusya'da Natalya Kornienko adlı tek bir kadın 30 yıldır Moskova'da bu mesleği icra ediyor.
Bu konuda daha önce yayınladığımız bir de makale var.

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=461
En son Esat tarafından 21 Kas Pzr, 2010 22:04 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 04 Mar Çrş, 2009 12:44

HOPPALAAAAAAAAA....... :P
HEMEN KAYSERİ BELEDİYE BAŞKANINA BİLGİ VERİLSİN HERHALDE BUNDAN HABERİ YOKTU ONUN İÇİN 20 TANE BAYAN VATMAN İŞE ALACKMIŞ :!:

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 Mar Çrş, 2009 12:59

Deli bunlar!

Şimdi ne güzel hazırlanmıştım, yine kendimizi sövmeye, bir de bakıyorum, Kayseri (Anadolu, ortaçağ, falan filan ...) kadın vatman istiyor (İstanbul bu konuda çöktü ama), Rossiyyaaa n'apıyor? Çüüüüş yani.

Ki, Sovyetler zamanında bu konularda bambaşkaydılar, bence de daha ileriydiler. Bugünün Rus kadını da genelde erkekten çok daha işe yarar şekilde çalışkan ve becerikli (bu zaten küresel bir kadın özelliği). Şimdi Rusların maçoluğu mu tuttu, ne oldu, anlayamadım, yani tamamen antirus bir tarz. Dünya alâkalarını tam bilmiyorum, ama böyle bir ayrımcılık mahkemelik olabilir derim. Evet de, ayrımcılığı mahkeme yapmış, vay vay vay.

İlginç bir detay, buraya sıkıştırayım, dün okudum da ... Suudi Arabistan (ne hâl, bilirsinizdir) kadın konusunda artık bıkıp, atağa geçti gibi. İlk kez siyasete bir kadın, erkeklerle eşit bir şekilde işe alınmış. Kral Abdullah bu konuda biraz acele etmek istiyor, iki köktendinci önemli anahtar kişi işten alınmış (!), gelecek kral adaylık için Prens bandar düşünülüyormuş ... yani, belki bir gün Riyad'ta kadın tren kullanır. Rusya sırıttı yahu, beni çok utandırdılar, Rusları biraz severim de ;-) Bazen, erkekleri votka içmezse ...

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Mar Çrş, 2009 15:56

alabay yazdı:Kayseri (Anadolu, ortaçağ, falan filan ...) kadın vatman istiyor (İstanbul bu konuda çöktü ama),

B. Alabay
İstanbul bu konuda çöktü derken? Neyi kast ediyorsun anlayamadım, yine kadınların otobüs şoförü olması olayına gireceksen bu toplumun yapısı ile alakalı bir şey, ayrıca İstanbul' da kamu otobüs şoförlüğünün stresini bir bayan ne kadar kaldırabilir, işin bu yönü tartışılmalıdır, teknik olarak kullanıp kullanamaması değil.

Eğer bahsettiğin metro tramvay sürücülüğü ise, orada bir dur bakalım. İstanbul Ulaşım A.Ş. nin en eski personeli arasında en az 15 yıldır çalışan 3 bayan makinist var, şimdi 3 rakamı sana küçük gelecek tabii biliyorum. Ama 2000 yılında M2 hattının açılışında ortaya çıkan makinist ihtiyacı ile birlikte tam emin olmamak ile birlikte 4 ya da daha fazla bayan makinist daha göreve başlamıştı.

Bu reklam yapmak için yapılmış bir iş değil, bayanların işe talebi yok, yani kaç tane bayan gelip makinist olmak için başvuruyor? Eğer Ulaşım A.Ş. özelinde konuşuyor isek zaten böyle bir kısıtlama bildiğim kadarı ile yok ama kriterlerin getirdiği kısıtlamalar olabilir, kaç tane Elektrik ya da Elektronik mezunu bayan var? İşte benim sürekli karşı çıktığım şey buydu, neden Elektrik Elektronik mezunu olmalı? Sosyal bilimlerden mezun ya da sosyal bilim düşünce yapısına sahip birisi makinist olamıyor mu? Dolayısı ile Eğitim (Ausbildung, Berufsbildung) kısıtlamasının bayanların bu meslekten biraz uzaklaşmasını otomatik olarak sağladığını düşünüyorum.

Ama mesela tramvay hattında çalışan bayan makinist yok, bir ara bahsettiğim en tecrübeli 3 bayandan çalışanlar olmuştu diye bir şey var aklımda ama ne kadar doğru emin olamadım, fakat pratikte bu güzergahta çalışmıyorlar, tabi nedenlerini bilmiyorum, çalıştırılmıyorlar mı? istemiyorlar mı?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 Mar Çrş, 2009 19:45

Ne toplum yapısı, Denizli'de bayan şoför var(dı?), Antalya'a da ... Ve neden İstanbul trafiğini kaldıramasın, tam tersi, daha da iyi kaldırır. Ve sence Berlin veya Londra daha az stresli mi?

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 May Cmt, 2009 20:32

Toplum yapısı şu bu dedik ama Adana beni utandırdı, gerçi Adanalı bayanların şoförlük mesleğini yapabilmesi çok doğal :D :D erkekten aşağı kalmazlar diye düşünüyorum.
İlk kez 1998 yılında 2 kadının istihdamı ile başlayan süreçte bugün, 435 şoförden 150'sini kadınlar oluşturuyor. Otobüs işletmesinde yeni açılan kadrolar da tamamen kadın şoförlerden yana kullanılıyor.

“Kadınların daha dikkatli ve estetik olmalarından yola çıkarak” otobüslerde kadın şoförleri tercih ettiklerini anlatan Dağ, “1998'deki ilk alımlarda sadece 2 kadın şoför müracaatta bulundu. Geçen sürede ise kadınlar toplam şoförlerin neredeyse yarısına ulaştı. Şu an 150 kadın şoför şehir içi ulaşımda direksiyon başında” dedi.
İlk zamanlarda kadın şoförlerin yadırgandığını, ancak vatandaşların alıştığını belirten Dağ, yeni alımların tamamını ise kadınlardan yana kullandıklarını söyledi.

Filonun en eski şoförlerinden 3 çocuk annesi Şükran Yıldırım, belediye otobüslerinde çalışmaya karar verdiğinde en büyük desteği eşinden aldığını kaydetti.
İlk olması nedeniyle zaman zaman zorluklar yaşadığını ve yolcuların durumu yadırgadığını anlatan Yıldırım, “ancak kadın şoför sayısı arttıkça, yolcular da bize alıştı” dedi.

Yaklaşık 3 ay önce otobüs kullanmaya başlayan Süreyya Öztürk ise en büyük desteği kadın yolculardan aldıklarını söyledi.
Direksiyonda kadın şoför gören kadın yolcuların kendilerine “gurur duyduklarını” söylediklerini anlatan Öztürk, “onlardan aldığımız güçle, bizden sonrakilere örnek olmanın gururunu yaşıyoruz” diye konuştu.
Vallahi enteresan nerede ise 1/3 ünden daha fazlası bayanmış.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=13599

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 May Pzr, 2009 16:16

Vay!

B.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Mar Çrş, 2010 21:51

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=20141

Bayanların makinist yapması ile ilgili mevzuatta bir takım engeller vardı bununla ilgili başka bir başlık mı açmıştım bir yerlere yazmıştım ama bulamadım bir türlü, bende bu başlığa ekliyorum. Demiryollarında bayanların makinistlik yapabilmesinin önü açılmış hatta mesleğe adım atanlar bile olmuş, hayırlı uğurlu olsun, Başar gözün aydın kulakların manisa.
MEB Tevfik İleri Salonu'nda gerçekleşen ziyarette konuşan Çubukçu, Milli Eğitim ve Ulaştırma bakanlıkları arasında imzalanan protokol çerçevesinde mesleki teknik eğitim alanında özellikle hareket memuru, makinistlik gibi alanlarda elemanlar yetiştirildiği kaydetti.

Bu çerçevede, bu alanlardan mezun kızların makinist olarak TCDD'de göreve başlamalarının son derece gurur verici olduğunu söyleyen Çubukçu, ''Bunlar bir ilk. İlk olduğu için de son derece önemli ve anlamlı'' dedi.

Ziyarette bulunan iki kız mezunun da hareket memuru olarak göreve başlayacaklarını söyleyen Çubukçu, üniformalarıyla ziyarete gelen makinistlere, ''Çok merak ediyorum, bu alanı nasıl seçtiniz? Sizi kim yönlendirdi, şimdi hayat nasıl geçiyor?'' sorularını yöneltti.

Eskişehir Atatürk Anadolu Meslek Lisesi Raylı Sistemler Teknolojisi Makine Bölümü mezunu 18 yaşındaki Nisa Çotuk, Haydarpaşa Birinci Bölge'de makinist yardımcısı olarak göreve başladığını ve çok memnun olduğunu söyledi. Bölümünü yönlendirmeyle seçtiğini ifade eden Çotuk, ''Makinistlik mesleğini seçerken durumun farkındaydık, bilerek isteyerek seçtik'' dedi.



MEB Tevfik İleri Salonu'nda gerçekleşen ziyarette konuşan Çubukçu, Milli Eğitim ve Ulaştırma bakanlıkları arasında imzalanan protokol çerçevesinde mesleki teknik eğitim alanında özellikle hareket memuru, makinistlik gibi alanlarda elemanlar yetiştirildiği kaydetti.

Bu çerçevede, bu alanlardan mezun kızların makinist olarak TCDD'de göreve başlamalarının son derece gurur verici olduğunu söyleyen Çubukçu, ''Bunlar bir ilk. İlk olduğu için de son derece önemli ve anlamlı'' dedi.

Ziyarette bulunan iki kız mezunun da hareket memuru olarak göreve başlayacaklarını söyleyen Çubukçu, üniformalarıyla ziyarete gelen makinistlere, ''Çok merak ediyorum, bu alanı nasıl seçtiniz? Sizi kim yönlendirdi, şimdi hayat nasıl geçiyor?'' sorularını yöneltti.

Eskişehir Atatürk Anadolu Meslek Lisesi Raylı Sistemler Teknolojisi Makine Bölümü mezunu 18 yaşındaki Nisa Çotuk, Haydarpaşa Birinci Bölge'de makinist yardımcısı olarak göreve başladığını ve çok memnun olduğunu söyledi. Bölümünü yönlendirmeyle seçtiğini ifade eden Çotuk, ''Makinistlik mesleğini seçerken durumun farkındaydık, bilerek isteyerek seçtik'' dedi.

-''YOLU AÇTIK''-

Yine aynı liseden mezun olan Gülşen Karakaya da okul müdürünün kendisini yönlendirdiğini anlatarak, ''Ben de aslında en başında ne tür sorunlarla karşılaşacağımızı çok da bilmiyordum ama daha sonra stajlarda sevmeye başladım, makinistliğe alıştım. Bayanların bu alanda da kendilerini göstereceklerini düşünüyorum. Biz yolu açtık, inşallah devamı da gelir'' diye konuştu.

Çubukçu'nun, ''Bir konuda ilk olmak heyecan verici bir şey mi?'' sorusuna Gülşen Karakaya ''Koskoca bir trene hakim olmak çok güzel bir duygu'' karşılığını verdi.

Bunun üzerine Çubukçu, ''Aslında Cumhuriyet'in ilk yıllarında dünyanın ilk kadın savaş pilotunu yetiştiren bir ülkede halen özellikle bazı alanlarda kız çocuklarımızın, kadınlarımızın görev yapmıyor olması şaşırtıcı. Bazı şeylerin ilk olması çok önemli. Sizler bir şekilde Türkiye'nin ilk kadın makinistleri olarak çalışacaksınız'' dedi.

Çubukçu'nun ''Yolcular sizi gördüğü zaman yadırgıyor mu, hem çok gençsiniz, çocuksunuz aslında, hem de böylesine önemli bir görevi yapıyorsunuz?'' sorusunu Gülşen Karakaya ''Duraklara geldiğimiz zaman ilgi çekiyoruz. Yolcular normalde erkek görmeye alışmışlar, bizi görünce şaşırıyorlar. Yaşımızın küçük olması itibarıyla da çok dikkat çekiyoruz'' diye yanıtladı.

Çubukçu'nun, ''Güven duygusunda, acaba bu kızlar bizi sağ salim götürürler mi, diye endişe oluyor mu?'' sorusuna Karakaya, genellikle iyi tepkilerle karşılaştıklarını söyledi.

''Hareket memuru'' adayı Seçil Ölmez de bu alanda ilk kız öğrenci olduğunu belirterek, sınıfındaki erkek öğrencilerin hepsinin göreve başlamasına rağmen mevzuat nedeniyle kendisinin başlayamadığını anlattı. Bu sorunun da Ulaştırma Bakanlığınca çözüldüğünü söyleyen Ölmez, yakında göreve başlamayı umduğunu ifade etti.

Çubukçu da halen bazı yönetmeliklerde bazı mesleklerin sadece erkekler tarafından yapılabileceğine dair düzenlemeler bulunduğunu belirterek, ''Mevzuatı bu anlamda çok ciddi taramak lazım. Dönemimizde anayasa başta olmak üzere kanunlarda, yönetmeliklerde son derece önemli değişiklikler yapıldı, cinsiyet eşitliğini sağlamaya yönelik ama halen bazen gözden kaçan şeyler olabiliyor'' diye konuştu.

Nimet Çubukçu'nun, ailelerinin destek olup olmadığını sorması üzerine makinistler önce tedirgin olduklarını ancak şu anda ailelerinin gurur duyduklarını anlattı.

Ailelerin rolünün önemli olduğunu söyleyen Çubukçu, kız çocuklarının önleri açıldığı zaman başarı kazandıklarının görüldüğünü kaydetti.

Çubukçu, daha sonra ''Sizlerle gurur duydum. İlkleri gerçekleştirmişsiniz hem de bu yaşta, tebrik ediyorum. Zamanın ve hareketin sizler için önemli olduğu bir mesleğiniz olduğu için sizlere hediye olarak saat düşündüm'' dedi ve hediyeleri verdi.

''Kadın makinistler'' de ''Makinistin hediyesi bu olur'' diyerek Çubukçu'ya tren maketi hediye etti.

Çubukçu, konuklarını fotoğraf çektirmeye davet ederken de ''Kadın bakan, kadın makinistler ve kadın hareket memurlarıyla bir yolculuğa çıkalım. Bu, Türkiye'nin iyi bir yolda olduğunu gösteriyor'' diye konuştu.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Mar Prş, 2010 08:49

Çok iyi, çok güzel! Son zamanlarda Türk tarihi ve kültürü ile çok uğraşıyorum (Türk derken, hakiki tarih, yani bin, binikiyüz sene evvelki hâller), bizim kökümüz ve özümüz olan anaerkillik yıkılıp gitti, yerine pis bir ataerkillik geçti, mazide bu böyle değıldi. Nedenler kısmen belli, kısmen de belli değil ama. Cumhurriyet zamanından evvel bile bunlar yavvaaaş yavş değiştirilmeye başlanmıştı (başlamaya çalışılmıştı), en geç Cumhuriyet devrimleri yön gösterdi, ama "Atam izindeyiz" bağırmaktan da başka bir şey yok ortalıkta! Bizimkiler hiçbir izde falan değiller son senelerde, sadece problemliler. İşte bu adımlar şimdi bence doğru yöne. Kadın erkek eşitlenmesi % 100 olmadan bir medeniyetin şansı sıfır. Herhangi çöllerde birileri petrolleriyle ne yapıyormuş, beni ilgilendirmez!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Tem Prş, 2010 11:57

http://www.haberturk.com/yasam/haber/53 ... ik-teklifi
Gece gündüz demeden, binlerce insanın seyahat ettiği Bursaray'da mesleklerinin getirdiği bütün zorlukları başarıyla aşan 6 kadın vatman, en çok bazı erkek yolcuların sözlü tacizinden yakınıyor.

ursa Ulaşım Toplu Taşım İşletmeciliği Sanayi ve Ticaret AŞ'de (BURULAŞ) 72 erkek vatmanla birlikte çalıştıklarını ve onların yaptığı her işin, hiçbir ayrım olmadan altından kalktıklarıhı ifade eden Mutlu, her sabah treni hatta çıkarmadan önce bütün kontrolleri tek tek kendilerinin yaptığını ve ekipmanları gözden geçirdiklerini belirtti. Mutlu, şunları kaydetti:

''Bizi görenler, kabinde oturup, sadece kol soyasinde treni kullandığımızı sanıyor. Oysa bu, işimizin sadece yüzde 30'unu oluşturuyor. Tren rayda arızalandığında onu istasyona kadar götürebilecek kontrolleri, tamirleri yapabiliyoruz. 6 vardiya olarak çalışıyoruz. Bu, mesleğimizin zor taraflarından biri. Erkek arkadaşlarımızdan hiçbir ayrım olmadan çalışıyoruz. Mesaiye sabah saat 05.00'te başladığımız da, gece saat 23.00'de tren kullandığımız da oluyor. Tren kullanmayı çok seviyorum. O koltuğa oturduğumda, 'İyi ki bu mesleği seçmişim' diyorum. Bir takım zorlukları var. Ama işinizi sevince bunları görmezden geliyorsunuz.''

''Maalesef özellikle erkek yolcular bazen bizlere farklı yaklaşıyor. Özellikle sözlü tacizlerle çok karşılaşıyoruz. Kağıda 'Çıkışta buluşalım mı?, Sevgilim olur musun?' diye not yazıp kabine atanlar, acil konuşma butonuna basarak buluşma teklif edenler bile var. Bunlar da mesleğimizin zorluklarından.''
:) ehü, bizde erkek adam işidir bu işler :P medeniyet denilince araba camından sarkmak ile ölçüldüğü için ne yaparsın işte.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Tem Prş, 2010 12:02

LOL! .lol

Aynen öyle yahu ... ürkek erkek, acaba koca trenle başedebilecek sevgiliyle uğraşabilir mi kiii?

Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön