ist-L.07 » İETT'den Haberler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-L.07 » İETT'den Haberler

Mesaj gönderen Esat » 30 Oca Cum, 2009 16:17

Aradım ama sitede İETT den haberleri toplayacağımız bir başlık açmamışız ve dolayısı ile ayıp etmişiz. Bundan sonra İETT ile ilgili genel haberleri bu başlık altına atacağız.
En son Esat tarafından 21 Kas Pzr, 2010 22:07 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Oca Cum, 2009 16:18

İETT Genel Müdürlüğü kurumun 5 yıllık stratejik planını açıklamışlar, bunlar içinde aslında üzerine çok konuşulabilecek bazı detaylar var ama ben şimdilik sadece alıntı ile tamamını veriyorum dikkatinizi çeken bir şeyler varsa yazın tartışalım.
İETT’nin İstanbul ve İstanbullular için bir vazgeçilmez olduğunu söyleyen Genel Müdür Mehmet Öztürk, kurumun 2009-2014 yılı hedeflerini ana başlıklar halinde şöyle sıraladı:

- 22 kilometrelik Otogar-Bağcılar-Olimpiyat Köyü raylı sistem inşaatını tamamlayacağız.

- Filo Yönetimi, Akıllı Kart ve Yolcu Bilgilendirme Sistemi’ni uygulamaya koyacağız.

- 500 adet yeni otobüs alacağız.

- 121 yeni hat açacağız.

- 100 araçlık Pendik Kurtköy Park Garajı’nı işletmeye açacağız.

- 100 araçlık Avcılar Garajı’nı işletmeye açacağız.

- Avcılar-Beylikdüzü Metrobus Hattı’nı işletmeye açacağız.

- Filo yaşını 8’in altına indireceğiz.

- Alternatif ulaşım modellerini geliştireceğiz.

- Ücret entegrasyonunu sağlayacağız.

- Yeni denetim teknolojileri uygulayacağız.

- Günlük yolcu sayısını 3 milyon 500 bine çıkaracağız.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

İETT ye Yeni Genel Müdür

Mesaj gönderen Esat » 22 Tem Çrş, 2009 13:09

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İETT Genel Müdürlüğü'ne Yıldız Teknik Üniversitesi öğretim üyesi Doç. Dr. Hayri Baraçlı'nın atandığını açıkladı.

'Topbaş, 'Yeni süreçte bir başka arkadaşımızı görevlendirdik. Yıldız Teknik Üniversitesinden Doç. Dr. Hayri Baraçlı göreve başlayacak. Baraçlı'nın atanma yazısını imzaladık. Üniversiteden görevlendirme yazısı çıktı. İnanıyorum ki başarılı olacak. İETT'de görev yapan diğer mesai arkadaşlarımızın ve Mehmet Öztürk'ün kendisine yardımcı olacağına, destek vereceğine inanıyorum. Yapılan bu hizmetler İstanbul için. Herkesin katkısının olmasını arzu ediyorum. Başarıya birlikte imza atmamız gerektiğine inanıyorum. İnşallah başarılı olacak.'' dedi.

Topbaş, atamaya ilişkin Öztürk'e de bilgi verildiğini kaydetti.
Hayırlı olsun diyoruz, atanan ismi tanımıyorum açıkçası ve aslında belki başka bir ismi bekliyorduk ama sonuçta birisinin asaleten atanmış olması da bizim için yeterlidir. Ve umarım, inşallah ve Allahtan dilerim ki Mehmet Öztürk kendisine yardımcı olmaz :) yani Mehmet Bey ve ekibinin vizyonu ile bu yürümüyor. Umarım Genel Müdür bey vizyonu geniş, yeni projelere geliştirebilecek ve tramvay ile yarış etmektense kendi işini daha iyi yapmak için çalışacaktır, kendisine yeni görevinde başarılar dilerim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Eki Cmt, 2009 14:27

İETT, konforlu, hızlı ve emniyetli ulaşımın sağlanması için son teknoloji ile üretilmiş alçak tabanlı, çevre kirliliğine sebep olmayan, özürlülerin de rahatlıkla kullanabileceği 1500 yeni otobüsü devreye sokacak. İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi, İETT’nin mevcut ve yeni açacağı hatlarda ‘kiralama’ yöntemiyle 1500 yeni otobüsü hizmete almasını onayladı.

İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi’nin 15 Ekim Perşembe günkü birleşiminde ele alınan raporda, toplu taşıma içerisinde otobüs taşımacılığı oranının geçmiş yıllara oranla büyük bir düşüş gösterdiğine dikkat çekilerek, alınan yeni otobüslere rağmen otobüs sayısı ve sistemin şehrin gelişim ve hareketliliğine paralel olarak gelişmediği belirtildi.

İstanbul trafiğine büyük bir yük getiren özel araç kullanımında artış olduğuna da dikkat çekilen raporda, “Toplu taşımanın cazip hale getirilmesi için konforlu, hızlı ve emniyetli ulaşımın sağlanması için son teknoloji ile üretilmiş alçak tabanlı, çevre kirliliğine sebep olmayan, özürlülerinde rahatlıkla kullanabileceği araçların sisteme dahil edilmesi gerekmektedir” ifadelerine yer verildi.

Raporda, 1500 adet otobüse ihtiyaç duyulduğu, 800 milyon TL’yi bulan araç ve şoför maliyetlerinin İETT’nin bütçesiyle karşılanamayacağı da vurgulanarak, ihtiyacın İstanbul genelinde 3 alt bölgede (İstanbul, Beyoğlu ve Anadolu) 1500 adet özel müteşebbisin sisteme katılımı yoluyla karşılanması gerektiği kaydedildi. Tipleri ve hangi hatlarda hizmet vereceği İstanbul Büyükşehir Belediyesi UKOME tarafından belirlenecek otobüsler, 100’e yakın hatta mevcut özel halk otobüsleri gibi hasılat paylaşımı esasına dayalı olarak hizmet verecek.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=17747

Geçmiş olsun, çok merak ediyorum şart koşulan arabaların özellikleri ne olacak?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 May Prş, 2010 21:21

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=21544

Formula 1 için özel seferler konulmuş, çok seyirci sağladık ya :) gerçi F1 e gidecek parayı bulan 4 bilet parasını da verir tabii ki, uyanık tüccar İETT.
İETT Genel Müdürlüğü'nden yapılan yazılı açıklamada, İstanbul Park pistinde 29-30 Mayıs tarihlerinde yapılacak Formula 1 Türkiye yarışlarına katılacak seyircilerin toplu taşıma aracını kullanabilmesi için İETT'nin özel seferler düzenleyeceği belirtildi. Sabah saat 07.00'den itibaren başlayacak seferlerin kalkış noktaları şöyle: Atatürk Havalimanı, Taksim, Mecidiyeköy, 4. Levent, Sultanahmet, Kadıköy, Alt Bostancı ve Pendik. Belirli noktalardan alınan seyirciler piste ulaştırılacak. İETT yarış sonrası dönüş saatini ise 19.00 olarak belirledi. İhtiyaç halinde ek seferlerin de yapılacağı kaydedildi.

İETT'nin özel seferlerinde fiyat tarifesi mesafeye göre değişecek. Uzun mesafelerde 4 bilete kadar çıkacak yolcu taşıma ücreti, kısa mesafelerde 2 bilete inecek. Otobüsler in ayrıca pist içerisinde üç gün boyunca ücretsiz ring seferi yapacağı bildirildi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 May Prş, 2010 22:00

He, biraz da ringde sefer yapacaklarmış, yarış metrobüsü gibi yani ...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 May Prş, 2010 22:08

alabay yazdı:He, biraz da ringde sefer yapacaklarmış, yarış metrobüsü gibi yani ...
:) haha Wolfdorfburgring :D ehü, sonuçta hizmet canım bir de o tarafından bakmak lazım, hiç koymasa yine insanlar otobüs ile gidecek, bu şekilde en azından direkt olaya giden seferler olması güzel bir şey tabii ki.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 27 May Prş, 2010 23:20

Zaten buraya sefer düzenlemezlerse, özel araç dışında ulaşım imkanı yok ki? Her ne kadar pist Tuzla sınırlarında olsa bile, bölgeye ulaşan tüm yollar Pendik sınırlarında, Pendik sınırlarında ise TEM kuzeyi tamamen Sit alanı yani yapılaşma 5 köy dışında 0. O köylerde de çok sıkı takip var, F1'i izlemek isteyenler ya özel araç kullanacak ya da bu İETT seferlerini kullanacak, bu yıl bilet satışları geçen yıllardan daha iyiymiş...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 May Prş, 2010 23:24

Ama fiyatlar bayağı düşmüş diyorlar biletler de herhalde o yüzden artış olabilir, diğer taraftan özel araç ile gitmenin de pek cazibesi olmadığını söylemişlerdi giden arkadaşlar çünkü trafik yoğunluğu yaşanıyormuş, hatta ilk yıl yarışa geç kalanlar bile olmuştu hatırlarsanız.

Dediğim gibi hizmet anlamında aslında eleştirecek bir şey yok, benimki biraz da espri olsun diyeydi, tabi 4 bilet ibaresini okuyunca coştum :D:D diğer taraftan buraya bir havaray projesi bile vardı ama pist istenilen randımanı tutturmadı en çok seyirci toplayan F1 bile sallantıda, böyle giderse bir süre sonra pisti tarhana kurutmak isteyenlere kira verebilirler :D dolayısı ile havaray projesi yatar.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 May Cum, 2010 14:02

Nasıl yani, koskoca EFFFbiiir (feeeyeeek) pisti tarlada mı? :shock: Öyle bir şey yapıldığında, en azından her kullanışta devreye giren bir hat yapılır. Diye bilirim ben ahmak Yevroppalıh. F1 deseler bile hatta ... her neyse. Günlük işlemese bile, gerektiğinde pat diye devreye girer işte. Hm tanınmış bir hat olur, ham tarifesi olur (haha), hem herhangi bir "ilişkisi" olur. Diye biliriiiz ... :cry:


Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

İETT otobüsleri likit gaza geçiyor!

Mesaj gönderen Esat » 19 Haz Cmt, 2010 00:31

http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=695
İETT, belediye otobüslerinin doğalgaza dönüşümünü sağlayacak iyi niyet protokolünü Güney Kore`de imzaladı. İlk etapta 400 otobüs dönüştürülecek ve yakıttan yüzde 40 oranında tasarruf sağlanacak.

Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu`nun (DEİK) organizasyonu ile Türk-Güney Kore İş Forumu`na katılan İETT İşletmeleri Genel Müdürlüğü, toplu taşımada kullanılan otobüslerin doğalgaza dönüşümü için Güney Koreli CEV şirketi ile iyi niyet protokolü imzaladı. Anlaşma, ilk etapta 400 otobüsün doğalgaza dönüşümünü kapsıyor. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ile birlikte bölgeye giden İETT İşletmeleri Genel Müdürü Dr. Hayri Baraçlı, doğalgazla çalışan otobüslerin mazotlulara göre yaklaşık yüzde 40 daha düşük maliyetli olacağını söyledi. Deneme sürecinde başarılı olunması halinde İETT`nin diğer otobüslerinin de doğalgaza geçeceğini kaydeden Baraçlı, bunun da hizmet kalitesine olumlu şekilde yansıyacağını umut ettiklerini söyledi.

Resim
Yeni Genel Müdür Sn. Baraçlı' nın kurumu iyi temsil ettiğine inanıyorum, özellikle hizmet kalitesi ve standartlar konusunda bildiğimiz tecrübesini kuruma yansıtmaya başlamış olması da güzel, umarım bu performansta negatif gelişmeler yaşanmaz ve yapılmak istenen şeyler hayata geçer, dolayısı ile başta ben olmak üzere pesimistler de bir gün İETT yi öven sözler ederiz. :) Yanlız benim halen takıldığım konu, araçların doğalgaza dönüşümünde yine ilk ön plana çıkartılan şey "daha az para harcamak". Neden daha çevreci olacağız, ya da daha az karbonbilmemneoksit salınımı yapacağız, ya da Avrupa' nın en büyük gazlı otobüs şebekesini kuracağız denilmiyor da, direkt paradan dem vuruluyor. Para mevzusu iliklerimize kadar işlemiş sanki, neyse ben küçük bir şeye takıldım, bu bir bardak ise dolusu daha fazladır :) siz bana bakmayın.

Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön